Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamatun tapahtumista todisteita?

Vierailija
13.06.2021 |

Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?

Kommentit (2183)

Vierailija
1721/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa kerrotaan, että muut synnit saa anteeksi, mutta ei Pyhän Hengen pilkkaa 

sitä se ilmeisesti tarkoittaa, että ei ota vastaan Jeesusta 

Raamatussa kerrotaan myös että pii on kolme, joten ei nyt ihan hirveästi vakuuta sen kirjan kertomukset. 

Vierailija
1722/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntiinlankeemus ihmisillä ja enkeleillä ajoi tilanteeseen, jossa täällä vallitsee hyvä ja paha 

Demonit haluavat estää Jeesuksen suunnitelmat ihmisten kohdalla 

Joten meillä on aika, elämä täällä, tehdä valintamme 

Joo-o. Vielä kun joku esittäisi todisteet tuollaisesta syntiinlankeemuksesta, enkeleistä, demoneista ja Jeesuksen suunnitelmista niin päästäisiin eteenpäin. 

Raamatussa jo kerrotaan. Jumala pystyy varjella sanansa.

Tästä tuli muuten mieleeni sekin että muistimme on kuulemma helppo pyyhkiä ja tulee muuten puhdasta. Ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkoon kukin uskossaan autuaaksi. Ei sen pitäisi olla muilta pois. Miksi muiden usko ahdistaa niitä, jotka eivät usko? "Totuuksien" tuputtamista esiintyy puolin ja toisin, kuten täältäkin saa lukea. Ei nämä asiat jankkaamalla muutu.

Tiedätkö, että tällä ketjulla on sellainen ihmeellinen ominaisuus, että sitä ei ole pakko lukea jos ei halua? Jotkut tykkäävät vänkäämisestä. Anna heidän tulla vänkäyksessään autuaaksi, ei sen pitäisi olla sinulta pois.

Vierailija
1724/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa näköjään uskovaiset humaltumaan taas ihan kunnolla. Sen huomaa siitä kun tänne tulee koko ajan enemmän ja enemmän niiden aivopieruja.

Vierailija
1725/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta totuus ei muutu vaikka kuvittelisimme mitä 

Vielä kun luulevaisetkin sisäistäisi tuon. 

Vierailija
1726/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa ei ole syntiä 

mahtavinta on, että sinne on Jeesuksen kautta kaikki kutsuttu 

jos otat kutsun vastaan 

ei voi palvella kahta herraa, mutta Jeesuksen annettava on rakkaus 

Juu en ota vastaan mitään epämääräisiä kutsuja tilaisuuksiin joiden olemassaoloa en edes pysty varmistamaan. 

Vierailija
1727/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa ei ole syntiä 

jos otat kutsun vastaan 

Juu en ota vastaan mitään epämääräisiä kutsuja tilaisuuksiin joiden olemassaoloa en edes pysty varmistamaan. 

Aina ei kysytä lupia, Jumala saattaa tietää sinuakin paremmin.

Vierailija
1728/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala sallii, se on kohteliaampi sanonta.

Juu. Tracie Harrisia mukaillakseni:

Jos minä näen, että joku r ai sk aa pientä lasta, niin minä teen kaikkeni, jotta hän lopettaa ja päätyy poliisien hoteisiin.

Jos Jumala näkee, että joku r ai sk aa pientä lasta, niin hän laittaa oven kiinni ja sanoo: "kun olet lopettanut, niin minä rankaisen sinua".

Tämä on ero minun ja sinun Jumalasi välillä.

Ei hän rankaise jos tuo henkilö ottaa Jeesuksen sydämmeensä.

Sekin vielä.

On hauska ajatella, että vankilassa uskoon tullut homo-kan nib aali-ne kro fiili-sa rja mu rha aja Jeffrey Dahmer on nyt taivaassa, ja monet hänen homoseksuaalisista uhreistaan helvetissä.

Jumala on oikeudenmukainen.

Tämä oli mullekin aluksi vaikeaa. Mulla oli katkeruutta ja vihaa monia ihmisiä kohtaan ja just jotain pahoja rikollisia kohtaan. Mutta sitten Jumala alkoi muuttaa mun sydäntä. Se on ihmeellistä kun anteeksiantamus alkaa tulla sydämeen. Ennen just ajattelin että en kyllä halua jonkun tyypin x kanssa olla taivaassa. Joo, meille tehdään sydämen ympärileikkaus ja se on ihmeellistä.

Vierailija
1729/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syntiinlankeemus ihmisillä ja enkeleillä ajoi tilanteeseen, jossa täällä vallitsee hyvä ja paha 

Joo-o. Vielä kun joku esittäisi todisteet tuollaisesta syntiinlankeemuksesta, enkeleistä, demoneista ja Jeesuksen suunnitelmista niin päästäisiin eteenpäin. 

Raamatussa jo kerrotaan. Jumala pystyy varjella sanansa.

Niin kerrotaan juu, mutta pyysin todisteita jotka vahvistavat ne kertomukset todeksi. 

Vierailija
1730/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me muut mentiin jo eteenpäin.

No tulkaa takaisin tai menkää eteenpäin jonnekin toiseen ketjuun jonka aihe on paskat jeesusaforismit. Täällä olisi tarkoitus keskustella Raamatun todisteista. 

Vierailija
1731/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin vielä.

On hauska ajatella, että vankilassa uskoon tullut homo-kan nib aali-ne kro fiili-sa rja mu rha aja Jeffrey Dahmer on nyt taivaassa, ja monet hänen homoseksuaalisista uhreistaan helvetissä.

Jumala on oikeudenmukainen.

Tämä oli mullekin aluksi vaikeaa. Mulla oli katkeruutta ja vihaa monia ihmisiä kohtaan ja just jotain pahoja rikollisia kohtaan. Mutta sitten Jumala alkoi muuttaa mun sydäntä. Se on ihmeellistä kun anteeksiantamus alkaa tulla sydämeen. Ennen just ajattelin että en kyllä halua jonkun tyypin x kanssa olla taivaassa. Joo, meille tehdään sydämen ympärileikkaus ja se on ihmeellistä.

Ihan vilpittömästikö tämä on se ongelma, jonka asiassa näet? Että sinä joudut olemaan samassa taivaassa Dahmerin kanssa? Ei se, että yksi historian sairaimmista k*sipäistä on taivaassa samalla kun hänen uhrinsa, joista nuorin oli 13-vuotias (jonka Dahmer yritti muuttaa "eläväksi zombiksi" poraamalla kalloon reiän ja ruiskuttamalla sinne happoa) ovat, ainakin useimmat, helvetissä, koska olivat seksuaalisesti aktiivisia homoseksuaaleja?

Todella omituisen ja puistattavan itsekeskeinen reaktio asiaan.

Vierailija
1732/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskonko läheskään kaikkiin kerrottuihin tapahtumiin sellaisenaan vaan lähinnä tietona ja opetuksina asioista. En välitä siitä ovatko ne oikeasti tapahtuneet ja juuri kuvatunlaisina.

Uskon kuitenkin opetuksiin rakkaudesta koska ne käyvät järkeen ja ymmärrän oppiläksyjä rakkauteen liittyen.

Ateisti

Vierailija
1733/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä uskonko läheskään kaikkiin kerrottuihin tapahtumiin sellaisenaan vaan lähinnä tietona ja opetuksina asioista. En välitä siitä ovatko ne oikeasti tapahtuneet ja juuri kuvatunlaisina.

Uskon kuitenkin opetuksiin rakkaudesta koska ne käyvät järkeen ja ymmärrän oppiläksyjä rakkauteen liittyen.

Ateisti

Juu, Raamatusta löytyy kyllä oikein hyvääkin, niinkuin varmaan jokaisesta "pyhästä" ja toki monesta muustakin kirjasta ymv mediasta. Omaan moraalikäsitykseen on vaikuttanut voimakkaasti lapsena/nuorena innolla pelaamani Ultima-pelisarjan hyvejärjestelmä.

Ongelma on sitten se, että jokaista hyvää toimintaohjetta kohtaan Raamatussa lienee luokkaa viisi surkeaa tai eriskummallista. Ultima-pelisarjassa osumatarkkuus oli sentään seitsemän enemmän tai vähemmän hyvää vs yksi varsin epäilyttävä.

Vierailija
1734/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa ei ole syntiä 

jos otat kutsun vastaan 

Tai sitten koko Jumalaa ei ole olemassakaan. 

