Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaisitko huomauttaa, jos yökylässä lakanat vedetään suoraan kaupan paketista sänkyysi?

Vierailija
22.08.2006 |

Minä en viitsinyt sanoa mitään. Miehen kanssa vaan kuiskuteltiin sitten, että missäköhän formaldehydipöllyissä sitä aamulla herätään. Ihanat koppurat, muoville haisevat...

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti että on taas typerän aiheen joku täräyttänyt. Mitä ihmeen väliä sillä on onko ne lakanat pesty vai ei, eipähän ainakaan ole isäntäväki niissä nukkunut edellisenä yönä !!! Voisko vähän miettiä sen nyrpistelyn kanssa, voihan sitä aina mennä pihalle lumihankeen makaamaan.

Vierailija
2/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lakanoihin tulee kaapissa aika tunkkainen haju, jos on pitkään käyttämättä. Pesuainejäämät niissä kai haisee. Siksi meillä on käytössä vain kahdet lakanat, kun toiset on käytössä toiset on pesussa. Niin että jos tulis yllätysvieraita, niin ehkä sitten tekis mieluimmin mieli vetää pakkauksesta käyttämättömät kuin sellaiset kaapissa muhineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen vaimo kun ei jaksa pestä vieraslakanoita, niin siellä saa nukkua edellisten vieraiden käyttämissä (kun ei ole ehtinyt vierassängystä niitä ottaa poiskaan). Ja edelliset ovat olleet ties koska. Minä en ollut tottunut että omia petivaatteita kannetaan mukana. Mutta heille otan omat " nyt opittuani" lakanat mukaani.

Ja mainitsen erikseen että meille tullessa ei tarvitse ottaa mukaan pyyhkeitä tai liinavaatteita yövieraille.

Vierailija
4/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän lakanat kotiin, jos niin on sovittu. Eli jos isäntäväki on etukäteen ilmoittanut, että ei tartte ottaa, uskon kyllä. silloin ihmettelisin, jos ei ois pesty.

Tapoihin. Perheeni on länsi-suomalainen ja tapoihin kuuluu, et lakanoita ei viedä. Äitini väänsi tästä asiasta joskus kaverini perheen kanssa. Äitini mielestä oli turhaa 10 v tytön kantaa lakanoita mukanaan kilometrikaupalla. muualta kotoisin oleva kaverini kuitenkin raahsi aina omat lakanat. sitten äitini laittoi mutkin kantaan lakanat sinne kaverilleni...jne. hullun hommaa tuo oli½

Vierailija
5/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiköhän uni silti hyvin tulisi. Itse pesen aina uudet lakanat ennen käyttöä.

Vierailija
6/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai itse asiassa nukkumisesta ei tullut mitään kun meinasin tukehtua myrkyn hajuun.

Vierailija
7/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuisin ottamaan ainakin tyynyliinan pois, sillä se formaldehydi alkaa kirvellä kasvojen iholla.. Anoppi kerran oli ostanut meille uudet tyynyliinat ja laittoi ne suoraan sänkyyn (kun olin synnärillä). Jouduin sitten keskellä yötä vaihtamaan ne kun en yksinkertaisesti pystynyt olla.

Suoraan pakasta otetut lakanat on muutenkin sellaiset inhottavan muovisen tuntuiset.. En laittaisi vieraille.

Vierailija
8/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tyytyisin varmaan kohtalooni ja yrittäisin nukkua niissä haisevissa koppuroissa

Vierailija
9/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä vaikean astman sairastajana, ja mm. formaldehydille allergisena, ottaisin kyllä omat lakanat mukaan kylään jos en tietäisi tietääkö kylän emäntä minun herkkyydestäni.

Pelkästään väärä pyykinpesuaine saattaa vaikeuttaa nukkumistani, koska henkeä ahdistaa koko ajan. Sama lapsellani. Myös täkit ja patjat täytyy tuulettaa kerran viikkoon.. :(

Ja tiedän, ei olla haluttuja vieraita. Anoppilassa käydään kerran kuukauteen (heidän oma poikansakin astmaatikko, ymmärtävät!) ja mun vanhemmilla kerran vuodessa jota ennen edeltää hirmuinen suursiivous aina kuulemma.

Lapsellani on 3 eriä säännöllistä astmalääkettä, minulla neljää. Ihminen, jolla ei ole tälläistä riesaa allergioista ei voi ymmärtää.. :/

Vierailija
10/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä nukkuisi koko yönä. Kauheaa iholle ja hengitykselle.

Hajustetut pesu- ja huuhteluaineet ovat kauheita myös.

Vierailija
11/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö episodin voisi kääntää niin päin, että perhe halusi olla vieraanvarainen ja ostaa kauniit, uudet, siistit lakanat teidän tuloanne varten. Onko aivan pakko kääntää asiat aina nurinpäin?

Vierailija
12/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi yö sinne tänne. Tuleehan tuota myrkkyjä joka tuutista muutenkin.

Vierailija
13/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa omat lakanat mukaan, jos toisten tarjoamat lakanat eivät kelpaa. Ehkä olitte tulleet yht äkkiä yökylään ja isäntäväellä ei ollut ylimääräisiä tai puhtaita lakanoita teitä varten valmiina.

Vierailija
14/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäs sitä huomauttaa jos harvoin kyläilee :)

Vierailija
15/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään...

Vierailija
16/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse pesenkin uudet aina, niin kai sitä nyt yön tai pari voi nukkua koppuraisissakin lakanoissa?

Vierailija
17/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

häirittikö se sua?

Vierailija
18/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakanoita ei otettu mukaan, kun oltiin niin pitkällä reissulla ja tavaraa oli muutenkin aivan valtavasti.

Vierailija
19/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin huomattiin liian myöhään, ettei meillä ole tarpeeksi puhtaita lakanoita. Pahoittelin asiaa vieraille, toivottavasti eivät vetäneet hernettä nenään.

Vierailija
20/40 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sanoi, kun heräsi lauantaiaamuna tuttaviemme sohvalta, että olenkohan minä puuvillalle allerginen, kun aina kun herään vaatteet päällä, on pää niin kipeä.