Eilinen jalkapallotragedia
Ihmiset ovat järkyttyneitä. Lehdissä kirjoitetaankuinka puhua lapsille tapahtunresta jne. Ovatko ihmiset näin todellisuudesta vieraantuneita? Tapahtuma oli surullinen ja ei toivo kellekään mutta totuus on että myös nuori ja terve voi saada vakavan sairauskohtauksen koska vaan. Se on elämää. Mikä tässä oli niin järkyttävää?
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joku asia on "vain elämää" eikö se voi samaan aikaan olla järkyttävää? Useimmat ei kuitenkaan varaudu katsomaan kun nuorta urheilijaa aletaan elvyttämään suorassa lähetyksessä. Eiköhän se ole lapsille pelottavaa että joku voi yhtäkkiä vaan kaatua maahan ja melkein kuolla?
Eriksen on 29-vuotias eli jalkapalloilijaksi jo lähestymässä eläke-ikää. Ymmärtäisin järkyttävyyden paremmin, jos kyseessä olisi 21-vuotias pelaaja.
Eriksen on pelannut jo todella pitkään todella paljon kovia otteluja (matkustamiset päälle), niin ei tämä nyt niin yllättävä lopputulos ole, vaikka tietenkin hyvin ikävä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naissuunnistaja kuoli taannoin Jukolan viestissä maalisuoralla. Häntä yritettiin elvyttää maalisuoran reunalla muiden jatkaessa viestiä. Kilpailua ei keskeytetty eikä tapauksesta muutenkaan tehty tällaista mediashowta.
Onko se sinulta pois, jos Erikseniä kunnioitettiin?
Ihmeellistä valitusta tällaisesta asiasta. Minusta inhimillinen välittäminen näkyi hienosti eilen. Palautti hieman uskoa ihmiskuntaan.Mä olen vähän kyyninen tässä uskomisessa ihmiskuntaan. Suorassa lähetyksessä tähtipelaajan tuupertuminen vs. jonkun nimettömän alkoholistin tuupertumunen kadulla. Ihmisarvoltaan ovat tasan samanarvoisia mutta vain toisen hätä koskettaa. Arvaa kumman?
Voi herranjumala tätä jeesustelua. Kyllä, se nimetön alkoholistikin saa ihan saman huomion, mikäli hänen tuupertumisensa tapahtuu tilanteessa, jossa hänen tuupertumistaan seuraa miljoonat ihmiset ja näemme, että hänen ystävänsä itkevät vieressä.
Herranjumala vaan itsellesi, tekopyhä ääliö. Ei tasan saa tällaista huomiota ja ihmisten liikuttumista se alkoholisti vaikka kuolisi miljoonan ihmisen edessä. Siihen tarvitaan tähtipelaaja. Jos se alkoholisti makaa tiedottomana vilkasliikenteisen tien varrella, suurin osa ihmisistä kulkee ohi vilkaisemattakaan. Työni puolesta olen tämän nähnyt ja kaikki sen tietävät. Kovin on valikoivaa tämä ihmisten välittäminen ja liikuttuminen.
Älä jaksa. Minun kotipaikkakunnallani viime viikolla katosi vanhus. Hänestä kannettiin täällä suurta huolta, vaikka esim itse en häntä tuntenut. Hän löytyi lopulta kuolleena ja kyllä, hänen kuolemansa liikutti monia. Mutta voin kyllä uskoa, että sinua tämä ei olisi hetkauttanut pätkääkään.
Olen eri mutta miksi vieraan ihmisen kuoleman pitäisi hetkauttaa? Myötätuntoa voi kyllä tuntea omaisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat kasvaneet pumpulissa ilman merkittäviä tragedioita ja sitten kun tulee ensimmäinen sellainen, niin mennään paniikkiin.
Ihan ymmärrettävää.
Sinä olet ilmeisesti kasvanut kellarissa, kun ensimmäistä kertaa elämässäsi nyt huomasit, että ihmiset eivät ole robotteja, vaan heillä on tunteet. Aika harva tuosta paniikkiin meni. Ei edes ne, joilta sitä olisi voinut olettaa eli vieressä seisseet pelaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Tanskan jalkapalloilija Eriksen tuupertui nurmelle, ja lääkintähenkilöstö taisteli saadakseen pidettyä häntä elossa, ylen selostajan mielestä ”nyt äkkiä se kamera pois sieltä!”, eli sitä, mitä tapahtuu, ei olisi saanut tämän jeesuksen mielestä kuvata. Ai miksi ei? Sehän oli nimenomaan kiinnostavaa nähdä, että miten urheilijaa elvytettiin, eli miten vakava tilanne on!
Miksi sitä ei olisi saanut näyttää, kun samaan aikaan media mässäilee esim. George Floydin kanssa tai paljastaa ihmisten asioita kiusaten heitä kaikilla heidän epätäydellisyyksillään tai epäonnistumisillaan ihmisinä? Miten kaksinaamaista.
Toinen kritiikkini kärki koskee sitä, miten nämä selostajat ja studioasiantuntijat eivät osanneet psykologisella tasolla oikein suhtautua tällaiseen ikävään käänteeseen. Ilmeisesti he osaavat puhua telkkarissa ainoastaan jalkapallosta, eikä kapasiteetti riitä minkään järkyttävän tai elämä uhkaavan kokemuksen vastaanottamiseen. Olisi hieman eri asia, jos esim. katsomosta olisi ammuttu jotakuta. Mutta ei. Kyseessä oli sairaskohtaus! Sellainen on aika normaalia elämässä, VAIKKAKIN se toki tapahtui dramaattisesti ja täysin ennakoimattomasti kesken Suomen ensimmäisen EM-tason ottelun.
Samoin säälitti sen hokeminen, ettei jalkapallo ole ollenkaan tärkeää tällaisella hetkellä. Sellaisen sanominen jo osoittaa, että suhtautuminen jalkapalloon on jo muutenkin sairasta, jos tämmöinen edes pitää sanoa.Siis miten Floyd liittyy tähän ja miten on selostajien syy, jos jotkut rääpivät ja perseilevät toisten asioilla.
Selostajien lause ”nyt äkkiä se kamera pois sieltä”.
Miksi? Ihan oikein, että näyttivät, olisi pitänyt näyttää kaikki ja lähikuvana.Vitut mitään lähikuvia, mutta sopivasti näyttivät. Ei mässäilty, mutta tuli selväksi tilanteen luonne.
No, näyttivät vähimmän jolla tilanne selvisi. Niin mitä selostajat itkivät, että ” nyt se kamera pois!” ????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hiljane päiväentälle.
Kuka ei kuulu?
kevään arkeen ja juhlaan
https://www.youtube.com/watch?v=E0ybocWibDg
Vierailija kirjoitti:
Vaikka joku asia on "vain elämää" eikö se voi samaan aikaan olla järkyttävää? Useimmat ei kuitenkaan varaudu katsomaan kun nuorta urheilijaa aletaan elvyttämään suorassa lähetyksessä. Eiköhän se ole lapsille pelottavaa että joku voi yhtäkkiä vaan kaatua maahan ja melkein kuolla?
Kukaan ei kuollut. Mutta kaikki kuolee joskus. Vanhemman vastuulla on se kaukosäätimen käyttö jos lapset istuu tv-vastaanottimien äärellä ja materiaali on sellaista joka ei lasten silmille sovi. Ei niitä lapsia kannata kuolemalta liikaa suojella, kuuluu elämään. Ja mitä enemmän kuolemasta puhutaan luonnollisena asiana sitä vähemmän se luo pelkoa ja ahdistusta. Suomessa kaikki hyssyttely ja huonoista asioista vaikeneminen luo juuri niitä ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se järkyttävää hänen läheisilleen ja joukkuetovereille. Silti en tiedä miksi minun pitäisi järkyttyä täysin vieraan ihmisen sairauskohtauksesta.
Ja näitä tämänpäiväisiä otsikoita soisin kirjoitettavan myös niistä tuhansista vierastyöläisistä, jotka ovat kuolleet Qatarissa jalkapallostadioneita rakentaessaan.
