Miehen perhe kylässä jatkuvasti
On alkanut ärsyttää se, että miehen veli ja tämän poika vierailevat harva se viikonloppu meillä. Muutettiin vasta omakotitaloon ja siitä lähtien miehen veli on jatkuvasti täällä. Ostetaan tietty ruuat, laitetaan ne, tiskataan, pyykätäan jne. Itselleni nämä viikonloput ovat lähinnä työleiri ja vähintään sunnuntai menee kokonaan kodin hoidossa. Olen myös introvertti ja uuvun jos koko ajan on ihmisiä ympärillä. Mies on suuttunut, kun joskus vedin rajan ettei veli tulisi kun minun ystäviä oli käymässä ja tämä oli sovittu ajat sitten. Veli ei aina edes selvästi ilmoita tuleeko esim perjantaina vai lauantaina. Ärsyttää työviikon päätteeksi, kun veli usein on täällä perjantaina.. Mitä tällaiselle voi tehdä?
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi kun miettiä, mitä sen veljen päässä liikkuu kun toimii noin!? Ei tulis itselle pieneen mieleen toimia samoin. Mennä noin vaan ilmoittamatta, jatkuvasti, ilmaiseksi toisen nurkkiin, vaikka kuinka on sukulainen. Dingdong!
Veikkaisin, ettei lokki ajattele muuta kuin omaa etuaan: ilmaista ruokaa, oma sähkölasku ei kasva, peditkin hoitaa joku muu, ei tarvitse siivota... Kun kerran veljen luona palvelu pelaa, eikä itse tarvitse laittaa tikkua ristiin, niin miksi muuttaa asiassa mitään? Näin se tulee myös jatkumaan, ellei Ap vedä rajoja ja heitä lokkia ja lokinpoikaa pihalle.
Minä taas en ymmärrä miksi ap ei puhu suoraan sen veljen kanssa että ei ole ok tulla joka ikinen viikonloppu. Selvästikään miehelle nalkuttaminen ei auta mitään
Minä sanoin miehen veljelle, että en pidä hänestä yhtään, hän on itsekeskeinen kusipää. Koska hän kuitenkin on perheelleni sukua, mun on pakko sietää häntä tietyissä tilanteissa mutta pyrin pitämään ne tilanteet ihan minimissä
Hyvin ollaan pärjätty 10 vuotta
Siis aikuinen mies tulee joka viikonloppu 100 km päästä veljensä luo yökylään passattavaksi? Jossakin kohtaa on mennyt pieleen ja veljen lapsesta vissiin kasvatetaan samanlaista vätystä. Missä on heidän oma elämä?
Vierailija kirjoitti:
Siis aikuinen mies tulee joka viikonloppu 100 km päästä veljensä luo yökylään passattavaksi? Jossakin kohtaa on mennyt pieleen ja veljen lapsesta vissiin kasvatetaan samanlaista vätystä. Missä on heidän oma elämä?
Joo en minäkään ymmärrä mikä hinku koko ajan olla täällä.. Liian hyvät oltavat ilmeisesti. Tää miehen veli tienaa vielä 2 kertaa enemmän kuin mieheni niin absurdia että pienipalkkaiset minä ja mieheni kustannetaan aina ruuat.. Toivottavasti tänä vkloppuna säästytään yllätysvierailta.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä miksi ap ei puhu suoraan sen veljen kanssa että ei ole ok tulla joka ikinen viikonloppu. Selvästikään miehelle nalkuttaminen ei auta mitään
Minä sanoin miehen veljelle, että en pidä hänestä yhtään, hän on itsekeskeinen kusipää. Koska hän kuitenkin on perheelleni sukua, mun on pakko sietää häntä tietyissä tilanteissa mutta pyrin pitämään ne tilanteet ihan minimissä
Pitää varmaan sanoa silläkin uhalla, että veli suuttuu.. No ainakin jättäisi vierailut varmaan vähemmälle. Mies suuttuu myös, mutta menkööt sitten veljen kanssa ja eläkööt yhdessä, jos hän menee minun edelleni ja sen, että haluan välillä olla kotonani rauhassa vapaapäivinä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan sanoa silläkin uhalla, että veli suuttuu.. No ainakin jättäisi vierailut varmaan vähemmälle. Mies suuttuu myös, mutta menkööt sitten veljen kanssa ja eläkööt yhdessä, jos hän menee minun edelleni ja sen, että haluan välillä olla kotonani rauhassa vapaapäivinä. Ap
Hyvä, siitä se lähtee! Pidä pintasi ja laita lokki kuriin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi itse puhua suoraan veljelle? Sanot, että vaikka ovatkin sinusta mukavia, haluat olla kodissasi rauhassa ilman ulkopuolisia. Voit hyvin sanoa myös tuosta ruokailusta. Että joka toinen kerta veli maksaa ruuat.
Olen yrittänyt kerran sanoa veljelle tästä mutta silloin tämä otti nokkiinsa ja mieskin sanoi että suututin hänet.. Että meille veli todellakin on tervetullut.. Ap
Eli lokki suuttui, kun saavutettu etu yritettiin ottaa häneltä pois.
Seuraavan kerran, kun veli lapsineen saapuu, kerrot jämäkästi, mutta rauhallisesti ehdot. Kirjoita vaikka etukäteen paperille. Että juttu on nyt näin: tämä on myös minun kotini, eikä se ole oikein, eikä kohtuullista, että en voi työviikon jälkeen yhtään levätä ja rentoutua rauhassa, kun tullaan tyhjin käsin koko viikonlopuksi, ja jätetään jälkeen tiskit, pyykit ja siivoukset. Ja että se on jo pelkkä ilmoitusluontoinen asia, eikä edes kysytä, onko jotain muuta menoa. Jos tyyppi suuttuu, se kertoo siitä, että hän on hyväksikäyttäjä, koska ei ole edes yrittänyt osallistua kuluihin, tai tuonut mukanaan pyyhkeitä ja lakanoita. Hän kävelee ylitsenne mennen tullen, ja miehesi käytöksestä päätellen on tainnut tehdä niin aina.
On se ikävää kun itsellä ei ole kavereita eikä voi mennä mihinkään koskaan, pakko olla miehen vieressä 24/7.
Mä en voi kun miettiä, mitä sen veljen päässä liikkuu kun toimii noin!? Ei tulis itselle pieneen mieleen toimia samoin. Mennä noin vaan ilmoittamatta, jatkuvasti, ilmaiseksi toisen nurkkiin, vaikka kuinka on sukulainen. Dingdong!