”Sulla on ihan hirveästi meikkiä”
Olen ihmetellyt todella pitkään tätä asiaa, ja haluaisin tietää onko muita joilla on tämä sama ”ongelma”.
En mielestäni käytä erityisen paljon meikkiä.
Töihin lähtiessäni laitan kevyesti peittävää meikkivoidetta (nk. skin tint, ei foundation), hieman peitevoidetta nenänpieliin, ripsiväriä ja vaaleanruskeaa kulmageeliä.
Minulla on melko vaalea ihonsävy, värittömät ripset ja kulmat jotka eivät näy oikeastaan missään ilman ripsaria ja kulmageeliä, sekä punertavanvaaleat hiukset (oma väri).
Saan jatkuvasti kuulla kommentteja, että ”onpa sinulla paljon meikkiä”.
Näin on erityisesti silloin, jos joskus jonnekin lähtiessä laitan huulipunaa. Kun viimeksi olin lähdössä mieheni kanssa eräisiin rentoihin juhliin, ja olin sipaissut perusmeikin lisäksi punaruskean sävyistä huulipunaa, mies sanoi heti minut nähdessäni, että ”sulla on paljon meikkiä”. Pyyhin lopulta huulipunat pois.
Tämän kommentin olen kuullut myös useammalta ystävältäni.
Sama juttu, jos laitan rajausväriä tai yhtään luomiväriä.
Käyttämäni värit ovat hyvin neutraaleja ja luonnollisia, ei mitään kirkkaita pinkkejä tms.
Kyse ei ole mielestäni myöskään siitä, ettenkö osaisi tuotteita käyttää.
Tämä harmittaa joskus, sillä olisi kiva käyttää huulipunaa.
Tosi pieni ongelma, mutta onko mulla kohtalontovereita?!
Kommentit (67)
Onko ihon peittävät meikit tosi paksuja? Että näkee selvästi että oot töpötellyt jotain meikkivoiteita yms?
Punaruskea ei ainakaan ole neutraali sävy, vaan tosi bold sellainen statement meikki.
Siis huulissa. En oikein muuta keksi. Ehkä ovat tottuneet vaaleisiin piirteisiisi, miksi oikein peität ne meikillä?
Mä näytän jotenkin tosi meikatulta jos laitan koko kasvoille meikkivoidetta, tai mitä cc-voidetta nyt mahtaakaan olla. Ohutta kumminkin. Koitan laittaa vaan kasvojen keskiosaan, missä epätasaisen väristä ihoa. Kasvojen reunat, posket jätän ilman
Outoa... Itse en meikkaa arkena juuri muuta, kuin kulmat ja ehkä vähän ripsaria (on laminoinnit kulmissa ja kestoväri ripsissä ja kulmissa). Juhliin ja muihin erityisiin menoihin meikkaan kunnolla varjostuksia myöten. Kukaan ei ole koskaan kauhistellut.
Kummallisia tuttavia sulla. Mä sanoisin että vai niin, enkä tasan pyyhkisi mitään pois. Jos omasta mielestäni meikki on sopiva, en piittaa muiden mielipiteistä.
Itse ainakin olen vaaleahiuksinen ja aika vaaleat piirteet. Omalla kohdalla näytän tosi maalatulta ja meikatulta ja erilaiselta jos meikkaan paljon. Olen yleensä tosi vähällä meikillä. Tästäkin oon saanut joskus kuulla, mutta en itseasiassa suomessa, vaan britti on kommentoinut että kun en meikkaa. Suomessa ei kommentoida tai ainakaan mulle ei ole kommentoitu.
Anna sanoa. Ilmeisesti olet kaunis meikissä ja sekös ärsyttää. Pääasia, että itse tykkäät peilikuvastasi. Älä enää pyyhi meikkiä pois miehen mieliksi!
En muuttaisi ikinä tapaani meikata vapaa-ajallani vaikka kuka sanoisi mitä, sun mieheskin pitää hyväksyä sut tasan sellasena kun sä olet. Piste.
Suomessa ei monet käytä huulipunaa niin se vaikuttaa siksi varmaan erikoiselta. Eivät vaan ole tottuneet varmaan, ei siinä kai vikaa ole että meikkaat. Mutta silti kysyn miksi meikkaat piirteesi piiloon?
Johtuu ehkä siitä, että todella vaalealla naisella, jolla on värittömät ripset ja kulmat se meikki tekee todella suuren kontrastin luonnolliseen ulkonäköön verraten. Minulla taas esim. on aivan tummanruskeat kulmat ja mustat ripset, niin meikki ei juuri edes näy. Mies ei ainakaan edes huomaa, kun minulla on ripsaria tai kulmageeliä. Jos haluan meikata näkyvästi, niin täytyy käyttää luomiväriä ja huulipunaa. Siltikin efekti on mielestäni huomattavasti pienempi, kuin vaaleilla naisilla. Joka tapauksessa on aihetta myös muistaa, että Suomessahan ei oikein saa edes yrittää näyttää hyvältä, aina on joku nopeasti kommentoimassa...
Jos se on joku kiertoilmaisu sille, että meikkisi on epäsiisti. Esimerkiksi ne huulipunat ilman rajauksia pitkin suuta.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei monet käytä huulipunaa niin se vaikuttaa siksi varmaan erikoiselta. Eivät vaan ole tottuneet varmaan, ei siinä kai vikaa ole että meikkaat. Mutta silti kysyn miksi meikkaat piirteesi piiloon?
Mitä tarkoittaa piirteiden meikkaaminen piiloon?
Vierailija kirjoitti:
Anna sanoa. Ilmeisesti olet kaunis meikissä ja sekös ärsyttää. Pääasia, että itse tykkäät peilikuvastasi. Älä enää pyyhi meikkiä pois miehen mieliksi!
Tämä. Toisten ulkomuodon arvostelu tuolla lailla on moukkamaista. Varsinkin jos palautetta ei ole itse erikseen pyytänyt. Jos meikissä on selkeästi jotain mennyt pieleen, esim jotain valunut tai levinnyt, sen voi hienovaraisesti sanoa, kun ei olla muiden kuuloetäisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla juuri näin. Ei tuo kuulosta miltään kabaree-meikiltä. Jotkut muuttuvat ihan eri ihmisiksi ihan vain kevyellä oikein tehdyllä meikillä. Toisia naisia voi ottaa pattiin ja miestä voi harmittaa jos vaimo on parempaa tasoa ulkonäöllisesti kuin itse.
Jos on todellinen pulma, ei ehkä kannata noudattaa tarkkaan nettivinkkejä vaan käväistä kunnon kosmetologin luona kertomassa pulma ja kysymässä vinkkejä. Naamalleen sokeutuu helposti.
Oletko arka kynnysmatto, kun pyyhit heti huulipunan pois? Kai olet sanonut kavereille, ettei ole kohteliasta kommentoida toisen ulkonäköä kauhistellen tai pöyristellen? Sano jatkossa: "Vai niin. Sinulla puolestaan ei ole käytöstapoja." Tai vaikka "kiitos tiedosta" ja sellainen säälivä hymy päälle, jos et muuta uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Siis huulissa. En oikein muuta keksi. Ehkä ovat tottuneet vaaleisiin piirteisiisi, miksi oikein peität ne meikillä?
Koska haluan että minulla on ripset ja kulmakarvat. Aja omasi pois ja tule sitten kertomaan miten näytät ihan hyvältä.
T.lähes albiino
Itse meikkaan reippaasti, enkä ikinä ole moista kuullut. Ehkä syy on seurassa tai sitten aidosti tavassasi meikata.