Ymmärrän solidaarisuuteen pyrkivän ja heikoimpien asemaa ajavan asenteesi.
Välillä on kuitenkin myös sirkushuvien aika ja ihmiskunta kaipaa sankareita. Tässä oli nyt sellainen tilanne ja tähän sirkushuviin epätyypillinen sairaskohtaus, jota ei juuri koskaan tapahdu. Siitä järkytys ja myötäeläminen vastustajajoukkueen sankarin läheisten puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tosiaan jännä nähdä se, että urheiluselostajat menivät lähes sanattomiksi nähdessään ihan normaaliin elämään kuuluvia asioita. Henkisesti aikuisten kroppaan kasvaneita pikkulapsia?
Sairaskohtaus ja lyhyt kuolema. Ihan normia. Me kaikki kohtaamme noita. Kuolema on osa elämää.
Just näin. Ajattelin lähteä täältä ihan samalla tavalla (tosin ilman jalkapallostadionia), eikä minua haittaa vaikka suurikin määrä ihmisiä tulisi ihan paikan päälle sitä tilannetta todistamaan.
Toivotko samaa myös lapsillesi, sisaruksillesi ja vanhemmillesi? Mitä useampi näkee, niin sitä mukavampaa?
Reality check: 150 vuoden päästä kukaan ei muista, että olen edes ollut olemassa. Tietävät edes sitten tuon hetken, että olin. Ei se todistajien määrä tapahtunutta muuksi muuta, enkä sen katso olevan mitenkään sen kuolevan oma häpeä.
Aha. Mikset lukenut kommenttiani?
Sori, yliarvioin älykkyytesi, ja luulin, että se kävisi tuosta ilmi. Miten se olisi lapselleni jotenkin erityisen huono asia, jos hänen kuollessaan paikalla olisi paljon ihmisiä? Veikkaisin, että se kuolema harmittaisi kumminkin enemmän kuin väestönpaljous.
Juu, jännä tosiaan, kun ei käynyt ilmi, että kun puhuit itsestäsi, tarkoititkin lastasi. :D
No, sinä voit sitten varmaankin kuvata someen, kun lapsesi joskus kuolee, niin hän saa ansaitsemansa huomion. Lupaan tulla sytyttämään kynttilän.
En sillä hekumoi, olen vain sitä mieltä, että tuskinpa pystyn muiden ihmisten kuolinhetkeen ja tilanteeseen paljon etukäteen vaikuttamaan (jos en pidä heitä kellarissa vankina).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua säälittää ihmiset joille on ihan sama vaikka ihminen kuolee silmien edessä. Olen ollut tosi liikuttunut että hänet saatiin taistelua takaisin henkiin.
Entäs kun oma läheinen kuolee ja oma mielenterveys on vaarassa, niin tulee kommenttia että se on elämän kiertokulku, kaikki me täältä lähdetään tms. !
Siis sehän on lohduttamista eikä toisen surun väheksymistä! Oletteko oikeasti noin tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eriksen on 29-vuotias eli jalkapalloilijaksi jo lähestymässä eläke-ikää. Ymmärtäisin järkyttävyyden paremmin, jos kyseessä olisi 21-vuotias pelaaja.
Eriksen on pelannut jo todella pitkään todella paljon kovia otteluja (matkustamiset päälle), niin ei tämä nyt niin yllättävä lopputulos ole, vaikka tietenkin hyvin ikävä sellainen.
Se, että on jalkapalloilijan eläkeiässä ei tee ihmisestä vanhaa. Nuoria nuo ovat kaikki. Vanha alkaa olla siinä 80v tienoilla. Yllättävä lopputulos tämä on kaikille, jotka jalkapalloa ovat vähänkään seuranneet. Ei nimittäin tapahdu ihan joka vuosikaan, vaikka kaikki pelaajat pelaavat paljon kovia otteluita ja matkustelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naissuunnistaja kuoli taannoin Jukolan viestissä maalisuoralla. Häntä yritettiin elvyttää maalisuoran reunalla muiden jatkaessa viestiä. Kilpailua ei keskeytetty eikä tapauksesta muutenkaan tehty tällaista mediashowta.
Ihmeellistä valitusta tällaisesta asiasta. Minusta inhimillinen välittäminen näkyi hienosti eilen. Palautti hieman uskoa ihmiskuntaan.Mä olen vähän kyyninen tässä uskomisessa ihmiskuntaan. Suorassa lähetyksessä tähtipelaajan tuupertuminen vs. jonkun nimettömän alkoholistin tuupertumunen kadulla. Ihmisarvoltaan ovat tasan samanarvoisia mutta vain toisen hätä koskettaa. Arvaa kumman?
Voi herranjumala tätä jeesustelua. Kyllä, se nimetön alkoholistikin saa ihan saman huomion, mikäli hänen tuupertumisensa tapahtuu tilanteessa, jossa hänen tuupertumistaan seuraa miljoonat ihmiset ja näemme, että hänen ystävänsä itkevät vieressä.
Koitin katsella juttuja katsomokuolemista mutta lähinnä noi isoimmat jutut jossa kansaa on laonnut onnettomuuksien tai tulipalojen tai väkivallan tai muun syyn vuoksi enemmän on listattu. Ei yksittäisiä katsojia kun niitä lienee aika lailla kun isoimmille stadioneille mahtuu 100 000 katsojaa.
Eli siis vähän epäilen ettei se yksittäinen sairaskohtauksen saanut katsoja oli se sitten juoppo tai ei saisi vastaavaa huomiota sen paremmin pelaajilta kuin organisaatioltakaan.
Olen ollut paikalla jäähallissa, kun yleisössä ollut henkilö sai sairaskohtauksen ja häntä elvytettiin ennen sairaalaan viemistä katsomossa. Tapauksesta oli juttu tämän kaupungin paikallislehdessä ja seuran puolelta ko. henkilölle lähetettiin terveiset sairaalaan. Joukkueen kapteeni kävi ne toimitusjohtajan kanssa henkilökohtaisesti viemässä. Mielestäni suhteutettuna tämän kaupungin kokoon (alle 100 000 asukasta) ja EM-jalkapallon seuraajamääriin (miljoonia) muistamiset olivat tasan samaa luokkaa.
Lopetettiinko peli pariksi tunniksi, ja valittiko niin selostajat kuin jokainen paikalla ollut toimittaja kuin molemmat pelanneet joukkueet ettei he olisi halunneet jatkaa peliä vai mikä on pointtisi?
Millä ihmeen mekanismilla muuten katsojan kokeman järkytyksen määrä yhdistyy koko ottelun kokonaiskatsojamäärään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua säälittää ihmiset joille on ihan sama vaikka ihminen kuolee silmien edessä. Olen ollut tosi liikuttunut että hänet saatiin taistelua takaisin henkiin.
Entäs kun oma läheinen kuolee ja oma mielenterveys on vaarassa, niin tulee kommenttia että se on elämän kiertokulku, kaikki me täältä lähdetään tms. !
Siis sehän on lohduttamista eikä toisen surun väheksymistä! Oletteko oikeasti noin tyhmiä?
Musertavan surun hetkellä se kuulostaa nimenomaan väheksymiseltä, vaikka sanoja ei sitä tietenkään sellaisena tarkoita. Myös kaikki "aika parantaa haavat" tyyppiset lässytykset ovat turhia. Eivät lohduta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala vaan itsellesi, tekopyhä ääliö. Ei tasan saa tällaista huomiota ja ihmisten liikuttumista se alkoholisti vaikka kuolisi miljoonan ihmisen edessä. Siihen tarvitaan tähtipelaaja. Jos se alkoholisti makaa tiedottomana vilkasliikenteisen tien varrella, suurin osa ihmisistä kulkee ohi vilkaisemattakaan. Työni puolesta olen tämän nähnyt ja kaikki sen tietävät. Kovin on valikoivaa tämä ihmisten välittäminen ja liikuttuminen.
