Palelen ja hikoilen vuorotellen.
Anemia löytyy, hb 92, mutta se ei kai selitä hikoilua. Olisko tää nyt sitten joku anemia + vaihdevuodet -combo. Tai long covid sahaavaa kuumeilua?
Nyt saa arvailla arvon palstalääkärit!
Kommentit (17)
No anna nyt jotain perustietoja ensin, pihtari.
Ikä?
Milloin korona sairastettu?
Perussairaudet?
Vierailija kirjoitti:
Saattaa olla krapula.
Viivästynyt krapula? Iskee vasta kolmen viikon jälkeen?
Milenkiintoinen teoria!
ap
Vierailija kirjoitti:
No anna nyt jotain perustietoja ensin, pihtari.
Ikä?
Milloin korona sairastettu?
Perussairaudet?
Ei perussairauksia, hb laski runsaiden kuukautisten takia - ei vuoda runsaasti enää, on siis hoidossa, ikä 51v. Korona sairastettu maaliskuussa.
Mulla oli sama juttu tänä kesänä. Palelin yhden yön siinä 32 asteen helteessä niin, etten saanut nukuttua lainkaan. Alimmillaan ruumiinlämpö +31 astetta. Labrassa tutkittiin kaikki mun arvot, olivat ok. Ja vaihdevuosihikoilutkin on jo kärsitty ajat sitten. Ihme juttu, en saanut lääkäristäkään diagnoosia.
Vaihdevuodet. On aika tavallinen oire että ensin palelee ja sitten tulee hiki. Varsinkin yöaikaan todella raskasta kun olo vaihtelee jatkuvalla syötöllä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama juttu tänä kesänä. Palelin yhden yön siinä 32 asteen helteessä niin, etten saanut nukuttua lainkaan. Alimmillaan ruumiinlämpö +31 astetta. Labrassa tutkittiin kaikki mun arvot, olivat ok. Ja vaihdevuosihikoilutkin on jo kärsitty ajat sitten. Ihme juttu, en saanut lääkäristäkään diagnoosia.
Ja en ole sairastanut koronaa.
Kuulostaa ihan mun koronalta. Oletko testannut? Maaliskuulta on jo aikaa. Hyvin voi olla uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet. On aika tavallinen oire että ensin palelee ja sitten tulee hiki. Varsinkin yöaikaan todella raskasta kun olo vaihtelee jatkuvalla syötöllä.
Komppaan tätä.
Ap:n ikä ja klassiset vaihdevuosioireet.
Nämä saattaa kestää pitkäänkin, monta vuotta.
Samaa ollut jo muutamien viikkojen ajan, lisäksi kuiva yskä. Testin mukaan ei koronaa. Ehkä joku uusi variantti?
Minullakin. Kuukautiset olleet jo kauan pois, ja nyt ei tunnu samalta kuin ne aiemmat kuumat aallot, eikä niihin liittynyt palelua, vaikka oli jopa talvikin.
Ja nyt on kylmä- kuuma jatkuvasti, hiki valuu otsalta.
Tarkistettiinko myös kilpirauhasarvot? Itselläni hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta oireili juuri noin.
Hb oli matala ja palelin yöllä, joskus tarvitsin kolmekin peittoa, kun en saanut unta palelulta. Sitten heräsin hiestä märkänä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan mun koronalta. Oletko testannut? Maaliskuulta on jo aikaa. Hyvin voi olla uusi.
Enpä oo älynny testata kun ei ole muita oireita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut, että vaihdevuosiin liittyy vaan kuumat aallot. Kylmistä en ole lukenut koskaan.
ap
Mulla oli kylmiä aaltoja vaihdevuosissa.
Mulla menee niin päin, että ensin tulee kuuma aalto ja sen jälkeen palelen. Hikeä pukkaa välillä niin, että tarvitsisi froteepyyhkeen vakiovarusteeksi. Tämä on viheliäistä! Hormonikorvaushoito on poissuljettu sairastetun rintasyövän vuoksi eivätkä mitkään luontaistuotteet auta.
Saattaa olla krapula.