Onko Elias liinan yleinen nimi. Kastettuja on paljon, mutta onko mahsollista etta ne olisivat toisena nimena. Itse en tunne yhtaan pienta Eliasta.
Jossain suosikki listallakin se oli neljäntenä(?). Onkohan ne kutsumanimistä kerättyjä.
Kommentit (17)
Jos se on teistä kaunein nimi niin ei sillä ole väliä onko se yleinen. :)
Ja samaa mieltä olen, että mitäs sitä miettimään onko yleinen vai ei, jos kerran nimestä tykkää.
itse tunnen monta, mutta miksi et anna sitä nimeä mistä tykkäät. hyvässä lykyssä ei tule vastaan yhtään kaimaa. Nykyään kaimoja on sitä paitsi paljon vähemmän kuin esim. 70- ja 60 luvulla kun ihmiset käyttivät paljon enemmän samoja nimiä
nimeä ei anneta kasteessa, tuolla vrk sivuilla on annetut nimet eli väestörekisteriin ilmoitetut, ei kastetut, meidän poika on Elias ja ei kuuluta kirkkoon.
argh, ärsyttävää tietämättömyyttä
että meillä toisen lapsen nimi on tavallinen, joskaan ei kovin yleinen (reilusti alle 100 kastettua vuodessa) ja toisella on nimi, joita on ollut yhteensä vain pari sataa koko maassa eikä ole edes nimipäivää siis. Emme siis pitäneet sitäkään minään kriteerinä vaan valitsimme sellaiset nimet, jotka sopivat lapsillemme.
olen törmännyt pariin muuhun. Eli aika yleinen tuntuu olevan mutta mitäs siitä. Nätti nimi.
Ainakin mitä esim. Hesarin kastettuja-palstaa olen seuraillut.
Ihmettelin itsekin tuon nimen yleisyyttä, tosin vasta kun oma Eliaksemme oli jo kastettu.
Sitä paitsi oma nimeni on tosi yleinen, eikä se mua ainakaan ole ikinä mitenkään haitannut vaikka kaimoja paljon löytyykin.
Aika yleinen kai. Mutta ei nuo nykyajan " yleiset" ole suhteessa ollenkaan niin yleisiä kuin 70-luvun jarit ja sarit.
Meillä pojalla kolmas nimi on Elias.
Ja semmonen kannattaa ottaa huomioon et jos tuntee 10 vauvaa joista joku on Elias niin eipä se oo vielä merkki mistään, ei ees se että ei oo kukaan niistä kymmenestä.. Mitenkäs monta lasta suomessa syntyy? 50- 60 000?? Ja sää tunnet sun seudulta vaikka 30 lasta joilla ikähaarukka 0-6 vuotta. Ei varmaan monikaan oo Elias vaikka on koko massasta viimeaikoina iso satsi Eliaksia.
Joskus asuttiin talossa jossa asu 6 Hannaa. Se on pois jostain toisesta paikasta.. Jossain saatto olla monta Leenaa??
Nyt alkaa oleen mummot ja papat yhestä polvesta kadonnu ja niitten nimiä annetaan lapsille. Meijän lapsi saisi nimeksi Liisa jos saataisiin tyttö -mummoni nimi nääs. Joskus 10-15 vuotta sitten oli ihan eri nimet listoilla, näin nää menee.. ;)
Ja tiedän senkin, että kastettu ei ole sama asia kuin se, että nimi on annettu, mutta jotenkin se vaan aina lipsahtaa. Asian ydin tuli kuitenkin varmaan kaikille selväksi, koska oikeitakin vastauksia on paljon tullut. Kiitos niistä.
Mutta siis ehkä me löydetään kalenterista joku muukin kiva nimi joka passaa lapsijonon jatkoksi :-) Ei ole tosiaankaan kiva jos koulussa on monta saman nimistä lasta.
Eliel? - Se on harvinaisempi, mutta lähellä
ja useimmissa toisissa etunimissä on vähintään kolme tavua. VRK:n haku on siitä huono, että siinä ei pysty hakemaan erikseen ensimmäisiä etunimiä ja toisia etunimiä.