Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Sulla on ihan hirveästi meikkiä”

Vierailija
17.06.2021 |

Olen ihmetellyt todella pitkään tätä asiaa, ja haluaisin tietää onko muita joilla on tämä sama ”ongelma”.

En mielestäni käytä erityisen paljon meikkiä.
Töihin lähtiessäni laitan kevyesti peittävää meikkivoidetta (nk. skin tint, ei foundation), hieman peitevoidetta nenänpieliin, ripsiväriä ja vaaleanruskeaa kulmageeliä.

Minulla on melko vaalea ihonsävy, värittömät ripset ja kulmat jotka eivät näy oikeastaan missään ilman ripsaria ja kulmageeliä, sekä punertavanvaaleat hiukset (oma väri).

Saan jatkuvasti kuulla kommentteja, että ”onpa sinulla paljon meikkiä”.

Näin on erityisesti silloin, jos joskus jonnekin lähtiessä laitan huulipunaa. Kun viimeksi olin lähdössä mieheni kanssa eräisiin rentoihin juhliin, ja olin sipaissut perusmeikin lisäksi punaruskean sävyistä huulipunaa, mies sanoi heti minut nähdessäni, että ”sulla on paljon meikkiä”. Pyyhin lopulta huulipunat pois.
Tämän kommentin olen kuullut myös useammalta ystävältäni.

Sama juttu, jos laitan rajausväriä tai yhtään luomiväriä.
Käyttämäni värit ovat hyvin neutraaleja ja luonnollisia, ei mitään kirkkaita pinkkejä tms.
Kyse ei ole mielestäni myöskään siitä, ettenkö osaisi tuotteita käyttää.

Tämä harmittaa joskus, sillä olisi kiva käyttää huulipunaa.

Tosi pieni ongelma, mutta onko mulla kohtalontovereita?!

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia tuttavia sulla. Mä sanoisin että vai niin, enkä tasan pyyhkisi mitään pois. Jos omasta mielestäni meikki on sopiva, en piittaa muiden mielipiteistä.

Ajattelin ihan samaa. Jos ap haluaa käyttää huulipunaa, niin hän voi laittaa sitä niin paljon kuin huvittaa. En ymmärrä miksi se pitäisi pestä pois jonkun muun ihmisen sanoman asian vuoksi.

Vierailija
22/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin asiattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät luultavasti värejä jotka eivät sovi sinulle ja/tai meikkaat sotkuisesti. Esim. liian tumma meikkipohja ja sen tekemä raja leukalinjassa tekee meikistä raskaan näköisen, kuten myös kömpelöt yritykset tuoda esiin kulmia.

Vierailija
24/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia tuttavia sulla. Mä sanoisin että vai niin, enkä tasan pyyhkisi mitään pois. Jos omasta mielestäni meikki on sopiva, en piittaa muiden mielipiteistä.

sinun tapauksessa tuskin ongelma, koska ei sinulla ole kavereita tai ystäviä

Vierailija
25/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei monet käytä huulipunaa niin se vaikuttaa siksi varmaan erikoiselta. Eivät vaan ole tottuneet varmaan, ei siinä kai vikaa ole että meikkaat. Mutta silti kysyn miksi meikkaat piirteesi piiloon?

Mitä tarkoittaa piirteiden meikkaaminen piiloon?

Että vaaleapiirteiset kasvot meikataan tummaksi. Ripsissä jotka on luonnostaan vaaleanruskeat tai ihan blongit, on paksu kerros mustaa ripsaria, ja kulmissa jotka samaa sävyä on yhtäkkiä ruskeat. Siis tätä tarkoitan. Muuttuu eri näköiseksi. Ei ap tee mitään contouring juttuja joten en tarkoita niitä.

Vierailija
26/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että väreihisi sopisivat paremmin kylmät sävyt, kuin lämpimät? Esim. minä ja tyttäreni olemme molemmat kuten sinä: värittömiä ja punertavanvaaleat hiukset. Kuitenkin minulla pitää olla lämpimät sävyt, jotta meikki ei ole räikeä, kun taas tytöllä pitää olla kylmät sävyt, jotta ei olisi maalatun näköinen.

Jos et halua ostaa kaikkia meikkejä kokeilua varten, käy jossain ammattilaisella kokeilemassa, onko käyttämäsi sävyt vääriä.

Vierailija
27/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis huulissa. En oikein muuta keksi. Ehkä ovat tottuneet vaaleisiin piirteisiisi, miksi oikein peität ne meikillä?

Koska haluan että minulla on ripset ja kulmakarvat. Aja omasi pois ja tule sitten kertomaan miten näytät ihan hyvältä.

T.lähes albiino

Minusta albiinopiirteet voi olla tosi upeat. 

Vierailija
28/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei monet käytä huulipunaa niin se vaikuttaa siksi varmaan erikoiselta. Eivät vaan ole tottuneet varmaan, ei siinä kai vikaa ole että meikkaat. Mutta silti kysyn miksi meikkaat piirteesi piiloon?

Että vaaleapiirteiset kasvot meikataan tummaksi. Ripsissä jotka on luonnostaan vaaleanruskeat tai ihan blongit, on paksu kerros mustaa ripsaria, ja kulmissa jotka samaa sävyä on yhtäkkiä ruskeat. Siis tätä tarkoitan. Muuttuu eri näköiseksi. Ei ap tee mitään contouring juttuja joten en tarkoita niitä.

Joo. Jos teillä on valkoiset ripset niin paksu kerros valkoista ripsaria. Kulmakarvoja täydennetään valkoisella kynällä. Näin ei peitetä piirteitä.

Vierailija
29/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis huulissa. En oikein muuta keksi. Ehkä ovat tottuneet vaaleisiin piirteisiisi, miksi oikein peität ne meikillä?

Koska haluan että minulla on ripset ja kulmakarvat. Aja omasi pois ja tule sitten kertomaan miten näytät ihan hyvältä.

T.lähes albiino

Vaaleat kulmat ja ripset ovat kauniit siinä missä tummatkin, ja kaikki siltä väliltä. Ihan oma valinta miten tykkää meikata, mutta ei piirteiden vaaleus tarkoita että olisi meikkaamatta ruma.

T: sivustahuutelija

Vierailija
30/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksestani sanoisin, että apn mies yrittää kontrolloida apn ulkonäköä. Tämä viestii epävarmuudesta, yritetään rajoittaa oman naisen laittautumista, jotta tämä ei näyttäisi viehättävältä muiden miesten silmissä.

Sitten kun ap ei enää huomautusten pelossa meikkaa lainkaan ja yrittää värittömänä sulautua tapettiin niin mies alkaa huomautella miten kauniilta muut naiset näyttävät, kun sentään pitävät huolta itsestään päinvastoin kuin ap, joka ei edes yritä.

Vierailija
31/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Nykyään nuorila tytöillä on laitetut ripset ja kulmakarvat ja paljon meikkiä. Epäluonnollinen on uusi luonnollinen. Mulle ei ole koskaan huomautettu meikistä.

Vierailija
32/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Jos teillä on valkoiset ripset niin paksu kerros valkoista ripsaria. Kulmakarvoja täydennetään valkoisella kynällä. Näin ei peitetä piirteitä.

Huoh, meikkaa vaan jos haluat. Minä vain kannustan ihmisiä olemaan luonnollisia ja tykkäämään itsestä sellaisena kuin on. Kyllä meikata saa. Mietin vain mistä se johtuu että peitetään ne omat kivat piirteet.

Vierailija
33/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vikaa meikissäsi on, jos tuollaisia kommentteja toistuvasti tulee.

Itse asialle voi tosiaan olla sokea.

Vierailija
34/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.lähes albiino

Vaaleat kulmat ja ripset ovat kauniit siinä missä tummatkin, ja kaikki siltä väliltä. Ihan oma valinta miten tykkää meikata, mutta ei piirteiden vaaleus tarkoita että olisi meikkaamatta ruma.

Just tätä mäkin koitin sanoa! Kyllä kaikki saa mun puolesta meikata miten haluaa, mutta tuntuu että osa tekee sitä "pakosta", vaikkei olisi mitään pakkoa. 

Vierailija
35/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blongit?

Vierailija
36/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sinun tapauksessa tuskin ongelma, koska ei sinulla ole kavereita tai ystäviä

Ystävilläni ja tuttavillani ei ole tapana kommentoida ikävästi toisten ulkonäköä.

Vierailija
37/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni meikkaa piirteitäni piiloon, vaan lähinnä annan ripsille ja kulmille väriä. Ripsivärikin on ruskea, ja kulmavärin valinnassa pyysin ammattilaisen apua, jotta se sopii ihon ja hiusten väriin. Meikkivoide ei siis oikeastaan edes ole meikkivoide, vaan sellaisen kevytversio (Glossier Skin Tint).

Osaan kyllä mielestäni meikata, ja erottaa esim. huonosti levitetyn huulipunan hyvästä. Ainakaan kukaan niistä kosmetiikka-ammattilaisista, joilta olen kysynyt neuvoa tuotteiden ostamiseen ja käyttöön liittyen, ei ole sanonut, että tekisin jotain totaalisen väärin.

Ap

Vierailija
38/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blongit?

blondit*

Vierailija
39/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mielestäni meikkaa piirteitäni piiloon, vaan lähinnä annan ripsille ja kulmille väriä. Ripsivärikin on ruskea, ja kulmavärin valinnassa pyysin ammattilaisen apua, jotta se sopii ihon ja hiusten väriin. Meikkivoide ei siis oikeastaan edes ole meikkivoide, vaan sellaisen kevytversio (Glossier Skin Tint).

Osaan kyllä mielestäni meikata, ja erottaa esim. huonosti levitetyn huulipunan hyvästä. Ainakaan kukaan niistä kosmetiikka-ammattilaisista, joilta olen kysynyt neuvoa tuotteiden ostamiseen ja käyttöön liittyen, ei ole sanonut, että tekisin jotain totaalisen väärin.

Ap

Kai se on makuasia. Meikkaavatko kaverisi ja miten? Onhan se aika tökeröä huomauttaa siitä. En minäkään tykännyt kun joku britti kommentoi että en meikkaa, tuli olo että olen erilainen ja että pitäisi. Oikeastihan minä kyllä meikkaan, mutta tosi kevyesti.

Vierailija
40/67 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.lähes albiino

Mielipiteitä voi olla monta, mutta yleisen kauneuskäsityksen mukaan olet väärässä. Vaaleat ripset ja kulmat näyttävät siltä, kuin niitä ei olisi ollenkaan = ei kaunista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan