”Sulla on ihan hirveästi meikkiä”
Olen ihmetellyt todella pitkään tätä asiaa, ja haluaisin tietää onko muita joilla on tämä sama ”ongelma”.
En mielestäni käytä erityisen paljon meikkiä.
Töihin lähtiessäni laitan kevyesti peittävää meikkivoidetta (nk. skin tint, ei foundation), hieman peitevoidetta nenänpieliin, ripsiväriä ja vaaleanruskeaa kulmageeliä.
Minulla on melko vaalea ihonsävy, värittömät ripset ja kulmat jotka eivät näy oikeastaan missään ilman ripsaria ja kulmageeliä, sekä punertavanvaaleat hiukset (oma väri).
Saan jatkuvasti kuulla kommentteja, että ”onpa sinulla paljon meikkiä”.
Näin on erityisesti silloin, jos joskus jonnekin lähtiessä laitan huulipunaa. Kun viimeksi olin lähdössä mieheni kanssa eräisiin rentoihin juhliin, ja olin sipaissut perusmeikin lisäksi punaruskean sävyistä huulipunaa, mies sanoi heti minut nähdessäni, että ”sulla on paljon meikkiä”. Pyyhin lopulta huulipunat pois.
Tämän kommentin olen kuullut myös useammalta ystävältäni.
Sama juttu, jos laitan rajausväriä tai yhtään luomiväriä.
Käyttämäni värit ovat hyvin neutraaleja ja luonnollisia, ei mitään kirkkaita pinkkejä tms.
Kyse ei ole mielestäni myöskään siitä, ettenkö osaisi tuotteita käyttää.
Tämä harmittaa joskus, sillä olisi kiva käyttää huulipunaa.
Tosi pieni ongelma, mutta onko mulla kohtalontovereita?!
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis huulissa. En oikein muuta keksi. Ehkä ovat tottuneet vaaleisiin piirteisiisi, miksi oikein peität ne meikillä?
Koska haluan että minulla on ripset ja kulmakarvat. Aja omasi pois ja tule sitten kertomaan miten näytät ihan hyvältä.
T.lähes albiino
Vaaleat kulmat ja ripset ovat kauniit siinä missä tummatkin, ja kaikki siltä väliltä. Ihan oma valinta miten tykkää meikata, mutta ei piirteiden vaaleus tarkoita että olisi meikkaamatta ruma.
T: sivustahuutelija
Mielipiteitä voi olla monta, mutta yleisen kauneuskäsityksen mukaan olet väärässä. Vaaleat ripset ja kulmat näyttävät siltä, kuin niitä ei olisi ollenkaan = ei kaunista.
Entä jos me muutettaisiin tää harhaluulo ja vaaleuden dissaus?
Nyt on hei kesä ! Osta kaupasta ja laita kotona kestoväri kulmiin ja ripsiin. Hieman väriä antavaa huulirasvaa. Kasvosi eivät tarvitse mitään, iho parantuu kun jätät meikkivoiteet pois. Jos et pysty olemaan millään ilman, sipaisu puuteria riittää. Lakkaa iloisenväriset kynnet. Siinäpä se. Ja hymy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis huulissa. En oikein muuta keksi. Ehkä ovat tottuneet vaaleisiin piirteisiisi, miksi oikein peität ne meikillä?
Koska haluan että minulla on ripset ja kulmakarvat. Aja omasi pois ja tule sitten kertomaan miten näytät ihan hyvältä.
T.lähes albiino
Vaaleat kulmat ja ripset ovat kauniit siinä missä tummatkin, ja kaikki siltä väliltä. Ihan oma valinta miten tykkää meikata, mutta ei piirteiden vaaleus tarkoita että olisi meikkaamatta ruma.
Mielipiteitä voi olla monta, mutta yleisen kauneuskäsityksen mukaan olet väärässä. Vaaleat ripset ja kulmat näyttävät siltä, kuin niitä ei olisi ollenkaan = ei kaunista.
Minä olen kokenut ripsien ja kulmien meikkaamisen tarpeelliseksi myös siksi, että käytän usein silmälaseja. Värittömät ripset ja kulmat yhdistettyinä laseihin saavat silmät jotenkin katoamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.lähes albiino
Entä jos me muutettaisiin tää harhaluulo ja vaaleuden dissaus?
No, yrittää voi tietty. Mielestäni verrattavissa siihen, että nyt pitäisikin yhtäkkiä pitää kaljuutta kauniina... Eikä vaaleutta dissata, päin vastoin. Itse asun Espanjassa, ja täällä on joka toisella naisella blondatut hiukset. Mutta ei täällä kukaan blondaa ripsiänsä tai kulmiansa. Koska ne ovat kauniimmat tummempana.
Outo tuttavapiiri. Itse meikkaan aina, ja joskus hyvinkin räikeästi tyyliin siniset luomivärit plus pinkki huulipuna, eikä kukaan sano ikinä mitään negatiivista. Hurahdin näyttäviin silmämeikkeihin maskiaikana ja muutama tuntematon on jopa kehunut luomivärejäni. En sitten tiedä onko asuinpaikalla väliä, jossain ummehtuneessa pikkukylässä saattaa olla erilainen ilmapiiri ehostamisen suhteen isoihin kaupunkeihin verrattuna.
Ehkä voisit kysyä ystävältäsi mitä ihan konkreettiSesti tarkoittaa? Mieheltä ei kannata, ei osaa vastata kuitenkaan. Käyttämäsi määrä ja meikit itsessään ei ole todellakaan liikaa, vaan ihan perus-ehostusta. Uskoisin että meikkaustyylisi saattaa aiheuttaa noita kommentteja, jos lopputulos ei ole kovin luonnollinen? Laitatko esim. liikaa meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna sanoa. Ilmeisesti olet kaunis meikissä ja sekös ärsyttää. Pääasia, että itse tykkäät peilikuvastasi. Älä enää pyyhi meikkiä pois miehen mieliksi!
Voi olla juuri näin. Ei tuo kuulosta miltään kabaree-meikiltä. Jotkut muuttuvat ihan eri ihmisiksi ihan vain kevyellä oikein tehdyllä meikillä. Toisia naisia voi ottaa pattiin ja miestä voi harmittaa jos vaimo on parempaa tasoa ulkonäöllisesti kuin itse.
Miksi ottaisi pattiin ja miten niin olisi parempaa tasoa kuin mies?
Meikattu nainen on meikattu, ei siinä taso nouse eikä oikeasti sen kauniimmaksi muutu.
Itse arvioin naisen kauneuden meikittä - aivan kuten miehenkin.
Meikkaamisessa ei ole tietenkään mitään väärää, mutta sehän on naamio, feikkiä.
Käy vähän saunassa ja uimassa, siinä se todellinen kauneus tulee ilmi.
Isot silmät ja tuuheat ja pitkät ripset näyttää jo pelkällä ripsivärillä tosi meikatulta (varsinkin jos on yhtään paakkuista tavaraa). Sama koskee huulipunaa, isoilla ja muhkeilla huulilla näyttää selkeästi meikatulta.
Ehkä yleisesti ottaen arvostetaan enemmän luonnollisuutta, eli ei haittaa vaikka olisi meikkiä, kunhan lopputulos näyttää luonnolliselta.
Ootko kaunis? Kyllä se perunaneniä aina vit*uttaa. Itsekin monta vastaavaa kommenttia saanut.
Onkohan sulla väärän värinen meikkivoide? eli naaman väri muuttuu niin pahasti, että näyttää siltä kuin sulla olis 3 kerrosta meikkivoidetta jne?
Vierailija kirjoitti:
Ootko kaunis? Kyllä se perunaneniä aina vit*uttaa. Itsekin monta vastaavaa kommenttia saanut.
Tai sitten kyseessä on lihava taikinanaama, jolla on vääränvärinen meikkivoide ja hauskat tussilla piirretyn näköiset paksut kulmakarvan tapaiset, kuumalla se meikkivoide vielä valuu ja naama näyttää kuin siihen olisi heitetty voita. Näitä näkee välillä ja pakko miettiä, etteikö nuo katso peiliin lähtiessään. Jos nainen on ruma ja lihava, näyttäisi paljon paremmalta kevyellä ehostuksella kuin taikinamaista piirteetöntä naamaa jollain erivärisellä maskilla korostaen.
Oot varmaan tosi nätti ihan kevyessäkin meikissä ja kavereitasi siksi ärsyttää. Yrittävät sitten noilla kommenteilla pistää sinut ns. ruotuun? Kysypäs tosiaan ensi kerralla että siis miten on liikaa meikkiä, missä kohtaa? Veikkaan että eivät joko osaa vastata tai sitten möläyttävät jotain todella typerää.
Meikkaat niin kuin haluat, älä piittaa muiden kommenteista, äläkä jätä meikkaamatta vaikka mies sanoisi mitä.
Voisiko se olla joidenkin tökeröjen ihmisten tapa ilmaista kateuttaan siitä, että näytät kauniilta. Siis jos normaalisti olet väritykseltäsi jotenkin vähän huomaamattomampi, ja kun laitat vähänkin meikkiä, niin se tuo kauniit piirteesi esiin. Joidenkin ihmistenhän on aivan mahdoton olla tuntematta kateutta, jos jollakin on vähänkin jotakin mukavaa tai näyttää hyvältä. Itse rusketun tosi helposti ja olen näiden aurinkoisten kesäpäivien jälkeen jo todella ruskea, kun olen tehnyt niin paljon pihatöitä. Kukaan muu ei ole kommentoinut mitään, mutta odotin jo yhden kaverini vakiokommenttia ja tulihan se sieltä "ai kauhea kun olet palanut". En tosiaan ole tippaakaan polttanut nahkaani.
Kateellisten panettelua. Itsekin kuullut vaikka mitä kommentteja. Kauniita haukutaan aina. Jos satsaat ulkonäköön niin jostain syystä muut kokee että se on heiltä pois.
Olen hyvin vaalea, mutta vähän punertava pisamainen couperosa iho. Jos laitan meikkiä niin näytän ihan transulta. Toki voi johtua kasvonpiirteistäkin.
Ikää kun tulee niin haluaisi vähän "ilmettä" itselleen mutta se ei tahdo onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Itse meikkaan reippaasti, enkä ikinä ole moista kuullut. Ehkä syy on seurassa tai sitten aidosti tavassasi meikata.
Samoin! Mulla on aina paljon meikkiä eikä kukaan ole ikinä kommentoinut sen määrää!
Meikkaan joka päivä ja on eyelinerit, ripsarit, peitevoiteet, poskipunat jne. enkä ikinä ole saanut tuollaista kommenttia. Käytän neutraaleja värejä ja koen, että lopputulos on kuitenkin kevyt.
Kuva kertoisi tässä tapauksessa enemmän kuin tuhat sanaa.