Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamatun tapahtumista todisteita?

Vierailija
13.06.2021 |

Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?

Kommentit (2183)

Vierailija
741/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kun kirjan kirjoittajat ovat jo kuolleet niin miten he voisivat todistaa mitään enää?"

Jos ei mitään todisteita ole, niin eipä minulla siinä tapauksessa ole mitään syytä uskoa kirjan sisällön olevan totta. Voin sen silti viihteenä lukea, jos se on hyvin kirjoitettu.

Et varmaan usko että suomessa on sodittu? On vain muutama heikkolaatuinen kuva ja video miehistä joilla on ase kädessä. 

Missä olen niin sanonut, ole hyvä ja täsmennä?

Koska ei ole todisteita niin sä et usko.

Missä olen niin sanonut, ole hyvä ja täsmennä? Vai yritätkö kenties sittenkin valehdella minun sanoneen niin, mitäs se Jumalasi mahtaa siitä tykätä? Muistelisin että jotain asiasta oli jossain ihan suht keskeisissä säännöissäkin mainittu...

Vierailija
742/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel on täynnä arkeologisia kaivauksia paikoista joissa Jeesus aikoinaan toimi. Ja raamattu, lähinnä vanha testamentti, on itse asiassa melko hyvä historian kirja. 

Millaistahan olisi olla noin yksinkertainen?

Elämä varmaan olisi helppoa. Kunhan jättää muut rauhaan omien uskomusten tuputtamiselta.

Joo älä enää koskaan julkaise yhtäkään tekstiä, kuvaa, tai mitään totena koska se olisi tuputtamista. Kuka nyt sua ihmisrukkaa uskoisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu on kaikkein todistetuin kirja maailmassa, yli 25 000 kirjoitusta ei riitä todisteeksi? Ok.

Miljardi kärpästä ei voi olla väärässä, paska on hyvää!

Mielipidettä ei nyt kysytty.

Uskominen on periaatteessa mielipiteen jatke. 

Vierailija
744/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siellä ainakin joitain oikeita historiallisia ihmisiä, kuten Juudaan, Israelin ja Persian kuninkaita.

Vierailija
745/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kun kirjan kirjoittajat ovat jo kuolleet niin miten he voisivat todistaa mitään enää?"

Jos ei mitään todisteita ole, niin eipä minulla siinä tapauksessa ole mitään syytä uskoa kirjan sisällön olevan totta. Voin sen silti viihteenä lukea, jos se on hyvin kirjoitettu.

Et varmaan usko että suomessa on sodittu? On vain muutama heikkolaatuinen kuva ja video miehistä joilla on ase kädessä. 

Suomen sodista ei ole todisteita? Oletko ihan terve? Voitko hyvin? Huimaako sinua? Ethän ole yksin, ethän?

Vierailija
746/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä olen niin sanonut, ole hyvä ja täsmennä? Vai yritätkö kenties sittenkin valehdella minun sanoneen niin, mitäs se Jumalasi mahtaa siitä tykätä? Muistelis

"Jos ei mitään todisteita ole, niin eipä minulla siinä tapauksessa ole mitään syytä uskoa kirjan sisällön olevan totta."

Vierailija
747/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla? Millaisia?

Vierailija
748/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen sodista ei ole todisteita? Oletko ihan terve? Voitko hyvin? Huimaako sinua? Ethän ole yksin, ethän?

Missä ne on???? Tekstit? Muutama heikkolaatuinen kuva miehistä ase kädessä? 

Vierailija
749/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sodista paljon esineistöä olemassa. Voi vaikka mennä katsomaan sota-aikana kaivettuja juoksuhautoja ja bunkkereita. On myös elossa ihmisiä jotka ovat henkilökohtaisesti olleet paikalla. Tapahtumista on tuhansia valokuvia.

Jos Raamatun kertomuksista olisi näin mittava määrä todistusaineistoa olemassa niin mitää muita uskontokuntia kristinuskon lisäksi ei olisi enää olemassa ollenkaan!

Vierailija
750/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistusjankkaaja vauhdissa taas tässä ketjussa :D

Ehkä entinen poliisi joka sai potkut koska ei koskaan löytänyt yhtään todistetta mihinkään asiaan koko uransa aikana?

Eikös tuo kuvaa sinua aika hyvin? Et ole löytänyt todisteita esitettäväksi.

Sinua mahtaa harmittaa se.

Olen maininnut täällä todisteita

Yksikään todiste ei kelpaa jankkaajalle. Mutta onneksi on aina myös niitä etsijöitä jotka ovat tosissaan, ja saavat tulla uskoon.

Kokeilepa kuitenkin, jos vaikka kelpaisikin. Sittenhän se nähdään kun kerrot sen todisteen.

