Miehen perhe kylässä jatkuvasti
On alkanut ärsyttää se, että miehen veli ja tämän poika vierailevat harva se viikonloppu meillä. Muutettiin vasta omakotitaloon ja siitä lähtien miehen veli on jatkuvasti täällä. Ostetaan tietty ruuat, laitetaan ne, tiskataan, pyykätäan jne. Itselleni nämä viikonloput ovat lähinnä työleiri ja vähintään sunnuntai menee kokonaan kodin hoidossa. Olen myös introvertti ja uuvun jos koko ajan on ihmisiä ympärillä. Mies on suuttunut, kun joskus vedin rajan ettei veli tulisi kun minun ystäviä oli käymässä ja tämä oli sovittu ajat sitten. Veli ei aina edes selvästi ilmoita tuleeko esim perjantaina vai lauantaina. Ärsyttää työviikon päätteeksi, kun veli usein on täällä perjantaina.. Mitä tällaiselle voi tehdä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Sanot ukolle, että veli vai minä?
Kaikenlaisten paskojen kanssa te menette naimisiin, miksi ihmeessä?
Ei me olla naimisissa. Häitä tuskin tuleekaan jos veli menee minun edelle.. Ap
Jos tämä kaikki pitää paikkansa, mitä ap kerrot, merkitsee se sitä ,että te kaikki kolme olette yksinkertaisia tyhmiä ihmisiä.
Ensinnäkin tämä miehen veli on ihan jälkeenjäänyt, kun tunkee teille jatkuvasti, ei tarjoa teille ruokaa ,kun menette hänelle viikonlopuksi, tai ei ymmärrä ostaa teille täyttä kassillista kunnon ruokaa ,jotta riittäisi heidäm syömisiin koko vierailun ajaksi, ei tiskaa, ei tuo lakanoita mukanaan.
No sitten sinä ap, kitiset täällä, etkä saa turpaasi auki ja vaadi siltä vieraalta kaikkea tuota . Tämä sun kitinä ei mitään
auta.
Kolmanneksi miehesi on tyhmä ,kun vasemman jalan saapas..ANNA sen raivopään suuttua, mutta suutu sinä myös kun tämä velikulta tunkee teille seuraavan kerran. Tee tämä heti ,kun he tukee, eikäs sitten viinaspäissään. Silloin on ihan turha puhua mitään, kun olette muutenkin vinttipimeitä.
Lähtisin varmaan yksin johonkin muualle silloin, vaikka hotelliin. Saisi olla rauhassa ja mies joutuisi hoitamaan kaiken ja maksamaan. Kotiin palattua en siivoaisi yhtään, miksi pitäisi toisten jälkiä siivota. Kun et ole kotona ollutkaan. Pari kertaa kun tuon tekisi, ehkä joko mies tai sen veli jotain tajuaisi. Tai sitten toteuta tuo, että kuljet pelkissä pikkareissa siellä.
Miksi viikonloppu on työleiriä yhden vieraan takia?
Se on sun miehen asia sanoa veljellensä, että sori mut tänä viikonloppuna ei kyläily onnistu koska teillä on muuta menoa tai että haluatte olla rauhassa kotona.
Ja hän voi myös sanoa, että seuraavalla kerralla omat petivaatteet ja pyyhkeet mukaan.
Pyytääkö tämä miehen veli ruokaa vai annetaanko sitä hänelle pyytämättä?
Minä tykkään käydä JUTTELEMASSA ystävien luona, mutta joskus se on pirun vaikeaa kun on joku puoliso joka yrittää kestitä sinua kuin kuninkaallista ja tunnet olevasi vain vaivaksi.
Nykyisin tuntuu siltä, että aikuisella ei saisi olla enää ystäviä. Ainoastaan vieraita joiden kanssa pitää olla aina jotain puuhaa. Pelkkä puhuminen ja ajan viettäminen yhdessä on junttia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään käydä JUTTELEMASSA ystävien luona, mutta joskus se on pirun vaikeaa kun on joku puoliso joka yrittää kestitä sinua kuin kuninkaallista ja tunnet olevasi vain vaivaksi.
Nykyisin tuntuu siltä, että aikuisella ei saisi olla enää ystäviä. Ainoastaan vieraita joiden kanssa pitää olla aina jotain puuhaa. Pelkkä puhuminen ja ajan viettäminen yhdessä on junttia.
Miksi et pyydä ystävää juttelemaan sinun luoksesi? Oletko ystäväsi luona koko päivän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et pyydä ystävää juttelemaan sinun luoksesi? Oletko ystäväsi luona koko päivän?
Melkein joka päivä käy joku ystävä kylässä. Miksi ei saisi käydä? Ei koko päivää tosin.
Taidat olla niitä jotka stressaavat, jos joku tulee etukäteen ilmoittamatta? Huono itsetunto sotkuisesta asunnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein joka päivä käy joku ystävä kylässä. Miksi ei saisi käydä? Ei koko päivää tosin.
Taidat olla niitä jotka stressaavat, jos joku tulee etukäteen ilmoittamatta? Huono itsetunto sotkuisesta asunnosta?
Useimmat käyvät töissä ja siinä on ihan riittämiin sosiaalista kontaktia monelle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinun puoliso tykkää siitä, että teillä on lähes joka päivä joku kylässä? Osaako puolisosi olla yhtä rennosti mitä olisi ilman vieraita?
Käske painua sinne veljelleen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miehen veljen kotona tapahtuu viikonloppuisin? Siivouspäivä, vaimo harrastuksissa? Vai eikö veli muuten vaan osaa olla kaksin lapsensa kanssa, tulematta teille täysihoitoon?
Miehen veli on sinkku. Ap
Jaa, no kummallista ettei hänellä ole koskaan mitään vkonloppumenoja.
Aloituksessa kerroit ap, että tämän veljen oma poika on hänellä aina mukana.
Jos veli on sinkku, niin miksei hän etsi seuraa vkonloppuisin? Vaan viettää ne vlejensä perheessä?
Ja jos hän eronnut, niin ei kai hänen poikansa aivan joka ikinen vkonloppu ole isänsä kanssa.
Aloitus on tosiaan vailla päätä ja häntää järkevyydessään.
Juu, minäkin ihmettelin tuota ap:n kertomusta.
Että miten sen miehen veljen poika viihtyy kaikki vkonloput, ilman kavereitaan, tuossa ap:n lapsettomassa perheessä.
Mitä poika oikein kaikki vkonloput tekee teillä? Ja miten hän saa aikansa teillä kulumaan?
Jos he kerran ovat aloituksen mukaan ap:n perheessä joka ikinen vkonloppu vuodessa?
Lapsissa on eroja. Kaikki ei ole joukossa viihtyviä rääkyapinoita. Mun lapsi hakeutuu aikuisten seuraan silloinkin, kun olisi lapsi seuraa. Katselee kuvakirjoja, kasaa palapelejä, piirtää. Itse olin samanlainen, joten en ole huolissani
Kamalaa ap! Joo, nyt lopetat passaaminen, pistät miehen hoitamaan ja maksamaan veljensä aiheuttamat kulut ja huollot. Jos mies jättää ne tekemättä, viesti on selvä eli ei kunnioita sinua eikä välitä sinun hyvinvoinnista. Veli menee edelle.
Minulla oli samanlainen tilanne kämppiksen kanssa. Kaikki oli tosi hyvin, meillä oli hauskaa ja tulimme erinomaisesti toimeen. Tehtiin paljon asioita yhdessä ja matkailtiin. Mutta, siivoaminen, kodinhoito? Kaikki minun hoteilla, paitsi hänen huone. Imurointi, pölyt, lattianpesu, tiskit, sauna+suihku+vessa, parveke jne. Jos en siivonnut, asunto meni sikolätiksi. Ei yhtään puhdasta astiaa, pyykkikorit tursuilevat yli, vessanpönttö ruskeana..
Jätin kerran siivoamisen väliin ja kahdessa viikossa meillä oli infernaalinen banaanikärpäsinvaasio, hirvein mitä ikinä olen nähnyt. Musta pilvi vaan leijui keittiössä. Kokeilin kerran, miten kauan pöydälle kämppiksen jättämä asia oli siinä. Puoli vuotta, kunnes kyllästyin ja siirsin sen pois. Minulle siisti koti on tärkeää, joten siivosin mieluummin kuin elin läävässä.
Kun kämppis löysi poikaystävän, sama meno jatkui eli minun olisi pitänyt siivota pariskunnan jäljet tiskeistä lähtien.
Kuulemma minun piti siivota, kun kämppiksellä oli niin rankkaa töissä, huh huh. Kerran tiskasi pitkin hampain, kun en ollutkaan tiskannut kuten "oli sovittu" (eli hän oletti) ja mökötti siitä pitkään. Olikin ehkä kolmas kerta koko yhdessä asumisen aikana kun tiskasi.
Eli ap, tällaisia sottapyttylorvijoita on, jotka ulkoistaa kaiken muille.
Mun ymmärrykseen ei kerta kaikkiaan mene nämä lähde muualle/ mene toiseen huoneeseen - neuvot. Omasta kodista siksi, että joku ulkopuolinen ei osaa olla omassa kodissaan, vaan tuppaa jatkuvasti passattavaksi?!? Jos mies haluaa nähdä veljeään usein, mies järkkää tapaamiset jonnekin muualle, missä ei ole kenenkään häiriöksi.
Ap taisi jossain mainita, että tarvitsee omaa rauhaa työpäivien päälle/ vapaille, joka tapauksessa, olen itsekin tällainen. Ja haluan olla vapailla OMASSA KODISSA. Ei hotelli tai kaverin koti korvaa omaa kotia. Ei toisessa huoneessa pakoilu korvaa sitä, että saa omissa jutuissaan ja ajatuksissaan kulkea ja olla koko kodissa. Ja vaikka se kyläilijä olisi kuinka tuttu, on hänen läsnäolonsa häiritsevää, ja estää olemasta niin rennosti kuin oman perheen tai puolison kanssa olisi.
Eli miehesi veli on sinkku ja hän ja poikansa ravaavat teillä suunnilleen joka viikonloppu pe/la. Ovat siis yhden illan/päivän vai jäävätkö myös yöksi?
Meillä on niin, että miehen veli harrastaa hieman vastaavaa, mutta heidän äitinsä kanssa. Miehen veli ja vaimo erosivat kymmenisen vuotta sitten ja heti eron jälkeen miehen veli lähti lasten kanssa omina viikonloppuinaan äitinsä hyysättäväksi. Kätevää, kun äiti tekee koko porukalle ateriat ja viihdyttää lapset, joten veli voi tehdä mitä huvittaa myös isäviikonloppuinaan.
Koska miehesi ei ole jo sanonut veljelleen, että menkääs jo siitä ajat sitten, hänelle tämä EI OLE ONGELMA. Se haittaa vain sinua. Koska he tulevat kutsumatta kotiisi säännöllisesti, sinun on vedettävä säännöt. Joko järjestät itsellesi ohjelmaa muualla tai järjestät herroille niin paljon vähemmän kivaa tekemistä sen verran, että oma koti alkaakin kiinnostaa entistä enemmän. Imuri käteen, vaihtavat vuodevaatteet, tiskaavat... Koska he tulevat säännöllisesti teille, ojenna ostoslista käteen ja sano, että he voivat tuoda nämä ja vastata osan kustannuksista, sillä he syövät teidän ruokianne säännöllisesti.
Nyt kun on kesä taas ja ihmiset suunnittelette kesälomareissuja, niin ymmärtäkää itse ettette voi olettaa että voitte majoittua sukulaisien luona. Voi ottaa yhteyttä ja kysyä, sopiiko nähdä, mutta kutsu pitää tulla isäntäväeltä. Varsinkaan yökylään ei ilman kutsua mennä. Hotellit on sitä varten ja suhteet pysyy parempana kun ajattelee muitakin.
Sanot miehelle, että turha suuttua, koska toi ei ole enää ok kun tuntuu siltä, että se ei enää tunnu ok asialta.
Sanot myös, että et halua rajoittaa näkemisiä, mutta tekin voisitte välillä käydä siellä tai viettää perjantaina illan ja viikonloput välillä yhdessä oman perheenne kanssa.
Ja jos ette kutsuneet syömään niin se tarkoittaa, että te ette tee muille kuin vain itsellenne siinä tapauksessa ruokaa.
Voisivat jatkossa opetella hyvän taidon: omien jälkien siivoamisen.
Etkö voi itse puhua suoraan veljelle? Sanot, että vaikka ovatkin sinusta mukavia, haluat olla kodissasi rauhassa ilman ulkopuolisia. Voit hyvin sanoa myös tuosta ruokailusta. Että joka toinen kerta veli maksaa ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Eli miehesi veli on sinkku ja hän ja poikansa ravaavat teillä suunnilleen joka viikonloppu pe/la. Ovat siis yhden illan/päivän vai jäävätkö myös yöksi?
Meillä on niin, että miehen veli harrastaa hieman vastaavaa, mutta heidän äitinsä kanssa. Miehen veli ja vaimo erosivat kymmenisen vuotta sitten ja heti eron jälkeen miehen veli lähti lasten kanssa omina viikonloppuinaan äitinsä hyysättäväksi. Kätevää, kun äiti tekee koko porukalle ateriat ja viihdyttää lapset, joten veli voi tehdä mitä huvittaa myös isäviikonloppuinaan.
Koska miehesi ei ole jo sanonut veljelleen, että menkääs jo siitä ajat sitten, hänelle tämä EI OLE ONGELMA. Se haittaa vain sinua. Koska he tulevat kutsumatta kotiisi säännöllisesti, sinun on vedettävä säännöt. Joko järjestät itsellesi ohjelmaa muualla tai järjestät herroille niin paljon vähemmän kivaa tekemistä sen verran, että oma koti alkaakin kiinnostaa entistä enemmän. Imuri käteen, vaihtavat vuodevaatteet, tiskaavat... Koska he tulevat säännöllisesti teille, ojenna ostoslista käteen ja sano, että he voivat tuoda nämä ja vastata osan kustannuksista, sillä he syövät teidän ruokianne säännöllisesti.
Ovat yleensä pe-su.. Kaksi yötä siis.. Sunnuntaina lähtevät. Kätevästi juuri kun aloitetaan paikkojen siivous. Välillä tuntuu, että veli käyttää veljensä hyväntahtoisuutta ja vieraanvaraisuutta hyväksi..Mies haluaa passata ja ostella hyviä ruokia jne ja että vieraat viihtyvät. Miehen mielestä vieraita pitää passata.. Tämä vaan unohtaa, että veli käy niin usein että ei minusta silloin tarvi olla koko ajan loihtimassa illallisia ja varmistaa vieraiden viihtyvyys.. Veli on niin tottunut tähän että ei aina edes kysy voiko meille tulla vaan ilmoittaa milloin on tulossa. Minua alkanut ärsyttää tuokin. Ap
Hyvä idea. Katsotaan miten mieluusti mies on veljeään kutsumassa.. Vois vaikka samalla istua veljen viereen tai miksi ei syliin sohvalla.. Ap