Somevaikuttajalta rajuja syytöksiä Sami Hedbergiä ja koomikko Zaania kohtaan
"Miehet kiistävät kaikki väitteet"
https://www.is.fi/viihde/art-2000008064555.html
No jopas. Taas yksi metoo tjsp. tyyppinen tapaus.
Sana sanaa vastaa jne.
On se vaikeata tuo ymmärrys siitä mikä on okei ja mikä ei ole okei miesten ja naisten välillä.
Kommentit (2031)
Jos vähän kourii toista pillusta tai esittelee penistään, niin keneltä se on pois? Nut sitä pipoa vähän löysemmälle, eiks vaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miisan instaa seuranneena voin sanoa että varsin julkisuushakuinen muija. Milloin on rasistisen taksikuskin uhri. Milloin on mikäkin kriisi menossa.
Kummasti sille aina sattuu kaikenlaista.
Tuon takia en antaisi paljon painoarvoa sen syytöksille. Myös sen takia ettei ole mikään kaunotar vaan pikemminkin päinvastoin. Plus se että kesti kauan ennenkun se "muisti" ton jutun ja se ettei ole muita naisia tekemässä syytöksiä. Miksi juuri Miisa ja vain Miisa?
Nythän sillä oli storyjen perusteella jo nelkyt muuta tapausta, eikä aikonut jättää kiveäkään kääntämättä. En ota tapaukseen kantaa, mutta olisi asian voinut hoitaa ottamalla yhteyttä poliisiin tai vaikka terapeuttiin tms aikanaan. Ja itse lopetin Miisan seuraamisen somessa, valittaa ja loukkaantuu joka päivä jostain. Sillä ei näytä olevan koskaan asiat hyvin.
Julkisuuden kautta näitä tekijöitä on nykyään mahdollista saada vastuuseen. Yleensä ahdistelusta on kulunut aikaa ennen kuin uhri rohkaistuu kertomaan asiasta. Jos silloin menee poliisille, kirjataan asia ylös ja siihen se jää. Mutta kun tuot asian julkisuuteen, voivat muut uhrit rohkaistua ja tulla esiin, jolloin tapausta voidaan viedä oikeuteen saakka. Sen takia nimien julkaisu someen ja asian julkiseksi tekeminen on erittäin suositeltavaa okeusprosessin kannalta.
tämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miisan instaa seuranneena voin sanoa että varsin julkisuushakuinen muija. Milloin on rasistisen taksikuskin uhri. Milloin on mikäkin kriisi menossa.
Tuon takia en antaisi paljon painoarvoa sen syytöksille. Myös sen takia ettei ole mikään kaunotar vaan pikemminkin päinvastoin. Plus se että kesti kauan ennenkun se "muisti" ton jutun ja se ettei ole muita naisia tekemässä syytöksiä. Miksi juuri Miisa ja vain Miisa?
Nythän sillä oli storyjen perusteella jo nelkyt muuta tapausta, eikä aikonut jättää kiveäkään kääntämättä. En ota tapaukseen kantaa, mutta olisi asian voinut hoitaa ottamalla yhteyttä poliisiin tai vaikka terapeuttiin tms aikanaan. Ja itse lopetin Miisan seuraamisen somessa, valittaa ja loukkaantuu joka päivä jostain. Sillä ei näytä olevan koskaan asiat hyvin.
Julkisuuden kautta näitä tekijöitä on nykyään mahdollista saada vastuuseen. Yleensä ahdistelusta on kulunut aikaa ennen kuin uhri rohkaistuu kertomaan asiasta. Jos silloin menee poliisille, kirjataan asia ylös ja siihen se jää. Mutta kun tuot asian julkisuuteen, voivat muut uhrit rohkaistua ja tulla esiin, jolloin tapausta voidaan viedä oikeuteen saakka. Sen takia nimien julkaisu someen ja asian julkiseksi tekeminen on erittäin suositeltavaa okeusprosessin kannalta.
Aiemminhan nämä häiriköijät eli,seksuaalirikolliset saivat toimia rauhassa, asiaan oli vaikea puuttua ja selvittää tapauksia. Kiitos somen, nyt vanhatkin tapaukset voivat ratketa ja joukkovoimalla saadaan asiaan selvyyttä.
Tämä on varmaan syynä näihin täälläkin riehuviin kommentoijiin, jotka eivät hyväksy jälkeenpäin esitettyjä syytöksiä. Luultavasti joidenkin miesten omatunto kolkuttaa ja kurkkua kuristaa, kun tietävät ahdistelleensa naisia/miehiä, ennen #metoo-tietoisuutta ja nyt on pelko per suu ksissa että milloin oma nimi tuodaan esiin (oikeutetusti).
Täällä jotkut syylliseksi itsensä tuntevat yrittävät syyttää uhria että oma osuus ei näyttäisi niin pahalta.
Siis 40 muuta ihmistä ovat kokeneet näiltä nyt syytetyiltä samaa käytöstä? Niinkö? En ole ig.
Vierailija kirjoitti:
Totuuden saa sanoa. Jos puristeltiin niin sitten puristeltiin. Pitäisi olla munaa sanoa että Joo näin on ja anteeksi. Se oli silloin ja ei enää. Mutta nyt ei muisteta jne…, ei kehtaa kieltääkään kun on muutkin. Tienneet
Mutkun eihän niillä ole munaa. Minä sanoisin suoreen että joo puristeltiin ja oltiin vähän kännissä, ei ketään raiskattu. Enkä sen kummemmin pyytelisi anteeksi. Sattuuhan sitä kun miehet nyt on aina olleet kiinnostuneita naisista. Hommatkaa elämä.
Vierailija kirjoitti:
^ Ja lisään tuohon vielä, että nähtiinhän se jo tapauksissa Metsäketo, Louhimies yms., että niistä syytöksistä tuli oikeasti haittaa uralle. Metsäketo menetti kuukausiksi työmahdollisuuksia ja tienestejä. Eli kyllä niistä voi isoakin haittaa olla.
Metsäketo osoittautui syyttömäksi, mutta taloudellinen tappio jäi silti, metsäkedon omaksi ongelmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemminhan nämä häiriköijät eli,seksuaalirikolliset saivat toimia rauhassa, asiaan oli vaikea puuttua ja selvittää tapauksia. Kiitos somen, nyt vanhatkin tapaukset voivat ratketa ja joukkovoimalla saadaan asiaan selvyyttä.
Tämä on varmaan syynä näihin täälläkin riehuviin kommentoijiin, jotka eivät hyväksy jälkeenpäin esitettyjä syytöksiä. Luultavasti joidenkin miesten omatunto kolkuttaa ja kurkkua kuristaa, kun tietävät ahdistelleensa naisia/miehiä, ennen #metoo-tietoisuutta ja nyt on pelko per suu ksissa että milloin oma nimi tuodaan esiin (oikeutetusti).
Täällä jotkut syylliseksi itsensä tuntevat yrittävät syyttää uhria että oma osuus ei näyttäisi niin pahalta.
Mitä ihmeen uhria? Nyt kaikki naiset uhriutumassa ja voimaantumassa. Kaupallinen yhteistyö tuo kivasti rahaa kanssa
Vierailija kirjoitti:
Koska kukaan ei kuitenkaan ole lukenut muuta kuin otsikon, niin Miisa kyllä kertoi tapahtuneesta työnantajalleen heti. Hänen käskettiin olla hiljaa, ja sanottiin että 'asia ei kuulu työnantajalle':
"– Jälkikäteen kerroin mut palkanneelle henkilölle, että nää tapaukset ahdistaa ja jättäydyin kiertueelta, ja sain vastaukseksi, että noi on mun asioita, eikä hän keskustele niistä. Lisäksi sain kehotuksen olla harrastamatta ”jälkipuintia somessa”. Halusin vaan pois, joten suostuin.– Sitä paitsi oon kantanut syyllisyyttä kaikki nämä vuodet siitä, että mitä jos joku muu nuori nainen päätyy samoihin hommiin. Joku, joka ei uskalla sanoa ”ei” yhtä napakasti ja riuhtoa itseään irti niistä humalaisista käsistä."
Rahasti siellä ja nyt kostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä tapaukset osoittavat vallitsevan naisvihan hyvin. Automaattisesti asetutaan aina miesten puolelle. Ja tätä perustellaan "miksei se heti sanonut mitään" -kitinällä. Eikä se edes teihin naisvihaajiin olisi vaikuttanut yhtään, jos olisikin heti kertonut.
Onko se naisvihaa, jos ei hyväksy näitä someulostuloja nimien kanssa?
Eniten ihmetyttää se, mikä on tämän someulostulon tarkoitus. Riippumatta siitä, onko syytöksissä perää vai ei, asialle ei voi enää tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä tapaukset osoittavat vallitsevan naisvihan hyvin. Automaattisesti asetutaan aina miesten puolelle. Ja tätä perustellaan "miksei se heti sanonut mitään" -kitinällä. Eikä se edes teihin naisvihaajiin olisi vaikuttanut yhtään, jos olisikin heti kertonut.
Eniten ihmetyttää se, mikä on tämän someulostulon tarkoitus. Riippumatta siitä, onko syytöksissä perää vai ei, asialle ei voi enää tehdä mitään.
Jatkossa tällaiset tapaukset luultavasti tullaan käsittelemään asianmukaisemmin kuin mitä Miisan kohdalla tehtiin. Se olisi iso juttu. Julkinen avautuminen ei silloin ole ollut turha.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku vie oikeuteen asti tämän tapauksen. Tomi Metsäketo vei vastaavassa tilanteessa ja voitti. Vaikka todettiin syttömäksi, ei se kyllä hänen töitään tuonut enää takaisin. Maine oli likaantunut pysyvästi.
Ei tästä tapauksesta voi tuomita ketään. Metsäketoa herjanneet naiset eivät olleet koskaan edes tavanneet häntä. He levittivät hänestä juttuja somessa, (ilmeisesti eivät väittäneet, että Metsäketo olisi ahdistellut nimenomaan heitä, vaan yleisesti naisia, nimiä paljastamatta).
Jos Miisa pysyy väitteessään eikä sano keksineensä sitä, niin onko kyseessä kunnianloukkaus?
Kunnianloukkauksen tulee olla perätön, herjaamismielessä levitetty juoru.
Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen olisi esim. terveydentilaa tai perhesuhteita koskeva asia tai jos Miisa olisi mennyt näistä jommankumman kotiin ja homma olisi tapahtunut siellä.
Hän väittää, että häntä on ahdisteltu työpaikallaan.
Jos hän on ollut tapahtumahetkellä täysi-ikäinen, niin väkisin suutelu ja munan näyttäminen ovat korkeintaan työsuojeluasioita, ei poliisi tuollaisia lähde tutkimaan. En usko, että hän paljasti asian siksi, että ylipäätään tahtoisi sotkea asiaan poliisin, vaan paljastaakseen julkimoiden huonon käytöksen.
Huonoon käytökseen taas auttaa anteeksipyyntö ja kenties se, että miekkoset sanoisivat ottaneensa sittemmin opikseen eivätkä ikinä kuuna päivänä enää humalassakaan lähesty naispuolisia työkavereita noin. Huumori oli huonoa eikä tarkoitus ollut nöyryyttää tms. Ja jos Miisa on tapauksen jälkeen lopettanut työsuhteen, niin luulisi tällaisen jääneen äijien mieleen. Itse olisin sen perästä vaikka lähettänyt postikortin ja pyytänyt siinä anteeksi, olen pahoillani, olin ihan jurrissa enkä muista muuta kuin tökerön käytökseni, pyydän anteeksi että olin niin moukka, älä tyhmän käytökseni vuoksi lopeta töitä tms.
Ei ole ok maalittaa somessa toimittajia, sanoa vaan. Ei vaikka olisi kokenut seksuaalista häirintää.
En ota kantaa siihen että onko Miisan jutut totta vai ei, mutta tässä asiassa Miisa on kyllä mokannut pahasti syyttämällä julkisesti ja vielä kertomalla nimet julkisuuteen. Miisa olisi voinut avautua kokemuksestaan, mutta jättää nimet mainitsematta, koska asiassa on vain sanat toisiaan vastaan ja mitään ei ole todistettu.
Miksi ei ole silloin tehnyt asiasta meteliä tai ollut poliisiin yhteydessä? Jos mitään ei ole todistettu ja asiaa ei tutkita niin ei todellakaan kannata alkaa julkisuudessa myöhemmin toisten nimillä asiaa puimaan. Miisa voi itse saada syytteet kunnianloukkauksesta jos asiaa ei pysty todistamaan paikkaansa pitäväksi, tosin se siltikin pilaa näiden kahden miehen maineen lopullisesti, oli juttu sitten totta tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet (heterot) usein kommentoivat että ei heitä haittaisi jos naiset lähentelisivät.
Silloin olenkin sanonut että kuvittelevat itseään isompikokoisen, vahvemman, pidemmän HOMOMIEHEN kourimaan, ehdottelemaan ja lähentelemään heitä. Silloin pääsevät lähelle sitä tunnetta, mikä näin naisena tulee kun mies lähentelee. Se on ällöttävää ja pelottavaa.
No Zaanin kohdalla ei ole tuota vaaraa. Hän on hyvin pienikokoinen mies.
Homomieheksi kuvittelussa on vielä sekin ero, että sukupuoli on väärä, eli se, josta tämä kyseinen mies ei ole kiinnostunut. Naisia kourii taas heteromiehet, ja kohteena on useimmiten heteronainen. Ällötys on varmasti se yleisempi tunne tilanteessa kuin varsinainen pelko.
Mansplainaaja kertoo. 🤣👌 Selvä, naiset ei tunne lähentelyissä ja kourimisessa pelkoa! Vain ällötystä. Kiitos, kun selitit tämän meille kourituille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ps. PM Marin tarrasi minua perseestä. Kyllä, uskokaa pois. Siitä tulee vielä seiskaan KÄÄK-juttu.
Kannattaa nyt vain suosiolla helteillä juoda tarpeeksi nestettä, ettei pää koko ajan jumita. Ei alkoholia.
Mitä mitä mitä?
Etkö usko uhria automaattisesti? Miksi näin? Nytkö se syyttömyysolettama pätee kun tekijänä on nainen?
Jooh. En ota kantaa tähän tapaukseen. Kerron silti jotain. Olin joskus 19 vuotiaana yökerhossa vuonna 2011. Siellä joku nainen itse alkoi itseään tyrkyttämään. Flirttaili, hinkkasi jalkaansa omaani vasten ja sitä rataa. Antoi ymmärtää. Halusi itse tulla luokseni. Sitten kun oltiin mun luona niin tää nainen lähtee yhtäkkiä menemään. Myöhemmin saan kuulla miten muka olin seksuaallisesti ahdistellut sitä. Sitä tarinaa se levitti vähän kaikille. En varmaan ole ainoa joka tällaista on kokenut. Onneksi en ole julkkis. Tai rikas. Varmaan löytäisin itseni iltalehtien sivuilta syytettynä seksuaallisesta ahdistelusta. Naisten hakkaajaksi myös monen naisen toimesta kutsuttu. Ohhoijaa. Rajoittakaa vähän jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa tällaiset tapaukset luultavasti tullaan käsittelemään asianmukaisemmin kuin mitä Miisan kohdalla tehtiin. Se olisi iso juttu. Julkinen avautuminen ei silloin ole ollut turha.
Ne tullaan käsittelemään jos nainen vaivautuu tekemään rikosilmoituksen eikä uhriudu "nuori tyttö antoi lisäksi vähän pillua kun ei tiennyt paremmin vaikka tietystä kaikkia naisia ahdistellaan 13-vuotiaista asti"
Vierailija kirjoitti:
Jooh. En ota kantaa tähän tapaukseen. Kerron silti jotain. Olin joskus 19 vuotiaana yökerhossa vuonna 2011. Siellä joku nainen itse alkoi itseään tyrkyttämään. Flirttaili, hinkkasi jalkaansa omaani vasten ja sitä rataa. Antoi ymmärtää. Halusi itse tulla luokseni. Sitten kun oltiin mun luona niin tää nainen lähtee yhtäkkiä menemään. Myöhemmin saan kuulla miten muka olin seksuaallisesti ahdistellut sitä. Sitä tarinaa se levitti vähän kaikille. En varmaan ole ainoa joka tällaista on kokenut. Onneksi en ole julkkis. Tai rikas. Varmaan löytäisin itseni iltalehtien sivuilta syytettynä seksuaallisesta ahdistelusta. Naisten hakkaajaksi myös monen naisen toimesta kutsuttu. Ohhoijaa. Rajoittakaa vähän jo!
Tuo on ihan tavallista jos menee loukkaamaan naista antamalla pakit.
Julkkisten kannattaa varoa, ei missään vaiheessa naisten kanssa kahden missään. Aina omat todistajat mukana.
Koskee muuten kaikkea työelämää eikä vain julkkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan tavallista jos menee loukkaamaan naista antamalla pakit.
Julkkisten kannattaa varoa, ei missään vaiheessa naisten kanssa kahden missään. Aina omat todistajat mukana.
Koskee muuten kaikkea työelämää eikä vain julkkiksia.
Mitä v**tua sä selität? Missä kohtaa annoin pakit? Ymmärrätkö lukemaasi? Voisitko juoda vähän vähemmän sitä solumyrkkyä?
Kannattaa nyt vain suosiolla helteillä juoda tarpeeksi nestettä, ettei pää koko ajan jumita. Ei alkoholia.