Thermacell tappaa pölyttäjät siten, että myrkky laskeutuu sen säteellä oleviin kukkiin, josta mehiläiset sen imevät ja kuolevat
Pakko laittaa omaan otsikkoonsa, kun alkuperäinen ketju on täynnä ihmettelijöitä, jotka eivät huolestu, koska hyttynen ei kuole, vaan karkottuu.
Eipä ehkä kuole, mutta aineen myrkky menee kukkiin ja siitä mehiläisiin. Ja jos ainetta menee nurmikolle tai kukkapenkkiin, jossa on myöhempinä keväinä/kesinä kukkia, onko sitä siinä mehiläisille taas?
Olisi kiva tietää, onko laitetta ok käyttää, jos sen toimintasäteellä (plus turva-alue eli tuulen kuljettaman esto) ei ole kukkia tai mahdollisuuttakaan nousta maasta kukkia?
Jos toimintapinta-ala on 20m2 se tarkoittaa, että laitteesta joka suuntaan noin 2,5m säteellä ei ainakaan SAA olla kukkia. Pitäisin rajan mielellään vielä isompana.
Kommentit (36)
Meillä on tämä laite ollut jo 10 vuotta ja olen huoletta käyttänyt sen takia, että sen ei pitänyt olla tappava hyönteisille vaan ainoastaan hyttyset eivät halua tulla alueelle. Se ei myöskään torju ampiaisia, joten onko kuitenkin niille myrkyllinen vaikka he eivät mene pois suoja-alueelta.
Komppaan yllä olevaa kommenttia eli, että suoja-alue häviää heti, kun laitteen laittaa pois päältä. Mutta olisi kiva tietää tämän väitteen todenperäisyys eli kerääntyykö se kukille niin suurina määrinä, että tappaa niiltä syövät hyönteiset. En aio enää käyttää, jos näin on.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tämä laite ollut jo 10 vuotta ja olen huoletta käyttänyt sen takia, että sen ei pitänyt olla tappava hyönteisille vaan ainoastaan hyttyset eivät halua tulla alueelle. Se ei myöskään torju ampiaisia, joten onko kuitenkin niille myrkyllinen vaikka he eivät mene pois suoja-alueelta.
Komppaan yllä olevaa kommenttia eli, että suoja-alue häviää heti, kun laitteen laittaa pois päältä. Mutta olisi kiva tietää tämän väitteen todenperäisyys eli kerääntyykö se kukille niin suurina määrinä, että tappaa niiltä syövät hyönteiset. En aio enää käyttää, jos näin on.
Asia lukee nykyisin Thermacellin paketissa. Eli että myrkyllinen mehiläisille ja ei saa käyttää alueella, jossa on kukkia. Kiva. Kenen puutarhassa EI OLE kukkia?
Minäkään en tiennyt tästä, on tosi vihainen olo, koska luotin vamistajaan.
Ap
Linkkiä jonka voisi välittää vanhemmille? Suomenkielistä, että tajuavat. Eivät usko jos minä sanon asiasta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Linkkiä jonka voisi välittää vanhemmille? Suomenkielistä, että tajuavat. Eivät usko jos minä sanon asiasta 🙄
Otin kuvan Thermacellin pakkauksen käyttöohjeesta ja laitoin Ai jaa piste komiin, mutta ilmeisesti palstalta ei pysty linkittämään sinne, koska kommenttini postausta ei hyväksytty. Se linkki on kuitenkin ensin yhteen kirjoitettuna: ai jaa piste com ja sen perään /dRKmt3
Kaikki yhteen ilman välejä.
Toimiiko se?
Kannattaa ottaa kuvakaappaus, koska aijaan linkeistä ei tiedä, kauanko ovat siellä!
Ja tuossahan lukee myös, että peitä alueella oleva ruoka. Kiva. Montakohan kuppia kahvia olen juonut sen aineen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Lukee se siellä jo. Jos tuon kirjoittajan kotona on viime kesää ostettu pakkaus, ei tietenkään lue, koska ei lukenut silloin muillakaan. Huijarifirma.
Ap
Tiedätkö, että firma on olljut mahdollisesta efektistä tietoinen? Oletan, että tiedät kun luokittelet heidät huijareiksi. Toisaalta firma itse tai yksikään jälleenmyyjä ei nopealla googlauksella puhu mitään laitteen vaikutuksesta kukkiin tai pölyttäjiin. Ap:n väite kaipaisi siis todisteita taakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuossahan lukee myös, että peitä alueella oleva ruoka. Kiva. Montakohan kuppia kahvia olen juonut sen aineen kanssa?
Toisaalta tarina ei kerro onko mitään haittavaikutuksia, vai onko valmistajalle parempi laittaa tuollainen teksti.
Jos itse kehittelisin tällaisen tuotteen ja myisin sitä ihmisille niin en varmaan saisi öitä nukutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiinasta saa muuten halvalla noita sopivia tyynyjä, permetriini toimii myös jos haluaa nuukailla.
No just. Vielä pitkävaikutteinen aine, nimensä mukaisesti. Googlatkaa prallethrin/permethrin half life. Pralletriini sentään hajoaa kohtuullisessa ajassa, permetriini kestää yli kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis What? tämä tuote jää pinnoille? EI haihdu?
"
Thermacellin vaikuttava ainesosa on pralletriini, joka on tehokkain tunnettu hyttystorjunta-aine. Thermacell-laite lämmittää torjunta-ainematossa olevan pralletriinin butaanilla. Lämmitettäessä torjunta-aine höyrystyy ja muodostaa laitteen ympärille noin 20 m2 suoja-alueen 10–15 minuutissa. Suoja-alue kestää noin 8–12 tuntia. Thermacell on äänetön, lähes hajuton ja turvallinen käyttää.
Parhaan tuloksen saat, kun käytät karkotinta tuulelta suojaisessa paikassa ja asetat laitteen lähelle maan pintaa. Jos on tuulinen sää, aseta laite tuulen yläpuolelle. Näin höyrystyvä torjunta-aine leviää halutulle oleskelualueelle. "
"Suoja-alue kestää 8-12 -TUNTIA"! siis Tunteja sen jälkeen kun joku pölvästi käyttää sitä. Leviää tuulen mukana siis luontoon ja tappaa mennessään kaikki hyönteiset, varsinkin mehiläiset ja kimalaiset. WTF WTF!
Mä ymmärrän tuon 8-12 tuntia niin, että se on pakkauksessa mukana tulevan kaasupatruunan kestoaika.
ApJa siis kun Thermacellin sammuttaa, niin ei se teho jatku. Eli ei ole mitään 8-12 tuntia kestävää suoja-aluetta.
Ap
Teho hyttysiä vastaan ei jatku, koska kaasuuntunut aine on levinnyt kauemmas, laskeutunut pinnoille ja tilalle on virrannut puhdasta ilmaa. Hyttyset eivät reagoi enää pinnoilla olevaan aineeseen muuten kuin välttämällä laskeutumista kyseiselle pinnalle.
Tuo teksti voi tosiaan olla vain ns. "pestään kädet varmuuden vuoksi kaikesta tulevasta laittamalla varoitusteksti". Ennen tuota tekstiä ei nimittäin ollut enkä ole törmännyt mihinkään polemiikkiin tämän tiimoilta. Aika moni on varmaan syönyt kesällä päivittäin laitteen vieressä, onko heillä nyt riski johonkin ja mihin? Mutta itse en näistä riittävästi ymmärrä, olisipa kiva jos löytyisi jonkun asiaan vihkiintyneen kanta tähän.
Vierailija kirjoitti:
Niin no meillä on käytetty monta vuotta juuri terassilla grillatessa ja syödessä... Ihan kiva. Tämäköhän se selittää satunnaiset mahan sekoilut ja koirankin ripulit?
Vierailija kirjoitti:
Kiinasta saa muuten halvalla noita sopivia tyynyjä, permetriini toimii myös jos haluaa nuukailla.
Jos vielä saa jostain vanhoja, vihreitä laitteita kaasupatruunoineen, niin kannattaa ostaa. Niiden kaasupullosta saa takaiskuventtiilin pois helposti ja nopeasti, jolloin ne voi itse uudelleen täyttää. Uusissa pulloissa on venttiili, joka hajoaa palasiksi, jos moista yrittää.
Kyllä meillä mökillä riittää pölyttäjiä vaikka käyttäisi thermocelliakin
Pitäisi tietenkin sanoa, mutta noissa esittelyteksteissä on aika usein hoono soomi, jos et ole huomannut. Eihän se laitteen kanssa nyt niin mene, että pidät sitä päällä tunnin ja sulla ois joku suoja-alue 8-12 tuntia sen jälkeen.
Ei. Jos haluat tehoa ja siis suojaa hyttysiltä, sen on puhkuttava koko sen aikaa.
Ap