Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaveri kylässä ja täysin tossukka äiti

Vierailija
13.06.2021 |

Pojallani 6v. kävi luokkatoveri meillä leikkimässä. Vierailu meni ihan ok, vieras käyttäytyi ihan hyvin ja pojilla oli kivaa.

Mutta kun vieraan äiti (en ollut tavannut ennen tätä) tuli hakemaan poikaansa, alkoivat ongelmat. Poika ei halunnut lähteä, vaan heittäytyi eteisen lattialle kiukuttelemaan.

Sitten kuuntelin valehtelematta 20 minuuttia, kuinka se äiti neuvotteli pojan kanssa, että lähdetäänkö nyt kotiin vai ei. Siis mitä ihmettä?!?
Kertaakaan äiti ei käskenyt tai komentanut lastaan, maanitteli ja suostutteli lässyttäen, että nyt ihan totta Nico-Petterin pitäisi laittaa ne kengät jalkaan, voisitko kiltti mitenkään plaa plaa plaa...

Ensimmäiset 10 minuuttia seisoin kohteliaasti siinä ovella hymyilemässä, mutta kun se absurdi näytelmä vain jatkui ja jatkui, en lopulta enää tiennyt, mitä tehdä. Painoin vain välioven kiinni ja jätin ne sinne tuulikaappiin lässyttämään.

Toiset 10 minuuttia siinä vielä meni, ja sitten äiti lahjoi pojan lähtemään lupaamalla sille jäätelön.

Ja minä kun olen pitänyt itseäni lepsuna kasvattajana. Siinä tilanteessa olisin minäkin kuitenkin ärähtänyt, että nyt jumalauta ne kengät jalkaan ja menoksi!

Onko tällaisia äitejä oikeasti olemassa..?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä, noita on. seurauksena noista kasvaa ostareilla notkuvia mummonpotkijoita

Vierailija
2/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennun pään kun ottaa kainaloon, ei tarvitse neuvotella, kyllä tulee perässä. Toimii uppiniskaiseen teiniinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten äiti oli vieraskorea.

Vierailija
4/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko totta,taidat nyt juksata.

Vierailija
5/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia on joka lähtöön, ei pitäisi olla Ap mitenkään yllätys sulle.

Vierailija
6/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, löytyy yks lässyttäjä myös minun tuttavapiiristäni. Lapsi jopa välillä lyö häntä kasvoihin (6v) Meillä on ollut aina selvää että kun kyläily on ohi niin sit mennään eikä neuvotella kotiinlähtemisestä.

Vierailija
7/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kans yhden tollasen äitylin. Sen muksut vie sitä kuin litran mittaa, tekee mitä haluaa ja haukkuu mutsinsa siihen päälle. Surullista katottavaa.

Vierailija
8/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla yllätys. Eräs Steinerperhe on just tuollainen.

Esim harrastuksissa lapset on pukuhuoneessa vaikka yöhön saakka. Vanhemmat eivät sano mitään. Katsovat vain.

Vierailija
9/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että kasvatustyylejä on monenlaisia, mutta en ole koskaan missään törmännyt tuollaiseen "munattomuuteen" lapsen kanssa. Ihan aidosti olen järkyttynyt tästä.

Ap

Vierailija
10/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen näin kaupassa episodin; joku mies kantoi toisessa kainalossa alastonta, sätkivää ja kiljuvaa pikkulasta, toisessa kainalossa oli kaljaa.

Vierailija
11/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että kasvatustyylejä on monenlaisia, mutta en ole koskaan missään törmännyt tuollaiseen "munattomuuteen" lapsen kanssa. Ihan aidosti olen järkyttynyt tästä.

Ap

Ota pää puskasta pois. Et ole lapsesi kanssa paljoakaan missään liikkunut, jos toi oli sulle jotenkin uusi tilanne.

Vierailija
12/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä samanlainen äiti. Kyseessä kuitenkin jo muutaman vuoden vanhempi lapsi ja tuollaisen neuvottelevan kasvatuksen tulos näkyy ja kuuluu kauas. Mikään ei suju normaalisti. Ei siis mikään.

Vierailija
13/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos toi oli sulle jotenkin järkytys, niin mitenköhän mahdat selvitä tulevaisuudessa, kun nämä vapaan kasvatuksen helmet tulevat teini-ikään.

Vierailija
14/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seukkaan yhden miehen kanssa ja tämän vaimo tuli yksi aamu hakemaan miestänsä kotiin. Kuulosti tosi tutulta tuo Ap:n mainitsema tilanne. Lopulta heitin miehen pihalle ja sanoin, että tänne ei ole enää tulemista. Vaimo voi pitää tuollaisen hyvänään.

Vierailija
15/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä aloituksen pojat ovat aina Nico-Pettereitä. Käyttäytyykö esim. Veetit ja Reetut paremmin?

Vierailija
16/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä äitylit on yleensä sitä mieltä, että voi voi kun heillä nyt vaan on niin kovin vahvatahtoiset lapset... NO ei todellakaan ole, vaan ihan tavallisilla lapsilla on kasvatuskyvyttömät vanhemmat.

Täälläkin kerran yksi äityli suunnilleen ylpeydestä puhkuen kertoi, kuinka heidän 2-vuotias kyllä määrää mitä perheessä tehdään, ja sille ei kukaan mitään voi.

Sitten kun aika moni totesi, että ei ole normaalia, että 2-vuotias määrää, niin tämä äiti oli ihan loppuun asti sitlä mieltä että " tulkaa vaan kokeilemaan, ette pärjää".

Siis miten voi kukaan aikuinen katsoa itseään peiliin, jos ei pärjää 2-vuotiaalle?

Mutta joo ap, näitä on paljon, niin paljon. Ja ne lapset ihan kamalia kusipäitä, kun vanhemmat ei osaa opettaa ihan normaaleja tapoja, empatiaa jne.

Vierailija
17/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä. Ovat syvässä liemessä kun lapsi lähestyy teini-ikää.

Puolituttu perhe jätti 11-vuotiaan lapsen kaupunkikotiin viikonlopuiksi yksin, kun eivät saaneet suostuteltua lasta lähtemään kanssaan mökille. Nyt ovat aivan pöyristyineitä, kun joku julkesi tehdä tästä lasun. Ihme homma. Ilmeisesti lopettavat nyt sitten mökkeilyn.

Vierailija
18/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin mä noin päin joudun ihmettelemään, useemmin ihmettelen sitä kun äidit etenki on tosi takakireitä, huumoria ja iloa ei oo lapsen kanssa, enemmän sääntöjä ja rajoja kun aitoa välittämistä ja yhteishenkeä. :) Mun mielestä mikään ei oo hyvä liiallisesti, mut esim tunteiden näyttäminen ei ole noloa vaan suotavaa ja nykypäivää. :) Sellanen liiallinen tiukkuus ei oo hyvä, ja asioista täytyy uskaltaa puhua oikeilla nimillä ja rehellisesti, eikä asioita lakasta maton alle ja vaan ihmetellä ja juoruilla. :)

Vierailija
19/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun inhokki on "mennään kotiin. Vai jäätkö tänne Matin ja Maijan luokse". Miksi annetaan lapselle edes tuollaisia vaihtoehtoja, joita ei voi toteuttaa?

Vierailija
20/24 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä nyt kaksi aikuista lasta, mutta seurasin jo heidän lapsuudessaan kuinka veivät tahdotonta äitiää.

Nyt nämä vähän päälle 26-28 vuotiaat lapset soittelevat melkeimpä joka asiasta vaatien milloin mitäkin. Puhelinlaskut, autojen osamaksut ja näiden vakuutukset, vuokraennakot, vuokrat ja ruuat jne. maksatetaan melkeimpä säännöllisesti. Puhutaan töykeästi, riitelevät, sekä uhkeilevat äitiään. Elämänhallinta aivan sekaisin, aina jotain säätöä menossa. Äiti se vaan jaksaa uskoa noihin, vaikka homma vaikuttaa aivan sekopäiseltä.

Lasten isä ei ole ollut kuvioissa moneen vuoteen, eronneet. Isä ei muutenkaan näiden aikuisten lasten kiukuttelulle korvaansa lotkauta. Taitaa olla fiksu ja järjissään ainut tuossa kuviossa.

Eli sitä saa mitä tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän