millaiset vaatteet eka koulupäivänä pojalle?
Kommentit (34)
Kyse oli 1 lk:lle menevästä lapsesta! Kyllä jokaikinen (ok, suurinosa) äiti miettii normaalia koulupäivää enemmän, mitä laittaa lapsensa päälle ensimmäisenä koulupäivänä ENSIMMÄISELLE luokalle!
Lapset eivät ole nähneet kavereitaan hetkeen, joten leikit saattavat hyvinkin olla vauhdikkaita. Toinen syy vauhdikkaisiin leikkeihin voi olla, se että tunneilla käydään paljon läpi kouluvuotta koskevia asioita, joissa lapsi joutuu passiiviseen kuuntelijan rooliin. Joitakin lapsia voi myös jännittää ensimmäinen koulupäivä, joten jännitystä puretaan riehumalla välkällä. Energiaa voi olla purettavaksi jopa tavanomaista koulupäivää enemmän.
Lapset eivät ole nähneet kavereitaan hetkeen, joten leikit saattavat hyvinkin olla vauhdikkaita. Toinen syy vauhdikkaisiin leikkeihin voi olla, se että tunneilla käydään paljon läpi kouluvuotta koskevia asioita, joissa lapsi joutuu passiiviseen kuuntelijan rooliin. Joitakin lapsia voi myös jännittää ensimmäinen koulupäivä, joten jännitystä puretaan riehumalla välkällä. Energiaa voi olla purettavaksi jopa tavanomaista koulupäivää enemmän.
ja tottakai silloin voi laittaa vähän parempaa päälle, ei nyt missään puvussa tarvitse mennä mutta ei nyt todellakaan missään verkkareissa!! Mulla on ekalle menevä tyttö, ja kyllä mä laitan hänelle nätin hameen päälle ja kauniin paidan. Ostettu ihan varta vasten ensimmäistä koulupäivää varten. Se on kuitenkin lapsen elämässä todella iso tapahtuma!
ja tottakai silloin voi laittaa vähän parempaa päälle, ei nyt missään puvussa tarvitse mennä mutta ei nyt todellakaan missään verkkareissa!! Mulla on ekalle menevä tyttö, ja kyllä mä laitan hänelle nätin hameen päälle ja kauniin paidan. Ostettu ihan varta vasten ensimmäistä koulupäivää varten. Se on kuitenkin lapsen elämässä todella iso tapahtuma!
siistimpiin vaatteisiin kuin verkkareihin!
Kyllä farkuilla voi juosta ja remuta, jos verkkareilla kaatuu, sattuu enemmän kuin farkut jalassa! liikuntatunti eon asia erikseen, silloin voi laittaa verkkarit mutta ei joka helvetin päivä! Minä siis ainakaan, pukekaa te lapsenne miten haluatte :/
Ei ole sinun verkkareistasi pois jos jotain kiinnostaa lastenmuoti ;)
"jopas on tyylikästä olla kuin h&m:n malli"
Kuvaile sinun lapsesi vaatteet :)
Olen ostanut kans tyttärelleni uudet hienommat vaatteet ensimmäistä koulupäivää varten! Sehän ON suuri askel aloittaa koulupäivä ja on sitä odotettukin!
Verkkareita ei tulisi mieleenikään laittaa.
Kyse oli 1 lk:lle menevästä lapsesta! Kyllä jokaikinen (ok, suurinosa) äiti miettii normaalia koulupäivää enemmän, mitä laittaa lapsensa päälle ensimmäisenä koulupäivänä ENSIMMÄISELLE luokalle!
En missään kohtaa viestiäni kyseenalaistanut sitä, että haluatte laittaa lapselle kivat vaatteet ensimmäisenä koulupäivänä. Aion opettajana itsekin pukeutua johonkin mukavaan ja mielestäni kauniiseen asuun ensimmäisenä työpäivänä syksyllä. Ihmettelin vain sitä, miten moni vastaaja ajattelee ensimmäisen koulupäivän olevan jotenkin erityisen rauhallinen.
t. 25
tiútustumalla kouluun, välkät oli kyllä mutta siellä ei rihunut kuin adhd-lapset
nimenomaan ekaluokkalaisen ensimmäistä koulupäivää! Missä teidän sisälukutaitonne on? Ja yleensä kyllä koulutulokkaat ovat ekana päivänä puettu hieman normaalia "paremmin"
Tällaisen havainnon olen tehnyt oman työurani aikana.
Tosi pehmeitä materiaaleja, kuminauhavyötäröllä, vaikka näyttääkin olevan vetskari, kuminauhasäädöillä, napiin sijaan helppokäyttöisempi hakanen. Sammarit on ihanan pehmeitä...Tietty laadusta pitää maksaa, mutta kyllä jollain 35-45 eurolla saa jo hyvät mukavat farkut.
Totta, ja HMstä saa tollaset mukavat verkkarimaiset farkut parilla kympillä.
Onhan se nyt hyvännäköistä. Mikä HM-kuvaston lapsimallien vaatteissa ei ole mielestäsi hyvännäköistä?? Miten itse puet lapsesi tyylikkäästi?
Tietenkään ei ole eettistä ostaa halvoissa maissa halvalla tuotettuja kertakäyttövaatteita (, suurin osa HM-lastenvaatteista kyllä kiertää useammalla,olen huomannut kirppiksillä). Jos haluaa olla tosi eettinne ja ekologinen, menee hankkiminen kalliimmaksi ja vaikeammaksi.
Onhan se nyt hyvännäköistä. Mikä HM-kuvaston lapsimallien vaatteissa ei ole mielestäsi hyvännäköistä?? Miten itse puet lapsesi tyylikkäästi?
Tietenkään ei ole eettistä ostaa halvoissa maissa halvalla tuotettuja kertakäyttövaatteita (, suurin osa HM-lastenvaatteista kyllä kiertää useammalla,olen huomannut kirppiksillä). Jos haluaa olla tosi eettinne ja ekologinen, menee hankkiminen kalliimmaksi ja vaikeammaksi.
Kyse ei ole siitä HALUAAKO olla eettinen ja ekologinen. Nykymaailmassa PITÄÄ olla, siis jos ei halua leimautua täysin tiedostamattomaksi ja itsekkkääksi länsimaiseksi hemmotelluksi kansalaiseksi.
Ps. Yhdyn tosin siihen, että HM-lapsimallit on puettu ihanan rennon tyylikkäästi.
Jos on lämmin ja aurinkoinen päivä, sortsit ja t-paita ja sandaalit, jos on viileämpää, pitkähihainen t-paita, pitkät housut/farkut ja lenkkarit.