Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro muistojasi 90-2000 luvun taitteesta

Ysärirulea
30.07.2023 |

Tuli kova ikävä ysäriä ja nuoruutta. Asuin pk-seudulla sain ekan nokian puhelimen 98 muistaakseni, tuohon aikaan kokoonuttiin töölön kalliolla, hietsun rannassa ja kaivarissa. Tuli käytyä myös nutan diskoissa,joihin sai mennä pienessä sievässä mutta siellä ei saanut juoda. Oli kotibileitä ja pussikaljaa.
Hyvää ja hyvän tuulen musiikkia, räpistä poppiin. Mankasta tuli nauhoitettua hyvät biisit talteen kasetille.. Joskus otettiin myös cd soitin mukaan ulos "illan istujaisiin". Toisista pidettii huolta ja jos jotain luvattiin se tehtiin.
Ääh.. muistoja vaikka kuinka paljon!
Kerro parhaat muistosi tuolta ajoilta ;)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olin 5-vuotias. M28

Vierailija
2/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot juuri sit mua 10v nuorempi.

Synty siis 95?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töistä vuorotteluvapaata ja muutin Lontooseen. Opin englantia, näin maailmaa, sain uusia kavereita ja löysin vaimon.

Vierailija
4/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni vuosi 2000 kirjoitti:

Sain töistä vuorotteluvapaata ja muutin Lontooseen. Opin englantia, näin maailmaa, sain uusia kavereita ja löysin vaimon.

Kuulostaa elämän makuiselta

Vierailija
5/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni olivat alakouluiässä, koulu järkkäsi hienot millennium-juhlat, joissa olin lasten kanssa, syyslukukauden päätteeksi.

Oikeana millennium-päivänä eli uudenvuoden yönä oltiin raketteja ampumassa lasten kanssa.

Lapset taisi mesettää, itse sähköpostailin (sekin oli uutta) ja olin lapsentahti-keskustelupalstalla, suljetulla. Mies kävi uutisryhmissä, jotka oikeasti olivat keskustelupalstoja eikä mitään uutisten jakelua.

Vierailija
6/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapee85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synty siis 95?

Jep. Joo, sanotaan, että 90-luku oli parasta aikaa, niin ei voi kuin vain nyökytellä. :D Itselle tärkeät asiat tuli jälkijunassa (manga, anime, videopelit), niin vaikka PS2 oli jo julkaistu, niin silti sillä tuli pelattu PS1-pelejä, kun arvostelut oli tiedossa, niin tiesi mitä ostaa ja ne oli tyyliin 2 kertaa halvempia. M28

Vierailija
7/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihto-oppilaana Latinalaisessa Amerikassa ja bailasin kuin viimeistä päivää. Opettelin espanjaa ja mietin, että tapahtuko mitään erikoista kun vuosiluku vaihtuu. Ei tapahtunut, vaan kaikki jatkui ennallaan eivätkä tietokoneet seonneetkaan.

Vierailija
8/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana maalaispoikana menin Helsingin graniittianttilan eteen, mulla oli treffit vanhemman (n.50v) miehen kanssa.

Hän tuli hakemaan autolla, mentiin Lauttasaareen hänen kämpille.

Kämpillä hän riisui mut ja tarjosi juomaa.

Sitten alkoi heittää päässä.

Tajusin mikä oli homman nimi, joten annoin nyrkkien puhua ja häivyin kämpiltä kun jalat vielä kantoivat.

Onnekseni olin nuorena aika kova dokaa, heikompi viinapää olis mennyt ihan veltoksi...

M44

Vierailija
9/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni olivat alakouluiässä, koulu järkkäsi hienot millennium-juhlat, joissa olin lasten kanssa, syyslukukauden päätteeksi.

Oikeana millennium-päivänä eli uudenvuoden yönä oltiin raketteja ampumassa lasten kanssa.

Lapset taisi mesettää, itse sähköpostailin (sekin oli uutta) ja olin lapsentahti-keskustelupalstalla, suljetulla. Mies kävi uutisryhmissä, jotka oikeasti olivat keskustelupalstoja eikä mitään uutisten jakelua.

Kaikki nuo oli uutta. Lisäksi on kissfm-chat jossa oli eri "huoneita". Puhelin oli varattu jos joku oli netissä. Kylläpä on aika ja teknologia mennyt eteenpäin.

Millenium oli jännää, ja puhetta myös siitä että "koneet" sekoaa kun eivät tajua 2000-lukua.

Vierailija
10/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapee85 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synty siis 95?

Jep. Joo, sanotaan, että 90-luku oli parasta aikaa, niin ei voi kuin vain nyökytellä. :D Itselle tärkeät asiat tuli jälkijunassa (manga, anime, videopelit), niin vaikka PS2 oli jo julkaistu, niin silti sillä tuli pelattu PS1-pelejä, kun arvostelut oli tiedossa, niin tiesi mitä ostaa ja ne oli tyyliin 2 kertaa halvempia. M28

Meillä oli Sega 😀 oli myös ps 1 jossain vaiheessa. Nintendoa ei ollut mutta kavereilla oli. Näin naisena tuli sitä pelattua, vaikka muuten ei kauheesti pelit kiinnostaneet enemmän musiikki

Vierailija
11/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matopeliä pelas kaikki. 

Vierailija
12/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa aikaa oli, viina virtasi ja bileitä riitti.

