Miehen perhe kylässä jatkuvasti
On alkanut ärsyttää se, että miehen veli ja tämän poika vierailevat harva se viikonloppu meillä. Muutettiin vasta omakotitaloon ja siitä lähtien miehen veli on jatkuvasti täällä. Ostetaan tietty ruuat, laitetaan ne, tiskataan, pyykätäan jne. Itselleni nämä viikonloput ovat lähinnä työleiri ja vähintään sunnuntai menee kokonaan kodin hoidossa. Olen myös introvertti ja uuvun jos koko ajan on ihmisiä ympärillä. Mies on suuttunut, kun joskus vedin rajan ettei veli tulisi kun minun ystäviä oli käymässä ja tämä oli sovittu ajat sitten. Veli ei aina edes selvästi ilmoita tuleeko esim perjantaina vai lauantaina. Ärsyttää työviikon päätteeksi, kun veli usein on täällä perjantaina.. Mitä tällaiselle voi tehdä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee varmaan alapeukkuja, mutta monilla tuntuu unohtuvan, että koti on AP:n lisäksi myös miehen ja yhtä lailla miehellä on oikeus viettää kodissaan haluamallaan tavallaan aikaa.
AP:n olisi siis hyvä kertoa miehelleen, että minkä verran hän haluaa että heillä kyläillään, mies kertoo oman kantansa ja sitten teette kompromissiratkaisun.
Ja lopetat ihmeessä sen passaamisen, mies osaa ihan varmasti pestä pyykin ja tehdä ruuat pöytään. Ja jos hän ei halua, että veli ostaa itse ruokansa, niin sitten mies maksaa ns. hänen osuutensa
Hmmm, kyllä näinkin, mutta miehen tapaan liittyy heidän parisuhteensa ulkopuolisia yhteiseen kotiin tulevia henkilöitä. Kyllä mun mielestä miehen on tässä tapauksessa oltava se, joka enemmän joustaa. Tyyliin veli voi käydä silloin tällöin kahvilla tai syömässä, mutta ei jää lojumaan tuntikausiksi ja menee kotiinsa yöksi. Jos ap:n mies haluaa viettää enemmän aikaa veljensä kanssa, tapaamiset järjestetään muualle kuin heidän kotiinsa tai veli voi piipahtaa pihalla juttelemassa ja jatkaa kotiinsa. Siis tuollaistahan se normaalisti on lähisukulaisten ja ystävien kanssa. Piipahdellaan pikaisesti tulematta edes sisälle ja sit joskus ajan kanssa grillaillaan ja saunotaan tai kahvitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee varmaan alapeukkuja, mutta monilla tuntuu unohtuvan, että koti on AP:n lisäksi myös miehen ja yhtä lailla miehellä on oikeus viettää kodissaan haluamallaan tavallaan aikaa.
AP:n olisi siis hyvä kertoa miehelleen, että minkä verran hän haluaa että heillä kyläillään, mies kertoo oman kantansa ja sitten teette kompromissiratkaisun.
Ja lopetat ihmeessä sen passaamisen, mies osaa ihan varmasti pestä pyykin ja tehdä ruuat pöytään. Ja jos hän ei halua, että veli ostaa itse ruokansa, niin sitten mies maksaa ns. hänen osuutensa
Mutta tässä on nyt kyse siitä, että mies yksin sanelee asiasta eikä ota ap:n mielipidettä tai tunteita huomioon. Ap ei mitenkään voi vaikuttaa siihen että hänen kotiinsa tunkeutuu lupaa kysymättä joku ulkopuolinen passauttamaan häiritsemään.
Tuntuu kyllä, että jos vähän penkoisi niin lapsuudesta saattaisi löytyä syy siihen miksi mies ei uskalla/halua asettaa rajoja veljelleen. Ehkä mies yrittää jotenkin ostaa veljen suosion?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lopetat ihmeessä sen passaamisen, mies osaa ihan varmasti pestä pyykin ja tehdä ruuat pöytään. Ja jos hän ei halua, että veli ostaa itse ruokansa, niin sitten mies maksaa ns. hänen osuutensaMutta tässä on nyt kyse siitä, että mies yksin sanelee asiasta eikä ota ap:n mielipidettä tai tunteita huomioon. Ap ei mitenkään voi vaikuttaa siihen että hänen kotiinsa tunkeutuu lupaa kysymättä joku ulkopuolinen passauttamaan häiritsemään.
Tuntuu kyllä, että jos vähän penkoisi niin lapsuudesta saattaisi löytyä syy siihen miksi mies ei uskalla/halua asettaa rajoja veljelleen. Ehkä mies yrittää jotenkin ostaa veljen suosion?
Miehellä on kova tarve miellyttää muita.. Tähän liittyy varmaan sitäkin..Eikä osaa asettaa rajoja tälle.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lopetat ihmeessä sen passaamisen, mies osaa ihan varmasti pestä pyykin ja tehdä ruuat pöytään. Ja jos hän ei halua, että veli ostaa itse ruokansa, niin sitten mies maksaa ns. hänen osuutensaHmmm, kyllä näinkin, mutta miehen tapaan liittyy heidän parisuhteensa ulkopuolisia yhteiseen kotiin tulevia henkilöitä. Kyllä mun mielestä miehen on tässä tapauksessa oltava se, joka enemmän joustaa. Tyyliin veli voi käydä silloin tällöin kahvilla tai syömässä, mutta ei jää lojumaan tuntikausiksi ja menee kotiinsa yöksi. Jos ap:n mies haluaa viettää enemmän aikaa veljensä kanssa, tapaamiset järjestetään muualle kuin heidän kotiinsa tai veli voi piipahtaa pihalla juttelemassa ja jatkaa kotiinsa. Siis tuollaistahan se normaalisti on lähisukulaisten ja ystävien kanssa. Piipahdellaan pikaisesti tulematta edes sisälle ja sit joskus ajan kanssa grillaillaan ja saunotaan tai kahvitellaan.
Veli asuu noin 100 km päässä meistä.. Siksi piipahtaminen ei oikein onnistu.. Ja jää yöksi, kun tulee. Ap
Helpoin tie ulos tietysti olisi... veljelle löydyttävä tyttöystävä, ja pian.
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin miettinyt 😆Ap
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä, joka olisi innoissaan passaamassa veljeä ja tämän lasta, passaustahan he tuntuvat tarvitsevan....onnea etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lopetat ihmeessä sen passaamisen, mies osaa ihan varmasti pestä pyykin ja tehdä ruuat pöytään. Ja jos hän ei halua, että veli ostaa itse ruokansa, niin sitten mies maksaa ns. hänen osuutensaHmmm, kyllä näinkin, mutta miehen tapaan liittyy heidän parisuhteensa ulkopuolisia yhteiseen kotiin tulevia henkilöitä. Kyllä mun mielestä miehen on tässä tapauksessa oltava se, joka enemmän joustaa. Tyyliin veli voi käydä silloin tällöin kahvilla tai syömässä, mutta ei jää lojumaan tuntikausiksi ja menee kotiinsa yöksi. Jos ap:n mies haluaa viettää enemmän aikaa veljensä kanssa, tapaamiset järjestetään muualle kuin heidän kotiinsa tai veli voi piipahtaa pihalla juttelemassa ja jatkaa kotiinsa. Siis tuollaistahan se normaalisti on lähisukulaisten ja ystävien kanssa. Piipahdellaan pikaisesti tulematta edes sisälle ja sit joskus ajan kanssa grillaillaan ja saunotaan tai kahvitellaan.
Veli asuu noin 100 km päässä meistä.. Siksi piipahtaminen ei oikein onnistu.. Ja jää yöksi, kun tulee. Ap
Äiti asuu 250 km päässä ja käymme harvakseltaan päiväseltään piipahtamassa.
100 km on lyhyt, jotkut ajat päivittäin työmatkana 2 × 100 km.
Eroa. Olen elänyt melkein 10v vastaavassa tilanteessa ja vuosi vuodelta vain paheni. Ei mies mun kanssa halunnut olla vaan sisarustensa. Nyt kun ollaan erottu, ei hän itse kutsu ketään kotiinsa. Muitten nurkissa kyllä luuhaa ja urputtaa, kun joutuu menemään vierailuille sisarustensa luokse ilman minua. Ihan pimeä äijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100km päästä voi hyvin käydä päiväseltään. Eri asia jos näkisivät harvoin, niin voisi olla kiva sitten viettää enemmän aikaa yhdessä.
Miten olisi pariterapia? Ellet ole valmis ottamaan (asumus)eroa? Sanot miehelle, että sinä joudut joka kerta veljen vieraillessa taipumaan, nyt on miehen vuoro tehdä jotakin sinun vuoksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lopetat ihmeessä sen passaamisen, mies osaa ihan varmasti pestä pyykin ja tehdä ruuat pöytään. Ja jos hän ei halua, että veli ostaa itse ruokansa, niin sitten mies maksaa ns. hänen osuutensaMutta tässä on nyt kyse siitä, että mies yksin sanelee asiasta eikä ota ap:n mielipidettä tai tunteita huomioon. Ap ei mitenkään voi vaikuttaa siihen että hänen kotiinsa tunkeutuu lupaa kysymättä joku ulkopuolinen passauttamaan häiritsemään.
Miehellä on kova tarve miellyttää muita.. Tähän liittyy varmaan sitäkin..Eikä osaa asettaa rajoja tälle.. Ap
Miksi hänellä ei ole tarvetta miellyttää sinua, ainoastaan parisuhteen ulkopuolisia henkilöitä? Taitaa pitää sinua niin itsestäänselvyytenä ettei sinun tunteesi enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hänellä ei ole tarvetta miellyttää sinua, ainoastaan parisuhteen ulkopuolisia henkilöitä? Taitaa pitää sinua niin itsestäänselvyytenä ettei sinun tunteesi enää kiinnosta.
Nii-i en tiedä.. Tai sit itse olen vaan liian kiltti kun mahdollistan tän.. Oon yrittäny sanoa, mutta riitahan siitä tulee ja en kuulemma voi estää veljeä kyläilemästä täällä. Olen kuulemma epäystävällinen jne. Ap
Ei tuollaisen mieslapsen kanssa parisuhde onnistu. Been there.
Älä käy kaupassa, älä kokkaa, älä tiskaa, älä siivoa, älä pyykkää, älä petaa, äläkä pidä vieraille seuraa. Kokeile ja katso mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehesi veli on sinkku ja hän ja poikansa ravaavat teillä suunnilleen joka viikonloppu pe/la. Ovat siis yhden illan/päivän vai jäävätkö myös yöksi?
Meillä on niin, että miehen veli harrastaa hieman vastaavaa, mutta heidän äitinsä kanssa. Miehen veli ja vaimo erosivat kymmenisen vuotta sitten ja heti eron jälkeen miehen veli lähti lasten kanssa omina viikonloppuinaan äitinsä hyysättäväksi. Kätevää, kun äiti tekee koko porukalle ateriat ja viihdyttää lapset, joten veli voi tehdä mitä huvittaa myös isäviikonloppuinaan.
Koska miehesi ei ole jo sanonut veljelleen, että menkääs jo siitä ajat sitten, hänelle tämä EI OLE ONGELMA. Se haittaa vain sinua. Koska he tulevat kutsumatta kotiisi säännöllisesti, sinun on vedettävä säännöt. Joko järjestät itsellesi ohjelmaa muualla tai järjestät herroille niin paljon vähemmän kivaa tekemistä sen verran, että oma koti alkaakin kiinnostaa entistä enemmän. Imuri käteen, vaihtavat vuodevaatteet, tiskaavat... Koska he tulevat säännöllisesti teille, ojenna ostoslista käteen ja sano, että he voivat tuoda nämä ja vastata osan kustannuksista, sillä he syövät teidän ruokianne säännöllisesti.
