Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidetäänkö joka paikkaan pyörällä kulkevaa ihmistä jotenkin kahjona?

Vierailija
17.06.2021 |

Onko se jokin yleinen mielikuva? Itse siis pyöräilen joka paikkaa, kun en omista ajokorttia ja varsinkin pienellä paikkakunnalla tunnen oloni jotenkin noloksi, kun pyöräilen ja kuvittelen että muut pitää minua kahjona, koska ei kai kukaan tervejärkinen pyörällä kulje. Niin mitä mieltä siis olette ihmisestä, joka kulkee pyörällä aina?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht hyvä kunto ainakin tulee ensimmäiseksi mieleen. Ei kai muuta?

Vierailija
2/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juoksen ja pyöräilen joka paikkaan ja ainakin työpaikalla mua pidetään köyhänä päävikaisena sen takia. No, en ole kumpaakaan. Ihan normaali olen ja parkissa pönöttää vuosimallin 2017 BMW. Mä vaan tykkään liikkua ja pidän hölmönä ajaa 3 km työmatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilullinen ja ekologinen.  Miksi sulla on noin huono itsetunto?

Vierailija
4/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidetä. Kummallinen luulo.

Vierailija
5/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule Tanskassa ja Hollannissa on sitten koko maa täynnä kahjoja!

Vierailija
6/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti, on niitä muitakin. Ihmetyttää miten joka vuodenaikaan pyöräilevät voivat tehdä sen jäätävässä viimassa ilman flunssaa, liukastumatta, saastetta tulee autoista ja kilometrejä tyyliin 45 päivässä. 

7/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos _ihan_ joka paikkaan pyöräilee, kuten työpisteeltä vessaan tai luokasta ruokalaan, niin ehkä joku voi pitää sitä hieman hassuna.

Vierailija
8/39 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä on nolompaa ajaa jokaikiseen paikkaan autolla.

Omatkin naapurit painaa alle kilsan matkan kauppaan aina autolla, se jos joku on noloa !

Vierailija
9/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britannian Oxfordissa tunnelma voi tietysti olla hieman erilainen kuin jossain takahikiällä missä kaikki luontoa saastuttamaton on jo peruslähtökohdaltaan epäilyttävää. Suomessa on paikkakuntia joissa pyöräilijöitä epäillään vihreiksi elleivät he selvästi sulaudu ympäröivään yhteisöön esimerkiksi vaatetuksella tai puoluepinsseillä. Leimaantumisella voi olla rankkojakin seurauksia.

Rohkeutta pysyä valinnassasi!

Vierailija
10/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisempaa on ajaa autolla lähi kioskille / kauppaan. Pyöräily on terveellistä.

Vierailija
11/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan pyörällä kulkevia. En pidä kahjoina.

Sydän ja keuhkot kiittää, luonto kiittää.

Vierailija
12/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portaissa pyöräily on kahjoa, mutta ei kiellettyä. Jokainen tyylillään!

Vierailija
13/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän.

Työmatka ouluun...  530km / 27h (suunta)

Kiitos, lennän mielummin.

Vierailija
14/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä on nolompaa ajaa jokaikiseen paikkaan autolla.

Omatkin naapurit painaa alle kilsan matkan kauppaan aina autolla, se jos joku on noloa !

En oikein ymmärrä. Autolla mennään kauppaan, jotta saadaan tavarat kuljetettua. Sama kuin kottikärryllä haetaan polttopuut, vaikka matkaa saunalle on vain 50 metriä.

Vierailija
15/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai? Mun tuttuni käy lapissakin pyöräillen. On kiertänyt koko suomen ja käväissyt jäämerelläkin. Lähinnä nostan hattua.

Vierailija
16/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään mieltä. Kyttääkö ihmiset nyt niin kuin yleisesti koko ajan toisten tekemisiä?

Vierailija
17/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkiseudulla ei mitenkään outoa, mutta pitkien etäisyyksien maaseudulla on. Lisäksi perheet ei yleensä ostoksiaan polkupyörään saa.

Vierailija
18/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla mennään kauppaan, että saadaan ruokaostokset kuljetettua, vaikkapa viikon ruoat. Pyöräily tuhosi molemmat polveni, sain polvien nivelrikon. Vihaan pyöräilyä, ja olen autoillut nyt 30 vuotta tulee täyteen.

Auto on nykyisinkin kunnon ihmisen merkki, kuten ennen vanhaan.

Vierailija
19/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa pikku kaupungin taajamassa pyöräily ei juurikaan ihmetytä. Kävely sen sijaan aiheuttaa että ohikulkijat vahtaa ja osa soittaa jopa torvea. Kyllä, Suomessa.

Kävely tuntuu olevan sosiaalisesti sallittu lähinnä pienten lasten äideille, tai ainakin sellaisia on. 70% lenkkeilijlistä. Muut sitten ovat suuren yleisön mielestä ties mitä asiansa sössineitä alkoholisteja jne. joilla ei ole joko autoa tai korttia.

Autottomuus täällä päin on vähän kuin kodittomuus etelämmässä, jotain elämänhallinnallisia ongelmia siis täytyy olla kun niin huonoon jamaan päätyy. Poikkeuksena tosin naispuoliset henkilöt jotka avioituivat ennen kortinhankintaikää ja ovat siitä lähtien kulkeneet miehensä kyydillä.

Itse olen 30 kymppinen miespuolinen henkilö. Voin sanoa että ikätovereita ei fillarin selässä näy kuin pari kertaa viikossa, jos aina sitäkään. Normaalit ihmisethän menee autolla, ellei ole ryypännyt korttiaan hyllylle.

Tuskin tarvitsee sanoa että pyöräteillä ei juuri ruuhkia muodostu.

Vierailija
20/39 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kymppinen.... Kannattaa näemmä lukea viesti ennen lähettämistä. Mikä lie ajatuskatkos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän