Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ylpeä itsestäni, siivosin äsken koko asunnon, 40 minuuttia siihen meni

Vierailija
22.08.2006 |

ja nyt selkää särkee (olen raskaana) mutta pakko oli vaan ottaa itseään niskasta kiinni kun alkoi ahdistamaan tuo kaaos. Nyt sujuu koko loppu päivä mukavasti :)

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en nähnyt lukaalin omistajan missään vaiheessa väittäneen, että jonkun toisen pitäisi palkata vähistä varoistaan minkäänlaista kotiapua. Hän ei tainnut edes käskeä muitten siivota neljää tuntia. Hän kertoi vain, että ei tarvitse siivoojaa, koska on kotona ja voi siivota itsekin. Piste.

" Koeta ymmärtää meitä tavallisia kaduntallaajia.

Meillä ei oikeasti ole aikaa siivota 4 h, eikä silti rahaa

ostaa siivousapua!"

Vierailija
42/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista sitä kuuleekin. Minulla on kuule kaksi pientä

lasta ja kolmas tulossa.

Ja mitä sinua nyppii, jos uskallan(?) ehdottaa, että joku

rikas (tai ainakin minua rikkaampi, kuinka vain) 9 huoneen

ja 3:n kylpyhuoneen omistaja käyttäisi varojaan, vaikka

palkkaamalla siivoojan! Minusta olisi aidosti hienoa, että

työllistäisi muita ihmisiä, jos kerran on siihen varaa.

Tv. 10

Vierailija:

Minä en nähnyt lukaalin omistajan missään vaiheessa väittäneen, että jonkun toisen pitäisi palkata vähistä varoistaan minkäänlaista kotiapua. Hän ei tainnut edes käskeä muitten siivota neljää tuntia. Hän kertoi vain, että ei tarvitse siivoojaa, koska on kotona ja voi siivota itsekin. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 240 neliön talo ja lapset kotihoidossa. Minä siivoan joka päivä, järjestän leluja ja vaatteita ja putsaan keittiön. Silti siivoan viikonloppuna 3 - 4 tuntia, jos vähänkään pesen lattioita tai vien petivaatteita ulos.

Vielä enemmän menee aikaa, jos en ole viikolla ehtinyt siivota sisällä, vaan laitellut puutarhaa ja pihaa.

Vierailija
44/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä tarkoitit? Meillä on kohta viisiä henkeä alle

90 neliön asunnossa. Ihan hyvin sovitaan, kun

pidetään paikat jatkuvasti järjestyksessä. Eikä ikinä

tarvitse siivota 4:ää tuntia yhteen menoon.

Sitä juuri yritin painottaa ihan ensimmäisessä

viestissäni, että jatkuvalla tavaroiden järjestämisellä -

ja tietysti sillä, että _kaikilla_ tavaroilla on oma paikkansa -

saa pidettyä paikat ojennuksessa.

Pesen myös joka päivä vähän vessaa: huuhtaisen

pöntön ja lavuaarin, ja tiskikonetta tyhjään/täytän

joka päivä (joskus useammankin kerran) ja pesen

pyykkiä sitä mukaa, kun sitä tulee jne. Näin ei

oikeasti tarvitse yhdellä kerralla (esim. viikonloppuna)

siivota 4:ää tuntia.

Ja minusta jos on iso talo (tai pienempikin asunto) ja

paljon rahaa, niin ihan hyvin voi käyttää siivoojaa apuna.

Meidän ei tarvitse(?), eipä meillä tosin ole ylimääräistä

rahaakaan, mutta periaatteessa meillä on oikeasti aina

perussiistiä, kun harrastan ylläpitosiivousta joka päivä.

Kannattaa ihan oikeasti miettiä, miten voi järkeistää ajan

käyttöään. Ei tämä neuvo ollut pahalla tarkoitettu kenellekään.

Ehkä se on sitten niin, että " se koira älähtää, johon kalikka

kalahtaa" .

Tv. 10

Vierailija:

Meillä on 240 neliön talo ja lapset kotihoidossa. Minä siivoan joka päivä, järjestän leluja ja vaatteita ja putsaan keittiön. Silti siivoan viikonloppuna 3 - 4 tuntia, jos vähänkään pesen lattioita tai vien petivaatteita ulos.

Vierailija
45/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

.

Ehkä se on sitten niin, että " se koira älähtää, johon kalikka

kalahtaa" .

Vierailija
46/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että isoon taloon menee enemmän aikaa, vaikka ei olisi mitenkään " siivoton" !

Meillä on aina perusjärjestys yllä, joka ikinen aamu järjestän, samaten illalla, ja syönnin päälle. Kun on lapset 2 ja 4 kotihoidossa ja koira, se siivous vaan vie aikaa.

Meillä käy täällä myös siivooja kahden viikon välein, sitä ennen järjestän kaikki tavarat paikoilleen, vien peitot yms. parvekkeelle tuulettumaan, siivoan tiskipöydän, tyhjennän roskikset yms. yms. ja silti hänelläkin menee se sama neljä tuntia tämän talon siivoomiseen. 90 neliön kämppään menisi varmaan äkkiseltään laskien 1,5 - 2 tuntia.

t. 38

Vierailija
47/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä suhteessa teillä ei olekaan sama tilanne kuin 9 huoneen

ym. asunnon omistajalla.

Tv. 10

Vierailija:

Meillä käy täällä myös siivooja kahden viikon välein, sitä ennen järjestän kaikki tavarat paikoilleen, vien peitot yms. parvekkeelle tuulettumaan, siivoan tiskipöydän, tyhjennän roskikset yms. yms. ja silti hänelläkin menee se sama neljä tuntia tämän talon siivoomiseen. 90 neliön kämppään menisi varmaan äkkiseltään laskien 1,5 - 2 tuntia.

t. 38

Vierailija
48/72 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko talo siivottu ja ruoka laitettu, aikaa meni 2h :)

Vierailija
49/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei olekaan 90 neliön asuntoa, vaan jonkin verran isompi. Meillä on aina perussiistiä ja silti siivoan joka viikonloppu tuon 4 tuntia.

Sinun viestistäsi alunperin ei todellakaan käynyt ilmi, että olit niin pyyteettömästi palkkaamattoman siivoojan asialla. Itse asiassa siitä jäi pikemminkin käsitys, että teen jotain todella väärin, kun haluan itse pitää huolen kodistani - etenkin nyt kun minulla on siihen aikaa.

Minä en kehottanut sinua, hyvä 10, tekemään samoin kuin minä. Vastasin vain hyvin hämmästyneesti selkeästi tahallisen ilkeisiin kommentteihisi minun ajankäytöstäni ja lasteni hoidosta (päiväkotikommentti). Olisin toki voinut alentua tasollesi ja haukkua sinut siitä, ettet kykene järjestämään aikaasi samaan tapaan kuin minä, vaikka oletkin kotona. Ei vain kuulu tyyliini.

Nyt jätän tämän hedelmättömän keskustelun ja lähden viemään lapsiani talleille.

Onnellinen kodinomistaja äitiyslomalla.

Vierailija
50/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määkin haluun mukaan matsiin!! :D

Meillä on tavallinen 150 neliön, 4 huonetta ja keittiö kämppä. Kelarissa sauna ja kaks vessaa. Silti: kellaria ei tartte juurikaan siivota.. Alakertaa imuroitten vähän useemmin kun kurat juoksee sinne tultaessa kengistä. Ylhäällä on makkarit ja sielä ei oo tarttenu paljoa imurin kanssa puuhailla, joskus riittää. Kun on paljon tilaa niin tavarat levittyy kivasti ei oo niin pirun ahdasta ja pölykoirilta vie paljon aikaa pesiytyä! Tämän sanon kun oon asunu 18 neliön yksiössä kaksin miehen kanssa, kaksiossa (50 neliöö ja kolmiossa 80 neliöö) siis kun ei äiti siivoa sotkujani.. ;)

Musta on upeeta et joku löytää energiaa siivota raskaana koko kämpän alle tunnissa. Tosin koneet on loistava keksintö! Määkin pesen tässä kirjoittaessani vaatteita ja tiskejä..

Mulla on kotona 2 pikkulasta ja ne sotkee minkä kerkiää. Kun syötiin ruoka jonkun aikaa sitten niin vauva kakkasi vaippaan ja kun mainitsin kakkaamisesta niin toinen lapsi päätti pissata huosunsa et äiti kommentoisi sitäkin.. ;) Eli pyykiks meni taas syömiset!!

Mää oon palannu just töihin, nyt tosin oon lasten kanssa saikulla ja hommaa riittää. Kotona ollessani siivosin minäkin, nyt teen töitä ja siivoon ja oon lasten kanssa. Kyllä mää keksisin silti myös aikaa ja jos olis rahaa ja iso talo niin en tosiaan siivoisi kaikkea itse. Tosin tällä " rikkaalla" oli sen verran isot lapset et kumma on jos ei lapset siivoo huoneitaan itse. Joten ei jää jäljelle kuin työhuoneet, kylppärit, keittiö, oma makkari, olkkari ja eteinen. Niistä päivittäin ei tartte kuin eteinen ja olkkari imuroida. Jos ei oo tavaran haalija ja tilaa riittää niin varmaan tilat on semmoset että pölyt sutasee nopsaan ja kaikki on siistiä hetkessä??

Musta tuntuu että meillä on kaameesti roinaa vaikka tilaa on vaikka muille jakaa. Silti jos olis 100 neliöö lisää niin olis kyl ihanan avaraa!

Odottelen inolla et meijän pikkuset pääsee kouluikään ja siivoo enempi, ah!

Vierailija
51/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt käy siivooja, kun saatiin tuttavalta vihje hyvästä ja luotettavasta siivoojasta ja miehen matkapäivät lisääntyivät.