Vierailija
751/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel on täynnä arkeologisia kaivauksia paikoista joissa Jeesus aikoinaan toimi. Ja raamattu, lähinnä vanha testamentti, on itse asiassa melko hyvä historian kirja. 

Millaistahan olisi olla noin yksinkertainen?

Elämä varmaan olisi helppoa. Kunhan jättää muut rauhaan omien uskomusten tuputtamiselta.

Joo älä enää koskaan julkaise yhtäkään tekstiä, kuvaa, tai mitään totena koska se olisi tuputtamista. Kuka nyt sua ihmisrukkaa uskoisi.

En yritä vakuutella ihmisille olemattomia asioita tosiasioina. 

Vierailija
752/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sodista paljon esineistöä olemassa. Voi vaikka mennä katsomaan sota-aikana kaivettuja juoksuhautoja ja bunkkereita. On myös elossa ihmisiä jotka ovat henkilökohtaisesti olleet paikalla. Tapahtumista on tuhansia valokuvia.

Jos Raamatun kertomuksista olisi näin mittava määrä todistusaineistoa olemassa niin mitää muita uskontokuntia kristinuskon lisäksi ei olisi enää olemassa ollenkaa

Raamatun paikkoja on olemassa, halkaistu kivi mm. kuollut meri yms. Eihän paikat todista yhtään mitään. 

Vierailija
753/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aineistoa on niin maan p*rkeleesti, jos viime sodista puhutaan. Ihan jo mummini kirjahyllyssä oli kaksi kappaletta kuvallista aineistoa. Huikeaa myös, että valtava joukko tapahtuma-aikaan kirjoittaneita todistajia samaistetaan muutamaan tuntemattomaan, jotka kirjoittivat vuosikymmeniä oletettujen tapahtumien jälkeen.

Vierailija
754/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä olen niin sanonut, ole hyvä ja täsmennä? Vai yritätkö kenties sittenkin valehdella minun sanoneen niin,

"Jos ei mitään todisteita ole, niin eipä minulla siinä tapauksessa ole mitään syytä uskoa kirjan sisällön olevan totta."

Niin? Nyt oli puhe Suomen sodista, ei sinun kuvitteellisesta Caesarista kertovasta kirjasta. Taisi nyt päästä sieltä väärä todistus lähimmäisestäsi. Ai ai, se on menolippu helvettiin nyt sinulle sitten!

Vierailija
755/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö olla? Millaisia?

Ei ole mikään pakko olla. Kannattaa kuitenkin silloin hyväksyä se, että hyvin harva ottaa kertomukset todesta.

Vierailija
756/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aineistoa on niin maan p*rkeleesti, jos viime sodista puhutaan. Ihan jo mummini kirjahyllyssä oli kaksi kappaletta kuvallista aineistoa. Huikeaa myös, että valtava joukko tapahtuma-aikaan kirjoittaneita todistajia samaistetaan muutamaan tuntemattomaan, jotka kirjoittivat vuosikymmeniä oletettujen tapahtumien jälkeen.

Niitä uskot mutta et raamattua? Heh jännä juttu.

Vierailija
757/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useita hautoja täynnä sodassa kuolleita. Lukuisia kirjallisia dokumentteja. Lukuisia sodan aikaisia hyvälaatuisia kuviakin on. Ja sellainenkin juttu kuin MEIDÄN VETERAANIT.

Vierailija
758/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ne on???? Tekstit? Muutama heikkolaatuinen kuva miehistä ase kädessä? 

Jos et tuota tiedä, niin ei riitä minulla enää elinaikaa sinua auttamaan. Mutta voit perustaa kyllä oman ketjusi Suomen sotien kuvitteellisuudesta jos asia kiinnostaa. Tähän ketjuun se ei kuulu.

Vierailija
759/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Nyt oli puhe Suomen sodista, ei sinun kuvitteellisesta Caesarista kertovasta kirjasta. Taisi nyt päästä sieltä väärä todistus lähimmäisestäsi. Ai ai, se on menolippu helvettiin nyt sinulle sitten!

Ei ollut kun raamatusta. Tai mistä tahansa historiassa tapahtuneista asioista. Et usko mihinkään siis? Et edes eiliseen? Kuvat ja tekstit ei riitä. Ei edes ne tiskit tiskipöydällä.

Vierailija
760/2183 |
26.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on siellä ainakin joitain oikeita historiallisia ihmisiä, kuten Juudaan, Israelin ja Persian kuninkaita.

Siis ei ole ollut, ei voida todistaa että on ollut yhtään ihmistä. Ihmisiä räjähti 1326 vesuviuksen räjähdyksessä, sieltä tuli ihmiset jogka tänään elää. Ei ole todisteita muusta eiole. Todista, todista. Noniin, et todistanut. Et ole todistanut. Todista. Ei ole yhtään todistetta. Anna todisteet. Todista. Miksi et todista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän