Kymmenen uutisissa äsken: Valtakunnallisesta etätyösuosituksesta ja maskisuosituksesta tulisi jo luopua
HUSin Lasse Lehtonen sanoi, ettei valtakunnalliselle maskisuositukselle ole enää tarvetta. EK myös sanoi, ettei etätyösuositukselle ole enää tarvetta. Uutisessa myös sanottiin, että palaamisesta lähityöhön ei voi kieltäytyä edes riskiryhmään kuuluva. Tai se on potkut perseelle sen jälkeen työpaikasta!
Mutta jutussa kun haastateltiin ihmisiä, niin sanoivat, että ovat oikein mielellään palaamassa takaisin esim. toimistotyöhön. Ovatpa ihmiset etäilyn aikana kummasti oppineet arvostamaan työskentelyä työpaikalla!
Kommentit (125)
Huuutista yhelle vanhalle maskiakalle, joka peitti paniikissa silmänsä mennessäni hänen ohitseen ruokakaupassa :::D
-maskiton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan luovu maskista nyt kun lopulta opin sitä käyttämään.
Enkä luovu etätyöstäkään.No sittenpä saat potkut työstäsi, jos pomo vaatii sinua töihin paikan päälle.
Sinä et jumalauta sanele työehtojasi, vaan työnantajasi sanelee ne!
Mun pomo mut hääti etätyöhön ja osti hyvän tuolinkin mulle kotiin. Ei se halua jengiä toimistolle enää kun se jo vuokrasi pienemmän ja halvemman paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä luovu etätyöstäkään.No sittenpä saat potkut työstäsi, jos pomo vaatii sinua töihin paikan päälle.
Hmm, eiköhän kirjoittaja tarkoittanut sanomisellaan sitä, että ei luovu etätyöstä, tuli potkut tai ei... Seuraava pesti sitten joustavammalta työnantajalta. Näin ainakin itse sen ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä luovu etätyöstäkään.Naurettavaa toi maskien kanssa venkslaaminen. Mitä sinä saat siitä irti sitten kun koko väestö (halukkaat) on rokotettu?
Ei tarvii meikata ja voin irvistellä sulle rauhassa maskin takana.
Maski on pitänyt kaikki muutkin flunssat loitolla koko vuoden. Ei ensimmäistäkään räkätautia ole tarttunut! Aloin tykätä maskien hyvistä puolista.
Jaa. No en kyllä sitten matkusta enää julkisilla, jos siellä on ihmiset ilman maskeja yskimässä ja aivastelemassa toisten päälle, niin kuin aina ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan sanele. Minä teen työtä minun ehdoillani, tai sitten voi työnantaja nähdä enää unta meikäläisestä.
Maskeille pitää saada tuntuva haittavero, jonka tuotto korvamerkitään siivouskuluihin. Kaupunkien kadut on täynnä maskeja, samoin puistot ja muut virkistysalueet. Järkyttävä määrä mikromuovia saastuttamassa luontoa. Osa ajautuu vesistöihin ja jää sinne kalojen ja muiden eläinten kiusaksi.
Lapset pakotettiin kouluihin virnuilun kera, miksi ei aikuisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä luovu etätyöstäkään.Naurettavaa toi maskien kanssa venkslaaminen. Mitä sinä saat siitä irti sitten kun koko väestö (halukkaat) on rokotettu?
Ja minä voin repäistä kohdatessani sinun naamaltasi sen maskin pois.
No et sinä kyllä voi. Et todellakaan voi. Sinä voit yrittää, mutta tilaa ambulanssi valmiiksi sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maski on pitänyt kaikki muutkin flunssat loitolla koko vuoden. Ei ensimmäistäkään räkätautia ole tarttunut! Aloin tykätä maskien hyvistä puolista.
Ei johdu maskeista, vaan matkustelun tyssäämisestä ja kotoilusta. Influenssa ei sen vuoksi Suomeen oikein edes tullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei johdu maskeista, vaan matkustelun tyssäämisestä ja kotoilusta. Influenssa ei sen vuoksi Suomeen oikein edes tullutkaan.
Kirurginen maski suodattaa 98% bakteereista, sen vuoksi kirurgit ja hammaslääkärit niitä käyttävät. Koronavirus ei ole bakteeri vaan nimensä mukaisesti virus.
Korona-asiantuntija tohtori Fauci sanoi että koronavirus on niin pieni että mikään maski ei auta siihen.
Ellei se koronavirus ole tässä välissä kasvanut koossaan, niin ei, maskit eivät ole vieläkään hyödyllisiä koronavirusta vastaan.
Maskit eivät edes ehkäise koronan leviämistä, mutta tuhoavat terveyttä kroonisesti käytettynä (happivajeen myötä). Sairaalassa kirurgit ja esim. hammaslääkäritkään eivät tavallisesti käytä niitä 8h päivässä, vaan vain sen operaation ajan. Maskien käyttö kroonisesti on erittäin haitallista terveydelle, aiheuttaa taatusti suuremmat haitat kuin mitä koronavirus ikinä voisi.