Vierailija
1735/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on miesten kirjoittama patriarkaalinen satukirja, jossa kaikki sankarit jumalasta lähtien ovat miehiä, ja nainen kelpaa "sankariksi" vain jos se on neitsyt ja erikseen jumalan valitsema. Kaikki raamatun tapahtumat sijoittuvat hyvin pienelle alueelle Lähi-Idässä, mistä on helppo päätellä että esim. "vedenpaisumus" on ollut joku paikallinen tulva, jos se satu ylipäätään edes liittyy mihinkään todelliseen tapahtumaan. Läheinen pieni aavikkokin oli muinaishihhulille niin tuntematonta aluetta, että kuvitteli sen läpi kulkemiseen kuluvan 40 vuotta. Raamatussa näkyy ihmisen kädenjälki aina orjuuden hyväksymisestä homofobiaan ja kaikkea p*skaa siltä väliltä, enkä voi kuin ihmetellä miten tyhmä ihmisen pitää olla uskoakseen mokomaa primitiivistä soopaa totena.

Vierailija
1736/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala sallii, se on kohteliaampi sanonta.

Juu. Tracie Harrisia mukaillakseni:

Jos minä näen, että joku r ai sk aa pientä lasta, niin minä teen kaikkeni, jotta hän lopettaa ja päätyy poliisien hoteisiin.

Jos Jumala näkee, että joku r ai sk aa pientä lasta, niin hän laittaa oven kiinni ja sanoo: "kun olet lopettanut, niin minä rankaisen sinua".

Tämä on ero minun ja sinun Jumalasi välillä.

Ei hän rankaise jos tuo henkilö ottaa Jeesuksen sydämmeensä.

Sekin vielä.

On hauska ajatella, että vankilassa uskoon tullut homo-kan nib aali-ne kro fiili-sa rja mu rha aja Jeffrey Dahmer on nyt taivaassa, ja monet hänen homoseksuaalisista uhreistaan helvetis

Ymmärrätköhän itse lainkaan miten sairaalta ja vastenmieliseltä kuulostat? Viattomat kituu ikuisuuden helvetissä yhden maailmanhistorian sairaimman kuspään murhaamiina ja sinua vähän harmittaa se, että heidän murhaaja pääsee kanssasi taivaaseen, mutta ei oikeasti sekään. Uhreista viis. 

Vierailija
1737/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaassa ei ole syntiä 

jos otat kutsun vastaan 

Jumala tekee tarjouksen, josta ei voi kieltäytyä😁

Vierailija
1738/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Joonan tarina? Uskooko siihen kukaan tosissaan? Hetulavalaiden nielusta ihminen ei mahdu läpi, hammasvalaiden esiintymisestä Välimerellä ei minulla ole tietoa.

Kolme päivää vailla happea mahahappojen keskellä. Tarjoaako joku todeksi, ettei Joona tukehtunut ja sulanut?

Vierailija
1739/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaasta tahdosta uskikset koettavat monessa yhteydessä tehdä näppärää kiertotietä pois Jumalan julmuudesta. 

Vapaata tahtoa voi kokeilla monella tavalla. Yrittäkää ensiksi uskoa, että taivas on vihreä. Toinen koe voisi odottaa talveen. Menkää alasti lumihankeen makaamaan, ja estäkää tahto lopettaa siinä makaaminen. Pitää onnistua, mikäli tahto on kaikesta ulkoisesta vapaa.

Vierailija
1740/2183 |
28.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaasta tahdosta uskikset koettavat monessa yhteydessä tehdä näppärää kiertotietä pois Jumalan julmuudesta. 

Vapaata tahtoa voi kokeilla monella tavalla. Yrittäkää ensiksi uskoa, että taivas on vihreä. Toinen koe voisi odottaa talveen. Menkää alasti lumihankeen makaamaan, ja estäkää tahto lopettaa siinä makaaminen. Pitää onnistua, mikäli tahto on kaikesta ulkoisesta vapaa.

Menr alasti makaamaan ja estä tahto lopettaa makaaminen? Häh? Tuota... jos haluat lopettaa makaamisen siinä niin sitten lopetat.

Tahto minulla kyllä on, muttei voimaa tahdon toteuttamiseen.

Uskikset tietää ettei voi kieroilla Jumalan edessä. Valheessa voit uida elämäsi aikana, mutta kaikille tulee päivä jolloin kohtaat totuuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän