Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa Espoon paras päiväkoti, nyt saa kehua!

Vierailija
22.08.2006 |

Lapsemme tarvitsee tammikuussa hoitopaikan. On silloin yksivuotias. Haluamme lapsemme tietenkin mahdollisimman hyvään hoitopaikkaan. Suosittele sellaista Espoosta. Mielellään Espoon keskuksen/Leppävaaran hoitoalueilta, mutta kokemuksia kuulen mieluusti muualtakin. (Enkä kaipaa nyt tässä yhteydessä saarnoja siitä, kuinka pienen lapsen paras paikka on kotona.)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sieltä yhden kunnallisen perhepäivähoitajan ja hän on todella hyvä ja mukava. En yhtään epäilisi viedä lasta hänelle hoitoon. Tunnen myös hyviä perhepäivähoitajia Kirkkojärven-Muuralan alueelta.

Vierailija:

Ja neljälle yksityiselle jo soittanutkin, samoin kaupungilta kysynyt, mutta ei vapaita ainakaan viiden kilometrin säteeltä löydy. Lähimmät kunnalliset perhepäivähoitajat löytyvät Suvelasta ja - anteeksi nyt vaan -sinne en lastani vie. Jos joku tietää Espoon keskuksen alueelta hyvän perhepäivähoitajan, jolla on tammikuussa vapaa paikka 1-vuotiaalle, niin ilman muuta tietoa kehiin!

ap

Vierailija
2/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levotonta ja paljon kaupungin asuntoja. Voi sitten miettiä millaiset lapset ovat hoitoryhmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terv. Suvelasta

Vierailija
4/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua on varoittanut erään yksityisen päiväkodin johtaja. hän saattaa olla puolueellinen mutta luotan sanaansa silti.

ap

Vierailija
5/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään ihme että hlö kunta vaihtuu sen verran huonosti ihmisiä kohdellaan ja todellakin pelkkää rahastusta koko pulju

Vierailija
6/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen naapurikaupungista ns. hyvältä alueelta, eikä kertaakaan tullut mieleenkään, että siellä Suvelassa olis jotenkin epämääräistä. Ihan tavallisia mukavia ihmisiä.

Vierailija
7/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattitaitoiset hoitajat, suht pienet ryhmät (2 ryhmää:1-2 ja 3-5-vuotiaat), sama henkilökunta, ei vaihtuvuutta. Lapsia hiukan yli 20 yhteensä, tilat aika isot ja toimivat, vaikka ensi silmäyksellä ei näytäkkään niin, kun on kerrostalon alakerrassa. Uusissa päiväkodeissa on harvoin yhtä paljon tilaa kuin siellä. Piha turvallinen ja hoitajat pystyvät näkemään koko ajan missä lapset on.

Vierailija
8/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä päivähoito on varmasti ihan laadukasta, mutta siellä asuu liikaa vanhempia joita oma lapsi ei kiinnosta.

Me asuimme siellä muutaman vuoden, mutta muutimme pois ennen kuin esikoinen aloitti koulun. Keski-Espoon kouluun hän olisi mennyt vain kuolleen ruumiini yli.

Vierailija
9/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma poikani on ollut Suvelassa pph:lla alusta asti, kohta 4,5 vuotta. Vaikkakin alueella on paljon kaupungin asuntoja ja varmaan myös sosiaalisia ongelmia en ole kyllä huomannut poikani niistä kärsineen.

Hoitaja on ihana, ja hoidossa olleet samat lapset n. viimeiset 3 vuotta - kaikki mukavia sosiaalisia lapsia joilla ihan " normaalit" kodit vaikka Suvelan ympäristössä asuvatkin. Lapset ovat olleet myös meillä synttäreillä yms. ja me heillä.

Itse olen pitänyt pph systeemistä, päivän " rauhaa vaativat" hetket eli aamut, syömiset ja päikkärit ovat saaneet tehdä pienessä omassa ryhmässä, tekevät myös paljon retkiä tällä neljän porukalla mutta toisaalta pihassa monta muutakin pph:ta lapsineen jolloin oppii myös ryhmässä käyttäytymistä. Lisäksi käyvät vielä läheisessä päiväkodissa järjestetyssä jumpassa ja askartelemassa jne. On retkiä ja jalkapallo/hiihtokouluja. Olen ollut tosi tyytyväinen.

Itse asumme omakotitalossa Saarniraiviossa joka on Suvelan vieressä eli tänne mahtuu kaikenlaista asuntotyyppiä ja perhettä. Se että joku asuu kaupungin asunnossa ei automaattisesti tarkoita että on sosiaalisia ongelmia, esim. meidän pph:n talossa asuu paljon myös kaupungin työntekijöitä.

Ei pidä aina yleistää =).

Vierailija
10/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavat hoitajat oli ainakin kun lapsi siellä 4-5 vuotiaana oli,

harmi kun muutettiin pois niin joutun huonompaan:(

Sinne laittaisin nuo pienemmät jos olisi varaa valita.

Laitan tämän tähän ihan sen takia että alueella paljon kaupungin asuntoja ja maahanmuuttajia mutta homma pelittää paremmin kuin nykyisellä " paremmin toimeen tulevien" alueella.

Kyllä se aikuisten osaaminen, henkilökohtaiset kemiat ja jaksaminen työssään vaikuttaa siihen viihtyvyyteen kaikista eniten...

Itse en ole alalla mutta järkikin sen jo sanoo

Vierailija
11/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe todella tyytyväisiä. Kivat ja energiset hoitajat, jotka todella tuntuvat paneutuvan asioihin lapsilähtöisesti. Onneksi minulle ei kukaan terveydenhoitaja tullut kertomaan suosituksiaan. Olisi mennyt hyvä paikka sivu suun :).

Rahojen " pihtaamistakaan" en ole huomannut. Tekevät retkiä (myös omalla bussilla), käyvät elokuvissa, leipovat, askartelevat, lapsi sai mennessään tervetulopaken (jossa mm. t-paita). Joka päivä on myös kirjoitettu lapsikohtainen lappu päivän sujumisesta.

Minulla ei ole vertailukohteita, mutta meille ei paremmasta olisi väliä.

Vierailija
12/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintuvaarassa. Meillä oli lapset siellä, esikoinen 1v 9kk iästä 5v saakka ja toinen 10kk iästä 2v asti. Molemmat lapset tykkäsivät kovasti ja me vanhemmat olimme myös tyytyväisiä. Jos oli omasta mielestä epäkohtia, niin me ainakin uskalsimme niistä sanoa ja saimme silti edelleen asiallista kohtelua ja lapset hyvää hoitoa. Nyt asumme toisella paikkakunnalla ja lapset edelleen muistelee mukavaa päiväkotia.

Vierailija
13/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan pidä yleistää, että esim. Suvelasta ei löytyisi hyviä hoitajia. Mutta mieluummin kuitenkin panen lapseni " hyvälle alueelle" hyvälle hoitajalle kuin " huonolle alueelle" hyvälle hoitajalle. Vieläkö löytyy Espoosta hyviä päiväkoteja?

Vierailija
14/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tykkäsin. Ennakkoasenne oli minullakin vahva, mutta osoittautui aivan vääräksi. Ei siellä päiväkodissa perheen sosiaalinen tilanne ole nro 1.

Vierailija
15/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on enemmän kuin paikkoja, joten lapsia joudutaan laittamaan eri kaupunginosiin tai esim pph:ille. Nimim. kokemusta on.

Vierailija
16/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimpään päiväkotiin tuskin lasta saamme... :( Myös yksityiset päiväkodit tulevat kysymykseen. Nyt hyviä päiväkoteja listaamaan!

Vierailija
17/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mainio! Lapseni oli siellä puolivuotta ennenkuin jäin uudelleen kotiin ja muutimme samalla pois sieltä. Hoitoon meni 13kk iässä. Päiväkodin hoitajat ovat ihánia ja työhönsä motivoituneita. Tuon puolenvuoden aikana ei ollut kertaakaan sijaista vaan koko ajan samat hoitajat. Ryhmä oli ns. sisarusryhmä, jonka idea on, että lapset ovat eri-ikäisiä ja voivat oppia toisltaan. Lapset olivat 1-4v. Koska vanhemmat ovat ns. parempiosaisia, on laadunvalvonta tarkkaa vanhempien puolelta. (Itse emme ole rikkaita ja siksi jouduimmekin pois muuttamaan.)

Vierailija
18/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätodennäköisetä saada paikka noin pienelle. Jostain kaupunki on tietty velvollinen sen järjestämään. Elokuussa on taas paremmin hoitopaikkoja saatavilla.

Vierailija
19/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ns " hyvillä" alueilla on paremmat päiväkodit, koska perheissä on vähemmän syrjäytymis- ym. ongelmia.

Vierailija
20/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaaran urheilupuiston kupeessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan