Miksi kimalaiset eivät välitä ihmisestä eivätkä pistä, toisin kuin ampiaiset?
Kommentit (55)
Kimalaiset mukavia eikä niitä kannata missään nimessä tappaa. Itselläni ollut jopa paidan sisässä kimalainen ja tuli pistämättä pois. Tietenkin pahasti ahdistettuna puolustautuu ja pistää.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkinä kimalainen
Videossa käytetään nimitystä bee (= mehiläinen).
Kimalainen on bumblebee.
Kaikilla kimalaisilla ei ole edes pistintä.
Pistiäisistä puheenollen, miksi media kutsuu viholaisia kusiaisiksi? Kusiainen on kekomuurahainen joka "kusee" muurahaishappoa peräpäästään, viholaista taas kutsutaan keltiäiseksi. Se on pieni keltainen muurahainen jolla on pistin kuten ampiaisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkinä kimalainen
Videossa käytetään nimitystä bee (= mehiläinen).
Kimalainen on bumblebee.
Videon söpöläinen oli kyllä selvästi kimalainen, vaikka skotti kutsuikin sitä beeksi. Ehkä lyhyyden vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä noitten luontainen vihollinen on?
Linnut, liskot ja hämähäkit nyt ensimmäisenä tulee mielee.
En ole kyllä kuullut että ampiaisetkaan huvikseen pistäisivät.
Ampiaisten matala pörinäkin saa puistatuksen aikaan 😵 Minä olen kuullut useita tapauksia, että ampiainen on vain tullut ja pistänyt. En siis enää usko tuohon, että jos on vain paikoillaan, ampiainen ei tee mitään. Voi se silti pistää.
Vierailija kirjoitti:
Koska kimalaiset ja mehiläiset eivät ole vihervassareita. Ampiaiset on täysin vassarimulkkuja.
Ampparit on persuja, aina riehumassa ja aiheuttamassa harmeja ja yleissivistys olematon.
Ampiaiset on kyllä sen päiväisiä m ulkeroita. Ja pistävät kyllä ihan huvin ja urheilun vuoksi. Edellispäivänä syötiin ulkona ja miestä pisti ampiainen sormeen. Siis tuli vain ja pisti ilman mitään provokaatiota.
Muutenkin se jahtaaminen ja iholle käyminen on kamalaa. Varsinkin kun ampiaiset tuntuu vuosi vuodelta olevan isompia ja aggressiivisempia.
Mehiläiset ja kimalaiset on kivoja.
Vierailija kirjoitti:
Ampiaisten matala pörinäkin saa puistatuksen aikaan 😵 Minä olen kuullut useita tapauksia, että ampiainen on vain tullut ja pistänyt. En siis enää usko tuohon, että jos on vain paikoillaan, ampiainen ei tee mitään. Voi se silti pistää.
Totta, viime kesänä rannalla ollessa ampiainen pörräs ympärillä ja olin aivan liikkumatta ja se laskeutui niskalle ja pisti. Todellisia kuspäitä todella.
Vierailija kirjoitti:
Tapoin juuri kimalaisen sähkökärpäslätkällä 😄[/quote
Seuratkoot kiroukset sinua maailman liejun äärimmäisiin syvyyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tapoin juuri kimalaisen sähkökärpäslätkällä 😄
Toivottavasti herhiläiset pistää sua pyllyyn.
Kimalainen kiva, ampiainen armoton, mehiläinen mettä etsii.
Ampiaisen myrkkyvoidetta levitetään sopivasti ennen kanssakäymistä, niin turpoo p1llun huulet taatusti. Toimisikohan miehelläkin verenkiertoon?