Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka ei ota aurinkoa?

Vierailija
17.06.2021 |

Miten on? Minä en enää auringossa makaa vaan välttelen rypyyjen pelossa aurinkoa. Olen 46v.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En makaa auringossa varta vasten mutten myöskään pelkää aurinkoa ihosyövän tai ryppyjen takia. Normaalilla ulkoilulla saa aurinkoa jonkin verran ja se on ihan ok kun suojautuu ja muistaa mennä välillä varjoon.

Vierailija
22/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi tänään ottaa kun poltin toissapäivänä silmäni auringossa. :(

Pakko odottaa vielä yksi päivä, vaikka rantahiekka kutsuukin kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä auringonpaisteen tunteesta ihollani. Pienenä 60-luvulla totuin olemaan kuivina ja aurinkoisina päivinä visusti sisätiloissa pahan allergian vuoksi, joten auringon välttely on tullut tavaksi, vaikka siedätys poisti aikoinaan allergiat melkein kokonaan.

Bonuksena varjoisassa elämisestä (ja sopivien geenien myötä) on upea iho. Kasvoissahan auringon jäljet näkyvät helposti, mutta kämmenselissä se näkyy yhtä hyvin. Arvatenkin niistä aurinkovoide kuluu pois herkemmin tai sitä ei niissä edes käytetä.

Vierailija
24/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki melanooman riskitekijät, joten välttelen aurinkoa.

Vierailija
25/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan aurinkoa ja rusketun hyvin, mutta en enää ota sitä vaan varon. Eli pitkähihaista ja pitkää helmaa tai lahjetta päällä aina auringossa. Ja hattu päässä. Kehotan teitäkin vaihtamaan hihattomat topit pitkähihaisiin.

Sain melanooman 30-vuotiaana. Otin opikseni.

Vierailija
26/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan aurinkoa ja rusketun hyvin, mutta en enää ota sitä vaan varon. Eli pitkähihaista ja pitkää helmaa tai lahjetta päällä aina auringossa. Ja hattu päässä. Kehotan teitäkin vaihtamaan hihattomat topit pitkähihaisiin.

Sain melanooman 30-vuotiaana. Otin opikseni.

Melanooma on kamala tauti. Koko ikänsä merellä viihtyneeltä kaveriltani löydettiin monta melanoomakohtaa alle nelikymppisenä. Hän on nyt eläkeiässä aika vaikuttava näky: sädehoidon tatuointipisteitä siellä täällä, isoja palasia kudosta on leikattu selästä ja raajoista ja iho on kuin alligaattorilla. Hengissä hän kyllä on ja iloinen siitä.

Vierailija
27/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymppinen, mutta en ole sitten nuoruusvuosieni maannut auringossa (<23v.). Saan ihan riittävästi aurinkoa golfkentällä ja puutarhatöissä; aina kasvoilla +50 suojakerroin ja muulla paljaalla iholla +30. Mutta niinpä minulla ei myöskään ryppyjä huulten ja silmien ympärillä tai muutenkaan, mitä kyllä useimmilla ikätovereillani on runsaasti - mutta ovathan he aina olleet ”kauniin” ruskeita…

Vierailija
28/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanooma ei houkuttele, joten en ole koskaan ottanut aurinkoa. 

Vierailija
29/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kauhean montaa tylsempää ja tuskaisempaa asiaa kuin auringonotto. Eli en, mutta ulkoilen ja puuhailen auringossa.

Vierailija
30/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta polttaa ihoani, joten en todellakaan ota aurinkoa. Ennemmin pysyttelen sisällä ja ulkoilen sitten, kun pahin paahde on ohi eli myöhään illalla näin kesäisin. 

Vierailija
31/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota aurinkoa nykyisin lähes ollenkaan. Toki joskus on ihana istuskella auringossa, mutta en sitä "ota".

Käytän itseruskettavia, koska kuitenkin pidän ihostani "päivettyneenä". Siksi keväästä syksyyn Vita Liberata käytössä. Ja onhan se niin paljon helpompaa saada kiva sävy purkista kuin maata auringossa. Kuumaa, ahdistavaa, hiostavaa, ei yhtään enää mun juttu. 

Vierailija
32/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryppyjen pelossa? Minä vältän ihosyöpää enkä ole koskaan ollut kiinnostunut vain auringossa makaamisesta, täysin vieras ajatus mulle. Ruskettumista kun tuuppaa tulemaan kun käy merellä ja muutenkin liikkuu, eli pakko silti käyttää korkeita suojakertoimia ja vaatteita suojana, siitä huolimatta etten yleensä kärähdä auringossa.

Vierailija
33/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus teininä otin pikkasen, en kyllä muistaakseni kovin ruskettunut. Nyt en ole ottanut moneen vuoteen.

Vierailija
34/34 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmekymppisenä tuli otettua aurinkoa ja kävin myös solariumissa. Oli pakko lopettaa, kun käsiin ja dekoltee alueelle alkoi tulla aurinkoihottumaa.

En ole koskaan palanut herkästi. Ainoa kerta jonka muistan että olen palanut oli kun ensiksi olin mansikkamaalla töissä ja sieltä lähdin vielä rannalle eli reippaasti yli kymmenen tuntia auringossa. Kaveri paloi niin pahasti ettei pystynyt tulemaan useampaan päivään töihin, mulla ainoastaan iho punainen vähän arka. Nuoruus ja typeryys. Nyt siis olen yli viisikymppinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä