**LOKAMASUT TIISTAINA**
Kommentit (50)
Tuolla ne makkarissa odottelee käyttöä. Äippäpakkauksen makuupussin olen sinne laittanut sisälle ja pienen nallen roikkumaan siihen kuomun reunaan:) Kumpa pääsisi jo niitä tuonne ulos työntelemään...ei viitis ihan tyhjänä niitä kauheesti kärrätä..heh, saa vielä hullun maineen :D :D
minkä väriset ceroxit teillä on? ja otitko kovalla vai pehmeällä kopalla? entä onko sulla se delux-jalkapeite myös? otitko emmaljungan oman hoitolaukun?
ostin kans kuomuun roikkuun pienen SINISEN hiiren. (poika kun tulossa)
Hanna
En ottanut delux jalkapeitettä vaan ihan tavallisen. Tuo delux on paljon paksempi ja kun talvella vauva kuitenkin on tuolla pehmeän kantokopan lämmössä ja siellä vielä makuupussissa + toppatamineissa niin myyjä meinasi, jotta tulee kyllä liian kuuma vauvalle mikäli vielä laittaa topatun jalkapeitteen. Eihän tuota jalkapeitettä nyt välttämättä tarvii ees käyttää kuin tarvittaessa.
Tuo tavallinen jalkapeite on ihan kokonaan musta ja ihan näppärä mitä olen sitä tuohon kokeillut:)
Pehmeään kantokoppaan päädyimme myyjän suosituksesta. Sille on käyttöä sitten myöhemminkin lämpöpussina, kun taas kovalla kantokopalla ei ole mitään käyttöä sen jälkeen, kun jää pieneksi...
Tosi tyytyväinen olen kyllä valintaan, vaikka käyttöä ei vielä olekaan ollut:)
Heippa kaikille!
Päätin liittyä joukkoonne,mulla laskettu aika 10.10.Eli viikkoja 33+2 ja ensimmäistä odotellaan avopuolisoni kanssa.
Nyt kun olen kesälomalla,tuntuu että ei ole mitään tekemistä ja pakko kekssiä jotain ajanvietettä ettei ihan mökkihöperöksi tule.
Onneksi sentään kotoota löytyy pari koiraa joita pakko lenkittää ja leikittää..välillä tosin ei jaksais kun väsyttää mutta sitten kun vaan raahautuu ulos niin siinä piristyy ja tulee ihan hyvä olokin.Mulla ei alkuraskaudessa ollut mitään valittamista,hyvä kun muistin koko asiaa,mutta nyt sitten on ollut jotain ihme lonkka/lantiokipua aina aamuisin ja vauva kyllä potkii ja venyttää meikäläisen mahanahkaa niin,että tuntuu läpi tulevan,huh.Niin ja olen tässä jo parin viikon ajan huomannut joka aamu yöpaitani olevan pieniä märkiä länttejä täynnä..Joko nyt alkaa rinnat vuotaa?Eipä ole kauheen mukavaa..Onko muilla ollut tällästä?Neuvolassa ne vaan kielsi minun itseni niitä puristelemasta ettei lisäänny!No en kyllä ole niitä puristellut mutta kaipa röörit vaan aukenee..
musta/platina väriset kovalla kopalla, mustalla hoitolaukulla ja delux-jalkapeitteellä.
pitäisi vaan käydä pikaisesti hakemassa.
kova halu jo päästä työntelemään ;)
Onnistuin taas kerran kirjoittamaan viestiä niin kauan ja hartaasti, että lähettäessä se katosikin bittiavaruuteen¿
Joka tapauksessa nukkuminen on hankalaa täälläkin. Kyljeltä toiselle kääntyminen on tietoisuutta ja hienomotoriikkaa vaativa operaatio, jossa ensin siirretään yksi tyyny mahan alta toiselle puolelle, sitten käännytään, peitto asetellaan uudestaan ja lopuksi toinen isompi tyyny sijoitetaan jalkojen väliin. Lisäksi närästää ja ahistaa, muttei sen pahempaa ¿ ei puutumista, pahaa turvotusta tai sietämättömiä selkäkipuja. Välillä kyllä supistaa ihan kunnolla kerran tai pari.
TYÖSTÄ: Enää 6 ja puoli työpäivää jäljellä! :DDD Työmotivaatio on aika heikko ja istuminen ottaa selän päälle, samoin kuin työmatkat. Ainoa mitä tulee ikävä, on ilmastointi ja ihanat työkaverit.
VAUVAN SYNTYMÄPÄIVÄSTÄ: Veikkaan, että se on joko 1.10., jolloin ajattelin juhlia omia synttäreitäni villisti kakkukahveilla, tai 12.10, jolloin saattaisin päästä tapaamaan Suomessa vierailevaa Intian pääministeriä. ;D Laskettu aika on siis 9.10.
ISYYSPAKKAUS alkaa olla kasassa. Siihen sisältyy Mies hoitaa vauvaa ¿kirja, pari Baby blues ¿sarjakuva-albumia, paketti korvatulppia, hyvä sikari, pikkupullot viskiä ja konjakkia (kyllä katsoivat pitkään Alkossa¿), ehkä pullo energiajuomaa ja pari valokuvakehystä ¿ toiseen laitan kuvan meistä yhdessä, toiseen itsestäni maha pystyssä, ne voi sitten korvata perhe- ja vauvakuvalla). Lisäksi mietin, että voisin tehdä muutaman kupongin, joilla saisi esimerkiksi tunnin omaa aikaa, vapautuksen yösyötöistä x päivän ajaksi tms.
SYNNYTYSTAPA-ARVIOTA ei Espoossa mielestäni tehdä ilman erityistä syytä edes ensisynnyttäjille. Mietin, että riittääköhän syyksi se, kun sf-mitta on koko ajan käyrien ylärajoilla tai jopa yläpuolella? Oikeesti, kellään ei voi olla näin isoa mahaa.
KYSYMYKSIÄ: Tätä kyselin jo muutama päivä sitten. Missä asennossa muiden masuissa ollaan? Alan itse huolestua, kun kaveri vaan istuu eikä tee elettäkään kääntyäkseen, vaikka muuten kyllä liikkuu vilkkaasti. On kai tässä vielä aikaa¿
Voimia kohtalotovereille, tervetuloa uudelle, hyvää vointia kaikille!
Ketsup & Into 33+1
Kyllä olen iloinen,kaikki oli muutenkin hyvin!Tytöltä näytti vieläkin ja painoarvio oli 2kg .Vauva oli hyvin matalalla,ei meinannut saada mittoja päästä ollenkaan.Mutta ei sanonut että haittaisi mitään.Oon huomannutkin jo pari viikkoa sitten että maha " tipahtanut" todella alas.
Hannalle toivotaan lääkityksen tehoamista,hyvähän pienen on vielä kasvaa.
Tervetuloa myös uusille.
Lasketun arvailusta,hmm..Uskoisin että syntyy 10.10.Eli viikon etuajassa,niin kuin edellinenki.(nyt olis tuo kuitenkin ollut oikea la.)
Wades & natika 32+
Elikkäs
paino oli 64.3 (ennen raskautta 56)
RR:97/56
kohdunpohjan korkaus 30
ja pojun sydämmen syke 175.
Onko kenelläkään kokemuksia teutonian rattaista/yhdistelmistä.
Käytettynä löysin yhdet ja himoitsen. Niissä erikseen koppa ja ratas osa.
T:Hexu ja poitsu rv 34+1
ISYYSPAKKAUKSESTA: Hain itse eilen VIHDOINKIN äitiyspakkauksen, enkä malttanut olla antamatta omaa pikku kyhäelmääni. Siinä sitt avattiin paketit yhtäaikaa :) Jotakin enemmän olisi vielä voinut pakata, ja vielä enemmän nähdä vaivaa paketointiin ym. mutta en sitt vaan malttanut olla. Pakettiin kertyi: 2 bodya (toisessa teksti " isin kulta" ja toisessa teksti " No return to sender" sekä kuva haikarasta ja nyytistä), vaipanvaihtovälineiksi kumihanskat ja pyykkipoika sekä pyllypyyhkeitä, Marimekon tutti ja tuttipullo (sellaiset vaaleansinikukalliset - poika tulossa) ja synnärille sinisellä lahjanarulla sidottu pussukka jossa engergiajuomaa, suklaapatukka, välipalakeksejä 2 kpl ja purkkaa sekä tietty minikonjakkipullo sinisellä lahjanarulla!)
