Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiset rahat, miten teillä onnistunut?

Vierailija
22.08.2006 |

Meillä ollu jonku aikaa yhteinen tili, mut tuntuu ettei se meillä oikein toimi..

Mies on kauhean pihi, ja mä sitten en..

Taidamme siis vaihtaa takaisin omat tilit...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä lähtien kun puolen vuoden seurustelun jälkeen muutettiin asumaan yhteen. Ja hyvin on yli 8 vuotta mennyt. Meillä on omat tilit, joihin tulee palkat sun muut. Lainat menee suoraveloituksena puoliksi molemmilta utta kaiken muun maksaa aina se, joka jaksaa ja jolla on sillä hetkellä enemmän tilillä rahaa. Meillä on myös ihan eri aikaan kuusta tilipäivät, joten tämä sopii mainiosti.

Yhdessä eletään ja aiotaan vastakin elää, yhteiset lapset, asunto, auto ja lainat on. Siis kaikenkaikkiaan yhteinen talous ja elämä. Minä en pysty käsittämään miten jotkut voivat elää yhdessä ja pitää omat rahat itsellään, laskeskella kaikki tarkkaan jne. Ihan hirveä ajatus!

Vierailija
2/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin saa käyttää jos sattuu olemaan rahaa tarpeensa mukaan. Toimii..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan meillä laskut molempien tileiltä- eli siltä missä on rahaa. Olen kyllä pihimpi kuin mieheni mutta tällä hetkellä meillä ei ole oikein varaa yhtään mihinkään joten voin jopa hänelle sanoa että ÄLÄ OSTA MITÄÄN - vain ruoat ja pakolliset tarvikkeet.

Silloin kun rahatilanne on parempi meillä on joskus ollut niin että osa rahoista menee yhteisiin menoihin ja osan kulutamme ihan oman maun mukaan.

Vierailija
4/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettitunnuksia, jotta pääsisi tileille, mutta siirtelen aina rahaa hänelle toiselta tililtä, jos hänellä saldo häämöttää nollaa tai ilmoitan, että nyt ei ole sulla juuri mitään tilillä, jos ei ole mistä siirtää. Meillä on ollut yhteiset rahat oikeastaan siitä asti, kun kohtasimme kauan sitten, eikä ongelmia ole ollut. Välillä on enemmän rahaa, välillä vähemmän. Suomme toisillemme mielellämme kaiken, mitä toinen keksii haluta, mutta ei me nyt ihan mahdottomia edes haluta...

Vierailija
5/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme todellakaan osaa ajalla " sinun rahoja" ja " minun rahoja" . Kaikki on yhteistä, ja omiin tavallisiin tarpeisiinsa (vaatteet ym) saa käyttää rahaa kyselemättä toiselta. Isommista hankinnoista tietenkin neuvotellaan.

Vierailija
6/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu hyvin :) Koskaan ei olla rahasta riidelty, eikä sen kummemmin mietitty kenen rahoja käytetään ja molemmat saa ostella mitä huvittaa, i siihen toisen lupaa tarvi kysyä. Me ollaan miehen kanssa tiimi ja meidän perhe on yhteinen yritys ja rahat todellakin on yhteisiä.

Vierailija
7/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ovatko naiset aina niitä tuhlaavampia osapuolia, jotka hyötyvät tästä yhteisen rahan periaatteesta?

Vierailija
8/8 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei oo tullu sanomista rahan käytöstä, mutta suurempia hankintoja mietitään kyllä yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi