Syönkö mielestänne liikaa pieneksi (lyhyeksi) ihmiseksi? Huolestutaa kun rv 21 ja kiloja tullut jo 7.
Arvostelkaa siis eilinen ruokapäiväkirjani:
9. 00 2 kuppia mustaa kahvia sokerilla
2 viipaletta reissumies-leipää palvikinkulla ja kurkulla
maitolasi
13. 00 alle 1 dl perunamuussia
n. 1 dl lihapataa jossa lihaa suolakurkkua ja baby-porkkanoita
vihersalaattia
maitoa
18. 00 lautasellinen mannapuuroa
ruisleipäviipale juustolla
19. 30 teetä
21. 00 ruusunmarja viili
1 reissumiesviipale kinkulla ja kurkulla
1/2 banaani
2 näkkäriä juustolla
Omasta mielestäni syön terveellisesti ja säännöllisesti, mutta painoa tulee hurjaa vauhtia, paljon nopeemmin kun ekassa raskaudessa ,
ja suurinosa tuntuu kertyvän läskinä reisiin! Joten arvostelkaa vapaasti ja kertokaa muutosehdotuksenne ruokavalioon!
Kommentit (11)
mulla rv 14 ja lisään listaan vielä suklaata ja pullaa. aiemmistakin raskauksista jääneet kilot ovat karisseet imettämällä, joten en stressaa vaan syön mitä haluan.
ravintoarvoiltaan suurinpiirtein vastaavia ja samoihin aikoihin. Mistä mä sitä suolaa vähennän?
AP
Jätä tollaset mannapuurot pois, kaurapuuro tai ruispuuro on viel ok, mutta manna? Syö maustamatonta jugurttia marjojen kanssa. Kasvisruokia ja salaattia paljon, lisänä esim. kalaa tai kanaa, toi palvikinkku on aika suolasta. Munaruokiakin voisit syödä. Lopeta perunat. Jos syöt pastaa, syö tummaa kokojyväpastaa. Jätä kofeiinipitoiset juomat pois. Kofeiini heikentää kalsiumin imeytymistä, joten pari maitolasillista ei tunnu missään.
Et ole välttämättä lihonut, vaan turvonnut ainakin osan kiloista.
tuleeko lisää kilo tai kaksi, pois ne menee kuitenkin salamavauhtia, jos et syö mielepuolisen paljon pullaa suklaata, yms. Hyvä miele on tärkeintä, ei se syöminen pidä olla kellon mukaan ja kokoajan mielessä.
Mun ensimmäinen ajatus ku olin lukenu listan läpi oli et ' millä ihmeellä tämä nainen elää jos syö noin vähän' .
Tosta ku ohjeitten mukaan jättäisit leivän, perunan, kinkun, kahvin ja puuron pois nii mitä jäis?? JEE!! Syödään koko päivän aikana raskaana desi lihasoosia!!
Järki käteen hei! Sanoisin et esimerkillisen hyvin ap syö, eikä edes mitään nameja kuulunu listaan koko päivänä.
Lisää kasviksia, vihanneksia ja isommat ruoka-annokset sanon minä.
Pyydäpä neuvolasta apua tai vaikka lähete ravitsemusterapeutille.
Mulla on raskausdiabetes ja noudatan sen takia aika tiukkaa ruokavaliota. Painoa ei ole tullut yhtään lisää, nyt rv 24. Ja syön päivittäin aika paljon enemmän kuin sä.
Osaiskohanm neuvolan tätit auttaa sua että saisit ruokavaliosi balanssiin? Liian pieni ruokamäärä voi " halvaannuttaa" aineenvaihdunnan ja lisätä kiloja.
Kilojen karttumista on turha surra, ne lähtee kyllä pois.
Mulle pisti silmään, että aika paljon suolaa ja kofeiinia tuntuu menevän... Kumpikaan ei hyväksi kenellekään. Suola voi turvottaa.