Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Sulla on ihan hirveästi meikkiä”

Vierailija
17.06.2021 |

Olen ihmetellyt todella pitkään tätä asiaa, ja haluaisin tietää onko muita joilla on tämä sama ”ongelma”.

En mielestäni käytä erityisen paljon meikkiä.
Töihin lähtiessäni laitan kevyesti peittävää meikkivoidetta (nk. skin tint, ei foundation), hieman peitevoidetta nenänpieliin, ripsiväriä ja vaaleanruskeaa kulmageeliä.

Minulla on melko vaalea ihonsävy, värittömät ripset ja kulmat jotka eivät näy oikeastaan missään ilman ripsaria ja kulmageeliä, sekä punertavanvaaleat hiukset (oma väri).

Saan jatkuvasti kuulla kommentteja, että ”onpa sinulla paljon meikkiä”.

Näin on erityisesti silloin, jos joskus jonnekin lähtiessä laitan huulipunaa. Kun viimeksi olin lähdössä mieheni kanssa eräisiin rentoihin juhliin, ja olin sipaissut perusmeikin lisäksi punaruskean sävyistä huulipunaa, mies sanoi heti minut nähdessäni, että ”sulla on paljon meikkiä”. Pyyhin lopulta huulipunat pois.
Tämän kommentin olen kuullut myös useammalta ystävältäni.

Sama juttu, jos laitan rajausväriä tai yhtään luomiväriä.
Käyttämäni värit ovat hyvin neutraaleja ja luonnollisia, ei mitään kirkkaita pinkkejä tms.
Kyse ei ole mielestäni myöskään siitä, ettenkö osaisi tuotteita käyttää.

Tämä harmittaa joskus, sillä olisi kiva käyttää huulipunaa.

Tosi pieni ongelma, mutta onko mulla kohtalontovereita?!

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyse siitä, että meikkaat "huonossa valossa" (vaikka kylppärin peilin edessä tmv.) ja meikki näyttää siinä valossa hyvältä, mutta kun menet olohuoneeseen/ulos niin valo on erilainen? --> Meikki näyttää erilaiselta "luonnossa" mitä "meikkipöydän" edessä.

Parashan olisi meikata luonnonvalossa, mutta Suomen oloissa marraskuussa usein mahdotonta...

Meikkimokia sattuu helposti jos valo on väärä, kotona näyttää hyvältä mutta ulkona "suttuiselta" tmv.

Vierailija
62/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaavat naiset on oksettavia T:M42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaavat naiset on oksettavia T:M42

Et luultavasti edes tiedä kuka meikkaa ja kuka ei.

Vierailija
64/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että noin sanotaan jos meikkiä on paksu kerros? Oletko katsonut miltä meikki kirkkaassa päivänvalossa?

Vierailija
65/67 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella että noin sanotaan jos meikkiä on paksu kerros? Oletko katsonut miltä meikki kirkkaassa päivänvalossa?

Teen meikin yleensä luonnonvalossa tai sitä muistuttavassa valossa. kylppärissä on iso ikkuna ja valaisimena ns. päivänvalolamppu.

Meikki ei mielestäni näytä paksulta. En oikein ymmärrä miten siitä edes saisi kovin paksun näin ohuella meikkivoiteella ja peitevärillä. Nimen omaan lopetin meikkivoiteen käytön ja siirryin tähän kevyesti ihon sävyä korjaavaan vaihtoehtoon, koska pelkäsin pakkelimaista vaikutelmaa.

Ap

Vierailija
66/67 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että olet valinnut sävyjä jotka ovat liian tummia sinulle, ja siksi pistää silmään negatiivisella tavalla.

Vierailija
67/67 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah! En koskaan käytä mitään huultenrajauksia, koska en tarvitse käyttää.

Minulla on selvärajainen amorinkaari ja täyteläisyyttä omasta takaa ja olen hoitanut ihoani niin hyvin ettei vielä

44-vuotiaanakaan ole huuliryppyjä johon väri karkaisi. Enkä laita huulipunaa koskaan rajan yli. Ei ole koskaan meikkiäni kyllä haukuttu!

Päinvastoin kehuja tulee iän myötä yhä enemmän ja se sekoittuu ihmetykseen iästäni, koska olen ikääni nuoremman näköinen ihosta oikeasti enkä vaan kuvitelmissani.

Joten ap, meikkaatko reippaasti yli sen huulipunasi? Se tekee epäsiistin vaikutelman 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi