Vastaamon uhreilla alle kaksi viikkoa aikaa vaatia korvauksia
Onko joku muukin hakemassa?
Kommentit (1989)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeus määräsi valtion maksamaan isompia korvauksia osalle uhreista
Juristit Paula Pajula ja Jenni Raiskio edustavat 6 500 Vastaamo-uhria.
He valittivat 27 asiakkaansa valtiolta saamista korvauspäätöksistä Vakuutusoikeuteen.
Vakuutusoikeus nosti osan kärsimyskorvauksista 500 eurosta 1000 euroon ja 1500 eurosta 2000 euroon.
Juristien mukaan päätösten pitää muuttaa Valtiokonttorin korvauslinjaa. Valtiokonttorin mukaan päätösten vaikutusta tuleviin korvauksiin vasta arvioidaan.
(Hesarissa)Minulta Vastaamon uhrit asianajajat veivät oikeusturvavakuutuksesta rahaa töihinsä mikä tuli täytenä yllätyksenä ja mitään apua en saanut heiltä.
Kun en pystynyt häirinnän ja uusien tietomurtojen vuoksi edes rikosilmoituksia tekemään mihin luulin saavani ja olisin tarvinnut apua.
Kuulin heistä liian myöhään.
Pelkkää haittaa heidän asioiden selvittelyjensä vuoksi ja sovintosopimustensa vuoksi.
Onneksi en ole itsemurhaa aikonut tehdä enkä aio.
Eli korvaukset nolla ei edes sitä 90 euroa. En pysty itse niitä hakemaan.
Tässä ketjussa väitettiin aikaisemmin, että omaluottokiellot maksavat joka vuosi. Eivät maksa koska verottajan luottotietorekisterin kiellot korvaavat ne. Ellei sitten halua jotain tietojen kyselijöiden tai huijausten yritysten seurantaa, mutta mitä hyötyä siitä olisi.
Oikaiskaa jos olen väärässä.
Onpa ikävä tilanne sinulla.
Minulla on kyllä sellainen käsitys, ettei vapaaehtoinen luottokielto korvaa maksullisia oma(ehtoisia) luottokieltoja tai näin oli ainakin vuonna 2023, kun asiaa selvittelin. Kenties tämän jälkeen tilanne on muuttunut ja vapaaehtoinen luottokielto laajentunut kattamaan kaiken, minkä maksullisetkin luottokiellot, mistä sinulla on tieto, että vapaaehtoinen luottokielto korvaisi täysin maksulliset luottokiellot?
Kiitos osanotostasi.
Sain tiedon Vastaamon uhrit sivulta ja varmistin verottajalta ja omaluottokiellon tarjoajilta, joita on kaksi. Omaluottokiellon tarjoajat kertoivat, että jos haluaa maksaa lisäpalveluista, niitä saa vain heiltä. Peruskiellon maksu oli heillä mielestäni pieni.
Onko joku nyt saanut sähköpostia, että oma hakemus olisi toimitettu Valtiokonttoriin? Vastaamonuhrien ajankohtaisissa tiedoissa luki viikko sitten, että uusien korvaushakemusten toimitus (3000 kpl) tehdään 1.7. ja asianomaiset saavat tästä tiedon s-postilla. Itse en ole saanut tietoa, olisin jo vähän toivonut, tässä on mennyt niin kauan...
Mulle ainakin tuli maili että vihdoinkin lähtenyt eteenpäin..
Täällä yksi Vastaamon tiétomurtóuhri. 🙋
Potilasvahinkokeskus ei ota uusia
Vastaamon asiakkaita, kertoo media.
Kuka kuuntelisi ja puolustaisi minua?
Rikos siellä, rikos täällä. Retorinen kyssä:
Kuka maksaisi korvaukset..?
Anybody righteous out there?🤨 E
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi Vastaamon tiétomurtóuhri. 🙋
Potilasvahinkokeskus ei ota uusia
Vastaamon asiakkaita, kertoo media.
Kuka kuuntelisi ja puolustaisi minua?
Rikos siellä, rikos täällä. Retorinen kyssä:
Kuka maksaisi korvaukset..?
Anybody righteous out there?🤨 E
Uusiksi. x
Kirjoita minulle, jos voit/haluat
tukea minua Vastaamon casessa.
Valtiokonttorin korvaukset kelpaisivat. E
Minä olen näköjään saanut joulukuussa tiedon että juttuni on siirretty Valtiokonttorin korvauskäsittelyyn (jne.) Sen jälkeen ei ole tullut muuta tietoa.
Eli lisää odottelua tiedossa sitten… huoh
Ai viiteen kategoriaan, tämäpä mielenkiintoista! En todellakaan tiedä mihin itse kuulun, sen muistan, että heidän arvioimansa korvausvaade oli jotain 2400 euron kieppeillä, mikä oli hyvin lähellä itsekin ajattelemaani korvaussummaa. Sitä olen miettinyt, kun minulla ei kovin monta terapiakäyntiä ollut, eli ei kovin monta kirjausta, mutta niissä on mm. nyt täysi-ikäisen lapseni haasteista mainittu, ja se on minulle se pahin juttu vuotaneissa tiedoissa. Ei ehkä juristien mielestä kovin merkittävä, eikä sitä asiaa netin syövereistä millään rahalla poisteta, mutta tuota olen pyöritellyt. Olen ajatellut, että se alin korvaus varmaan omalle kohdalle napsahtaa, vaikka mielestäni pitäisi kyllä olla siitä seuraava. Ei ole mitenkään aktiivista ollut asianajajien tiedotus, eniten yheteydenottoja oli, kun epäröin pitkään asiakkaaksi ryhtymistä ja silloin, kun vakuutusyhtiö otti kielteisen kannan korvaamiseen. Näistä jäi itselle kyyninen fiilis, tai sellainen ison massan merkityksetön hippunen -olo.