Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Illan a-studio jäi ihmetyttämään

Vierailija
24.10.2023 |

Keskutelu näistä kotihoidontuista. Enkä puhu nyt edes näistä muualta tulleista, vaan outoa, että kaikki pitivät ihan hyvinä ihmisinä ja kunnon kansalaisina kotihoidontuen varassa asuavia ihmisiä?

Heitä ei laiknaan rinnastettu työttömiin tai muihin, jotka elävät tuilla, toisen varoilla, toisen siivellä, veronmaksajien kustannuksella.

Todella omituista, aivan kuin olisi tarkoitus, että istutaan kotona, ihan kuin joku eläkeläinen.

LISÄKSI

oli omituista, että näitä ei velvoitettu hakemaan työtä, he vain ilmoittivat, että he haluavat olla kotona lapsen kanssa tai heidän kuuluu olla jne eikä he ota mitään töitä tai hae töitä tai mitään ja tätä jatkettiin vuodesta toiseen

minusta tämä oli aivan OMG - WTF osastoa?????????

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti, AP!

Vierailija
2/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi hyvin tehokas keino saada terveet, työkykyiset ja jopa koulutetut ihmiset POIS sieltä työelämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on yksi hyvin tehokas keino saada terveet, työkykyiset ja jopa koulutetut ihmiset POIS sieltä työelämästä.

Ja sitten sinne päiväkoteihin ja muihin pakotetaan jotain alkoholisteja sun muita, kun järkevät terveet istuu kotona ja siinä on sitten taas turvallisuus ja työlaatu kaukana.

Vierailija
4/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki on vähän päälle 300e/kk ja siitä menee vielä verot. Ei kannata kadehtia. Kalliimmaksi tulee yhteiskunnalle jos lapset menee hoitoon ja äiti matalapalkkatöihin.

Vierailija
5/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hoitavat omia lapsiaan, jotka ovat liian pieniä päiväkotiin tai muuten helpottavat päiväkotien ruuhkaa hoitamalla lapsensa kotona. Ilmeisesti olet lapseton etkä ymmärrä, että pienet lapset ovat varsin työllistäviä. Kotihoidontuella ollaan väliaikaisesti, eihän se edes kestä kuin muutaman vuoden. Itse olin kotona, kunnes lapsi täytti 4. Alle nelivuotias on liian pieni päiväkotiin, joten koska oli taloudellisesti mahdollista, olin kotiäitinä sen aikaa. Muuten olen käynyt aivan normaalisti töissä koko aikuisikäni.

Vierailija
6/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskutelu ja laiknaan,  siinä oli ne virheet.  

Vierailija
7/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä ne työpaikat, joilla maksetaan niiden lasten hoitoon laittamisesta yhteiskunnalle koituvat kulut. Kotihoidon- ja omaishoidontuet säästävät valtavia summia yhteiskunnan rahaa, mutta silti niistä halutaan eroon, vaikka on hoitajapula ja pitäisi säästää. 

Vierailija
8/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kehityksessä kolme ensimmäistä ikävuotta ovat tärkeimmät. On erittäin hyvä, että lasta hoidetaan kotona vähintään kolmevuotiaaksi.

Vierailija
9/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki ei ole tuki jäädä jumiin kotiin, vaikka sana KOTI siinä esiintyykin!

Vierailija
10/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotimaksuja pitäisi nostaa. Vanhemmat kustantaa siitä todella pienen osuuden!

Vierailija
11/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään väheksymättä fakta on, että ne, jotka palaavat työhön lapsen ollessa jopa alle vuoden ikäinen, aiheuttavat paljon ongelmia työnantajalle sekä työkavereille ja kustannuksia yhteiskunnalle. Lapset ovat sairaana, tulee usein yllättäviä monen päivän poissaoloja ja lopuksi halutaan olla vuosikaudet osa-aikaisia milloin milläkin prosentilla ja viikkojakaumalla. Kaikille työpaikoille ei saada korvaajaa mistään näille poissaoloille.

Vierailija
12/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialisteilla on tuo tavoite jotta ensin työaika minimiin ja työpäiviä vähennetään kunnes kukaan ei käy töissä. Osa suomalaisista pääsee jo nyt nauttimaan sosialistisesta kuplasta.

Vierailija
13/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä ei ole enää kaikille joten osa suomalaisista joutuu olemaan tyhjän panttina loppu ikänsä.

Vierailija
14/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Haluan nähdä ne työpaikat, joilla maksetaan niiden lasten hoitoon laittamisesta yhteiskunnalle koituvat kulut. Kotihoidon- ja omaishoidontuet säästävät valtavia summia yhteiskunnan rahaa, mutta silti niistä halutaan eroon, vaikka on hoitajapula ja pitäisi säästää. 

Tämä!

Apua ei taida tajuta, että kotihoidontuki on noin 350e/kk (miinus verot) ja sitä maksetaan vain siihen saakka, kun perheen nuorin lapsi täyttää 3 vuotta. Eli eipä tuolla rahalla kukaan "makoile kotona", kun eihän tuo yksinään mihinkään riitä ja alle 3v lapset työllistää kuules aikalailla, enemmän mä olen palkkatöissä laiskotellut kuin pikkulapsivuosina kotiäitinä :D

Vierailija
15/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kuin äiti suomessa kuvittelee että hänen ei tarvitse töitä tehdä elättääkseen omat lapsensa vaan se vaaditaan yhteiskunnalta että itse pääsee helpommalla

Vierailija
16/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että kristillisdemokraatit hallituksessa haluavat kotihoidon tuen pois ja alle 1-vuotiaat lapset päiväkotiin. Ennen kuin kukaan märisee, että koskee vaan ma muja, täsmälleen samat perustelut sopivat kotihoidon tuen poistamiseen kaikilta. 

Vierailija
17/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuki on alle 400€ ja sitä saa vain jos perheessä on alle 3-vuotias lapsi, joka on kotihoidossa, eikä vie kunnallista päivähoitopaikkaa. Jos hoitaa lisäksi kotona isompia sisaruksia, voi saada n. 70-100€ lisää/lapsi, lapsen iästä riippuen. Joissain kunnissa maksetaan kuntalisää, mutta suurimmassa osassa ei. Kukaan tuskin elää ”kotihoidontuen varassa”, vaan toinen vanhempi on työssäkäyvä ja/tai on säästetty sitä varten. 

Ehkä kannattaa vähän perehtyä asioihin esim. kelan sivuilta, niin ei tarvitse olla noin kuutamolla yhteiskunnan ihan perusasioista. 

Vierailija
18/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

He hoitavat omia lapsiaan, jotka ovat liian pieniä päiväkotiin tai muuten helpottavat päiväkotien ruuhkaa hoitamalla lapsensa kotona. Ilmeisesti olet lapseton etkä ymmärrä, että pienet lapset ovat varsin työllistäviä. Kotihoidontuella ollaan väliaikaisesti, eihän se edes kestä kuin muutaman vuoden. Itse olin kotona, kunnes lapsi täytti 4. Alle nelivuotias on liian pieni päiväkotiin, joten koska oli taloudellisesti mahdollista, olin kotiäitinä sen aikaa. Muuten olen käynyt aivan normaalisti töissä koko aikuisikäni.

Juuri näin. Aapeelle tiedoksi, että kotihoidontuki on väliaikainen , hurrrrja 300e/kk tuki, jota maksetaan vain sinne saakka kunnes lapsi on 3v. 

Vierailija
19/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ohjelma oli täynnä tekosyitä minka takia muiden pitäisi elättää ja olla käsi ojossa antamassa rahaa kun itse haluaa olla vain lasten kanssa eikä halua tehdä töitä kuin korkeintaan jos pääsee omaan unelma ammattiin. Jotenkin jöi sen yhen naisen kommentti mieleen ei työnteon pitäisi olla pakko jos siitä ei itse halua tehdä ja kyllä yhteiskunnan on annettava rahaa

Vierailija
20/72 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Koko ohjelma oli täynnä tekosyitä minka takia muiden pitäisi elättää ja olla käsi ojossa antamassa rahaa kun itse haluaa olla vain lasten kanssa eikä halua tehdä töitä kuin korkeintaan jos pääsee omaan unelma ammattiin. Jotenkin jöi sen yhen naisen kommentti mieleen ei työnteon pitäisi olla pakko jos siitä ei itse halua tehdä ja kyllä yhteiskunnan on annettava rahaa

Ilmeisesti katsottiin eri ohjelmaa. Tajuatko sinä, että yhteiskunnalle tulee halvemmaksi, että lapsi hoidetaan kotona alle 3-vuotiaana? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi