Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehelle iskee aina "pakkomielle" millon mistäkin..

Vierailija
18.06.2021 |

***** oikeesti että alkaa rasittaa. Mun miehellä on tällänen taipumus aina "kiinnostua" asioista niin syvästi että se luisuu pikkuhiljaa pakkomielteiseksi. Esimerkkinä; vuosi sitten meinattiin erota koska hän kehitteli itselleen pakkomielteen sellaisesta petipuuhiin liittyvästä asiasta, joka oli minulle täysin vastenmielinen. No, onneksi tuli järkiinsä tai ehkä saatiin jonkinlainen kompromissi siitä aikaiseksi ja nykyään ei enää juuri edes puhu koko asiasta. Nyt uusimpana villityksenä hänellä on MIEKAT. Kyllä, miekat. Selaa tuntitolkulla netistä erilaisia miekkoja ja on perustanut itselleen nyt uuden tilin jonne säästää rahaa miekan ostoa varten. Puhuu kokoajan miekoista ja siitä kuinka "kiehtovia kapistuksia" ne on. Onneksi pikkusen lohduttaa kun tiedän jo kokemuksella että tätäkään villitystä ei kauaa kestä. Pelottaa vaan aina että mikä se seuraava aihe mahtaa olla...

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikänsä on?

Vierailija
2/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsit!

Saisiko tuon tarmon kanavoitua jotenkin järkevästi? Löytäisittekö jonkun yhteisen mielenkiinnon kohteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä jonkinlainen autismin kirjon häiriö?

Vierailija
4/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama homma! Muuten ei haittaisi, mutta mies syytä aivan kaikki rahansa sitten siihen kiinnostuksen kohteeseen. Ensin oli tietokone, sitten harrastusauto, nyt käyttöauto... Herran tulot yli 60000 vuodessa, eikä penniäkään saa säästöön! Minä ensin opiskelijana, sitten todella pienellä palkalla, ja kohta työttömyystuella maksan meidän kaikki juoksevat kulut.

Vierailija
5/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger?

Vierailija
6/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on pieniä mutta ärsyttäviä pakkomielteitä. Esim. "Älä sulje ovea/avaa se ovi (jos ehdin sulkea), kuljen siitä kohta" Kuinka vaikeaa on itse avata se ovi uudestaan, kun käsissä ei ole mitään kannettavaa? Jos suljin oven, niin se pilaa hänen päivän. Hän jätti auki, joten sen on oltava auki ilman, että hän liikuttaisi käsilihaksiaan sen vertaa, että avaisi sen taas.  Minun olisi luettavaa ajatuksia, että mitä hän seuraavaksi tekee, tuntuu olevan ajatuksena tässä, mutta usein  ovi on pitänyt laittaa kiinnikin, vaikka se on ollut hänen jättämänään auki.

Vierailija
7/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma! Muuten ei haittaisi, mutta mies syytä aivan kaikki rahansa sitten siihen kiinnostuksen kohteeseen. Ensin oli tietokone, sitten harrastusauto, nyt käyttöauto... Herran tulot yli 60000 vuodessa, eikä penniäkään saa säästöön! Minä ensin opiskelijana, sitten todella pienellä palkalla, ja kohta työttömyystuella maksan meidän kaikki juoksevat kulut.

Lopeta tuo heti. Hän voi tuhlata kaiken, koska sinä mahdollistat sen.

Miehen tulee siirtää tietty summa taloustilille ensin rahaa ja loput saa tuhlata (vaikkei se järkevää olekaan).

Vierailija
8/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehkä hieman tuollainen, mutta en ihan noin pahasti. Mun kiinnostuksen kohteet menee selvästi kausittain, ovat vähän lievempiä ja kestävät kauemmin. Ja silloin, jos kiinnostuksen kohde on kallista lajia (yhdessä vaiheessa eräs kallis automerkki), tyydyn todellakin vain ihailemaan etäältä. 

