Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää mahdollisimman terveellinen kauppalista kahdelle viikolle. Käytössä 50€

Vierailija
15.06.2021 |

En halua syödä liian epäterveellisesti, olen melkein syömättä mielummin ja paastostakin on omat hyötynsä.

15 pv. 50€
Yksin asun.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananuudeliruukku

Vierailija
22/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ahmit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule ap, mene terveyskeskukseen lääkärille ja pyydä häneltä lähete paikkakuntasi ravitsemusterapeutille. Hän voi hyvinkin keksiä jonkun ravitsemuksellisesti hyvän keinon sinulle saada syömiseen tolkkua.   Unohda kaikki laihdutusdieetit ja opettelet vain syömään ravitsemuksellisesti  laadukasta ruokaa, nii ongelmasi katoavat. Minulla tuli syömishäiriö pahan ruoka-aineallergian vuoksi, en vain jaksanut enää kikkailla ruokien kanssa ja aloin syömään roskaruokaa, koska niistä ei tullut oireita. Sehän johti sitten kaikenlaisiin mielenkiintoisiin puutostiloihin kehossa, jotka aiheuttivat kaikenlaisia fyysisiä oireita. Kierre katkesi kun sanoin lääkärille, että jos joku tekisi minulle valmiin ruokalistan ja sanoin, että olen yksinkertaisesti niin kyllästynyt allergioihini etten viitsi enää edes yrittää. Lääkäri sanoi, että meillähän on ravitsemusterapeutti käytettävissä, että tahtoistikos lähetteen hänelle ja pahoitteli ettei he terveydenhuollossa oikein vieläkään osaa lähteä potilaiden kanssa sitä kautta liikkeelle, niin unohtuu aina kertoa tästäkin viahtoehdosta... no tottaki tahdoin ja se katkaisi oman huonon ravitsemuksen kierteeni.

Vierailija
24/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tee munakkaita, tosi täyttäviä ja halpoja. itse pilkon usein ensin kasviksia pannulle, esim kesäkurpitsaa ja paprikaa, sipuliakin voi laittaa jos tykkää. näitä kuullotellaan pannulla voissa jonkun aikaa, sitten lisätään jotain proteiinia, esim lihaisaa grillimakkaraa, pekonia tmv. lopuksi päälle kananmuna-kermaseos, jossa mausteet, paistinpannuun kansi päälle, levy ihan pienelle ja annetaan muhia siellä kypsäksi. ai niin, munaseoksen päälle laitan vielä lohkottuja pikkutomaatteja (kirsikka tai luumu) ja jotain juustoraastetta. aivan todella hyvää ja nälkä pysyy kauan poissa. 

Kiitos, tämä on yksi minun suosikkini kun on tiukkaa rahan kanssa. Nuo ovat niin hyviä ja täyttäviä. Itse yleensä runsaassa voissa kuullotan sipulia, paprikaa ja kesäkurpitsaa tai mitä kaapissa onkin. Sitten se proteiininlähde, vaikka juustoraastetta ja/tai kinkkusuikaleita, makkaraa, mitä löytyy, lopuksi tietysti kirsikkatomaatit! Selviän tällaisella munakkaalla koko päivän jos tilanne vaatii eikä tule sellaisia mielitekoja kuten vaikka pasta-annoksella. Sitä kontrollia ei ole.