Aika harva meistä menee sinne ruokakauppaan tekemään hammasoperaatioita tai kirurgisia leikkauksia. Joten ihan tyhmää verrata arkielämää johonkin lääkärien leikkauksissa ja operaatioissa käytettyihin varusteisiin. Tottakai näissä operaatioissa täytyy käyttää kasvosuojainta, mutta arkielämässä siihen ei ole mitään syytä. Siinä on vain potentiaalista alapuolta, ei juuri mitään yläpuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan sanele. Minä teen työtä minun ehdoillani, tai sitten voi työnantaja nähdä enää unta meikäläisestä.
No onnea sitten vaan uuden työpaikan etsintään! Se uusi työpaikkahan onkin nykyään niiiiiiiiiiiiiiin helppoa saada.
Kun itse irtisanoutuu, niin siitä seuraa 3 kuukauden karenssi. Olet kai siitä tietoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et sinä kyllä voi. Et todellakaan voi. Sinä voit yrittää, mutta tilaa ambulanssi valmiiksi sitä ennen.
No hah! Sinä et sen maskin takaa saa edes niin happea, että pysyisit millään tavalla perässäni. Jos heittäisit maskin pois, niin sitten voisit kenties pysyäkin.
Miksi vitussa haluaisin pysyä perässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirurginen maski suodattaa 98% bakteereista, sen vuoksi kirurgit ja hammaslääkärit niitä käyttävät. Koronavirus ei ole bakteeri vaan nimensä mukaisesti virus.
Korona-asiantuntija tohtori Fauci sanoi että koronavirus on niin pieni että mikään maski ei auta siihen.
Ellei se koronavirus ole tässä välissä kasvanut koossaan, niin ei, maskit eivät ole vieläkään hyödyllisiä koronavirusta vastaan.
Maskit eivät edes ehkäise koronan leviämistä, mutta tuhoavat terveyttä kroonisesti käytettynä (happivajeen myötä). Sairaalassa kirurgit ja esim. hammaslääkäritkään eivät tavallisesti käytä niitä 8h päivässä, vaan vain sen operaation ajan. Maskien käyttö kroonisesti on erittäin haitallista terveydelle, aiheuttaa taatusti suuremmat haitat kuin mitä koronavirus ikinä voisi.
Aika harva meistä menee sinne ruokakauppaan tekemään hammasoperaatioita tai kirurgisia leikkauksia. Joten ihan tyhmää verrata arkielämää johonkin lääkärien leikkauksissa ja operaatioissa käytettyihin varusteisiin. Tottakai näissä operaatioissa täytyy käyttää kasvosuojainta, mutta arkielämässä siihen ei ole mitään syytä. Siinä on vain potentiaalista alapuolta, ei juuri mitään yläpuolta.
Maski on kuin keisarin uudet vaatteet. Kun niihin on kerran alkanut uskoa, on vaikeaa uskoa, ettei niistä hyötyä olekaan. Siitähän tulisi huijattu olo.
Vierailija kirjoitti:
Iso säästökeino irtisanoa toimistojen vuokratilat ja teettää työt etänä. Kaverin työpaikassa jäi vain neukkaritilat ja porukka sai läppärit kotiin. Firma säästää tilavuokrissa eikä jokaisella ole enää omaa työpistettä. Ympäristö kiittää, kun ei ajeta autoilla työpaikalle. Kotona ei tarvita maskejakaan.
Ja tämä sopii täydellisesti hiilineutraali suomi 2030 agendaan. Hallitus kiittää. Kaikki muutetaan asumaan 25neliön kaupunkikoppeihin ja kukaan ei poistu kotoaan. Työ tehdään kotona ja ruuat tuodaan dronella ovelle. IHANA ELÄMÄ!
No koko asia on täyttä pskaa, mitään koronaa ei sellaisenaan ole olemassakaan, kuin media siitä valehtelee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hah! Sinä et sen maskin takaa saa edes niin happea, että pysyisit millään tavalla perässäni. Jos heittäisit maskin pois, niin sitten voisit kenties pysyäkin.
Miksi vitussa haluaisin pysyä perässäsi?
No et sinä muutenkaan pystyisi laittamaan minulle fyysisesti kampoihin maski naamalla. Huohottaisit henkihieverissä on ensimmäisen puolen minuutin jälkeen.
Maskeista luopuminen, kun Intian mutaatio leviää kuin hullu esim. Ruotsissa? Sieltä kesälomilla tulossa ihmisiä Suomeen. Minä visusti käytän ff2- maskia. Syksyllä taas täysi lockdown, kuten nyt Britanniassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onnea sitten vaan uuden työpaikan etsintään! Se uusi työpaikkahan onkin nykyään niiiiiiiiiiiiiiin helppoa saada.
Kiitos! Kolmeen paikkaan on viimeisen 6kk aikana kyselty ja noiden lisäksi on 4-5 paikkaa jonne tiedän heti pääseväni jos haluaisin. Taitaa olla viimeksi vuonna 2004 kun olen joutunut töitä oikein hakemuksen kautta etsimään.
Iso säästökeino irtisanoa toimistojen vuokratilat ja teettää työt etänä. Kaverin työpaikassa jäi vain neukkaritilat ja porukka sai läppärit kotiin. Firma säästää tilavuokrissa eikä jokaisella ole enää omaa työpistettä. Ympäristö kiittää, kun ei ajeta autoilla työpaikalle. Kotona ei tarvita maskejakaan.