Köyhä pitkäaikaistyötön muuttamassa maakuntiin - mutta minne?
Olen asunut yli viisikymmentä vuotta Helsingissä, mutta nyt on lähdettävä muualle. Kaupungin asuntoa on turha havitella, enkä mitenkään jaksaisi enää hätäapumajoituksen yhteishyyskän hajua ja tietoa siitä, että milloin tahansa tempaistaan jälleen johonkin muualle.
Haluaisin asua rauhassa hiljaisessa paikassa. En kaipaa seuraa tai huvituksia. Paikkakunnan työtilanteen ei tarvitse olla hyvä, koska jollen löydä työtä täältä pääkaupunkiseudulta, en varmasti löydä muualtakaan. Kovin värikkääseen ympäristöön ei halua joutua, ja tylsyyttä saa olla seudulla ihan miten paljon vain.
Yritykseni kaatuminen turmeli luottotietoni ja omaisuuteni, joten yksityiselle vuokranantajalle minun on turha havitella. Mikä paikkakunta ottaisi minut vastaan?
Kommentit (835)
Vaikka perisi sähköttömän erämaamökin, jossa voisi asua ilmaiseksi, niin yksin ei siihen onnistu. Vähintään kiinteistövero täytyy maksaa ja jollain keinoin pitää päästä kesät ka talvet kauppaan. Se ei ole ilmaista sekään. Lähikauppaan ei kävellä.
Kokeilepa Lahden seutua. Ei ole mahdottoman kaukana pk-seudusta. Rauhallisia pikkupaikkoja sillä suunnalla. Jos haluat suhteellisen vireään pikkukuntaan niin mieti Kärkölää. Luulisin , että vuokra-asunnon saa sieltä helposti. Sieltä hyvät yhteydet junalla.
Itse etsisin persuvapaan paikkakunnan. Persut vihaa köyhiä, tappavatkin valtiojohtoisesti. Eikä sosio- ja psykopaattien piirittämänä ole koskaan turvassa.
Sorsakoski, halvat asunnot ja luonto lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän asia ole ratkennut jo kolme ja puoli vuotta sitten. Vanha aloitus, turhaan te kotikuntianne mainostatte.
Aika moni miettii samaa vaikka ap ei ollut mihinkään muuttamassakaan, lukuisat tekosyyt paljastuvat kun lukee ketjun läpi.
Vierailija kirjoitti:
Itse etsisin persuvapaan paikkakunnan. Persut vihaa köyhiä, tappavatkin valtiojohtoisesti. Eikä sosio- ja psykopaattien piirittämänä ole koskaan turvassa.
Tuolla asenteella ihmisiin kannattaa pysyä Kehä ykkösen sisäpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä. Kaupungilta saat asunnon, jos ei sinulla ole vuokrasaatavia mihinkään.
Jyväskylän läheltä löytyy mukavia pieniä paikkoja, joissa on hyvin edullinen vuokra. Toisaalta tällä hetkellä myös Jyväskylän kaupunkialueeltakin saa halvalla vuokra-asuntoja, koska tarjontaa on liikaa.
Ja täällä ei kyllä ole pelkoa työllisyystoimista ( harmi, itse haluaisin sellaiseen)
Työtön saa itsekin hankkia itselleen työllisyystoimia. Kysyt työkkäristä saatko hakea työkokeiluun ja sitten marssit työnantajien luo ja puhut itsesi ilmaiseksi työkokeilijaksi. Teette sopparin työkkärin mallin mukaan.
Mäkin meen kohta johonkin avaruusporaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka perisi sähköttömän erämaamökin, jossa voisi asua ilmaiseksi, niin yksin ei siihen onnistu. Vähintään kiinteistövero täytyy maksaa ja jollain keinoin pitää päästä kesät ka talvet kauppaan. Se ei ole ilmaista sekään. Lähikauppaan ei kävellä.
Purkukuntoisesta ei kiinteistöveroa tarvii maksaa. Merkitsee tän kauppa/lahjakirjaan.
Muuta vesistöjen ääreen. Kesällä pääsee mukavasti rannalle ongelle ja uimaan. Kylällä tai kaupungilla voi olla lainattava soutuvene.
Kysy Kuhmon puurakennetehtaasta töitä joku lam...
Vierailija kirjoitti:
Kysy Kuhmon puurakennetehtaasta töitä joku lam...
Crosslam
Tutki tilastot ja uutiset ennen kuin muutat. Vältä huumealueita ja muita epämääräisen sakin asuinkuntia.
Vierailija kirjoitti:
Tule Kajaaniin täällä on hautausmaa kiertueita kesäisin ja eläkeläis runoviikot. Kaupungintalo on Suomen rumin.
Kajaanihan on ihan houkuttava paikka ainakin kun kesällä kävin. Museoita, joenranta, luonnonkauneutta. Asunnot eivät taida olla erityisen halpoja vaan.
Mun ehdotukset:
1. Seinäjoki
2. Jyväskylä
3. Joensuu
4. Kivijärvi
Minusta ei juuri väliä minne mutta mieluummin sellaiseen paikkaan josta edes bussilla pääsee johonkin taajamaan/ kaupunkiin. Joku mainitsi Iitin? Siis Iitti, keskustaajama Kausala, sinne voisin itsekin muuttaa, kunnan vuokra- asunnot oli muutama vuosi sitten tosi edullisia. Vesiä eli kalastusmahdollisuuksia taida juuri olla. Heinolassa ainakin niitä on. Joensuu olis aivan mahtava paikka mutta liian kaukana sukulaisista ja ystävistä.