Ap 

Vierailija
25/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuule ap, mene terveyskeskukseen lääkärille ja pyydä häneltä lähete paikkakuntasi ravitsemusterapeutille. Hän voi hyvinkin keksiä jonkun ravitsemuksellisesti hyvän keinon sinulle saada syömiseen tolkkua.   Unohda kaikki laihdutusdieetit ja opettelet vain syömään ravitsemuksellisesti  laadukasta ruokaa, nii ongelmasi katoavat. Minulla tuli syömishäiriö pahan ruoka-aineallergian vuoksi, en vain jaksanut enää kikkailla ruokien kanssa ja aloin syömään roskaruokaa, koska niistä ei tullut oireita. Sehän johti sitten kaikenlaisiin mielenkiintoisiin puutostiloihin kehossa, jotka aiheuttivat kaikenlaisia fyysisiä oireita. Kierre katkesi kun sanoin lääkärille, että jos joku tekisi minulle valmiin ruokalistan ja sanoin, että olen yksinkertaisesti niin kyllästynyt allergioihini etten viitsi enää edes yrittää. Lääkäri sanoi, että meillähän on ravitsemusterapeutti käytettävissä, että tahtoistikos lähetteen hänelle ja pahoitteli ettei he terveydenhuollossa oikein vieläkään osaa lähteä potilaiden kanssa sitä kautta liikkeelle, niin unohtuu aina kertoa tästäkin viahtoehdosta... no tottaki tahdoin ja se katkaisi oman huonon ravitsemuksen kierteeni.

Ennemminkin pitää mennä sossuun, jos jää vain 50€ kahden viikon ruokaan.

Vierailija
26/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitos teille. Häpeän tätä tilannettani mutta yritän mennä sen mukaan kun minulle sopii.. 

Tavallaan on helpompaa olla syömättä kun miettiä mitä söisi silloin kun ei ole rahaa, josta tulee stressi ja saatan vain luovuttaa, hakea roskaa kaupasta ja syödä sitä makaronia. En kuitenkaan tahdo tehdä niin kun tiedän voivani paremmin kun syön iltaisin munakkaan tai sitä kaalia tms. 

Enkä tiedä miksi ahmin kun joku sitä kysyi.. 

Ruoka on kai joskus liian hyvää ja saan siitä todellista lohtua. Syön paljon kerralla yhden tai kaksi kertaa päivässä. Ne ovat päiväni parhaimmat hetket. 

Ap

Vierailija
27/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä näyttäisi olevan kokonainen kana hintaan 5e/kg. Siitä saisit monta ruokaa itsellesi, vaikka kanasalaattia, kanaa ja kukkakaaliriisiä, kanamunakasta jne. 

Kukkakaali on nyt edullista, osta sellainen tuore ja raasta/laita tehosekoittimeen että saat murua. Sitten pannulle voita ja mausteita ja kukkismuru siihen. Paahda ja nauti. Kanalle helppo kastike: taas vähän voita pannulle, ja siinä paahdat currya ja muita mausteita, sitten perään kypsät kanat pikkupaloina ja purkki kermaa. Nauti kukkisriisin kanssa. 

Kanasalaattiin laita jäävuorisalaattikerä, tuoretta kurkkua, pikkutomaatteja, kevätsipulia, kanaa, pari keitettyä kananmunaa lohkoina ja paistettua murustettua pekonia. Kastikkeena käy oliiviöljy ja maustemyllystä pari rouhaisua. Superhyvää! Jos on jotain juustonloppuja, niin nekin voi pilkkoa salaattin mukaan, tulee lisää ruokaisuutta. 

Vierailija
28/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja on minulla siis tuolla psylliumia, profiberia, kananmunia kennollinen, turkkilaista jogurttia se iso ämpäri.. 

Löytyy myös sipulia, paprikaa, kesäkurpitsaa, kirsikkatomaatteja, venäläisiä suolakurkkuja ja hieman juustoraastetta sekä tietenkin voita.  

Pakkasessa mansikoita ja tyrneja vähän. Mansikat ja jogurtti on juuri niitä hetkiä varten jos pelkään, että kontrolli pettää niin syön sopivan annoksen sitten tuota komboa. 

Ap 

Vierailija
29/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tokmanni.fi/loyda-helpporuoka-suosikkisi

Tuolta voi tilata esim. kasvisruuat viikoksi.

Vierailija
30/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on yli 3,5€/pvä. Saat sillä jo vaikka mitä - joskin ehkä kannattaa jättää ne vaikka mitkät pois, jos kerta on ahmimisongelmaa.

Kananmunia saa noin 2,20€/15 munan rasia, sellainen kestää sinulla varmaan ainakin kolme päivää, eli ekaksi viikoksi kananmunia 2 rasiaa? 4,40€

Sipuleita vaikka eurolla, sillä saa jo aika paljon.

Kesäkurpitsa on alle 2€/kg, viisi sellaista mitä nyt kaupoissa on tarjolla, niin maksaa ehkä 2,5€.

Paprikaa, sekin on juuri nyt edullista, vajaalla kolmella eurolla saanee jo kolme-neljä isoa paprikaa.

Näihin on mennyt suurinpiirtein kymppi, vähän päälle.

Kilon köntti juustoa, vitosen.

Parsakaalia tai kukkakaalia, kolmella eurolla saa jo pari pientä kukkakaalia tai kolme parsakaalia.

Ihan pieni keräkaali pari euroa.

Nyt on mennyt toinen kymppi.

Jauhelihaa ja riisiä, niin saat tuosta kaalista kaalipataa, kaalilaatikkoa tai kaalikeittoa. Vitosen verran, riippuu kuinka kallista riisiä ostat.

Puolet budjetista on kulutettu, ja jos syöt vaikka joka toinen päivä munakkaan, joka toinen päivä jonkun kaaliruuan, niin pärjäät jo ekan viikon näillä?

Seuraavalle viikolle kuivattuja herneitä ja vaihtelun vuoksi kinkkua (älä osta niitä pizzasuikaleita, vaan vaikka joku palvileikkelepaketti). Kasviksiksi munakoisoa, kesäkurpitsaa, sipulia ja tomaattia (ihan perustomaatteja). Tee uunikasviksia, halkaise tomaatit, pilko muut kasvikset ja mausta oliiviöljyllä, suolalla, pippurilla ja jollain yrtillä (rosmariini, oregano, tms). Koska hiilarit vissiin laukaisee sulla ahmimista, niin tohon sitten seuraksi halloumia tai fetaa. Vuorottelet taas hernesoppaa ja uunikasviksia. Paketillinen kananmunia, niin jos et ole jo kyllästynyt munakkaaseen, niin sitä joku pvä.

Noikin pitäisi saada sillä 25€, joten siinä on se toinen viikko.

Vierailija
31/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hieman tylsää, joten leikin s ryhmän sovelluksella, jotta sain oikeat hinnat. Ostaisin itse nämä:

2 kpl 700 gramman kanafileesuikaleita, yht. 10.98e

2 kpl 700 gramman naudan jauhelihaa, yht. 11.78e

1 kpl kaurahiutale, 1 kg. 0.75e

2 kg perunoita. 1.59e

2 kg riisiä. 1.39e

Makarooni 800g, 1e

Tomaattimurskan0.98 e

Kananmunat 1.45e

Wokkivannheksia pakasteesta 1 kg. Yht. 2.04e

Keittojuurekset pakasteesta 1 kg. Yht. 1.75e

Broccoli pakasteesta 1 kg. 1.69e

Porkkana 1 kg 1.79e

Ananas haluamasi määrä, a 0.95e

Raejuusto 1.89 e

Näihin menee noin 40e. Lopuilla ostaisin itse vehnäjauhon, kuivahiivan, öljyn ja kahvin ja maidon. Mutta jos et halua leipoa niin sitten ei jauhoja ym.

Mutta noista yllä olevista saat syötyä fiksusti.

Aamulla kaurapuuro, 1 kg riittää yhdelle ihmiselle 35 annokseen. Sekaan raejuusto tai kananmuna.

Ruoka siten, että lounaalla ja päivällisellä on jauhelihaa tai kanaa 100 g + kasviksia 200g + makarooni/peruna/riisi (näiden määrä sen mukaan haluatko pysyä samassa painossa vai laihtua. Jos laihtua niin annokseen 50g kuivana riisi tai makarooni ja perunoita max 3 kpl). Kana ja jauheliha riittää näin ollen juuri 14 päivälle ja kasviksia on enemmän, joten voit säästää iltapalalle jotain.

Porkkanasta tekisin raasteen ananaksen kera. Raaste menee myös sämpylöihin.

Illaksi joko taas puuro tai jos leivot sämpylöitä. Tai munakas niillä kasviksilla.