Vierailija
13/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaispa tuosta ajasta jotain :( t. 96 syntynyt

Vierailija
14/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU aukesi ja rahahanat valui Suomeen. Kaikkialla oli bileitä ja liberaalit virtaukset valuivat tänne ja muuttivat lähes venäläisen Suomen uudeksi Amerikaksi.

Yksilönvapaudet omaksuttiin nopeasti.

Minä ei enää tarkoittanut meitä ja sinulla oli oikeus pukeutua mekkoon vaikka olit mies.

Hienoa aikaa ja paranee kokoajan. Vaikka tällä hetkellä meillä on venäläistyylinen konservatiivihallitus, niin kyllä se kaatuu pian ja liberaalit voittaa jälleen!

Vierailija
15/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinlinjalla tosiaan pyöri netti. Chatteja oli. Monet webbisivustot olivat vielä aika palikkamaisia perus-html-virityksiä laidasta laitaan-teksteineen ja postimerkkikuvineen. Nokia-Suomi tuntui vauraalta ja tulevaisuusoptimismi oli vahvaa. Musiikki tuli yleisimmin CD-levyiltä, poppikoneita ja stereosettejä sai vaikka mihin lähtöön. Parikymppisen elämä oli ihan mukavaa, kavereiden kanssa otettiin rennosti.

Vierailija
16/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinlinjalla tosiaan pyöri netti. Chatteja oli. Monet webbisivustot olivat vielä aika palikkamaisia perus-html-virityksiä laidasta laitaan-teksteineen ja postimerkkikuvineen. Nokia-Suomi tuntui vauraalta ja tulevaisuusoptimismi oli vahvaa. Musiikki tuli yleisimmin CD-levyiltä, poppikoneita ja stereosettejä sai vaikka mihin lähtöön. Parikymppisen elämä oli ihan mukavaa, kavereiden kanssa otettiin rennosti.

Nää stereosetit oli ihan huippujuttu,parhammissa taisi olla jopa 5 cd.n vaihtaja 😃 jotenki yhteisöllisyys ja hyvä "buugi" oli kaikkialla vaikka lamasta vasta noustiin. Nokia oli ylpeys ja toivo

Vierailija
17/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika kliseitä. Olin käynyt sivarin ja reissanut Intiassa ja Lontoossa pimeetä duunia ennen yliopistoa.  

Ysärin alussa jo Cobain, Stipe, Evan Dando ja Moby ja tällaiset populaarihahmot puhuivat feminismistä, kasvissyönnistä, vähemmistöistä jne. ja me miehet kuunneltiin. Ysärin loppu oli oikeasti hyvää aikaa: kaikki oli tasa-arvoisia, skinit ajettin vaikka sitten nyrkein pois ( olen äärivasemmistolainen ), persuilla oli 2-3 edustajaa. 

Mun mielestä oli ookoo halailla naisia ja mennä juttelemaan kahvilassa, tai puistossa. 

Nykyään olen ihan lukossa, kun olen lukenut liikaa, kuinka ahdistavaa se on - olenko minäkin ollut ahdistava.  En uskalla enää, kuin hyvin varoen jutella naisille. 

Ole esimies asemassa oleva mies. Olen käynyt naisen kanssa lasillisella ja päädyimme sänkyyn. Nykyään en uskaltaisi. 

Livenä Nirvana ja Kingston Wall, Goalla viidakossa Pöltyn kanssa tanssimassa ja netti kotona-97.

Vierailija
18/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aika kliseitä. Olin käynyt sivarin ja reissanut Intiassa ja Lontoossa pimeetä duunia ennen yliopistoa.  

Ysärin alussa jo Cobain, Stipe, Evan Dando ja Moby ja tällaiset populaarihahmot puhuivat feminismistä, kasvissyönnistä, vähemmistöistä jne. ja me miehet kuunneltiin. Ysärin loppu oli oikeasti hyvää aikaa: kaikki oli tasa-arvoisia, skinit ajettin vaikka sitten nyrkein pois ( olen äärivasemmistolainen ), persuilla oli 2-3 edustajaa. 

Mun mielestä oli ookoo halailla naisia ja mennä juttelemaan kahvilassa, tai puistossa. 

Nykyään olen ihan lukossa, kun olen lukenut liikaa, kuinka ahdistavaa se on - olenko minäkin ollut ahdistava.  En uskalla enää, kuin hyvin varoen jutella naisille. 

Ole esimies asemassa oleva mies. Olen käynyt naisen kanssa lasillisella ja päädyimme sänkyyn. Nykyään en uskaltaisi. 

Livenä Nirvana ja Kingston Wall, Goalla viidakossa Pöltyn kanssa tanssimassa ja netti kotona-97.

Oli aikaa jolloin uskalsi lähestyä toisia. Metallica oli myös kova juttu, niiltä taisi tulla joku levy joka soi kaikkialla. Uutuus levyjä pääsi kuuntelemaan anttilassa ennen ostopäätöstä. Aika on tänä päivänä paljon ahdistavampaa ja tuntuu että kaikki loukkaantuu kaikesta. Skinit oli tietty porukka, kai heilläkin joku sen ajan aate oli.

Vierailija
19/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala sana hirviö mutta korvalappustereot. Ne oli kova juttu

Vierailija
20/20 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tietokoneet ja netti, löytyi elämänkumppani ja perustettiin perhe.