Miehen perhe kylässä jatkuvasti
On alkanut ärsyttää se, että miehen veli ja tämän poika vierailevat harva se viikonloppu meillä. Muutettiin vasta omakotitaloon ja siitä lähtien miehen veli on jatkuvasti täällä. Ostetaan tietty ruuat, laitetaan ne, tiskataan, pyykätäan jne. Itselleni nämä viikonloput ovat lähinnä työleiri ja vähintään sunnuntai menee kokonaan kodin hoidossa. Olen myös introvertti ja uuvun jos koko ajan on ihmisiä ympärillä. Mies on suuttunut, kun joskus vedin rajan ettei veli tulisi kun minun ystäviä oli käymässä ja tämä oli sovittu ajat sitten. Veli ei aina edes selvästi ilmoita tuleeko esim perjantaina vai lauantaina. Ärsyttää työviikon päätteeksi, kun veli usein on täällä perjantaina.. Mitä tällaiselle voi tehdä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetat passaamisen. Mies saa hankkia ja tarjota veljelleen ja tämän pojalle mitä lystää.
No mies hoitaa suurimmaksi osaksi kestittämisen, mutta moni asia jää hoitamatta jos hän on vain vetovastuussa. En pysty kotonakaan täysin rennosti olemaan, kun täällä on vieraita.. Ap
Anna jäädä. Et ota mitään vastuuta vierailusta. Piste.
Onhan tossa kyse muustakin kuin vierailun käytäänön asioiden hoitamisesta. Siitä, ettei pysty lepäämään ja latautumaan omassa kodissa omaan tahtiinsa vapaapäivinään.
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään kyllä kuka aloittaja on.
Tunnettu trolli palstalla.
Hänellä on lopussa aina sama kysymys, aina: Mitä tälläiselle voi tehdä.
Taattu lopetus, että saa trolliinsa tyhmät mammat mukaan.
Että mua yököttää tuo yks ja sama provoilija.
???
Öö, sua ärsyttää, koska joku yrittää etsiä omaan yksityiselämäänsä ratkaisua pulmaan? Kysyy vinkkejä, mitä voisi tehdä?
Tää oli sulta pois, koska?
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö ap ehdottaan, että me tullaan nyt ensi viikolla teille vastavuoroisesti?
Joskus ihmiset eivät tajua, millainne vaiva vierailusta aina on. Ja sitä aina on iha silloinkin, kun on kivaa kaikilla ja ennakkoon sovittu.
Se ylimääräinen ruoka ei itsekseen eikä ilmaiseksi siirry kaupasta, valmistu, tule katetuksi pöytään eikä siivotuksi pöydästä eikä tiskatuksi. Puhumattakaan saunapuista, pyyhkeistä, lakanoista.
On tosi junttia olettaa, että oman sikson/veljen koti on lapsuudenperheen itsestäänselvää yhteistä "vyöhykettä" sillä se ei missään tapauksessa sitä ole. Ei ol eedes siinä tapauksessa että sun veli/sisko ei ole perhellinen ja on muuttanut omilleen yksin. Siinäkään tapauksessa et voi noin vain lampsia sinne jatkuvasti ilman, että sulle on tehty selväksi, että oot tervetullut kylään.
Tosi raskasta.
Joo kyllähän meillä on kivaakin jne ja tullaan veljen kanssa toimeen, mutta tämä jatkuva työleiri alkaa ärsyttää. Joskus haluaisi vaan olla eikä käyttää kokonaista päivää esim tiskatessa 4 ihmisen astioita ja pyykäten lakanoita jne. Puhumattakaan omasta rauhasta. Mies ei tunnu tajuavan, että minulle tuo on raskaampaa kun ei ole kuitenkaan minun perhettä. Tulee myös kalliiksi ruokkia 4 ihmistä kahden sijaan.. Mies haluaa aina pistää pöydän koreaksi ja minä maksan puolet aina.. Moni asia tässä on alkanut risoa. Veli ei koskaan osallistu tiskaamiseen ja joskus saattaa grillata mutta ärsyttävimmät hommat toki jää meille.. Ap
Tuoko veli tuomisia? Kustuuko vastavuoroisesti kylään?
Viekö teitä vaikka syömään?
Viihdyttääkö itse lastaan ja katsooko perään? Käyttäytyykö lapsi ok? Onko veli sua huomioiva esim keskustellessa?
Näiden kaikkien kohtien pitäisi täyttyä JOKA vierailulla. Ja silloinkin olisi epäkohteliasta ja epähuomaavaista, lapsellista tuppautua joka viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään kyllä kuka aloittaja on.
Tunnettu trolli palstalla.
Hänellä on lopussa aina sama kysymys, aina: Mitä tälläiselle voi tehdä.
Taattu lopetus, että saa trolliinsa tyhmät mammat mukaan.
Että mua yököttää tuo yks ja sama provoilija.
Olen saanut tämän saman vastauksen omaan aloitukseeni. Olet se vakiotrolli, joka väittää jokaista aloitusta, joka koskee aloittajan kumppania, feikisi. Mä ainakin oon kyllästynyt suhun enemmän, kuin näihin aloituksiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetat passaamisen. Mies saa hankkia ja tarjota veljelleen ja tämän pojalle mitä lystää.
No mies hoitaa suurimmaksi osaksi kestittämisen, mutta moni asia jää hoitamatta jos hän on vain vetovastuussa. En pysty kotonakaan täysin rennosti olemaan, kun täällä on vieraita.. Ap
Onhan tossa kyse muustakin kuin vierailun käytäänön asioiden hoitamisesta. Siitä, ettei pysty lepäämään ja latautumaan omassa kodissa omaan tahtiinsa vapaapäivinään.
Just tää latautumisen mahdollisuuden puuttuminen risoo eniten.. Olen vielä introvertti ja tarvitsen omaa aikaa varsinkin kun työni on sosiaalista .. Tuntuu, että miehen veli menee minun edelle ja minä olen se hankala, jos sanon, että en haluaisi aina vieraita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö ap ehdottaan, että me tullaan nyt ensi viikolla teille vastavuoroisesti?
Joskus ihmiset eivät tajua, millainne vaiva vierailusta aina on. Ja sitä aina on iha silloinkin, kun on kivaa kaikilla ja ennakkoon sovittu.
Se ylimääräinen ruoka ei itsekseen eikä ilmaiseksi siirry kaupasta, valmistu, tule katetuksi pöytään eikä siivotuksi pöydästä eikä tiskatuksi. Puhumattakaan saunapuista, pyyhkeistä, lakanoista.
On tosi junttia olettaa, että oman sikson/veljen koti on lapsuudenperheen itsestäänselvää yhteistä "vyöhykettä" sillä se ei missään tapauksessa sitä ole. Ei ol eedes siinä tapauksessa että sun veli/sisko ei ole perhellinen ja on muuttanut omilleen yksin. Siinäkään tapauksessa et voi noin vain lampsia sinne jatkuvasti ilman, että sulle on tehty selväksi, että oot tervetullut kylään.
Tosi raskasta.
Joo kyllähän meillä on kivaakin jne ja tullaan veljen kanssa toimeen, mutta tämä jatkuva työleiri alkaa ärsyttää. Joskus haluaisi vaan olla eikä käyttää kokonaista päivää esim tiskatessa 4 ihmisen astioita ja pyykäten lakanoita jne. Puhumattakaan omasta rauhasta. Mies ei tunnu tajuavan, että minulle tuo on raskaampaa kun ei ole kuitenkaan minun perhettä. Tulee myös kalliiksi ruokkia 4 ihmistä kahden sijaan.. Mies haluaa aina pistää pöydän koreaksi ja minä maksan puolet aina.. Moni asia tässä on alkanut risoa. Veli ei koskaan osallistu tiskaamiseen ja joskus saattaa grillata mutta ärsyttävimmät hommat toki jää meille.. Ap
Miksi sinä joudut maksamaan? Kai se broidi itse maksaa, jos säänöllisesti joka viikko syö teillä?
Menkää kylään heille?
Minkä ikäisiä olette? Miehesi vaikuttaa tän perusteella ihan lapselta.
Kiva kuitenkin kuulla, että ihan viihdytte yhdessä sen broidin kanssa, että ongelmana on vain se ylimääräinej vaiva ja kulunki nimenomaan jatkuvana asiana.
Vierailija kirjoitti:
Veli ja veljenpoika voivat myös osallistua viikkosiivoukseen. Missä veljen vaimo on?
Ihana mies sulla kun ei ota sinua huomioon. Onneksi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tää latautumisen mahdollisuuden puuttuminen risoo eniten.. Olen vielä introvertti ja tarvitsen omaa aikaa varsinkin kun työni on sosiaalista .. Tuntuu, että miehen veli menee minun edelle ja minä olen se hankala, jos sanon, että en haluaisi aina vieraita. Ap
Pyydä miestä kuvittelemaan, että ystäväsi tai siskosi olisivat aina teillä.
