Keksikää mahdollisimman terveellinen kauppalista kahdelle viikolle. Käytössä 50€
En halua syödä liian epäterveellisesti, olen melkein syömättä mielummin ja paastostakin on omat hyötynsä.
15 pv. 50€
Yksin asun.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Banaania.
Mielummin syön kaalia vaikka sen kaksi viikkoa.
Ap
Tänään onkin jo 15. pv. Hyvä, muistin väärin. Näköjään tasan kaksi viikkoa sitten tilipäivään.
Laskuja maksoin enemmän kuin tarpeeksi, joten tässä sitä ollaan.
Ap
No sitä kaalia ja jauhelihaa. Pippuria ja suolaa jos ei ole. Tuosta saa kaalikeittoa ja -laatikkoa. Voita myös.
Makaronia ja ketsuppia. Kananmunia ja pakastevihanneksia.
Vierailija kirjoitti:
No sitä kaalia ja jauhelihaa. Pippuria ja suolaa jos ei ole. Tuosta saa kaalikeittoa ja -laatikkoa. Voita myös.
Kaalia ja jauhelihaa söinkin juuri viisi päivää. Oli niin edullista ja ihanaa ruokaa kun malttaa. Kilo kaalia ja kilo jauhelihaa, runsaasti voita. Söin kerran - korkeintaan kaksi annosta päivässä ja sillä jaksoin. Voita käytän kaikessa koska tuo makua ja pitää nälkää erittäin hyvin. Miksei tietysti toinenkin viikko tässä mene samalla linjalla.
Hmph..
Ap:n ylempikin kommentti^
Ehkä hernekeitto on toinen jota voisin syödä monta päivää mutta aika paljon herneissä sokeria..
Halpaa mutta terveellistä:
- riisi, 2€/kilo
- kananliha 3,5€/400g
- pakastekasvikset 1,5€/kilo
(näistä wokkipannua)
- banaanit, 1,50€ kilo
- omenat, 1€/kilo
- kaurapuuro
- purkkihernekeitto
- tonnikala
Salaattia jos rahaa jää.
Juomaksi tietysti pelkkää vettä.
https://anna.fi/hyvinvointi/ravinto/halvalla-hyvaa-nain-syot-alle-12-eu…
Halvalla hyvää! Näin syöt alle 12 eurolla viikossa terveellisesti
Oikeasti itkettää. Nyt minä nöyrryn. Teen elämästäni niin hemmetin vaikeaa tämän minun syömishäiriöpaskan vuoksi.
Yritän miettiä mitä ruokaa voisin syödä paljon hyvällä omallatunnolla (ahmimishäiriö), niin, että on halpaa ja terveellistä, enkä liho.
Jos ostaisin oikeasti halpoja ruokia, tiedän, että 50€ saisi erittäin helposti kasaan kun osaan leipoa ja tehdä vaikka ja mitä ruokia. Mutta kun syön sitten vaikka pellillisen sämpylöitä tai syön kattilallisen makaronimössöä jos siihen lähden. Minun on pakko yrittää pitää hiilarit alhaalla koska muuten iskee ahmiminen. Normaalisti syön kaikenmaailman kaaleja, salaatteja, eri lihojen kuten jauhelihaa tietenkin, kylkisiivuja, paljon kananmunia, broileria jne. mutta nyt ei ole varaa. Tarvitsen paljon ruokaa mutta ei höttöä.
Näin laihdun ja pidän painon kurissa, muuten repsahdan pelottavaan hiilarikierteeseen, makeisiin, alkoholiin jne. Kontrolli lähtee. Siksi tässä mietin epätoivoisesti.
Toinen äärilaita on se paastoaminen, siihenkin kykenen jos alan liikaa stressaamaan ruoasta.
Ap
tee munakkaita, tosi täyttäviä ja halpoja. itse pilkon usein ensin kasviksia pannulle, esim kesäkurpitsaa ja paprikaa, sipuliakin voi laittaa jos tykkää. näitä kuullotellaan pannulla voissa jonkun aikaa, sitten lisätään jotain proteiinia, esim lihaisaa grillimakkaraa, pekonia tmv. lopuksi päälle kananmuna-kermaseos, jossa mausteet, paistinpannuun kansi päälle, levy ihan pienelle ja annetaan muhia siellä kypsäksi. ai niin, munaseoksen päälle laitan vielä lohkottuja pikkutomaatteja (kirsikka tai luumu) ja jotain juustoraastetta. aivan todella hyvää ja nälkä pysyy kauan poissa.
Eipä kertonut aloittaja allergioista, mieltymyksistään ym.
Tuolta luonnosta keräilet nokkosta, poimulehteä, voikukkaa viherravinnoksi.
Sinullako ei mitään pakastettuna, tai säilykkeenä?
Enpä tällaista hörhöä/trollia viitsi edes auttaa....
Linssikeitto, paistetut kasvikset?
Ei kaikki hiilari ole mitään höttöä
Älä sure ap <3
Sulla on sentään se etu verrattuna moneen muuhun, että oot jo valmiiksi vhh/keto-ruokavaliolla, niin paastoaminen on helppoa jos niikseen tulee.
Onko sulla mitään jo valmiina kotona kaapeissa, esim. voita, mantelijauhoja, juustoja, kermaa tms?
Banaania.