Kymmenen uutisissa äsken: Valtakunnallisesta etätyösuosituksesta ja maskisuosituksesta tulisi jo luopua
HUSin Lasse Lehtonen sanoi, ettei valtakunnalliselle maskisuositukselle ole enää tarvetta. EK myös sanoi, ettei etätyösuositukselle ole enää tarvetta. Uutisessa myös sanottiin, että palaamisesta lähityöhön ei voi kieltäytyä edes riskiryhmään kuuluva. Tai se on potkut perseelle sen jälkeen työpaikasta!
Mutta jutussa kun haastateltiin ihmisiä, niin sanoivat, että ovat oikein mielellään palaamassa takaisin esim. toimistotyöhön. Ovatpa ihmiset etäilyn aikana kummasti oppineet arvostamaan työskentelyä työpaikalla!
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Delta variantti leviää jo.
Deltavariantti on rokotteiden aiheuttama muunnos. Ensi talvi ja syksy tulee olemaan helvetti, juuri rokotusten vuoksi. Kuolleita tulee olemaan kymmeniä tuhansia. Siitä ei luonnollisesti syytetä rokotteita. Sen sijaan rokotetaan entistä enemmän.
Juu juu. Suksi nyt jo vıttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en mene takaisin töihin.
Jatkan etänä.
Sinäkään et sanele työehtojasi, vaan työnantaja sanelee ne!
Työnantaja saa sanella mitä minä käsken sanella. Hyvin on toiminut tähänkin saakka.
Siskon miehen veli kuoli koronaan Saksassa toissaviikolla. Tartunta töistä. Työkaverin lapsi toi koronan kotiin päiväkodista ja lapsen isä tuli töihin muina miehinä flunssaoireineen.
Siskoni lanko siis kuoli työnsä takia. Yrittäkää nyt ymmärtää etätyön tarpeellisuus. Toisaalta pidän sankareina niitä, jotka joutuvat työssään päivittäin olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Kaikki turvatoimenpiteet ovat tärkeitä ja kaikkien tulee sääntöjä noudattaa.
Ai vieläkö on jokin maskisuositus? Oikeasti? Ai niin, leffateatterien lipunmyynti-tiloissa ainakin on... (luin maanantaina kun ostin liput).
Ehkä se suosittelija on lähtenyt kesälomalle, ja unohtanut koko asian! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on etätyösoppari
Heh, "pysy kaukana!"
Vierailija kirjoitti:
Siskon miehen veli kuoli koronaan Saksassa toissaviikolla. Tartunta töistä. Työkaverin lapsi toi koronan kotiin päiväkodista ja lapsen isä tuli töihin muina miehinä flunssaoireineen.
Siskoni lanko siis kuoli työnsä takia. Yrittäkää nyt ymmärtää etätyön tarpeellisuus. Toisaalta pidän sankareina niitä, jotka joutuvat työssään päivittäin olemaan ihmisten kanssa tekemisissä. Kaikki turvatoimenpiteet ovat tärkeitä ja kaikkien tulee sääntöjä noudattaa.
Mitä sääntöjä? Että jos yksikin kuolee tiettyyn flunssaan, kaikkien pitää elää ikuisesti neuroottisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on etätyösoppari
Heh, "pysy kaukana!"
Ylsi syy nykyiseen työpaikkaan vaihtaessa. Onneksi näitäkin paikkoja on
Oliko tämä nyt 1. järjellinen komnentti ko. henkilöltä (Lasselta)? Ei kuulkaa, kyllä se Lasse laulaa sen lauluja, kenen leipiä syö.
En tiedä yhtään kollegaa, joka haluaisi luopua etätyöstä mökillä. Onneksi ei tarvitsekaan, meillä etäily jatkuu ja työnantaja säästääkin siinä paljon.
EN mene töihin. EN tee etätöitä. EN käytä maskia. EN ota rokotusta. EN pidä turvaväliä. EN ole koronauskovainen. EN ole maskiuskovainen. EN ymmärrä ketään muuta. EN EN EN EN. KYLLÄ kaikki muut on TYHYMIÄ !!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on etätyösoppari
Heh, "pysy kaukana!"
Hyvä syy saada etäisyyttä henkilöihin, joista ei pidetä.
Eli tässä kompastutaan kohta kalkkiviivoilla.
No toivottavasti sairaalahenkilökunta jatkaa venymistään vielä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on etätyösoppari
Heh, "pysy kaukana!"
Hyvä syy saada etäisyyttä henkilöihin, joista ei pidetä.
Tervetuloa 80-luvulta tähän päivään
Meillä on töissä maskisuositus sekä henkilökunnalla että asiakkailla, ja hyvä niin vaikka perustason alueella ollaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan etänä.
Työnantaja saa sanella mitä minä käsken sanella. Hyvin on toiminut tähänkin saakka.
Voi sanella, lakien ja työehtosopimusten puitteissa. Mutta entäs sitten kun etätyötä toivova työntekijä joutuu tulemaan töihin ja tuo itse koronan työpaikalleen, levittäen sitä tietämättään vaikka kuinka monelle? Muutama työkaveri sairaaksi, kaksi heistä sairaalareissulle ml asianomaisen oma työantaja itse. Ei välttämättä ole hyvä lopputulos. Ja ainahan siinä voi käydä niinkin että noita ehtoja sanellut henkilö saa sen varran vakavan tautimuodon ettei palaakaan enää sieltä sairaalareissulta.
Vierailija kirjoitti:
EN mene töihin. EN tee etätöitä. EN käytä maskia. EN ota rokotusta. EN pidä turvaväliä. EN ole koronauskovainen. EN ole maskiuskovainen. EN ymmärrä ketään muuta. EN EN EN EN. KYLLÄ kaikki muut on TYHYMIÄ !!!
"OLEN ja TEEN kaikkea ylläolevaa, vaikka minulla ei ole siihen aidosti perusteltua syytä epidemiologisesti... OLEN diplomaattinen tai sitten naivii, laiska, ja "TYHMÄ !!!" OLEN OLEN OLEN OLEN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan etänä.
Voi sanella, lakien ja työehtosopimusten puitteissa. Mutta entäs sitten kun etätyötä toivova työntekijä joutuu tulemaan töihin ja tuo itse koronan työpaikalleen, levittäen sitä tietämättään vaikka kuinka monelle? Muutama työkaveri sairaaksi, kaksi heistä sairaalareissulle ml asianomaisen oma työantaja itse. Ei välttämättä ole hyvä lopputulos. Ja ainahan siinä voi käydä niinkin että noita ehtoja sanellut henkilö saa sen varran vakavan tautimuodon ettei palaakaan enää sieltä sairaalareissulta.
Lopettakaa jo se spekulointi. Ja "mitä jos" -pelkuruus. Tai tilanteen (olemattoman) hyväksikäyttö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä maskisuositus sekä henkilökunnalla että asiakkailla, ja hyvä niin vaikka perustason alueella ollaankin.
Jaa. Miksi?
Deltavariantti on rokotteiden aiheuttama muunnos. Ensi talvi ja syksy tulee olemaan helvetti, juuri rokotusten vuoksi. Kuolleita tulee olemaan kymmeniä tuhansia. Siitä ei luonnollisesti syytetä rokotteita. Sen sijaan rokotetaan entistä enemmän.