Miten ap sun ystävät? Kyläileekö ne yhtä lailla?
Tuo veli voisi todella tuoda omat ja lapsen lakanat. Tai jättää ne teille kaappiin ja niitä samoja voisi käyttää monena viikkona. Lakanapyykki ON ärsyttävää.
Kyläily aiheet kerran pari viikkoon. No ei paha, muistat muuttaa vain hiukan sisältöä.
Seuraavalla kerralla oot aamulla sille veljelle Sillai hyvin ystävälkisesti, että kuule otapa ne lakanat ja laita ne pyykkiin ennen kuin tiskaat. Minä en nyt ehdi.
Että ihan ymmärtäis sen konkreettisen ajankulun ja vaivan, jota aiheuttaa. Jos on äiti aina oasaannut, ei tajua, ei miehesi eikä veljensä. Onko molemmat tosi nuoria, sillä toi vaikuttaa lapselliselta.
Vierailija kirjoitti:
Tuoko veli tuomisia? Kustuuko vastavuoroisesti kylään?
Viekö teitä vaikka syömään?
Viihdyttääkö itse lastaan ja katsooko perään? Käyttäytyykö lapsi ok? Onko veli sua huomioiva esim keskustellessa?
Näiden kaikkien kohtien pitäisi täyttyä JOKA vierailulla. Ja silloinkin olisi epäkohteliasta ja epähuomaavaista, lapsellista tuppautua joka viikonloppu.
Tuo joskus kaupasta jos pyydetään.. Joskus tuo jotain limpparia/karkkia tms. Isoimmat ruuat ostamme me aina. Käymme usein kaupassa perjantaina nimittäin.. Veli ei vie meitä syömään eikä kokkaa meille jos olemme käyneet kylässä.. Lapsi on onneksi rauhallinen, mutta yhdessä vastataan toki hänenkin ruokkimisesta jne.. Veljen kanssa tullaan ihan juttuun jne. Mutta mielestäni veli voisi osallistua enemmän ruokakustannuksiin, grilli ruuat maksaa nääs. Ja osallistua tiskaamiseen jne. Mies vaan on sellainen passaaja ettei viitsi vaatia veljeltään mitään. Ap
Villi veikkaus on, että ap utsii täältä mielipiteitä ja keinoja uusiin lähitulevaisuuden suunnitelmiinsa.
Normaali aikuinen on AINA mennessään kylään sillai, että "mitä voisin tuoda mukanani?" Tai tuo joka taoauksessa jotakin, vaikka jotain herkkua, kukkia, ihan ruokaa ja ottaa toisinaan puheeksi vaikka että jos ollan tilaamassa pizzat, ertä minä tarjoan nyt tällä kerralla. Tai VÄHINTÄÄN pitää huolen, että jos/kun tilataan pizzat, niin maksaa omansa ja lapsensa. Tai vähintään tarjoutuu siihen.
Toisilla ei vana voi kyläillä kuten lapsena eli huolista vapaina, ajattelematta rahaa ja toisten yksityisyyttä. Lapsenakin on vanhempien velovlllisuus katsoa lapsen kyläilyjen perään, ettei lapsi luuhaa aina jossai samassq paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Villi veikkaus on, että ap utsii täältä mielipiteitä ja keinoja uusiin lähitulevaisuuden suunnitelmiinsa.
???
ÖÖ, hänhän ihan avoimesti nimenomaan kysyy neuvoja, näkemyksiä, kokemuksia.
Nyt sä oot kyllä ymmärtänyt tän palstan ja keskustelunavauksen jotenkin todella väärin. Tää ei oo mikään koululaisten älyvapaa hate-ketju vaan ihan normaali keskustelu,
Vierailija kirjoitti:
No mitähän tuolleiselle voi tehdä ap.
Mieti sitä omassa päässäsi jos sulla aivoja edes yleensä on.
Ja kellä veljellä on muka aika ja mahdollisuus tulla noin 52 vkonloppuna veljensä luokse.
Mitä tekemistä heillä yleensä on joka vkonloppu yhdessä.
Ja miten se poika muka viihtyy teillä, kun teillä ei kerran ole omia lapsia.
Aivan tökerö aloitus, suoraa sontaa.
Pikukylillä on aikaa loputtomasti.
Tosi raskasta.