Jos ei kävisi, siivoaisin itse sen 3 - 4 joka toinenkin viikko. Elämä on.

t. 38

Vierailija
52/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meijän 2 veskii nyt ei oo tietenkään sielä KELLARISSA.. ;)

Vierailija
53/72 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleepi täällä ihan normaalikokoisen kodin omaava.

Kun matot ja vuodevaatteet vie ulos, kuluu aikaa 10 minuuttia.

Ovien ja pintojen pesemiseen 30 minuuttia.

Kahden vessan pesemiseen (kaapit, peilit, altaat, pönttö, lattia ja laattojen saumat) 20 minuuttia.

Lattioiden imuroimiseen 40 minuuttia. Pesemiseen 30 minuuttia, tai jopa kaksinkertainen aika, mikäli lattiat pyyhkii kahdesti kuten kesäaikaan pitää. Lattioitten vahaus silloin tällöin 40 minuuttia.

Sohvien ja nojatuolien imuroimiseen 20 minuuttia.

Pölyjen pyyhkimiseen 20 minuuttia, koska kolme televisiota, neljä tietokonetta, vahvistimet, kaiuttimet ja neljä kirjahyllyllistä kirjoja imevät kaiken pölyn, joka esimerkiksi ulkoa tulee. Lisäksi on muutama taulu, peili, pienoisveistos ja valokuvat, joihin pölyä kerääntyy.

Matot sisälle, uudet lakanat ja peitonpäälliset sänkyihin (20 minuuttia) ja hups, aikaa meni huomattavasti enemmän kuin kaksi tuntia. Enkä edes pessyt saunaa, jääkaappia, uunia, mikroa...

Vierailija
54/72 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muuten siistin joka päivä pariin kertaan sellaisen 15/20 minuuttia ja pyyhin heti tulleet tahrat, tavarat viedään käytön jälkeen paikoilleen, eikä meillä ole ikinä sotkuista. Silti aikaa kuluu.

Vierailija
55/72 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

94 neliötä. Isompi lapsista siivoaa oman huoneensa. Pölyjen pyyhkimiseen ei mene kauan, ei edes oo paljon mitään koriste esineitä. Viikko siivouksessa ei aina tuu edes pyyhittyä erikseen peilejä. Ne mä teen vaikkapa viikolla, jos huomaan että ne on oikein töhryset, samoin on ovien ja seinien laita. Jos huomaan tahroja, otan samantien rätin käteen. Keittiön kaapit tulee joka päivä pyyhittyä. Imurointiinkin kuluu varmaan puoltuntia ja samoin lattioiden nihkeä pyyhintään. Ja ihan huolellista työtä teen, sohvat siirretään jne. Mulla on tietty rutiini siivoamisessa, se varmaan nopeuttaa?

Mitenkään en saisi kulumaan neljää tuntia, ellen sitten justiinsa siivoaisi saunaa, kaappeja järjestäisi ja pyyhkisi ym.

Mulla menee varmaan vaan joulusiivoukseen 4 h ja ylikin, mutta silloin otetaankin kaikki kerralla ja samana päivänä.

Vierailija
56/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee taatusti jopa enemmän aikaa kuin neljä tuntia.

Toisten siisteyskäsitys tietysti on toisenlainen kuin toisten, joten erot voivat tulla siitäkin.

T: työkseen toisten koteja siivoava

Vierailija
57/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä koko asunnon (4h+k+s) siivoaa alle parissa tunnissa,

vaikka pesisi lattiat ja vessat ja kaikki. No, ikkunoiden

pesu ei ehkä ihan tuossa ajassa onnistuisi...

Meillä onkin aina perussiistiä: tiskit laitetaan heti

koneeseen, eikä jätetä lojumaan, pyykkiä pestään myös

sitä mukaa, kun sitä kertyy, lelut korjaan leikkien jälkeen,

eikä muutenkaan jätetä tavaroita lojumaan ympäriinsä.

Kaikille tavaroille on myös oma paikkansa, joten kokonaisuus

on siisti ja huoliteltu.

Tosiasia on, että jatkuva järjestely ja pieni (15 min) siivous

joka päivä tekee sen, että ei tarvitse sitten kerralla raataa

tuntitolkulla. Itse suosittelen muillekin sitä, ettei yksinkertaisesti

päästä kotia räjähdyskuntoon!

Vierailija
58/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivoojia olisi yksi, aikaa menisi huomattavasti enemmän. Mutta kuten tämä siivooja jo mainitsi, siisteyskäsitykset ovat erilaisia.

Vierailija
59/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat valittavat sitä, että joku siivoaa oman kotinsa? Herran jumala mikä synti! Eihän sellaista saa tehdä! Kyllä tätä vastaan pitäisi olla jokin laki!

Vierailija
60/72 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne siivoaakin itse 15 minuuttia päivittäin. 90 neliön asuntoa. Ja niillä on lapsia. On se rankkaa.

*reps*

Vierailija:

Akat valittavat sitä, että joku siivoaa oman kotinsa? Herran jumala mikä synti! Eihän sellaista saa tehdä! Kyllä tätä vastaan pitäisi olla jokin laki!