Eikös 22-vuotiaana ole tosi normaalia vielä olla neitsyt? Miksi sellaisesta ollaan tehty lehtijuttu?
Kommentit (39)
Aika helvetin outoa. Itseltäni lähti poikuus vasta 20 -vuotiaana, eikä sekään ollut liian myöhään.
Tällaiset otsikot -todellakin- lisäävät paineita nuorille. Ei ihme että parisuhteissa on nykyään niin paljon seksiongelmia liian nuorena aloitetun seksielämän takia. Suuri osahan aloittaa seksielämän jo yläkouluikäisenä, mikä on minusta aivan helvetin outoa. Lapset n*ssii.
Vierailija kirjoitti:
Aika helvetin outoa. Itseltäni lähti poikuus vasta 20 -vuotiaana, eikä sekään ollut liian myöhään.
Tällaiset otsikot -todellakin- lisäävät paineita nuorille. Ei ihme että parisuhteissa on nykyään niin paljon seksiongelmia liian nuorena aloitetun seksielämän takia. Suuri osahan aloittaa seksielämän jo yläkouluikäisenä, mikä on minusta aivan helvetin outoa. Lapset n*ssii.
Itse olin 22 ja urheilija.
XD Naiset pitivä minua aina hom*na, kun en lähtenyt baarista heidän kämpilleen. Jostain syystä ne hikiset kollit olivat aina valmiita. Itse en. Olin vielä kohtuullisen selvin päinkin aina.
No, eipähän tartvitse itkeä lehdessä, kuinka "sukupuoliherpeksen paljastuminen aiheutti parisuhteen katkeamisen"...
Vierailija kirjoitti:
Toi tyyppihän avautuu tästä samasta asiasta tasaisin väliajoin.
Minäkin muistelin asian olevan näin ja viimeksi toukokuussa 2020 Youtubessa.
Voisi tehdä oikeaa työtä eikä nostaa itseään vuosittain pinnalle sillä, että ei ole mela tai nainen käynyt mekossa. 😹
Juttu on maksumuurin takana, mutta eikös tuossa jutussa ole enemmän se henki, että on ihan normaalia olla 22 ja kokematon?
Sama tarina eri henkilöillä myydään kuukauden välein uutena juttuna.
Eiköhän nuo ensikokemukset ole jo 15-16 vuotiaana, ainakin mun nuoruudessa oli. Vai onko maailma muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän nuo ensikokemukset ole jo 15-16 vuotiaana, ainakin mun nuoruudessa oli. Vai onko maailma muuttunut?
Viinaan menevät pikkutytöt lähtivät isojen poikien autojen takapenkille perjantai-iltaisin. Kai sitä voi jossain päin "normaaliksi" kutsua.
Ihan hyvä ikä. Harrastin ekan kerran seksiä 18 vuotiaana ja näin jälkeenpäin ajateltuna ainakin sen ekan kumppanin olisin voinut skipata. Ihminen oli ihan OK ja mukava, mutta seksi oli aivan kamalaa. Hädissäni luulin, että kaikki muut on jo kokeneita niin kestin sitä rynkytystä jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Täysin normaalia, se on niin yksilöllinen asia. Itse toivon että olisin odottanut vähintään tuohon ikään! Ehkä olisi löytynyt jo fiksumpi kumppani.
Neitsyys oli minulle suuri häpeä ja epäonnistumisen symboli. Halusin siitä eroon, että olisin vihdoin "normaali". Jälkikäteen kävi ilmi, ettei muilla ollutkaan mitään kokemuksia, olin vain lehdistä ja tv-sarjoista saanut kuvan että "kaikki muut" olivat kokeneempia ja pojatkin pilkkaavat kokemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ajetaan ajatusta että kaikkien pitäisi olla seksuaalisesti kokeneita alla 20v. Ainakin itsenäisistä, rohkeista ja voimaantuneista nuorista naisista.
Olen kyllästynyt siihen, kuinka seksin harrastamista ja aktiivista seksielämää pidetään rohkeuden ja voimaantumisen synonyymina. Ulkoisen paineen vuoksi tai ei-viehättävän/muuten itselle sopimattoman kumppanin kanssa seksin harrastaminen on kaikkea muuta kuin voimaannuttavaa. Saisi jo viimein koittaa se aikakausi, jolloin kenenkään rohkeutta, voimaantuneisuutta, itsenäisyyttä tai mitään muutakaan positiivista määritelmää ei kytkettäisi seksuaaliseen kokeneisuuteen. Eikä sen puolin kokemuksen puutteeseenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin miehissä on paljon 22 vuotiaita jotka eivät ole seksiä harrastaneet.
Mutta hei! Eihän tämän pitänyt olla mahdollista. Ketä ne naiset sitten panevat jos neitsytmiehiä on enemmän?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta hei! Eihän tämän pitänyt olla mahdollista. Ketä ne naiset sitten panevat jos neitsytmiehiä on enemmän?!?
Saavat kaikki genitaaliherpeksen 10% miehiltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on naisissakin. Välillä hyvä kurkistaa sen oman kuplan ulkopuolelle. :)
Varmasti on jonkun verran. Kuitenkin esim. tällä palstalla neitsyitä haukkuvat ovat poikkeuksetta naisia. Tätä haukkumista tapahtuu vieläpä aika usein. Kyllä nämä jostain kertoo.
ohis
Inhottaa ajatuskin lapsista seksipuuhissa.
Puhutaan häpeästä siinä yhteydessä, että joku on 22v. neitsyt.
Ei ole häpeällistä olla minkään ikäisenä neitsyt. Se on täysin jokaisen oma asia. Muut eivät päätä sitä.
Joskus 1980-luvulla pidettiin kummallisena että elokuvatähti Brooke Shields oli 19-vuotiaana vielä neitsyt, hän oli tunnustanut sen itse jossain lehtihaastattelussa ja uurtinen levisi ympäri maailman.
Miksi ei olisi normaalia? Ei kai sillä seksin aloitusiällä niin isoa merkitystä ole vaan kyse on siitä löytyykö sopiva ja turvallinen kumppani. Kaikki eivät sitä löydä vielä teininä ja siksi on ihan ok olla nuorena aikuisena neitsyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuulunet siihen toiseen ääripäähän, joiden jo edellä "yksinkertaisempi mies" esitti nykyisin lisääntyvän saman aikaisesti toisen ääripään kanssa. - Eli hän huomautti, kuinka polarisaatio "seksin aloittamisen" kanssa vain kasvaa tai on jo todennäköisesti kasvanut, aiempiin aikoihin verrattuna. Sama polarisaatio on nähtävissä myös monen muun asian kohdalla. Esimerkkinä nyt vaikka alkoholin käyttämisessa tai tupakoinnissa.
Itse sen menetin 15-vuotiaana, enkä päivääkään liian aikaisin. Hormonit hyrrää ja koko ajan teki mieli.
Parhaita päätöksiä elämässä oli s elämän aloittaminen silloin. Kaikki sitä harrastivat, joten ei voi edes käyttää sanaa varhaisessa vaiheessa.