Ovat yleensä pe-su.. Kaksi yötä siis.. Sunnuntaina lähtevät. Kätevästi juuri kun aloitetaan paikkojen siivous. Välillä tuntuu, että veli käyttää veljensä hyväntahtoisuutta ja vieraanvaraisuutta hyväksi..Mies haluaa passata ja ostella hyviä ruokia jne ja että vieraat viihtyvät. Miehen mielestä vieraita pitää passata.. Tämä vaan unohtaa, että veli käy niin usein että ei minusta silloin tarvi olla koko ajan loihtimassa illallisia ja varmistaa vieraiden viihtyvyys.. Veli on niin tottunut tähän että ei aina edes kysy voiko meille tulla vaan ilmoittaa milloin on tulossa. Minua alkanut ärsyttää tuokin. Ap
Ymmärrän sinua todella hyvin, Ap. Olen introvertti itsekin ja käytän työssäni valtavasti energiaa, joten viikonloppuisin palautumisaikaa tarvitaan. En siis hyväksyisi, että mieheni veli ilmestyisi meille poikansa kanssa joka viikonloppu koko ajaksi kuin mihinkin hotelliin.
Miehesi veli käyttää miestäsi räikeästi hyväksi, se on selvää. Ymmärrän sen, että vieraille tahtoo olla vieraanvarainen, olen sellainen itsekin, mutta ollaan rehellisiä: miehen veli ja poika eivät ole enää vieraita. He asuvat teillä viikonloput. Jos joka vkl, se on jo 8 päivää kuussa.
Olisikohan aika laskea oikeat kustannukset ja antaa teille lasku, joka kattaa sähkön, veden, ruokakustannukset ja palvelun? Eihän missään hotellissakaan asuta ilmaiseksi, joten jos he käyttävät teidän kotianne hotellina, miksi ette anna laskua? Jos asuisitte vuokralla, niin ei menisi kauaa, kun jokin kyylä naapurista ilmoittaa eteenpäin, että teillä on 2 asukasta lisää ja joutuisitte maksamaan heistä vesimaksut.
On aika sanoa miehelle, ettei tällainen peli vetele. Jos miehesi veli ei pärjää kaksi poikansa kanssa ja miehesi haluaa viettää heidän kanssaan aikaan, miksei mieskööri kokoonnu joka viikonloppu veljen luona?
Auttaisiko asiassa, jos alat kokkaamaan pelkkää vegaaniruokaa?
Kuka maksaa asumisen ja ruuat? se päättää
Sano sille miehelle, että sinusta on kestämätöntä kun veli käyttää teidän kotia jatkuvasti ilmaisena hotellina, eikä edes vaivaudu kysymään sopiiko teille. Kysy tosiaan mieheltä miltä hänestä tuntuisi jos joku sinun sukulainen tai kaveri tekisi samoin.
Jos mies suuttuu, niin suutu sinä enemmän! Jos sanoo ettet voi estää vierailuita, niin sano että tämä on sinunkin koti, kyllä sinun mielipiteellä on merkitystä. Jos valittaa epäkohteliaaksi, niin sano että se vasta onkin epäkohteliasta että tulee kysymättä viikonlopuksi toisten kotiin, passauttaa ja elää talonväen kustannuksella.
Sinun täytyy nyt kimpaantua kunnolla ja opetella pitämään puolesi. Mikä on pahinta mikä voisi tapahtua? Mies suuttuu, entä sitten? Siinäpä suuttuu. Sinä voit jo etukäteen miettiä hyvät argumentit miehen väitteisiin ja iskeä takaisin, ei sinun tarvitse kuuliaisen alamaisen tavoin tyytyä siihen mitä mies sanoo.
Jos tilanne kärjistyy, niin sinä voit aina pakata kamppeet ja lähteä väliaikaisesti johonkin muualle ja jättää miehen keskenään miettimään että mitä tapahtui. Miehelle tekisi hyvää jos asettuisit häntä vaataan etkä antaisi kävellä ylitsesi.
Minä kyllä oikeasti eroaisin, en jaksaisi katsella tuommoista menoa vuosikymmeniä, enkä suostu tuhlaamaan elämääni sellaisen tyypin kanssa joka ei osaa keskustella rakentavasti asioista.