Historiallisen alhainen äänestysprosentti 55,1
Siitä huolimatta, että ennakkoäänestys oli poikkeuksellinen pitkä. Oi voi...
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Nettiäänestyksellä saataisiin prosentti nousemaan mutta sehän ei käy, koska on vaikka mitä uhkia.
Todellinen syy on se, että jos nettiäänestäminen sallittaisiin, niin sen jälkeen vallassa ei olisi enää vanhat suuret puolueet vaan piraatit yms.
Kyllä todelliset syyt ovat niissä uhkatekijöissä, jotka eivät todellakaan aivan pieniä ole. Millään ei voida taata tietoturvaa eikä sitä, etteikö hakkerit vaikuttaisi tuloksiin. Eikä sitä, ettei kotidespootti äänestä koko talouden äänillä.
Ei se vuodenaika vaikuta vaan ihmisen äly. Helsingissä hyvän tulotason alueilla äänestysprosentti on 80, eikä nämä jätä äänestämättä.
Mulla on ollut vaikeuksia äänestää kaupungissa, johon olen vasta muuttanut. Pari ehdokasta oli suurin piirtein tuttuja työn ja harrastuksen kautta, joten äänestin näistä sitten toista, vaikka puolue olikin vähän väärä. Ei päässyt. En muutakaan keksinyt, mutta en ole koskaan jättänyt kuntavaaleissa väliin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jaksa mennä sinne äänestyspisteelle. 50€ käteen rahaa siellä äänestyspaikassa niin voisi vaivautua.
Et ennakkoäänestyksestä ole kuullut? Ei tarvitse vaivautua äänestyspaikkaan (joka sekään harvemmin on ylitsepääsemättömän kaukana kotoa), kun kauppareissullaan raapustaa numeron paperiin.
Kaikki ovat vuorollaan ollut, mikään ei ole koskaan muuttunut. Rehellinen poliitiko? Onko semmoista.? Oman ja kaveripiirin edun maksimointi alkaa heli kun paikka irtoaa. Miksi vaivautuisin äänestämään??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jaksa mennä sinne äänestyspisteelle. 50€ käteen rahaa siellä äänestyspaikassa niin voisi vaivautua.
Et ennakkoäänestyksestä ole kuullut? Ei tarvitse vaivautua äänestyspaikkaan (joka sekään harvemmin on ylitsepääsemättömän kaukana kotoa), kun kauppareissullaan raapustaa numeron paperiin.
laiskana käyn ennemmin vaalipäivänä. ennakkoäänestys tuntuu kuin olisi toimistossa töissä
Meillä ei äänestetty tällä kertaa. Olemme juuri muuttamassa, eikä tämän kohta entisen kotikaupunkimme asiat kiinnosta enää pätkän vertaa. Eikä täällä mikään muutukaan varmaan ikinä, aina on demarit ykkösenä ja kokkarit kakkosena.
Vierailija kirjoitti:
Maalaiset ovat veteliä, eivät jaksa vaivautua. Täällä Munkkiniemessä oli 80%.
Hyväosaiset äänestää aina ja heitähän edustetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin oon niin kypsä kaikkeen koronapaskaan ja aamiaismuroihin, sun muihin kauneushoitoihin ja pedofiiliehdokkaisiin, että en jaksanut vaivautua.
Olihan siellä se yksi miesehdokas, joka pukeutuu naisten vaatteisiin ja meikkaa kuin Pelle Hermanni. Pääsi jopa läpi, mikä on täysin käsittämätöntä.
Kaikki puolueet ovat ihan täyttä sontaa rehellisesti sanottuna.
En jaksa äänestää, koska pätkätyöläisenä äänelläni ei ole kuitenkaan merkitystä. Niin mitkä oman kunnan asiat? Ei minulla ole kotia.
Vierailija kirjoitti:
Taktinen veto laittaa äänestyspäivä Suomen peliä seuraavalle päivälle. Moni liian krapulassa jaksaakseen äänestää. Olisi varmasti ollu ihan eri tulos kun olis pidetty normaalissa aikataulussa.
Tälläista se korruptio on Suomessa.
Epäilyttää muutenkin nuo ennakkoäänien laskennat. Toi tukipakettiasia kävi niin monen hermoille et miten voi olla yhtään näkymättä Kokoomuksen äänissä?
Päinvastoin, Kokoomuksen äänestäjän ovat kuntavaaleissa kaikkein uskollisimpia äänestäjiä, ja varmoja kannastaan, he nimenomaan käyvät ennakkoon äänestämässä (kuten muidenkin perinteisten puolueiden äänestäjät). Tämä on näkynyt jo ainakin parikymmentä vuotta ääntenlaskennassa (sitä kauemmin en ole asiaa seurannut).
Epäilyttäisi tuo ääntenlaskenta, jos ennakkoon olisi käynyt populistipuolueiden kannattajat uurnilla.
Aika turhalta taas tuntui käydä äänestämässä, kun ei sillä omalla äänellä mitään väliä ollut saatiin totkkupeitto pormestariksi... Joo ei vastenmielinen kyykyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Aika turhalta taas tuntui käydä äänestämässä, kun ei sillä omalla äänellä mitään väliä ollut saatiin totkkupeitto pormestariksi... Joo ei vastenmielinen kyykyttäjä.
Olisit äänestänyt sellaista mikä ei halua niitä peittoja.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse vaikuttamassa tähän. Noh, en usko liberaaliin demokratiaan.
Et siis usko että se toteutuu tällä hetkellä, et usko että sellainen on saavutettavissa, vai uskot vaaleissa olevan vilppiä? Se että sinä ja 45% muusta Suomesta ajattelette mm. näin, on syy sille miksi vaalitulos on nyt sellainen kuin se on. Tulkitsen, että toivot muutosta johonkin, mutta et kuitenkaan äänestä - mitä sitten teet, vai menetkö vain sanellun virran mukana? Mikset vaikuta, vaikka siihen olisi mahdollisuus?
[quoteierailija]Taktinen veto laittaa äänestyspäivä Suomen peliä seuraavalivälle. Moni liian krapulassa jaksaakseen äänestää. Olisi varmasti ollu ihan eri tulos kun olis pidetty normaalissa aikataulussa.
Tälläista se korruptio on Suomessa.
Epäilyttää muutenkin nuo ennakkoäänien laskennat. Toi tukipakettiasia kävi niin monen hermoille et miten voi olla yhtään näkymättä Kokoomuksen äänissä?[/quote]
Miks just ennakkoäänien laskenta epäilyttää? Samalla lailla ja samassa tilaisuudessa ne lasketaan kuin vaalipäivänä annetut äänet.