Silloin, kun Lord of the Rings -leffat olivat uutta ja ihmeellistä, ihailin kovasti niitä haltijoiden jousia ja joitakin leffan miekkoja. Niitä tuli myytiin mukaelmina ja kopioina, ja kyllähän kuolasin niiden perään. Olisi ollut niin hieno seinällä. Ei ollut rahaa ostaa, niin into laantui parin vuoden sisällä. Myöhemmin kiinnosti japanilaiset katanat, mutta nekin ovat hinnoissaan. Ja nykyään teräaseita ei kai saa edes niin vain maahantuoda, että ulkomailta nettikaupasta ostaa.

Ikä on opettanut sen, ettei kaikkea haluamaansa tai ihailemaansa tarvitse omistaa. :)

N42

Vierailija
9/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä aspergeria vaan, ihan normaalia monille.

Vierailija
10/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuollainen mies, ilman merkittävää rahan tuhlaamista. Kiinnostun erilaisista asioista ja tutkin niihin liittyvä asioita hyvin tarkkaan.

Toiset katselee salkkareita, minä käytän vapaa-aikani näin.

Vierailija
11/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistan mies sitä mies tätä-viikonlopun alkaneeksi.

Tervetuloa.

Vierailija
12/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismin kirjon häiriö

Vierailija
13/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehellesi, että opettelisi takomaan itse miekkoja. Ei ole varmastikaan kovin kallis harrastuksena, kun vain etsii sopivan sepänpajan. Saman mielenkiinnonkohteen ympärillä saa sitten menemään  kauemmin aikaa:) 

Vierailija
14/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on pieniä mutta ärsyttäviä pakkomielteitä. Esim. "Älä sulje ovea/avaa se ovi (jos ehdin sulkea), kuljen siitä kohta" Kuinka vaikeaa on itse avata se ovi uudestaan, kun käsissä ei ole mitään kannettavaa? Jos suljin oven, niin se pilaa hänen päivän. Hän jätti auki, joten sen on oltava auki ilman, että hän liikuttaisi käsilihaksiaan sen vertaa, että avaisi sen taas.  Minun olisi luettavaa ajatuksia, että mitä hän seuraavaksi tekee, tuntuu olevan ajatuksena tässä, mutta usein  ovi on pitänyt laittaa kiinnikin, vaikka se on ollut hänen jättämänään auki.

Pikkumainen tai kontrollifriikki mies?

Vierailija
15/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuollainen mies, ilman merkittävää rahan tuhlaamista. Kiinnostun erilaisista asioista ja tutkin niihin liittyvä asioita hyvin tarkkaan.

Toiset katselee salkkareita, minä käytän vapaa-aikani näin.

Sama minulla, mutta olen nainen. Silloin harvoin kun katson ohjelmia, pidän dokumenteista ja asiaohjelmista.

Vierailija
16/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

diagnoosit vaatii paljon enemmän kuin yhden vaihtuvan kiinnostuksen kohteen.

Ota rennosti vaa, utelias ihminen on yleensä myös fiksu, ja joskus sitä pitää vähän paneutua.

Vierailija
17/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tuo heti. Hän voi tuhlata kaiken, koska sinä mahdollistat sen.

Miehen tulee siirtää tietty summa taloustilille ensin rahaa ja loput saa tuhlata (vaikkei se järkevää olekaan).

Kunhan ei laita sinne miekkatilille

Vierailija
18/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku jaksaa kiinnostua yksittäisistä esineistä? Eihän jollain miekalla voi edes tehdä mitään. Eri asia, jos harrastas miekkailua ja miekkojen taontaa, eli jotain toiminnallista.

Vierailija
19/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku jaksaa kiinnostua yksittäisistä esineistä? Eihän jollain miekalla voi edes tehdä mitään. Eri asia, jos harrastas miekkailua ja miekkojen taontaa, eli jotain toiminnallista.

Toisella on sisustustikkaat, toisella taas sisustusmiekka.

Vierailija
20/50 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rajoitat miestä kaikesta mihin hän kokee uteliaisuutta ja kieltäminen tekee asiasta kiinnostavan?

Toi on niin nähty. Ei jatkoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän