Onko raamatun tapahtumista todisteita?
Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?
Kommentit (2183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala sallii, se on kohteliaampi sanonta.
Juu. Tracie Harrisia mukaillakseni:
Jos minä näen, että joku r ai sk aa pientä lasta, niin minä teen kaikkeni, jotta hän lopettaa ja päätyy poliisien hoteisiin.
Jos Jumala näkee, että joku r ai sk aa pientä lasta, niin hän laittaa oven kiinni ja sanoo: "kun olet lopettanut, niin minä rankaisen sinua".
Tämä on ero minun ja sinun Jumalasi välillä.
Ei hän rankaise jos tuo henkilö ottaa Jeesuksen sydämmeensä.
Joka pojan sydämeen mahtuu vain yksi ä m m ä.
Siinä on kaksi sen takia että uskikset ymmärtäisivät paremmin. Heillä on tapana laittaa kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on ymmärtämätön pikkulapsi koulutettu. Syöpä on k*sista p*skaa, toivottavasti on tullut/tulee kuntoon, ettei ainutkertainen mahdollisuutensa kokea asioita jää kovin lyhyeksi. Toki jos kristinusko olisi totta, niin hänellehän olisi loistava onnenpotku kuolla ennen kuin ehtii kasvaa kyseenalaistusikään.
Itse lapseni haudanneena ateistina olisin silmää räpäyttämättä vaihtanut paikkaa tyttöni kanssa jos olisin voinut. Mutta maailmankaikkeus ei kysy lupaa, eikä tarkoita sen enempää pahaa kuin hyvääkään, se vain on eikä muuta voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus näytti meille tien, ei enää tarvita muuta uhria
mutta jokaisen täytyy valita pitääkö kutsua halpana
Kaikkitietävä tietää ihmisten valinnat. Kaikkivaltias saa ihmiset valitsemaan kuten tahtoo. Jos ihminen valitsee väärin eikä kaikkivaltias sitä estä, kaikkivaltias haluaakin ihmisen vallitsevan väärin.
Miksi kaikkivaltias teki väärin valitsevia?
Kaikkivaltias teki ihmisiä.
Aivan. Oikein valitsevia ja väärin valitsevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkitietävä tietää ihmisten valinnat. Kaikkivaltias saa ihmiset valitsemaan kuten tahtoo. Jos ihminen valitsee väärin eikä kaikkivaltias sitä estä, kaikkivaltias haluaakin ihmisen vallitsevan väärin.
Vaikka niin koska ihminen on inhimillinen ja hänellä on vapaa tahto valita. Omalla vastuulla on valita tietoisesti väärin.
Jos vanhempasi uskovat Jeesukseen niin, että Jeesus on heidän elämänsä Herra,
tn he ovat rukoilleet puolestasi
Kannattaa rukoilla Jeesusta, että Hän kirkastaisi totuuden
se miten muut elävät ei voi sinua pelastaa. Monet ikävä kyllä ovat matkalla iankaikkiseen eroon Jumalasta
me näemme miten maailmassa vaikuttaa, kun Jumalan arvoja ei noudateta rakkaudesta
kyllä uskovatkin tekevät syntiä, meidän täytyy pyrkiä parannukseen ja Jeesus auttaa
kunnes koittaa se päivä, että kaikki entinen on mennyt
ja me kaikki kuolemme, elämä voi päätyy milloin vaan
kannattaa miettiä, että on ollut viisas ja tehnyt oikein, kun se on vielä mahdollista
ei kukaan joka uskoo helvettiin, voi rakastaa lähimmäistään ja olla välinpitämätön, missä tämä viettää ikuisuuden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se, mikä ei jää arvailujen varaan on se, että maapallo ei koskaan ole ollut veden peitossa siten, että kaikki korkeimmatkin vuorenhuiput olisivat olleet veden alla.
Kerropa ihmeessä miksi maapallon olisi pitänyt olla kokonaan täytettynä vedellä niin, että kaikki vuoren huiput olisivat olleet veden alla??? Eikö vähempi riittänyt??? Vitä mittua? Joku uskonto asia? Vesi ei voi nyt vaan yhtäkkiä lisääntyä ja sitten kadota. Sitä ei voi puristaa kasaan, mutta se voi höyrystyä ja lennellä ilmakehään ja sitten palaa maan päälle.
Luit kirjoitukseni vähän väärin, en toki ihmettele koska oli epäselvästi kirjoitettu. Hyvin tyypillistä minulle, valitettavasti.
Tarkoitin sanoa, että on aivan selvää, että Raamatun kuvailemaa vedenpaisumusta, jossa kaikki korkeimmatkin vuorenhuiput olisivat olleet veden alla ei koskaan ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka niin koska ihminen on inhimillinen ja hänellä on vapaa tahto valita. Omalla vastuulla on valita tietoisesti väärin.
Edelleenkään ei ole mahdollista valita uskoa sellaista, joka oman parhaan ymmärryksen mukaan on epätotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka niin koska ihminen on inhimillinen ja hänellä on vapaa tahto valita. Omalla vastuulla on valit
Miksi ei ole mahdollista sellainen valinta?
Vierailija kirjoitti:
"Miksi sinä kiellät asiat ja tuputat itse kuitenkin ihan mitä haluat?"
Faktojen, kuten sen mitä tieteelliseltä todisteelta vaaditaan, ei ole tuputtamista. Etenkään ketjussa joka koskee juuri sitä.
Todellisuus on aina subjektiivista. Se on kokemus, josta voi esittää vain väitteitä. Sanat väärentävät todellisuuden. Ei ole mitään kollektiivista todellisuutta. Todiste on vain väite, joka tukee toista väitettä, mutta on silti vain väite, kuten myös näiden välinen syy-yhteys on vain väite. Ei muuta. Mitään varsinaista tietoa ei todellisuudessa ole olemassa, koska myös subjektiivinen todellisuus perustuu vain väitteisiin, eikä tietoa sen olemassaolosta ole. Se, kuten historiakin on vain mielikuvia, ei todellisuutta.
Käytännössä Raamattu on tarina tästä. On Jumalan todellisuus ja on ihmisen todellisuus. Synti on näiden todellisuuksien välinen ero eli erillisyys Jumalasta eli ego. Ego pelkää kuolemaa, koska se tietää, että se ei ole todellinen. Raamatun mukaan synnin palkka on kuolema. Ego ei siten voi jäädä henkiin. Vain tietoisuus "elää".
Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.
Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa.
Eli, jos ego (se joka kuvittelet olevasi) kuolee enennen kuin kuolet, niin et kuole kun kuolet.
Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
Sinua ei ole olemassa, joten sinun on ensin kuoltava, jotta voit elää eli syntyä uudelleen.
Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne.
Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?
Vierailija kirjoitti:
Kas tuosta vähän sivistyneempiä hevosmiehiä:
Täällä käydään kamppailua sieluista
ja pimeyden ja valkeuden välillä
Kannattaa olla rehellinen, onko tämä kristinuskon näkemys mahdollinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedenpaisumus on tapahtunut oikeasti. Asiasta on olemassa tieteellistä tutkimusta.
Tuskin silloin silti rakennettiin h*lvetin iso laiva, johon mahtui kaikki elävä. Myös kengurut ja koalat australiasta jne.
Tuohon aikaan ei pystytty rakentamaan niin isoa laivaa puusta, joka olisi voinut edes pysyä jotenkin kasassa jossain aaltojen ja myrskyjen keskellä. Sitä voi jo nyt jokainen ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi pointti Jumalan sanaan Raamattuun. Raamattu ei opeta kolminaisuutta. Jumala ja Jeesus ovat eri persoonia ja Jeesus on Jumalan poika.
Kovin on patriarkaalista menoa kun naisesta ei sanota mitään. On vain, isä, poika ja jokin pyhä orkku.
Selkiintyykö käsitys todellisuudesta, onko vastauksia elämän kysymyksiin
Vierailija kirjoitti:
Vapaan tahdon
Niin se vapaa tahto päättyy siihen kun valitsee väärin ja joutuu "helvettiin". ;)
Ei kannata jumittaa epäolennaisissa seikoissa niin, että missaa olennaisen
mutta Jumala pystyy ihmisiin
ei Jumala ole kuin ihmiset rajoittunut
Eli jokainen joka syntinsä hylkää ja tunnustaa saa armon, ottaessaan Jeesuksen vastaan elämänsä Herrana
silloin ihmisessä asuu Pyhä Henki
mitkään vainot eivät ole verrattavissa ikuisuuteen Jumalan läsnäolossa