Asioita joita unohtui / en löytänyt / en ehtinyt hankkia: kylpyhetkiin lelu/lelut, korvatulpat, sikari (tuleva isä ostanut kyllä jo valmiiksi etelänmatkaltamme!) + kiva olisi ollut ostaa/teettää myös isälle jokin paita tms.
JOLLA: Itse käyn vielä kanssa töissä, melkein viisi viikkoa jäljellä... Ihan suht hyvin olen vielä jaksanut, istumatyötä teen kanssa. Vaikkakin nyt mulla ollut sellaista alamahaoireilua reilun viikon verran (tasaista pientä jomotusta, ei nyt ihan koko ajan, mutta välillä kyllä pitkäkestoisesti) ja koska labrakokeissa ei ainakaan mitään näkynyt, niin epäilen, että kasvava maha ja istuminen ei sovi yhteen.
NEUVOLAKUULUMISIA: Kävin aamulla terkkarilla, ja hän kannusti mua lääkäriin ens viikolla. Sanoi, että on paras varmistaa, ettei kohdunsuulla ole tapahtunut mitään isompaa. Sovittiin kyllä, että jos tuntuu, että oireet vain vähenevät ja häviävät, peruutan sitt vielä ajan.
G: Eikö kenelläkään muulla ole tuolla sisällä ihan alamahassa sellaista jännää tunnetta / pientä kipeähköä jomotusta aina silloin tällöin?
Eikös ne liitoskivut ole kuitenkin enemmän sellaisia lyhytaikaisia ja vihlovia + selkeitä " kipukohtauksia" ?
Hb ei ollutkaan tippunut, vaan oli noussut hieman, eli 121 --> 125. Väsymys johtuu kait sitt vaan pätkittäisistä yöunista ja ehkä siitä ett syö liikaa kerralla... Eli kuten ARVASINKIN... nyt oli tullut painoa viikkoa kohden enemmän kuin koskaan aiemmin, eli 747 g/vko! On ruoka maittanut viime aikoina ja herkuteltuakin on tullut jonkin verran. Nyt täytyisi kyllä muuttaa ruokavaliota taas terveellisemmäksi!! No, kaiken kaikkiaan painoa ei ole tullut " kuin" n. 8 kg, mutta kaikki on liikaa näihin mun mittoihin. Moni muu teistä tuntuu olevan missimittainen entuudestaan ja huolissaan, kun paino nyt yli 70 kg. Mulla jo lähtöpaino oli yli 70 kg eli repikää sitt siitä!! Pitkään olen kyllä painanut vähän yli 60 kg ja kilot tulleet vasta viime vuosina. Joten vakaana aikomuksena onkin ollut sitt vauvan kanssa kotiin jäädessäni aloittaa terveellisempi elämä ja lenkkeillä oikein urakalla ja laihduttaa nää raskauskilot ja vielä vähän enemmänkin! Saas nähdä miten käy :)
Jaksamista Miannille ja perheelle sukulaisperheen menetyksen johdosta. Olipa ikävä uutinen :(
Tsemppiä myös Hannalle! Toivotaan, että nyt kun hepatoosi todettu, niin lääkkeet tepsii ym. ja vauveli saa kasvaa masussa vielä pari viikkoa ainakin!
Oikein paljon jaksuja myös muille " vaivaisille" . Lähellä lokakuuta onneksi jo ollaan! Minäkin täältä hännänhuippuna tulen, TÄNÄÄN POKSAHTI VIHDOINKIN 30 VIIKKOA TÄYTEEN!
Tuosta poksahduksesta tulikin mieleeni, ett mullakin on ollut hieman sellainen pelko, ett lapsivesi menee aiemmin. Varmaankin tuosta nestemäisestä valkovuodosta (?) ja alavatsajomotuksesta johtuen. Samasta syystä veikkaan SYNTYMÄAJAKSI.. hmm... poikkeuksena massasta ennen LA:ta olevaa päivää...sanotaan nyt vaikka 8.10. (LA siis vasta 31.10.) Itse täytän 31 v juuri edellisenä päivänä :)
Jaahas, täytyis vissiin lopettaa tää maratonviesti ja jatkaa töitä :)
Joo mä voin kerätä listaan nuo syntymäpäivät. Kukas pitää sitä laskettujen aikojen listaa, senhän voisi siihen liittää? Oliko Axelara? Vähään aikaan ei ole näkynytkään etusivulla sitä listaa, kohtapa se alkaa taas nousemaan kun tulee syntyneet mukaan.
Siitä tulikin mieleeni: HANNALLE tsempityksiä odotteluun, nythän se on vissiin sitten ihan lääkärien käsissä että mitä tapahtuu!
(.) - Toiset kuulumiset jo tänään, mutta kun kävin kaupassa sellaiset 45 min vaunuttelumatkan, niin ARGH kun oli vauva jotenkin oudossa asennossa, koko ajan puristi niin että tuntui supistavan ja tunsi että vuotoa lorahtelee housuihin, varmaan valkovuotoa (toiv ei virtsaa! en tahdo pidätysvaikeuksia tähän vielä vaivaksi!). Nyt on sitten rauhoittunut, taisi ruveta unille kun tultiin kaupasta takaisin.
Sivumennen sanoen pakko kertoa että sain IHANIA UUTISIA aamupäivällä, eli pitkään lapsettomuushoidoissa käynyt hyvä ystäväni laittoi viestin että on tehnyt plussatestin ja on vielä ihan shokissa :) :) :) :) Olen ihan superonnellinen hänen puolestaan :) :) Sormia ja varpaita nyt ristiin vaan että menee hyvin.
Nyt muksu nukkuu (siis tuo 1,5 v) niin alan lukea taas artikkeleita.
Coe
meidän vauva on raivotarjonnassa, ollut jo useamman viikon. Olen siitä erityisen iloinen, meillä kun esikoinen oli juuri tuollainen istuja eikä hievahtanutkaan siitä asennosta yrityksistä huolimatta. Syntyikin sitten sektiolla.
Nyt ei kulunut kun viikko poissa täältä... ;)
Huomasin tossa että S-I oli kysellyt mun gradusta. Kyllä, sitä olen y r i t t ä n y t tehdä nyt kesän aikana mut tosi huonolla menestyksellä... Eli en hirveästi oo eteenpäin päässyt. Nyt tavoitteena olis saada tekstiä kasaan niin paljon että ennen LA:ta kävisin viskaamassa ohjaajalle luettavaksi että mitä mieltä ja sit kattoisin miten siitä etiäpäin.... Motivaatio on jossain TODELLA syvällä ja oon jo alkanu asennoitumaan niin että en kuitenkaan kerkiä, mikä on huono juttu. Ohjaajaani en oo tavannu yli vuoteen kun en ollu oikee mitää saanu aikaseks ni en oo viittiny... :P Mutta KYLLÄ MÄ VIELÄ VALMISTUN!! :D
Hanna kyseli isyyspakkauksesta: mun pakkaukseen tulee hoitorasvoja ym. puteleita ja niitä kosteuspyyhkeitä, tuttipullo (mies kyselly monta kertaa että olikos ä-pakkauksessa ja ostetaanko jne. :) ), kertakäyttökumihanskoja, pyykkipoikia, vaippoja, vauvalle body " Isin kulta" ja Isille t-paita " Isi" (ite painettu), sitte on vielä ostamatta pien konjakkipullo sinisellä rusetillä ja viskipullo punasella (kun ei tiedetä kumpiko tulee), Baby Blues -sarjakuva/Juha Wuoren (muistaakseni) vaippaihottuma -kirja/Viivi&Wagner -parisuhdeopas, joku kuvakirja vauvalle, energiajuomaa ja suklaatia yms. Jotain viel jos keksin ja sit nää kaikki pakkaan laatikkoon, josta tulee sit lelulaatikko. :) Ja tietty " saatekirje" . Tykkään tämmösest " näpräämisestä" . :)
Hmm.. Juu, kaikki on menny taas ihan mukavasti. Vauveli liikkuu tosi paljon (nytkin muljailee), mikä on kivaa muuten paitsi kun viihtyy tuolla ihan oikeessa laidassa niin välil painaa tosi ikävästi kylkiluihin. Ikävää on se ku närästää ja öisin särkee jalkoja eikä oikein muutenkaan saa nukuttua...
Viime viikko oltiin mökillä ja nyt on miehen toinen(!) lomaviikko menossa. :) Loput pitää sit syys-lokakuussa. Kun nyt viikolla 34 mennään niin väkisinkin sitä miettii et periaatteessa ihan mahollista on et jo kohta hän sielt tulee, mut oon kyllä asennoitunu niin että yli menee. Mut hurjaa ajatella että ainakin 2kk:n päästä meitä on 3!!!! Ei osaa tajuta asiaa!! :D Välillä hirvittää ja pelottaa ja huolestuttaa jne. ja välillä ei malta oottaa... Mies on onneks vaan innoissaan, ei kuulemma vielä ees jännitä. Onneks on kuitenkin tietonen kuin suuresta muutoksesta on kyse... :)
Mut nymmää lopetan tält erää. Hyviä vointeja kaikille, kunpa NYT jo tää kuumuus väistyis, nimimerkillä " raivostuttaa olla hiki päässä KOKO ajan!!!"
Pupu ja masu 33+4
Siis kukahan tämän aamun pinon kirjoittaja se väsyneenä kirjoittikaan jotain seuraavanlaista: " No, jospa mies lähtis sitten töitten jälkeen kyläilemään tai ulkoilemaan lasten kans, niin voisin ottaa iltapäiväunet tjn.. "
Olinko se minä??? Huhuu, kaikkea sitä yön pimeinä tunteina kuvitteleekaan!!! Mies nimittäin tuli kotiin töistä klo 16.20 ja nyt on jo jonkun aikaa ollut matkalla kalareissulle kaverinsa kanssa. Ekat sanat ovesta tultuaan oli: " Onko sulla täksi illaksi mitään suunnitelmia..." ja siitä jo tietää että mitä on tulossa. Ihan pikkasen vedin tuossa sille pulttia ja se LUPASI, että torstaina lähtee heti töitten jälkeen KOKO illaksi johonki KAIKKIEN lasten kans, että saan ihan vaan huilia. Ja tämä nyt olkoon täällä dokumenttina, että voin kaivaa torstaina tän pinon esiin, jos sattuu ukkopahalla muisti pätkimään.
Voi, kun jaksas vielä imuroida koko talon, täällä on aivan törkeen roskasta, pölyistä ja hiekkasta.. Kuopus nukahti, on ollut tosi kärttyinen ja väsy koko päivän ja nuo kaks vanhinta passitin pihalle leikkimään, pois jaloista. Kauhea äiti :O No ei vais, ihan mielellään ne tuolla näkyy olevan.
En muista yhtään, mitä on pinossa kirjoteltu, selasin vaan nopeesti läpi.. Mutta yritettään jaksaa me kaikki väsyneet ja te kaikki vaivaiset ja erityisesti te, jotka ootte molempia :D
-Baby Blues sarjakuvakirja " Näin ultraäänessä Elviksen" (tai jotenkin noin)
-Pieni kirja nimeltä " Uusi vauva" , jossa oli tavallaan " käyttöohjeet" miten vauvan kanssa pitää toimia..just miehelle tarkotettu-aivan mahtava. Jäi mieleeni yks kohta hyvin: " Älä heitä pakkausta pois-sille voi olla käyttöä myöhemmin" tarkoitti siis äitiä :D Ja sitte siinä oli äidin kuva missä oli nuoli ylöspäin: " Tämä puoli ylöspäin" :D TOSI HAUSKA!! Suosittelen mikäli pakkausta teette!
-Pyykkipoikia
-Pesukinnas+kylpylelupakkaus (sammakkoaiheinen)
-Unikko tutti + tuttinauha (vaaleansininen)
-Unikko tuttipullo (sininen)
-kumihanskat
-Muki, jossa lukee " maailman paras isä"
-Pieni kouluvihko+kuulakärkikyniä sairaalaan mukaan muistiinpanoja varten (olis kiva ite tietää mihin aikaan tapahtui mitäkin...)
-vaaleansininen ja vaaleankeltainen pieni pyyhe pyllypyykille:)
-Peppupyyhkeitä (kosteussellaisia)
-2 karkkipussia synnärille mukaan
-kylpyankkoja oiskos 4kpl...
-Isin Kulta-body
Vielä hankkimatta:
-Konjakkipullo (pieni sellainen)
-korvatulpat (kuka kertoo mistä niitä saa??)
-helistin tai vastaava vauvan lelu
-energiajuomaa synnärille
Pakkaustarvikkeiksi:
-siniset pahviset säilytyslaatikot (sellaset kasattavat). Niitä oli pakkauksessa kaksi...saattaa olla, etteivät nuo yhteen mahdukaan. Sitte laitan nuo sellasella paksulla lahjanarulla kiinni toisiinsa.
-sinistä ja keltaista pahvia + vaaleansinistä lahjanarua. Kirjoitan noihin vähän lappua, että minkälainen ajatus mulla on ollut minkäkin kohdalla.
-vaaleansinisiä pieniä paperipusseja...en viel tiiä mitä niihin laitan:)
-ihanaa nauhaa, jossa päävärinä vaaleansininen ja sitte siinä on jotain nalleja sun muita..
Että äkkiä sitä sitten saa aikaseks, kun vaan alkaa tositoimiin:)
Hintaa tosin tuollaisellekin saa äkkiä tulemaan aika hurjastikin...just ja just taitaa 100¿ riittää :o, mutta on tuo isäntä pakkauksensa ansainnut!
Lisäksi matkaan tarttui vauvalle valokuva-albumi.
Isäntä katteli autoon ja ihmetteli, että mitä pahvilaatikoita siellä on....heh, sanoin, että jos tarvitaan jotain säilytysjuttuja :D:D
Nyt sormet syyhyää, että pääsis tuota laittamaan kasaan. En vielä tiiä koska tuon hänelle annan.
T. Je_Ni
Sain mielenrauhan, kun neuvolassa tuli käytyä. Tätä käyntiä on tullu odotettua varmaan ainakin yhtä paljon kun sitä ihka-ensimmäistä :) Kaikki oli hyvin, sokerit kyllä toooosi korkeella. Pitää nyt alata sit seuraamaan. Aamupalan jälkeinen lukema näytti 8,8, kun kuulemma jos on yli 8,5 ehdotetaan jo insuliinia. Oon tänään kiltisti mitannu itte 3 muuta kertaa, kaikki reippaasti alle suositusten. Muroja söin aamulla, meinas, että johtuis siitä (ja juhlissa käyty la, su ja ma, joten makeaa on tullu vedettyä...).
Th ultras vauvelin, kun sanoin että oon ollu niin huolissaan kun se ei oo liikkunu, kaikki hyvin. Ei vaan tahtonu mahtua kun pää/raaja/selkäranka kerrallaan näyttöön, kun on jo niin iso :)
Yläkäyrillä mennään mitassa edelleen. Meinas, että vaikka sokrut ois ok, niin laittaa n. kk ennen LA äippäpolille, että saavat kattoa koon ja sit jonkinasteinen synnytystapa-arvio tehtäisiin sen takia. Josta tuli mieleen; NAZU, kiitos kannustuksista SEKS:aa kohtaan! En oo itse liioin kuullut mitään negatiivista.
Painoa ei ollu onneksi tullu kun n. 470 g/vko, edelliskerralla ei ollu tullu yhtään, joten sinänsä hyvä. Kyllähän tota on tulluki jo...
Viime yönä tuli valvottua ja pyörittyä sängys vajaa 4 tuntia. Ensin en saanu hyvää asentoa ja just niinkun joku mainittiki, niin aina kun vaihtaa asentoa, on tyyny-peitto -asetteluruljanssi! Sit alko tuleen hirveet alavatsakivut. Niinkun menkat ois alkamas! Kun hieroin mahaa, ne rauhaantu ja sit ilmeisesti lakkas, koska oon nukahatanu.
VAUVAN SYNTYMÄPÄIVÄKSI veikkaan 9.10. joka viikkoa ennen LA. Tämä näiden supistusten takia ja th:nkin tän päivän kommentin vuoksi. Meinas, että jos pitäis veikata, tämä vauva on vatsan tällä puolella laskettuna päivänä :)
TÖISSÄ edelleen. Vielä ois 2 ½ vkoa ennen äippäloman alkua. Itse kans teen täysin istumatyötä. Takalisto puutuu, mutta pahinta on paineentunne. Kun tuolilla on istunu pitkän pätkän, seisomaan noustessa vauvan pää painaa tosi alhaalla. Ilmeisesti jotenkin " valuu" alas istues.
Jaksuja kaikille ja nukkumatteja yöksi jokaisen lokamasukin kotiin :)
bernuski 32 + 1
Joku kyseli töistä....kurja on fiilis, hirveä flunssa paukahti päälle, kurkkukipu ja räkis, pakko yrittään sinnitellä kun mun sijainen aloitti vasta eilen, ja pitäisi sitä perehdyttää...:(
Aivot on pahvia olleet koko raskausajan....yhden viikon aikana hukkasin sekä plussa- että bonus-kortin, soittivat verotoimistosta että olen ilmoittanut väärän tilinumeron, kun palautin veroilmoituksen, lisäksi tilasin hesarin, ja sieltäkin soittivat että koko osoitetta ei ole olemassa (johon olin sen tilannut)
Meillä jatkuu kylppäriremppa varmaan neljättä viikkoa, ei suihkua, ei pesukonetta... :) ja nämä kelit :) Olen sitkeästi selvinnyt tästä hermojani menettämättä, joten selviin mistä vaan :)
Olo on ISO, ja odotan kiihkeästi ensi vkon neuvolaa, että saa tietää onko kaikki ihan ok...mulla enää 17 päivää töitä :) Senkun jaksaa niin hyvä!
Kaikki ovat ilmeisesti tarvikkeet jo hankkineet, meillä edelleen hankkimatta KAIKKI paitsi vaatteet :) Ehtii kai niitä äitiyslomalla.
Viime yö oli yhtä helvettiä, heräsin 4 kertaa siihen kun on kurkku niin kipeä!!! Siihen päälle vielä normaalit vessakäynnit, kyljenvaihdto ? se yksi kun heräsin nälkään, tulen siihen lopputulokseen, että olen nukkunut maksimissaan puoli tuntia kerrallaan...
Sain kesäkuussa lekurilta ohjeet, että mitään kurkkukipua helpottavia (strepsils, bafucin) ei saisi ottaa----(olin silloinkin flunssassa)., onko jollain jotain toisenlaista tietoa??? Saisi tätä kipua hellitettyä....
Kiloja kasassa PALJON eli 14,5 mutta en ota stressiä. Olen tsempannut syömisen suhteen, joten liekö sitten nestettä....
Dirah 30+?
Onkohan tämä seurausta nyt sitten siitä lääkärikäynnistä?
Joutuu ihan vaihtamaan asentoa ja kävelemään kun sattuu.Alapää ihan hellänä ihan kuin menkat alkais.Ei kiva,menis ohi äkkiä.
Onko muilla ollut jo tälläistä? Oletteko soitelleet ja kyselleet että kuinka kauan saa tuntea näinkin kovia kipuja?
Mulla oli noita joskus... 3-4 vko sitten. Soitin sillon Kättärille kun oli ollut kahtena päivänä jo useamman tunnin ja pyysivät tulemaan näytille. Soittaisin varmaan sinuna äitipolille (en muista missä kaupungissa olet!).
Coe
Oottelen vähän aikaa joskos nämä loppuis.
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=new§ionid=1&I…