Voinko antaa pojalle ostamani tietokoneen hänen isoveljelleen?
Ostimme osamaksulla noin 1000€ maksavan pelitietokoneen pojallemme. Hän on nyt täysi-ikäinen, mutta hänen isoveljensä tarvitsisi tietokonetta. Poika on 18v ja isoveli joitai vuosia vanhempi, eikä asu enää kotona. Voinko antaa tietokoneen isoveljelle ilman pikkuveljen mielipidettä asiaan?
Poika käyttää sitä vain kavereidensa kanssa pelaamiseen, eikä mihinkään muuhun.
Kommentit (24)
Jos tahdot varastaa lapseltasi ja olet valmis kantamaan rikoksesta koituvat seuraukset. Myös veljesten välit todennäköisesti tulevat kärsimään.
siltä pojaltahan se pitää kysyä, että haluaako luopua ja antaa veljelleen...
Voitko antaa pojan omaisuutta pois kysymättä hänen mielipidettään? No et voi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tahdot varastaa lapseltasi ja olet valmis kantamaan rikoksesta koituvat seuraukset. Myös veljesten välit todennäköisesti tulevat kärsimään.
Ostin koneen. Kone on minun omaisuutta.
Ap
ihme akka, lahjoittaa lapselle ostetun koneen pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet antanut sen lahjaksi. Se on nyt poikasi omaisuutta.
Ottaa, antaa, kananpaskan kantaa.
Ei ole sinun koska annoit sen pojallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ostit pojallesi koneen, näin itse kirjoitit. Se on siis sinun omastakin mielestäsi nimenomaan pojan kone, hänelle tarkoitettu. Voithan sinä tietysti vain antaa sen pois, tuskin lapsesi sinua oikeuteen siitä haastaa, mutta välit menee, se on varma asia.
Ei nuo tietsikat mitään perintökaluja ole. Eivät ainakaan siirry isältä pojalle. Tuokin varmaan ties miten vanha...
Ihan kuin mun isä. Koska minä olen asian X maksanut, se kuuluu minulle ja saan tehdä sillä mitä haluan. Aina sama laulu, oli kyse sitten syntymäpäivälahjasta, häälahjasta, tai mistä tahansa. Törppö mikä törppö.
Vaikka olisit ostanut koneen, niin kone on silti pojan omaisuutta, johon ET voi kajota ilman pojan lupaa.
Sitä paitsi pelaaminen on varsin hyvä harrastus kaikin puolin etenkin jos sitä tekee ystävien kanssa, niinkun sanoit pojan tekevän.
Miksi aikuinen yli 20v. poika ei osta itse konetta? Et voi antaa nuoremman pojan konetta noin vain pois. Kone on sen lapsen eikä sun tai veljensä. Itse ostin teinille lukioon läppärin ja sen hän saa pitää niin kauan kuin se toimii koska se on hänen koneensa siitä huolimatta, että mä sen maksoin.
Ei varmaan pysty osoittamaan sitä mitenkään omaisuudekseensa jos sinulla on ostokuitit. Tosin mulkku ihmiseksi olet kyllä jos noin teet, tai oikeastaan jos edes harkitset.
Olet ostanut koneen lahjaksi, joten ei, ei se ole enää sinun omaisuutta vaan nuoremman poikasi jolle sen ostit. Et voi antaa sitä vanhemmalle pojalle kysymättä lupaa nuoremmalta. Luulisi että aikuiset veljekset voisivat sopia asiasta ihan keskenään, joko tietokone vaihtaa omistajaa ilmaiseksi tai veljekset sopivat hinnan ja isoveli ostaa koneen pikkuveljeltä. Tai ostat vanhemmalle pojalle oman koneen...
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan pysty osoittamaan sitä mitenkään omaisuudekseensa jos sinulla on ostokuitit. Tosin mulkku ihmiseksi olet kyllä jos noin teet, tai oikeastaan jos edes harkitset.
Ei ole kuitteja tallessa :(
Ap
Täh?