Poika nukkui pommiin ja myöhästyi kesätöistä koska katsoi eilen illalla salaa jalkapalloa
Tiesin että näin siinä käy. Sanoin että menee ajoissa nukkumaan, koska herätys on klo 06 ja työpaikalle pitää lähteä pyöräilemään viimeistään klo 06.30. No klo 06.30 ei vieläkään näkynyt alhaalla, joten kävin herättämässä ja kysyin että onkohan unohtanut jotain. Sanoi että katseli jalkapalloa ja väsyttää. Ei syönyt edes mitään, otti vain vesipullon mukaan ja lähti pyörällä pihasta klo 06.40. Tuli varmasti myöhässä työmaalle. Pettynyt olen. Onko muidenkin teinit väsyneitä tuon jalkapallon vuoksi?
Kommentit (38)
Itse myöhästyin tänään puolituntia.
Korvaan tällä viikolla myöhästymiset.
Vierailija kirjoitti:
Pokea se katsoi.
Joo, ja sen päälle 4 tuntia Counter Strikeä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen nuori sai meidän firmasta heti ensimmäisellä viikolla kenkää. Myöhästyi joka päivä. Siihen kuivui kesäduunipaikka. Surkeaa ettei parempaan pystynyt .
Eihän ap:n poika ole myöhästynyt joka päivä. Tämä oli ensimmäinen kerta, jos siis edes myöhästyi. Saattoi polkea sen verran lujaa että ehti kuin ehtikin ajoissa.
Yksikin nuokkui töissä kaiken päivää kun sitten ihan pakko oli mukamas kavereiden kanssa notkua aamuyöhön.
Mites herätyskellot. Monella on vaan puhelimessa.
Meillä on lisäksi vanha peruspuhelin herätyskellona.
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen 10 minuuttia pyöräilee kiinni. Tuskin muutenkaan lähtee niin, että on minuuttia ennen töiden alkua työpaikalla?
Minuuttia ennen? Ja varsinaisesti työtä tekemässä 8.25? Kävisikö pulina jos työnantaja miinustaa tuon 25 minsaa? Itse olin lähes aina työpaikalla 7.30 ja työt alkoi klo 8.00. Ehti mukavasti vaihtaa kuulumiset ja sopia kuka mitäkin tekee. Minuuttia ennen-)))? Ei ihme jos työnantaja naputtaa.
Jos työt alkaa klo 8 niin työpisteellä ollaan työvaatteet päällä klo 8.
Kuulumisia voi vaihtaa jokainen omalla ajallaan ja jos haluaa olla ajoissa sitä varten niin se on oma valinta, mutta työtehtäviä ei tarvitse olla kuulemassa.
Myöhästymiset tietysti miinustetaan palkasta tai korvataan työvuoron päätteeksi, jos mahdollista. Jatkuvasta myöhästelystä saa varoituksen, mutta muutama kerta on ihan inhimillistä.
Itsekin olin joskus työpaikalla, jonne suurin osa tuli samalla bussilla ja se oli perillä puolisen tuntia ennen vuoron alkua, joten söimme usein yhdessä aamupalaa taukohuoneessa. Toiset lätisivät samalla töistä ja toiset eivät. Ensimmäinen ryhmä oli usein kireänä ja stressaantunut jo ennen töiden alkua ja toinen ryhmä ei, mikä aiheutti taas lisää kireyttä ensimmäisessä ryhmässä.
Se, että elää työlleen ei tee ihmisestä hyvää työntekijää, mikä tuntui olevan näille hankala konsepti.
t. Nykyisin esimies
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen 10 minuuttia pyöräilee kiinni. Tuskin muutenkaan lähtee niin, että on minuuttia ennen töiden alkua työpaikalla?
Minuuttia ennen? Ja varsinaisesti työtä tekemässä 8.25? Kävisikö pulina jos työnantaja miinustaa tuon 25 minsaa? Itse olin lähes aina työpaikalla 7.30 ja työt alkoi klo 8.00. Ehti mukavasti vaihtaa kuulumiset ja sopia kuka mitäkin tekee. Minuuttia ennen-)))? Ei ihme jos työnantaja naputtaa.
Voi luoja. Annat työnantajalle lähes joka työpäivä ilmaiseksi puoli tuntia aikaasi. Tälläiset lampaille jokainen työnantaja naureskelee illalla miettiessään firman menestystä.
Poika on oikeassa. Ei töitä kannata ottaa vakavasti. Ei varsinkaan kesätöitä. Jos myöhästyy, entä sitten? Saa potkut, mitä väliä? Suomessa pärjää varsin hyvin vaikka ei tekisi elämässään sekuntiakaan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Annat työnantajalle lähes joka työpäivä ilmaiseksi puoli tuntia aikaasi. Tälläiset lampaille jokainen työnantaja naureskelee illalla miettiessään firman menestystä.
En minä mitään anna. Juomme kahvit ja jutskataan, jne.
Ihme nämä nyky nuoret.
Ajatteleppa jos työnantajaisi olisi kuin sinä. Joka minuutti kun työt ei suju potkitaan persiille ei hyvä mutta jos sinä lasket että klo 7.59...ei vielä tehdä mitään niin kaunista?
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, edellinen postaaja tarkoitti varmastikin että tuskin poika muutenkaan lähtee töihin niin että on VASTA minuuttia ennen työpaikalla vaan siten, että on aikaa vaihtaa vaatteet, orientoitua työvuoroon tms. mitä nyt kyseisessä työssä tarvitaankaan. Siis jos normaalisti on töissä vaikka 10 minuuttia ennen työn alkua, niin nyt kirimällä oli ehkä 2 minuuttia ennen työn alkua. Joka tapauksessa hän tuskin myöhästyi hirveän paljon, ja jos se ei toistu usein, se tuskin on ongelma, jos hän on muuten luotettava ja hyvä työntekijä.
Ap:lle sanoisin, että antaa pojan itse huolehtia heräämisestään. Se ei ole vanhempien asia. Toki on ihan hyvä herättää jos huomaa että poika nukkuu vielä kun pitäisi jo olla menossa, mutta sen takia en itse alkaisi stressaamaan enkä ainakaan heräämään aikaisin kytätäkseni onko poika hereillä. Eli siis jos mulla ei olisi omien töiden tms. takia mitään syytä herätä kuudelta, en heräisi, vaan antaisin lapsen itse huolehtia oman heräämisensä ja töihinlähtönsä. Ihminen joka on tarpeeksi vanha olemaan kesätöissä, on tarpeeksi vanha huolehtimaan myös omasta heräämisestään. Eikä sitä jalkapalloakaan tarvitse salaa katsoa, ihan saisi katsoa avoimesti kyllä. Jos sen takia jää yöunet lyhyiksi, niin oma moka. Siinäpähän oppii.
Ei ole sinun ongelmasi. Jos on tarpeeksi vanha käydäkseen töissä, hoitaa muunkin siihen liittyvän. Anna myöhästellä, oppii kyllä.
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se työnantajaa kiinnostaa miten paljon ETUAJASSA olet, vai oletko ollenkaan. Työaika on työaikaa. Jos työt alkavat klo 8, paikalla on oltava tasan klo 8. Ei ennen. Kuulumisten vaihtelu on ihan omavalinnaista. Työtehtävistä sopiminen taas kuuluu työaikaan.
Miksi luulet, että sinun tapasi asettaisi jonkinlaisen normin työelämälle?
Tottakai pitää tsempata. Itse olisin käynyt herättämässä. Teinit on aamu-unisia. Ihan aidosti jollekin teinille aamut voi olla niin vaikeita, että vanhemmat joutuu about kaataan jääkylmää vettä niskaan saadakseen hereille.
Ja sehän on sitä opettamista, että herättää. Tössöttää herättämään äänekkäästi ajoissa. Te ajattelette, että lapsi oppii heittämällä kylmään veteen, mutta oma kasvatukseni on se, että lapsi opetetaan uimaan. Herätetään siis itse, jos ei muuten herää. Pidetään tärkeänä ehtiä sinne töihin ajoissa. Sekin on opettamista, korostaa ajoissa menemisen tärkeyttä huolehtimalla siitä!
Itse minut on herätetty lukioiässäkin niin, ettei edes herätyskelloa tarvinnut. Tuliko minusta huolimaton ihminen? Ei. Olin aina ajoissa koulussa ja pääsen loistavasti aamulla töihin. Se oli huolenpitoa se ja kasvattamista sekin ohjata joka päivä samassa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Annakun minä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se työnantajaa kiinnostaa miten paljon ETUAJASSA olet, vai oletko ollenkaan. Työaika on työaikaa. Jos työt alkavat klo 8, paikalla on oltava tasan klo 8. Ei ennen. Kuulumisten vaihtelu on ihan omavalinnaista. Työtehtävistä sopiminen taas kuuluu työaikaan.
Miksi luulet, että sinun tapasi asettaisi jonkinlaisen normin työelämälle?
Höh, ei kait sen taivitsekkaan kuulua työnantajalle-)). En minä sentakia sinne mene 20-30 minsaa aiemmin. Olen vain huomannut että joka ei osaa työpaikalle tulla minuuttia aiemmin niin ei se osaa kyllä muutakaan. Aina saa toiset kehotella että laita nyt hommaa eteen kun muut saa odotella nenunkaivajaa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin poika myöhästyi töistä. Oli koko yön surenut persujen vaalitappiota. Parhaan kaverin isä ei päässyt läpi.
”Oli koko yön surenut”
Et sitten osaa edes suomea?
MInä nukuin niin perusteellisesti pommiin että soitin vasta kahvitunnilla töihin että en nyt pääse kun on (muka) kuumetta. Hävetti ihan sairaasti, olin silloin jo aikuinen ihminen. Olin edellisiltana vielä kertonut meneväni kaverien kanssa baariin, mutta en oikeasti ollut krapulassa (join tyyliin yhden limun) vaan ihan rehellisesti nukuin pommiin.
Muina aamuina olin aina ajoissa. En luultavasti ollut yhtään ripeä tai oppivainen, mutta sentään kiinnostunut oppimaan ja siististi käyttäytyvä. Lisäksi tulin hyvin toimeen kaikkien kanssa. Pääsin seuraaavana vuonna uudelleen samaan lafkaan ja lopulta vakkariksi, lähdin oma-aloitteisesti toiseen firmaan.
Miksi tarvitsee lapsen SALAA katsoa sitä jalkapalloa? Täytyy lapsen uskaltaa puhua asioista. HALOO!
Tuollainen nuori sai meidän firmasta heti ensimmäisellä viikolla kenkää. Myöhästyi joka päivä. Siihen kuivui kesäduunipaikka. Surkeaa ettei parempaan pystynyt .