Miten te "hyvissä ajoin" paikalla olijat selviätte?
Kun nykyään kaikkialle pitää mennä ajallaan eikä puolta tuntia ennen notkumaan?
Kommentit (22)
Saavun paikalle sovittuna aikana, en aiemmin enkä myöhemmin. Ärsytävimpiä ovat akateemisen vartin omaavat puupäät.
Kuljen pääosin kävellen, joten osaan hidastaa tahtia sopivasti, kun olen jo lähellä kohdetta. Pihalla odottelen.
Vierailija kirjoitti:
Missä odottelette ylimääräisen ajan?
Ulkona tai käyn esim jossain kaupassa. Tai jos tapaaminen on sovittu johonkin kahvilaan, voin hyvin odottaa siellä.
Mitä selviämistä siinä on?
Minäkin käyn kävelyllä sen ajan, kun pitää odotella. Tai jos sataa, niin istun autossa ja luen av:ta.
Vierailija kirjoitti:
Tässä pysäkillä seisoskelen kuten aina.
hhahaha mulla on kaveri,AINA myöhässä,AINA. Nyt korona-aikana ei olla tavattu vuoteen ja sovittiin sitten että klo 11:00. Turhautuneena jo etukäteen paikalle mennessäni otin puhelimen jo esiin...Olin tipahtaa,HÄN oli siinä missä piti! AJOISSA: Tämä korona oli kuulema opettanut. Kun on aika niin jos ei saávu ajoissa,niin...aika meni ja voivoi ei auta.
Aiemmin asiakaskäyntien yhteydessä notkuin asiakkaan parkissa, lähistöllä odottamassa tai kylmällä kelillä ajelin lähistöllä. Mikäli olen vaikka kaupungilla menossa syömään tiettynä kellonaikana, niin voin kävellä korttelin ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan myöhästelijöitä!
Jotkut on vaan sellasia, että varmaan myöhästyy omista hautajaisistakin.
Istun autossa, koska tällä hetkellä tulee mentyä autolla kaikkialle, missä aikatauluja on.
Yleensä otan kännykän käteen ja tarkistan missä on lähin geokätkö minkä voisin joutessani hakea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan myöhästelijöitä!
Jotkut on vaan sellasia, että varmaan myöhästyy omista hautajaisistakin.
Mun mielestä toi on todella huono selitys että jotkut "vaan on sellaisia". Jotkut on joo, mutta kyllä se on myös oma valinta, ettei opettele olemaan ajoissa tai siis edes ajallaan. Olen tuntenut läheisesti useamman tällaisen henkilön, ja ihan omaa syytään myöhästyivät aina. On vaikeaa olla ajoissa, jos rupeaa valmistautumaan lähtöön vasta silloin, kun pitäisi oikeasti jo lähteä. Tämä oli yhden tällaisen ongelma. Toisella oli se, että muisti aina jotain viime tingassa ja arvioi ajat ylioptimistisesti. Eli hänen olisi pitänyt arvioida kaikkiin aikoihin aina vaikka 15min ylimääräistä ja sitten aikaa myös niille viime hetken jutuille, kun niitä tuli oikeasti AINA.
Vierailija kirjoitti:
Saavun paikalle sovittuna aikana, en aiemmin enkä myöhemmin. Ärsytävimpiä ovat akateemisen vartin omaavat puupäät.
Ja varsinainen lautapää siinä latelee...🤭😅
Minusta jatkuvasti myöhässä olo on vaan epäkohteliasta muita kohtaan, yllätyksiä voi tietysti sattua jokaiselle, mutta ei toki aina samalle tyypille. Jos huomaat aina olevasi myöhässä, niin rupea lähtemään aikaisemmin.
Olipa taas avaus. Ajallaan meneminen riippuu siitä, minne on menossa, mutta ei ajoissa oleminen tarkoita, että notkuu jossain puoli tuntia vaan sitä, että on ajallaan.
Jos menee esim. vieraaseen paikkaan tai esim. ruuhkan takia ei voi olla varma matka-ajasta, niin ei se riittävä marginaali perillä nyt puolta tuntia ole. Tarvittaessa ajan voi käytää vaikka kävelemällä parin korttelin ympäri tai selaamalla uutisotsikot kännykällä. Mikä tässäkin voi olla vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Olipa taas avaus. Ajallaan meneminen riippuu siitä, minne on menossa, mutta ei ajoissa oleminen tarkoita, että notkuu jossain puoli tuntia vaan sitä, että on ajallaan.
Jos menee esim. vieraaseen paikkaan tai esim. ruuhkan takia ei voi olla varma matka-ajasta, niin ei se riittävä marginaali perillä nyt puolta tuntia ole. Tarvittaessa ajan voi käytää vaikka kävelemällä parin korttelin ympäri tai selaamalla uutisotsikot kännykällä. Mikä tässäkin voi olla vaikeaa?
Otsikossa lukee HYVISSÄ AJOIN eikä ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikossa lukee HYVISSÄ AJOIN eikä ajallaan.
Minä pyrin olemaan aina ajallaan, mutta kun lasken matkaan mukaan mahdollisen ruuhkan tai eksymiset tai parkkipaikan löytämisen vaikeudet, joita on 50% tilanteista. Näin olken olen joka toinen kerta liian ajoissa.
Kuten muutkin vastanneet, eli osaan kyllä jäädä autoon istumaan ja vastailemaan sähköposteihin, tai jos olen kaupungilla niin istumaan puistonpenkille hetkeksi. Paikalle menen täsmällisesti.
Enemmän ongelmia näyttää nyt olevan myöhästelijöillä. Ennen aikaan muu porukka istui odottamassa myöhästelijää, suvaitsi hän saapua 15 tai 30 minuuttia myöhässä, milloin mitenkin. Nyt kun on tarkempaa kuinka paljon porukkaa on yhtä aikaa jossain sisällä, myöhästelijä voi silloni 30 min myöhemmin saapuessaan huomata, että oma porukka on jo lähtenyt ja seuraavat sisällä.
myöhästelijöillä ajanhallinta hukassa