Älä jaksa. Minun kotipaikkakunnallani viime viikolla katosi vanhus. Hänestä kannettiin täällä suurta huolta, vaikka esim itse en häntä tuntenut. Hän löytyi lopulta kuolleena ja kyllä, hänen kuolemansa liikutti monia. Mutta voin kyllä uskoa, että sinua tämä ei olisi hetkauttanut pätkääkään.
Avuton vanhus onkin eri kuin se likainen alkoholisti katuojassa. Aika jännä, että tyhmässä päässäsi kuvittelet, että minua ei olisi liikuttanut vanhuksen kuolema. Ilen juuri tässä nostanut esiin, että ihmiset ovat aika eriarvoisessa asemassa, tähtipelaajan tuupertuminen herättää suurta huolta ja suuria tunteita, jonkun nimettömän ”pultsarin” kuolema ei kiinnosta ketään. Vaikka ovat ihmisarvoltaan yhtä arvokkaita. Ihmisen kyky tuntea empatiaa on aika valikoivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli tosiaan jännä nähdä se, että urheiluselostajat menivät lähes sanattomiksi nähdessään ihan normaaliin elämään kuuluvia asioita. Henkisesti aikuisten kroppaan kasvaneita pikkulapsia?
Sairaskohtaus ja lyhyt kuolema. Ihan normia. Me kaikki kohtaamme noita. Kuolema on osa elämää.
Just näin. Ajattelin lähteä täältä ihan samalla tavalla (tosin ilman jalkapallostadionia), eikä minua haittaa vaikka suurikin määrä ihmisiä tulisi ihan paikan päälle sitä tilannetta todistamaan.
Toivotko samaa myös lapsillesi, sisaruksillesi ja vanhemmillesi? Mitä useampi näkee, niin sitä mukavampaa?
Reality check: 150 vuoden päästä kukaan ei muista, että olen edes ollut olemassa. Tietävät edes sitten tuon hetken, että olin. Ei se todistajien määrä tapahtunutta muuksi muuta, enkä sen katso olevan mitenkään sen kuolevan oma häpeä.
Aha. Mikset lukenut kommenttiani?
Sori, yliarvioin älykkyytesi, ja luulin, että se kävisi tuosta ilmi. Miten se olisi lapselleni jotenkin erityisen huono asia, jos hänen kuollessaan paikalla olisi paljon ihmisiä? Veikkaisin, että se kuolema harmittaisi kumminkin enemmän kuin väestönpaljous.
Juu, jännä tosiaan, kun ei käynyt ilmi, että kun puhuit itsestäsi, tarkoititkin lastasi. :D
No, sinä voit sitten varmaankin kuvata someen, kun lapsesi joskus kuolee, niin hän saa ansaitsemansa huomion. Lupaan tulla sytyttämään kynttilän.
En sillä hekumoi, olen vain sitä mieltä, että tuskinpa pystyn muiden ihmisten kuolinhetkeen ja tilanteeseen paljon etukäteen vaikuttamaan (jos en pidä heitä kellarissa vankina).
Mitähän sinä nyt selität? Kukaan ei sanonut, että sinun pitäisi estää muiden ihmisten kuolema. Sanoin vain, että sinähän voit sitten julkistaa läheistesi kuolemat, kun tässä nyt niin kovasti vingut, miksi ketään ei kiinnosta taviksien kuolemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitin katsella juttuja katsomokuolemista mutta lähinnä noi isoimmat jutut jossa kansaa on laonnut onnettomuuksien tai tulipalojen tai väkivallan tai muun syyn vuoksi enemmän on listattu. Ei yksittäisiä katsojia kun niitä lienee aika lailla kun isoimmille stadioneille mahtuu 100 000 katsojaa.
Eli siis vähän epäilen ettei se yksittäinen sairaskohtauksen saanut katsoja oli se sitten juoppo tai ei saisi vastaavaa huomiota sen paremmin pelaajilta kuin organisaatioltakaan.
Olen ollut paikalla jäähallissa, kun yleisössä ollut henkilö sai sairaskohtauksen ja häntä elvytettiin ennen sairaalaan viemistä katsomossa. Tapauksesta oli juttu tämän kaupungin paikallislehdessä ja seuran puolelta ko. henkilölle lähetettiin terveiset sairaalaan. Joukkueen kapteeni kävi ne toimitusjohtajan kanssa henkilökohtaisesti viemässä. Mielestäni suhteutettuna tämän kaupungin kokoon (alle 100 000 asukasta) ja EM-jalkapallon seuraajamääriin (miljoonia) muistamiset olivat tasan samaa luokkaa.
Lopetettiinko peli pariksi tunniksi, ja valittiko niin selostajat kuin jokainen paikalla ollut toimittaja kuin molemmat pelanneet joukkueet ettei he olisi halunneet jatkaa peliä vai mikä on pointtisi?
Millä ihmeen mekanismilla muuten katsojan kokeman järkytyksen määrä yhdistyy koko ottelun kokonaiskatsojamäärään?
Pointtini oli kertoa, että yksittäisen katsojan sairaskohtauskin saa kyllä huomiota ja muistamisia joukkueelta. En missään kohtaa verrannut järkytyksen määrää yhtään mihinkään. Suhteutin vain huomion määrän pelin kokoluokkaan. Ja mitä peliin tulee, se lopetettiin kokonaan kesken ja siirrettiin myöhemmälle ajankohdalle. Ei ollut pakottavaa tarvetta jatkaa, koska ei ollut kansainvälisen turnauksen tiukkaa aikataulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että on jalkapalloilijan eläkeiässä ei tee ihmisestä vanhaa. Nuoria nuo ovat kaikki. Vanha alkaa olla siinä 80v tienoilla. Yllättävä lopputulos tämä on kaikille, jotka jalkapalloa ovat vähänkään seuranneet. Ei nimittäin tapahdu ihan joka vuosikaan, vaikka kaikki pelaajat pelaavat paljon kovia otteluita ja matkustelevat.
Ei 29- vuotias ammattiurheilija ole enää nuori, keho on todella kovalla koetuksella ammattiurheilussa ja ei kestä enää tuossa iässä samalla tavalla kuin esim. 18- 25 vuotiaana. Ihan syystä urheilijat jäävät aikaisin eläkkeelle. Ja pakko pahoittaa mielesi siinäkin, että vanhuus tulee valitettavasti aika paljon aikaisemmin kuin 80- vuotiaana. Pahoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avuton vanhus onkin eri kuin se likainen alkoholisti katuojassa. Aika jännä, että tyhmässä päässäsi kuvittelet, että minua ei olisi liikuttanut vanhuksen kuolema. Ilen juuri tässä nostanut esiin, että ihmiset ovat aika eriarvoisessa asemassa, tähtipelaajan tuupertuminen herättää suurta huolta ja suuria tunteita, jonkun nimettömän ”pultsarin” kuolema ei kiinnosta ketään. Vaikka ovat ihmisarvoltaan yhtä arvokkaita. Ihmisen kyky tuntea empatiaa on aika valikoivaa.
Usko nyt jo, että se pultsarin kuolema ei voi kiinnostaa ketään, KOSKA sitä ei nähdä telkkarissa. Jos sinä kuvaat sen pultsarin kuoleman televisio-ohjelmaan, kyllä se kiinnostaa, jos sillä ohjelmalla on katsojia.
Tähän se sairastettu korona voi johtaa.
Älkääkä nyt väittäkö, ettei tyypin koronan sairastamisella ollut väliä. Tottakai sillä oli.
Kyllä kaveri on aikaisemminkin vetänyt yhtä kovilla sykkeillä. Nyt vain oli sairastettu korona alla.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei ole julkisuudessa yllättäen toitotettu, mutta ko. pelaaja oli saanut korona-rokotteen. Ja oli muuten täysin terve. Joukkueen lääkärikin on ymmällään. Pistää miettimään, eikö?
Ei pistä miettimään ellei ole päästään sekaisin.