Olen ylpeä itsestäni, siivosin äsken koko asunnon, 40 minuuttia siihen meni
ja nyt selkää särkee (olen raskaana) mutta pakko oli vaan ottaa itseään niskasta kiinni kun alkoi ahdistamaan tuo kaaos. Nyt sujuu koko loppu päivä mukavasti :)
Kommentit (72)
Mutta en minäkään sentään neljää tuntia saa siivoukseen koskaan kulumaan;)
Vierailija:
51 tais olla ketjun " rikas&quo..
T. väsynyt 44 (+ kateellinen)
Olisi se mukavaa.
Jos ei viikkoon tee mitään niin varmasti joutuu sen 3-4 tuntia siivoamaan.
Meillä on myös 4 h, k, s ja kaksi vessaa, 100 neliötä. Kerran viikossa paremmin siivottuna, siihen menee n. 2 tuntia. Joka päivä on jotain tehtävä tai muuten on täys kaaos ja likaa joka paikassa. Varsinkin kun asutaan rivitalossa ja näin kesäisin on terassin ovi auki melkein koko ajan. Sieltä kantautuu ruohoa ja mitä lie tupsukoita koko ajan sisälle.
Viikossa sitä paskaa kertyis kauhee määrä. Mä olen myös sitä mieltä että siivoan mielummin joka päivä sen 15-20 min, ja perjantaisin pari tuntia, kuin että viikolla ei ollenkaan ja perjantaina 3-4 tuntia.
Olikohan nyt kauheen sekava selostus. No toivottavasti joku ymmärsi.
Enkä koskaan jaksa samana päivänä siivota muuta. Jos jaksaisin, menisi aikaa varmaan enemmän kuin neljä tuntia. Joku sanoi imuroivansa puoli tuntia, minulla menee pelkkään alakerran imurointiin (sohvat, nojatuolit ym.) 45 minuuttia ja yläkerran imuroimisen jätänkin huoletta toiseen päivään.
Vierailija:
Mutta en minäkään sentään neljää tuntia saa siivoukseen koskaan kulumaan;)
ei edes imuroi noin nopeasti. arkisiivoukseen saa aikaa menemään vähintään 2-3 tuntia ja se on tosiaan pikasiivous. eikä siis elellä liassa :).
Ehkäpä se opettaisi mitä työnteko on.
Just joo. Että äitiyslomalaisille siivoojat. Ja mitähän vielä? Lastenhoitajakin?
Muuta selitystä en keksi, jos koko asunnon siivoamiseen menee vain 40 minuuttia vaikka kuinka rehkisi.
Olen siivonnut joskus kaksiota noin 7 tuntia, tuuletin kaikki, pesin kyllärin oikein huolella, siirsin lieden, ryömin komeroiden nurkissa yms huolella jälkeä tehden. neljä tuntia kuluttaa helposti mihin vaan jos tekee tarkkaa jälkeä, mutta yhtä kaikki vartissakin ehtii yhtä sun toista.
Kyllä täällä jaksetaan riidellä.. En edes viitsi kertoa montako neliötä ja kuva siivoaa tai jättää siivoamatta
taitaa olla pieni asunto tai jo valmiiksi tosi siisti?
26,6 min ja jos laskee wc:t huoneiksi niin yhtä huonetta " lukaaliin"
omistaja siivoaa 20 min. Minusta aika nopeaa siivoamista.
Siivosin juuri meidän todella pienen kylpyhuoneen, jossa suihkukoppi, wc-pönttö, lavuaari ja siinä ala- ja yläkaapit ja peilit ja aikaa meni melkein tunti! En ymmärrä miten voitte olla noin nopeita siivoajia. Kylppärin pesun jälkeen olen järjestellyt jo yli tunnin kahden lapsen vaatekaappeja, jotka nyt valmiit. Löytyi muuten todella paljon pieniä vaatteita jotka vien UFF:in laatikkoon. Nyt pitäisi alkaa imuroida ja pyyhkäistä keittiön kaappien ovet ja välitilan kaakelit. En millään jaksaisi...
T. väsynyt 44 (+ kateellinen)