Vierailija
32/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat antaa myöten ostaa mantelijauhoa ja tuorejuustoa, niin tee sämpylöitä:

200g tuorejuustoa ja kaksi kananmunaa vatkataan sekaisin niin, että muodostuu tasainen seos. Sekoita keskenään 2tl leivinjauhetta ja 2 rkl psylliumia ja ripaus suolaa. Vatkaa tämä seos muna-tuorejuustoseokseen. Kun nämä on tasaisesti sekaisin, lisää vielä joukkoon 1 dl pofiberiä ja lopuksi 0,5-1dl mantelijauhoja. Taikinasta muodostuu kiinteä "pallo", josta sitten joko vedellä kostutetuin käsin tai oliiviöljyyn kostutetuin käsin muotoillaan neljä sämpylää. Laita uuniin 175 astetta noin puoli tuntia.

Nää on tosi hyviä ja täyttäviä. Syön näitä usein teen tai kahvin kanssa. Laitan täytteeksi voita, salaatinlehtiä, keitettyä kananmunaa, viipale tai pari tomaattia, tuorekurkkua yms... Meillä jopa teinit tykkää näistä, vaikka muuten ovatkin hiilarin syöjiä. 

Vierailija
33/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on yli 3,5€/pvä. Saat sillä jo vaikka mitä - joskin ehkä kannattaa jättää ne vaikka mitkät pois, jos kerta on ahmimisongelmaa.

Kananmunia saa noin 2,20€/15 munan rasia, sellainen kestää sinulla varmaan ainakin kolme päivää, eli ekaksi viikoksi kananmunia 2 rasiaa? 4,40€

Sipuleita vaikka eurolla, sillä saa jo aika paljon.

Kesäkurpitsa on alle 2€/kg, viisi sellaista mitä nyt kaupoissa on tarjolla, niin maksaa ehkä 2,5€.

Paprikaa, sekin on juuri nyt edullista, vajaalla kolmella eurolla saanee jo kolme-neljä isoa paprikaa.

Näihin on mennyt suurinpiirtein kymppi, vähän päälle.

Kilon köntti juustoa, vitosen.

Parsakaalia tai kukkakaalia, kolmella eurolla saa jo pari pientä kukkakaalia tai kolme parsakaalia.

Ihan pieni keräkaali pari euroa.

Nyt on mennyt toinen kymppi.

Jauhelihaa ja riisiä, niin saat tuosta kaalista kaalipataa, kaalilaatikkoa tai kaalikeittoa. Vitosen verran, riippuu kuinka kallista riisiä ostat.

Puolet budjetista on kulutettu, ja jos syöt vaikka joka toinen päivä munakkaan, joka toinen päivä jonkun kaaliruuan, niin pärjäät jo ekan viikon näillä?

Seuraavalle viikolle kuivattuja herneitä ja vaihtelun vuoksi kinkkua (älä osta niitä pizzasuikaleita, vaan vaikka joku palvileikkelepaketti). Kasviksiksi munakoisoa, kesäkurpitsaa, sipulia ja tomaattia (ihan perustomaatteja). Tee uunikasviksia, halkaise tomaatit, pilko muut kasvikset ja mausta oliiviöljyllä, suolalla, pippurilla ja jollain yrtillä (rosmariini, oregano, tms). Koska hiilarit vissiin laukaisee sulla ahmimista, niin tohon sitten seuraksi halloumia tai fetaa. Vuorottelet taas hernesoppaa ja uunikasviksia. Paketillinen kananmunia, niin jos et ole jo kyllästynyt munakkaaseen, niin sitä joku pvä.

Noikin pitäisi saada sillä 25€, joten siinä on se toinen viikko.

Kiitos! <3 

En ole yhtään nyt ollut hyvässä moodissa, en jaksa laatia kauppalistaa. Masentaa kun mietin, miten elelen sen kaksi viikkoa ja koko mielenkiinto ruokaan väistyy kauppareissun ajattelustakin. Tämä helpottaa jo paljon kun joku kertoo konkreettisesti kuinka paljon voin saada. 

Tämä on joskus niin hankalaa kun masentaa, tekee mieli ahmia ja jos ahmin, niin masentaa entisestään. Pakko pitää itsensä kylmänä ja yrittää rationaalisesti ajatella. Keskittyä, vaikka välillä meinaa lipsuakin. 

Taidan saada nyt voimia alkaa tekemään sitä kauppalistaa huomista käyntiä varten. 

Ap 

Vierailija
34/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat antaa myöten ostaa mantelijauhoa ja tuorejuustoa, niin tee sämpylöitä:

200g tuorejuustoa ja kaksi kananmunaa vatkataan sekaisin niin, että muodostuu tasainen seos. Sekoita keskenään 2tl leivinjauhetta ja 2 rkl psylliumia ja ripaus suolaa. Vatkaa tämä seos muna-tuorejuustoseokseen. Kun nämä on tasaisesti sekaisin, lisää vielä joukkoon 1 dl pofiberiä ja lopuksi 0,5-1dl mantelijauhoja. Taikinasta muodostuu kiinteä "pallo", josta sitten joko vedellä kostutetuin käsin tai oliiviöljyyn kostutetuin käsin muotoillaan neljä sämpylää. Laita uuniin 175 astetta noin puoli tuntia.

Nää on tosi hyviä ja täyttäviä. Syön näitä usein teen tai kahvin kanssa. Laitan täytteeksi voita, salaatinlehtiä, keitettyä kananmunaa, viipale tai pari tomaattia, tuorekurkkua yms... Meillä jopa teinit tykkää näistä, vaikka muuten ovatkin hiilarin syöjiä. 

Kiitos sämpyläohjeesta :) Ovat varmasti hyviä, itse teen kun on rahaa niin samoista raaka-aineista pizzapohjan, lisänä tietysti juustoraastetta. 

Tosin nyt en kyllä käytä rahoja mantelijauhoon tai tuorejuustoon. Ne neljä sämpylää kestää minulla korkeintaan kaksi päivää. Täytyy tosin katsoa sitten kun alkaa olemaan tilipäivä lähempänä, että jos vaan on pari euroa jäänyt niin toki teen, onhan sämpylät hyviä mutta tässä vaiheessa ei ihan top10-listalla tilanteen vuoksi. 

Ap

Vierailija
35/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kiitos teille. Häpeän tätä tilannettani mutta yritän mennä sen mukaan kun minulle sopii.. 

Tavallaan on helpompaa olla syömättä kun miettiä mitä söisi silloin kun ei ole rahaa, josta tulee stressi ja saatan vain luovuttaa, hakea roskaa kaupasta ja syödä sitä makaronia. En kuitenkaan tahdo tehdä niin kun tiedän voivani paremmin kun syön iltaisin munakkaan tai sitä kaalia tms. 

Enkä tiedä miksi ahmin kun joku sitä kysyi.. 

Ruoka on kai joskus liian hyvää ja saan siitä todellista lohtua. Syön paljon kerralla yhden tai kaksi kertaa päivässä. Ne ovat päiväni parhaimmat hetket. 

Ap

Ahmit siksi (Tai paremmin osittain siksi), että aivosi ovat hämmentyneet. Kun välillä tulee hirveästi ravintoa, välillä ei juuri mitään. Siksi aivosi ottavat aika ajoin ohjat, kun ovat tarpeeksi voimakkaassa nääntymistilassa ja ohjaavat sinut ahmimaan. Jos vain saat tasapainotettua jokpäiväisen syömisesi, aivosi rentoutuvat ja otat ison askeleen kohti paranemista, koska aivosi oppivat, että nyt tulee ruokaa tasapainoisesti joka päivä. Tässä ravitsemusterapeutti voi oikeasti auttaa. Ja 50 eurolla voi ostaa ihan hyvän ja ravitsemuksellisen ruokakorin, se vain vaatii hiukan opettelua, mutta onnistuu.

Vierailija
36/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ap sama homma hiilarien kanssa kuin sulla, lähtee niin helposti lapasesta, sitten ahmin ja sitten on paska fiilis jälkikäteen. Pidä vaan pää kylmänä, muistuta itselles miltä tuntuu olla hiilaripöhnässä ja miten paremmin voit kun oot niistä "kuivilla". Mä oon ajatellut omalta kohdaltani asian niin, että toiset on koukussa alkoholiin tai huumeisiin tms, mä oon koukussa hiilareihin. Kun en kerran osaa syödä niitä niinkuin "normaalit" ihmiset, on parempi etten sitten syö ollenkaan. Tää on riippuvuus ja riippuvuutena se on sitten vaan kohdattava. 

Googlaa "keto on budget", niin löydät edullisia reseptejä. Voit laskea suuntaa- antavaa kauppalistan hintaa esim. foodiessa tai k-ruoka-sivustolla. Toki jos sun on mahdollista, niin käy lidlissä, siellä on edullisemmat vihannekset ja juustot ja hapanmaitotuotteet. 

Selviät kyllä, be strong! <3

Vierailija
37/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda liha soijarouheeseen, kikherneisiin, papuihin jne.

Vierailija
38/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vhh dieetin yksi   "ongelma on ahmimiskohtaukset, jotka voivat johtaa syömishäiriöihin." https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2015042419568827

Vierailija
39/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ap sama homma hiilarien kanssa kuin sulla, lähtee niin helposti lapasesta, sitten ahmin ja sitten on paska fiilis jälkikäteen. Pidä vaan pää kylmänä, muistuta itselles miltä tuntuu olla hiilaripöhnässä ja miten paremmin voit kun oot niistä "kuivilla". Mä oon ajatellut omalta kohdaltani asian niin, että toiset on koukussa alkoholiin tai huumeisiin tms, mä oon koukussa hiilareihin. Kun en kerran osaa syödä niitä niinkuin "normaalit" ihmiset, on parempi etten sitten syö ollenkaan. Tää on riippuvuus ja riippuvuutena se on sitten vaan kohdattava. 

Googlaa "keto on budget", niin löydät edullisia reseptejä. Voit laskea suuntaa- antavaa kauppalistan hintaa esim. foodiessa tai k-ruoka-sivustolla. Toki jos sun on mahdollista, niin käy lidlissä, siellä on edullisemmat vihannekset ja juustot ja hapanmaitotuotteet. 

Selviät kyllä, be strong! <3

Kiitos sinullekin niin paljon, erityisesti siitä, että ymmärrät. Myötätuntoa myös täältäpäin sinulle. 

Onneksi tämä ruokavalio on kuitenkin keksitty, se on ravinteikasta, täyttävää ja pitää meidänlaiset kurissa helpommin. Olisin varmasti sairaalloisen lihava, jos ei tämä ruokavalio olisi elämääni tullut - vaikka toki lipsahduksia silloin tällöin tuleekin mutta aina vain harvemmin. Välillä sitä tietysti toivoisi, ettei olisi niin altis riippuuvuuksille tai kärsisi insuliiniresistenssistä mutta näillä mennään, edelleen onneksi voi tehdä valintoja sentään. Käyn huomenna lidlissä ja mietin kauppalistaa. 

Olipa hyvä kun tein tämän keskustelun. Pysyn vahvana. :)

Ap 

Vierailija
40/75 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vhh dieetin yksi   "ongelma on ahmimiskohtaukset, jotka voivat johtaa syömishäiriöihin." https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/2015042419568827

Voi.. 

Tietäisitpä millainen olin ennen kuin edes tiesin mitä on vhh-ruokavalio. Se ahmiminen oli jotain tolkutonta, sekä alkoholin käyttö, sokeri. Jäätävä kierre, ihan kamalaa. 

Laihduin 15 kg nopeasti vhh:lla ja jos sorrunkin takaisin hiilarihöttöpaskoihin niin kilot tulevat takaisin ja voin todella huonosti. Minulla ei ole vaihtoehtoja. Ei vaikka valitsisin ne hyvät hiilarit kuten hedelmät tai tummat täysjyvätuotteet, kehoni menee tietynlaiseen tulehdustilaan. Tähän mennessä olen saanut siis vhh:lla apua, tiedä vaikka olisi joku toinenkin konsti mutta tämäkin hyväksi todettu. 

Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi