Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Traaginen tilanne vaalipaikalla

Vierailija
16.06.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11983230

lapselle traumat, äidin vaalirauha rikkoitui. Mahtaako lapsi edes aikuisena uskaltaa vaalipaikalle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliö-äiti vinkuu, kun ei saa rikkoa sääntöjä. Pitäisi tehdä tuollaisesta lasu.

Vierailija
2/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö 5v lapsi voi olla minuuttia kopin vierellä vieraien ihmisten kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se on sitä nykyajan uusavuttomuutta kun edes äänestyspaikalle ei voida mennä ilman koiraa tai kahta, yhtä lasta pyörineen, toista lastenvaunuissa ja kaikki nää pitää tietty raahata mukana sinne koppiin asti. 

Vierailija
4/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääliö-äiti vinkuu, kun ei saa rikkoa sääntöjä. Pitäisi tehdä tuollaisesta lasu.

Ääliö tehtailemassa turhia lasuja ja tuhlaamassa kaikkien aikaa ja resursseja.

Vierailija
5/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöissä sanottiin, että ei lasta mukaan koppiin, mutta minä olen kultahippu aikuinen ja lapseni uniikki lumihiutale eivätkä säännöt koske meitä. Otamme yhteyttä lehteen! Kyllä, näin teemme. Fiksuinta mitä tässä voisi tehdä. Hiljaa ei kannata omasta mokasta olla vaan kuuluttaa se koko maailmalle vielä omien nimien ja kuvien kanssa. Jos olisinkin tuo lapsi niin en kyllä kehtaisi mennäkään enää äänestämään, mutta vähiten sen huomautuksen takia.

Vierailija
6/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on äänestäjän oikeus se vaalisalaisuus. Siitä voi luopua ja ottaa kenet tahansa sinne koppiin.

Vierailija
7/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut itse olla ihan vastaavassa tilanteessa aikaisemmin. Miksei missään ole ilmaistu asiaa selkeästi ja tällekkään vanhemmalle oltu alettu huudella vasta kun oltiin jo kopissa. Olisiko voinut sanoa aikaisemmin tai olla vaan hiljaa sitten?

Vierailija
8/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut itse olla ihan vastaavassa tilanteessa aikaisemmin. Miksei missään ole ilmaistu asiaa selkeästi ja tällekkään vanhemmalle oltu alettu huudella vasta kun oltiin jo kopissa. Olisiko voinut sanoa aikaisemmin tai olla vaan hiljaa sitten?

Sittenhän se vaalisalaisuus vasta rikkoutuu kun lapsi on jo kopissa. Jos oisi sanonut etukäteen, joku olisi soittanut ylelle että kohdeltiin väärin kun jo lippua antaessa alettiin määräilemään lasta

9/9 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ihan oikeasti ole koskaan kuullut, että koppiin mennään YKSIN? Aika jännä. Kyllä minulle on kerrottu ekan kerran tästä jo peruskoulussa. 

En myöskään ymmärrä, miksi tästä piti tehdä oikein lehtijuttu. Oikein säikähti, voi hyvää päivää. Pitäis jokaisen aikuisen ihmisen tietää, että äänestyskoppiin mennään yksin. Lapsen kanssa ei ole yksin. Jos ei lasta voi jättää sen kopin viereen ulkopuolelle siksi aikaa, kun raapustaa lappuun kaksi numeroa (aikaa menee ehkä 10sek), niin varmaan sitten kannattaa ensi vaaleissa järjestää niin, ettei lapsen tartte olla mukana. 

Ennakkoon on kuitenkin voinut äänestää vaikka kuinka kauan, niin ei voi vedota siihen, että juuri tuona hetkenä ei saanut ketään mukaan tai vietyä lasta mihinkään. Miten ihmeessä tämmöinen ihminen selviää elämästä, jos tämmösestä säikähtää? Vai pitikö vaan saada se pieni pala julkisuutta, kuten nykyään on tapana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi