Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin teinien äitinä on ihan painajaista nämä vaput, koulunpäätökset ja juhannukset.

Vierailija
15.06.2021 |

Meillä ei ole niitä kympin tyttöjä, jotka istuu äidin kyljessä joka ilta. Meillä on poikia, jotka hakevat vapauksiaan turvallisuuden kustannuksella. Napanuora on katkaistu, mutta nämä herrat hakevat draamaa ihan liikaa, ja pelkään heidän turvallisuutensa puolesta.
Jos nyt taas juhannuksesta selvittäisiin, ja tulisivat ehjinä kotiin. Onko muita, joilla sama tilanne? En kaipaa saarnoja enkä kympintyttöjenäitienkommentteja.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli "kympin lapsi" teini, joka varoittamatta pisti ranttaliksi ihan kunnolla. Ei olisi ikinä uskonut. Ja sitten myös teini, joka ei ole kymppejä kotiin tuonut, mutta samanlaisia hölmöilyjä ei ole tehnyt koskaan kuin sisaruksensa. Vauhdikas on muuten ollut ja on. Samat vanhemmat ovat heidät kasvattaneet :D

Sympatiat sulle! Tiedän mitä käyt läpi.

Vierailija
22/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista tosiaan on se, että ovat menossa ja on kavereita. Ei kai siinä auta kuin luottaa ja toivoa parasta. Tsemppiä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin tiedän tunteen Ap.

Oma teini 16v ja viikonloppuisin menee ystäviensä kanssa miloin missäkin. Ja kuuluukin mennä, sitähän nuoruus on, mutta kyllä se mietityttää ja huolta saa kantaa. Pakko on luottaa ja uskoa, että kaikki menee hyvin.

Keskiarvo oli nyt 9,8 ja on alkoholia kokeillut yms.hölmöillyt, että ihan sama meno se on täälläkin.

Vanha sanonta: pienet lapset - pienet murheet, isot lapset - isot murheet

Vierailija
24/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, ap, "kympin tyttöys" koulussa ei sulje pois nuoruushölmöilyjä. Meillä ainakaan, tytöllä oli todella villi ja vauhdikas ja vaikea teiniaika, joka jatkui vielä lukiossakin. Vaikka olikin siellä koulussa juuri se "kympin tyttö".

Kuten myös pojalla, jatkui ainakin siihen saakka, kun kotoa pois muutti ylioppilaaksi pääsyn ja armeijan jälkeen. Hänkin oli "kympin poika", suoraan todistuksella lukiosta korkeakouluun jne. Ja voi taivas, mutta hölmöilleet ja tunaroineet ovat kumpikin!

Ja nyt sitten hölmöilee nuorimmainen, ei kai tämä lopu ikinä :D Ja hänkin on koulussa menestyjä, ei ole numerot laskeneet, vaikka hilluukin pitkin kyliä.

Se nyt vaan on semmosta.

Vierailija
25/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne siis hölmöilee ?

Onko niin pahoja juttuja, että voivat joutua rikosvastuuseen ? tai päästä hengestään ?

Kyllä on. Molemmilla jo nimet poliisin ja lastensuojelun kirjoissa, mutta ei ole mitään rangaistuksia tullut. Ja joo, täysin älyvapaita tempauksia, joissa hengenlähtö lähellä. Ja uskokaa pois, olemme tehneet asioiden eteen paljon, vaan kun nuoren sielu on menevä ja ymmärtämätön, niin siinä sitä ollaan. 

ap

Älkää tehkö sitä virhettä, että peittelette teinien mokia ja paapotte heitä liikaa. Teoistaan täytyy ottaa vastuu ja ne rangaistukset on ihan hyvästä. Tsemppiä.

Vierailija
26/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoillaan että poikasi löytävät Jeesuksen sydämeen, niin meno rauhoittuu.

Vierailija
27/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta, ap, "kympin tyttöys" koulussa ei sulje pois nuoruushölmöilyjä. Meillä ainakaan, tytöllä oli todella villi ja vauhdikas ja vaikea teiniaika, joka jatkui vielä lukiossakin. Vaikka olikin siellä koulussa juuri se "kympin tyttö".

Kuten myös pojalla, jatkui ainakin siihen saakka, kun kotoa pois muutti ylioppilaaksi pääsyn ja armeijan jälkeen. Hänkin oli "kympin poika", suoraan todistuksella lukiosta korkeakouluun jne. Ja voi taivas, mutta hölmöilleet ja tunaroineet ovat kumpikin!

Ja nyt sitten hölmöilee nuorimmainen, ei kai tämä lopu ikinä :D Ja hänkin on koulussa menestyjä, ei ole numerot laskeneet, vaikka hilluukin pitkin kyliä.

Se nyt vaan on semmosta.

Ei se nyt vaan oo semmosta, laittakaa ne kakaranne kuriin, sanot miehellesi että antaa tuntuvan selkäsaunan jos poika ei ole kotona kotiintuloaikaan, jotka tottakai vastuullisina vanhempian olette asettaneet.

Vierailija
28/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin meni maku edes vastata, kun tekstistäsi huokuu niin haiseva asenne tmv.

Voi muuten olla myös "kympin poikia". Ja voi muuten olla niinkin ettei se "kympin lapsikaan" kainalossa kyhnää.

Vierailija
29/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivista tosiaan on se, että ovat menossa ja on kavereita. Ei kai siinä auta kuin luottaa ja toivoa parasta. Tsemppiä sinulle!

ihan kuten Koskelan poikienkin vanhemmat"toivoivat parasta"?

Laitat ne kakarasi armottoman kurin alaisuuteen ennen kuin jotain tapahtuu.

Vierailija
30/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vaaroja vaaniva tytto. Juoksentelin pitkin kylia aina 30 v asti. Kylat toki olleet maailmalla siella taalla. Aina on pelastusenkeli ollut mukana.

Nain kun jalkikateen miettii, etta jotenkin sita selvisi vaikka oli filmi poikki tosi usein. Kerran jopa kannykka selvisi parkkipaikalla jonkun auton alla yon yli. Useinmiten ei.

Rikkeista en koskaan jaanyt kiini. Vaikka osa oli aika pahoja. Ois saanut kivetyskuoleman tai loppuelaman karmeassa vankilassa. Maasta riippuen.

Toivottavasti pojillasi on myos suojelijahenki mukana :)

Eipa mun vanhemmat ois voineet tehda mitaan toisin. Pitivat tiukkaa kuria ja remmia tuli. Silti ulkomaailma houkutteli enemman.

Vierailija
31/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole teinejä, joten ehkä en vaan ymmärrä. Mutta eikö alaikäisille saa laittaa rajat? Eikö kotona asuessa vanhemmat määrää minne mennään ja milloin tullaan. Pitääkö vanhempien vaan hiljaa istua ja märehtiä kotona, että missäs se teini luuraa ja mitähän tekee.

Vierailija
32/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole teinejä, joten ehkä en vaan ymmärrä. Mutta eikö alaikäisille saa laittaa rajat? Eikö kotona asuessa vanhemmat määrää minne mennään ja milloin tullaan. Pitääkö vanhempien vaan hiljaa istua ja märehtiä kotona, että missäs se teini luuraa ja mitähän tekee.

Etko ole itse ollut teini?? Joskus houkutus on suurempi kuin rangaistuksen pelko. Riittaa kun tietaa ettei vanhemmat taita niskoja niin ei haittaa vaikka jais vailla kotia yoksi.

Mun aiti ei istunut kotona marehtimassa. Ja vaikka podin huonoa omatuntoa oli hilluminen tarkeampaa. Ei niita lapsi voi oikein raudoilla telkea huoneisiinsa.

Teini elaa hetkessa ei tulevassa eika menneessa.

Vierailija
33/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu sulla ei ole teinejä. Käsiraudoillako ne laitetaan kiinni jonnekin? Katsoskun sitä pitää itse myös nukkua, eikä voi vahtia sitä teiniä koko ajan.

Kun näiden kilttien sekaan mahtuu myös näitä rajoja uhmaavia ja siitähän tässä juuri oli kyse.

Vierailija
34/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä nuoria voi kotiin teljetä loppuelämäksi, vai peräkamarilapsiako te niistä kasvatatte?

Elämä opettaa ja parempi on että on kavereita ja elämää, ei auta kuin toivoa ettei mitään pahaa tapahdu.

Eikä sillekään mitään sitten voi jos jotain peruuttamatonta sattuu.

Monet yöt olen valvonut kun mies vaan sai nukuttua eikä murehtinut..

Nyt pojat ovat jo miehiä ja ajat sitten muuttaneet elämään omaa elämäänsä josta itse ovat

vastuussa

Typeriä kommenttia nuo väkivallalla kasvattavien kommentit.

Vierailija
35/68 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sama tilanne. Mulla 22v, 20v ja 16v kaikki kunnollisia.

Vierailija
36/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojalla hyvä kaveriporukka? Se yleensä pitää toisistaan huolta. Älä murehdi, kyllä se poika siitä viisastuu.

Vierailija
37/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etko ole itse ollut teini?? Joskus houkutus on suurempi kuin rangaistuksen pelko. Riittaa kun tietaa ettei vanhemmat taita niskoja niin ei haittaa vaikka jais vailla kotia yoksi.

Mun aiti ei istunut kotona marehtimassa. Ja vaikka podin huonoa omatuntoa oli hilluminen tarkeampaa. Ei niita lapsi voi oikein raudoilla telkea huoneisiinsa.

Teini elaa hetkessa ei tulevassa eika menneessa.

Olin teininä sellainen kympin tyttö, mihin Ap viittaa.

Vierailija
38/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aika villi teini. Tuli ryypättyä vaput ja juhannukset jne. Mitään tyhmää en kyllä koskaan tehnyt paitsi ajelin pari kertaa kännissä skootterilla. Minusta kasvoi kuitenkin vastuuntuntoinen aikuinen ja olen erityisopettaja nykyään. Eli aina villi teini-ikä ei tarkoita, että lapsi on loppuelämänsä pilalla. Toki huolestuttaa kun nuoret remuavat, mutta jos eivät tee älyttömiä tyhmyyksiä niin ei ole hätää.

Vierailija
39/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kympin tytötkin osaa. Todella ärsyttävä sana, suoraan jostain ysäriltä.

Itse olin hyvä koulussa ja järki jäi kotiin,kun juhlimaan lähdettiin. Mitään suurempaa ei kuitenkaan sattunut. Aikansa kutakin. Tsemppiä.

Vierailija
40/68 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap ei näe itsessään olevan osaa eikä arpaa tuohon lastensa toimintaan ja kaipaa täältä vertaistukea. Samalla tuo esille omaa stereotypiaansa "kympin tytöistä" näkemättä, että jokainen ihminen on tärkeä ja erilainen persoona.