Onko raamatun tapahtumista todisteita?
Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?
Kommentit (2183)
missä Raamatussa lukee: Jumala kutsuu jokaista kaksi, tai jopa kolme kertaa, jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalalle on kaikki mahdollista.
Ei tunnu olevan kuitenkaan mahdollista vakuuttaa ihmiset olemassaolostaan.
Ei tarvii vakuuttaa, usko riittää. Usko ainoastaan. Jumala pyytää uskomaan. Ei valuuttumaan. Jumala määrittelee. Sulla on vapaa tahto ja sinä saat päättää mitä uskot. Jos päätät uskoa että kaikki on sattumaa, niin sulla on vapaus tehdä niin.
Tiedät varmaan mistä Raamatun jakeista pii ja e löytyvät? Nehän löytyy juuri niistä jakeista joissa kerrotaan luomisesta, eli Mooses 1:1 ja Johannes 1:1 Aika hieno "sattuma".
Juu eivät löydy.
Juu täällä on jo ymmärretty kauan sitten että sinä et tule niitä sieltä löytämään.
Eikä kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
missä Raamatussa lukee: Jumala kutsuu jokaista kaksi, tai jopa kolme kertaa, jne
JOB 33 LUKU.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on valetta joka sana!
Ok. Mulle ei mutta sulle varmaan on.
Itse nautin historian tutkimisesta ja raamatun ja Jumalan salaperäisyydestä. Kaikkea ei voi selittää auki, ja se sopii minulle joka olen utelias tutkiva luonne. Jumala on paljon mielenkiintoisempi ja uskonelämä värikkäämpi kun siihen liittyy mysteeriä. Toki jotkut tulkitsevat Raamattua kirjaimellisesti. Minusta se on valitettavaa ja tekee uskosta tylsän, valmiiksipureskellun, jota on luontevaa karsastaa oli kyselijä tai ateisti tai uskova, millainen tahansa. Tämä on yksi syy miksi nautin luterilaisen kirkon nöyrästä tavasta tulkita sanaa ja olla etsijän ja kyselijän paikalla, ei valmiita vastauksia jakelemassa.
T. Lut.uskova
Saatana ei halua että ihmiset tietää sen olemassaolosta, sen takia koska sitten olisi helppo uskoa että myös Raamattu on totta.
Mutta siinä on se ongelma, että ihmisen pitäisi kuitenkin hyväksyä Saatana hallitsijakseen. On pitkäjänteistä työtä saada ihminen vähitellen houkuteltua saatananpalvontaan, koska eihän kukaan joka uskoo Raamatun todeksi tietenkään lähtisi Saatanan kelkkaan.
Ylpeys ja itsekkyys helpottaa tietysti Saatanan työtä. Ei se oöe helppo tie ottaa ristiä ja seurata Jeesusta.
Muistan kun olin ratkaisun paikalla. Mua pelotti että luovun jostain ihanasta. Pelotti luovuttaa "avaimet"
Mutta kun sen tein, sain vapauden. Tiedän mikä on tärkeää ja millä on merkitystä. Tämä on parasta, olla uskossa. Raamattu on totta. Jeesus elää. Ja Jeesus tulee ja loputkin pelastushistoriasta toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
History His story.
Raamattu kertoo koko maailman historian, alusta loppuun. Ja alusta loppuun koko kirja(kokoelma) kertoo Jeesuksesta. Ihmiskunnan pelastushistoria.
Ja lisäksi on maininta, että tämän maailmanhistorian jälkeen alkaa ikuisuus ja että Jumala luo uutta.
Niin kertoo. Nyt sinun pitäisi jotenkin saada ihmiset vakuuttuneeksi, että se kertomus on totta. Mitenkähän se tapahtuisi?
Mik mun pitäisi saada muut vakuuttuneeksi? Ei todellakaan pidä.
Sinulle on annettu lähetyskäsky. Se lukee raamatussa, siinä sinun lempisepitteessäsi.
Raamatussa sanotaan että jos joku ei ota vastaan niin lähde pois. Eli jankuttajalle ei tarvii vastata montaa ke
Sinulle hankalien kysymysten esittäminen ei ole pilkkaamista. Sinä vain koet sen hyökkäykseksi. Joudut nimittäin miettimään asioita siten, että maailmankuvasi saattaa järkkyä. Torjut sen tulkitsemalla kysymyksen esittäjän vihamieliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku viiimein vastata kysymykseen, pystyvätkö he uskomaan taivasta vihreäksi? Miksi tähän on niin vaikea vastata?
Varmasti voi jos haluaa, ainakin vähän leikillään. Happy now?
En ole vielä. Tuskin vastauskaan minua onnelliseksi tekee, mutta toki pientä iloa saisin, mikäli joku vapaan tahdon teoriaa kannattava voisi kertoa, kuinka ihminen voi valita uskoa Raamattuun vastoin omia havaintojaan, mutta ilmeisesti ei siihen, että taivas on vihreä. Mihin vapaa tahto katoaa tässä?
Ei se siihen liity. Olisiko sellainen valikoiva tahto? Joillakin on ihan valikoiva muisti. Kerroit itsekin että valitsee uskoa, mitähän mahtaa tarkoittaa? Jo
Tuohan on ristiriitainen. En niin tosissani pysty mutta kuvitella voin.
Niin on, ja siksi se kumoaa väitteen vapaasta tahdosta valita, mihin uskoo. Päivänselvä asia, mutta ketjussa on uskiksia, jotka esittävät väitettä kommentoimatta kyseistä vasta-argumenttia. Tuntuu jotenkin luuserimeiningiltä olla vastaamatta kysymykseen. Muutama yrittää ohjata keskustelua muualle, mutta suoraa vastausta selkeään kysymykseen ei heiltä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku viiimein vastata kysymykseen, pystyvätkö he uskomaan taivasta vihreäksi? Miksi tähän on niin vaikea vastata?
En ole vielä. Tuskin vastauskaan minua onnelliseksi tekee, mutta toki pientä iloa saisin, mikäli joku vapaan tahdon teoriaa kannattava voisi kertoa, kuinka ihminen voi valita uskoa Raamattuun vastoin omia havaintojaan, mutta ilmeisesti ei siihen, että taivas on vihreä. Mihin vapaa tahto katoaa tässä?
Kerro millaista se ilo on mitä sinä saat maailmassa. Kuvaile sitä.
Vierailija kirjoitti:
Saatana ei halua että ihmiset tietää sen olemassaolosta, sen takia koska sitten olisi helppo uskoa että myös Raamattu on totta.
Mutta siinä on se ongelma, että ihmisen pitäisi kuitenkin hyväksyä Saatana hallitsijakseen. On pitkäjänteistä työtä saada ihminen vähitellen houkuteltua saatananpalvontaan, koska eihän kukaan joka uskoo Raamatun todeksi tietenkään lähtisi Saatanan kelkkaan.
Ylpeys ja itsekkyys helpottaa tietysti Saatanan työtä. Ei se oöe helppo tie ottaa ristiä ja seurata Jeesusta.
Muistan kun olin ratkaisun paikalla. Mua pelotti että luovun jostain ihanasta. Pelotti luovuttaa "avaimet"
Mutta kun sen tein, sain vapauden. Tiedän mikä on tärkeää ja millä on merkitystä. Tämä on parasta, olla uskossa. Raamattu on totta. Jeesus elää. Ja Jeesus tulee ja loputkin pelastushistoriasta toteutuu.
Vielä parempaa on jättää satuolennot vähä-älyisille ja elää ihan normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan sitä sitten, kunhan nyt aluksi vastaat aiemmin esitettyihin kysymyksiin. Lopeta välttely ja sivuraiteille ohjaaminen, tuo on naurettavaa, mutta myös todella epäkohteliasta.
Luukas 16:27-31 FB38
[27] Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon [28] sillä minulla on viisi veljeä todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. [29] Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. [30] Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. [31] Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Niin kauan kuin on elämää on mahdollista kääntyä mutta sen jälkeen ei tule enää uusintaa. Ateisti elää kuin matopaskassa, se pieni tunkio on kaikki mitä on ja koko elämänsä juoksee karkuun. kellekkään ei ole luvattu huomista.
Vierailija kirjoitti:
[27] Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon [28] sillä minulla on viisi veljeä todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. [29] Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. [30] Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. [31] Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Niin kauan kuin on elämää on mahdollista kääntyä mutta sen jälkeen ei tule enää uusintaa. Ateisti elää kuin matopaskassa, se pieni tunkio on kaikki mitä on ja koko elämänsä juoksee karkuun. kellekkään ei ole luvattu huomista.
Vielä kun esität jonkinlaiset todisteet tuollaisten Moosesten ja Aabrahamien olemassaolosta niin voidaan jatkaa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Yksi niistä fraaseista, joita Raamattuun on lisätty siksi, että sillä voitaisiin vakuutella omaa uskoa. Luuletko tosissasi, että jos joku kaikkien kuolleeksi tietämä henkilö palaisi varmuudella tunnistettavana kertomaan, että kuoleman jälkeen on taivas, ettei kukaan uskoisi. Typerä väite, mikä perustuu vaan defenssiin vailla järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan sitä sitten, kunhan nyt aluksi vastaat aiemmin esitettyihin kysymyksiin. Lopeta välttely ja sivuraiteille
Sinulle on vastattu jo 68 sivua sitten ja olemme siirtyneet sivuraiteelle toisiin aiheisiin. Voit hyvin vastata kysymykseeni.
Jos jotakin ketju on vahvistanut, niin käsitystä uskovaisten vähästä älystä ja kusipäisyydestä. Todella epäkohteliasta ja jopa törkeää keskustelutyyliä edustavat. Aivan uskomatonta väkeä, eikä lainkaan hyvällä tavalla. Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se kätevää jos ihmisellä ei olisi vapaata tahtoa. Siinähän pääsisi vastuusta.
Ilmankos tätä valhetta ajetaan kuin käärmettä pyssyyn.
Pystytkö sinä uskomaan taivaan vihreäksi vastoin havaintojasi? Helppo kysymys vastata kyllä tai ei.
Vastausta odotellaan yhä. Sinulta kuin muilta samanmielisiltä.
Auttaisiko "Ethän sinä haluakaan uskoa!"
Kysymys on selkeä, johon pitäisi olla helppo vastata. Näkökään ei silti ole.
Miksi jollain olisi halu uskoa sellaiseen, johon oma järki sanoo, että se on mahdotonta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se siihen liity. Olisiko sellainen valikoiva tahto? Joillakin on ihan valikoiva muisti. Kerroit itsekin e
"mutta ketjussa on uskiksia.." Ikäänkuin kukaan muu haluaisi että Raamattu on totta. Sehän olisi katastrofi niille jotka ei usko.
Mutta kaikille tulee se päivä jolloin he polvistuvat ja sanovat että Jeesus on Herra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan sitä sitten, kunhan nyt aluksi vastaat aiemmin esitett
Sinulle on vastattu jo 68 sivua sitten ja olemme siirtyneet sivuraiteelle toisiin aiheisiin. Voit hyvin vastata kysymykseeni.
Yhtään vastausta en ole saanut vapaan tahdon kannattajalta, että kykenevätkö he uskomaan taivaan vihreäksi. Pyydetty vastaus on kyllä tai ei. Koska vastaus olisi niin helppo antaa, sen antamatta jättäminen kertoo ikävää tarinaa teistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se kätevää jos ihmisellä ei olisi vapaata tahtoa. Siinähän pääsisi vastuusta.
Ilmankos tätä valhetta ajetaan kuin käärmettä pyssyyn.
Pystytkö sinä uskomaan taivaan vihreäksi vastoin havaintojasi? Helppo kysymys vastata kyllä tai ei.
Vastausta odotellaan yhä. Sinulta kuin muilta samanmielisiltä.
Auttaisiko "Ethän sinä haluakaan uskoa!"
Kysymys on selkeä, johon pitäisi olla helppo vastata. Näkökään ei silti ole.
Miksi jollain olisi halu uskoa sellaiseen, johon oma järki sanoo, että se on mahdotonta?
Vastaa nyt vaan, äläkä venkoile
Tuohan on ristiriitainen. En niin tosissani pysty mutta kuvitella voin.