En halua harrastaa seksiä ennen parisuhdetta... Onko tämä ongelma miehille?
Pohjustuksena keskustelulle, että olen 24v nainen, en ole koskaan seurustellut ja olen myös neitsyt.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, etten tapaa miehiä oikeastaan missään "tosielämässä" ja harkitsen tinderin lataamista. Treffailusta nykyään on vaan muodostunut mielikuvaksi, että seksiä odotetaan viimeistään kolmansilla treffeillä tai juttu kaatuu siihen. Haluan edetä hitaammin ja sitoutua ensin parisuhteeseen ennen kuin mennään sänkyyn, koska tarvitsen ensin sitä sitoutumista, luottamista ja aidosti syviä tunteita.
Löytyykö nykyään miehiä, jotka jaksaisivat odottaa?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en itse kyllä seurustelisi, ennen kuin olen seksiä harrastanut :D Seksi on iso osa-alue suhteessa ja siksi haluan tietää sopiiko seksimieltymyksemme ja halumme yhteen.
En sano etteikö sellaisia miehiä löydy, löytyy varmasti, mutta kyllä nykyajan nuorista miehistä suurinosa pitäisi asetelmaa olla seksittä hyvin kummallisena ja saattaisi lopettaa tapailun siihen.
M27Seksi on nimenomaan niin iso osa suhdetta ja elämää, ettei sitä pidä sotkea kuvioihin, ennen kuin on muuten miettinyt, että tämän ihmisen kanssa haluan olla ja hän on hyvä minulle. Seksi on se asia parisuhteessa, mitä harvat jakavat muiden kanssa, joten sen tuleminen suhteeseen tekee suhteesta sen erityisen. Siksi kannattaa tsekata ne muut asiat ensin, ennen kuin ottaa suhteeseen mukaan sen kaikkein läheisimmän kanssakäymisen.
Kaunis ajatus, mutta ei toimi suurimman osan nykynuoren kohdalla. Seksin ja normaalin tutustumisen tulisi kulkea käsikädessä. Jos haluja ei syty tapailuvaiheessa, tuskin myöhemminkään. Moni ei halua herätä nelikymppisenä siihen, että seksi ei toimikaan ja halut eriävät. Sitähän täällä moni keski-ikäinen harmittelee kun kumppanit haluavat eri määrää seksiä. Nämä asiat on syytä selvittää ennen suhteen muodostumista. -sama
Väittäisin, ettei noita asioita voi täysin selvittää ennen itse suhdetta, vaan ne selviävät vasta sen aikana. Jos alussa onkin kaikki natsannut täydellisesti yhteen, sitten vuosien päästä huomaa, ettei ehkä natsannutkaan. En usko että kaikki nuo suhteet joita täällä harmitellaan, ovat syntyneet ns. hitaan tutstumisen kautta, jossa seksi on tullut kuvioihin vasta kun osapuolet tuntevat kunnolla toisensa. Aivan varmasti joukossa on myös suhteita, jotka ovat syntyneet seksi edellä.
Olen hitaasti lämpiävää sorttia ja kyllä minulle on löytynyt seurustelukumppaneita, jotka haluavat tapailla muutamia kk ennen seksin aloittamista. Miehet haluavat yleensä edetä nopeammin näissä asioissa, mutta en pitäisi sänkyynpäätymisnopeutta kynnyskysymyksenä.
T. N27
Parisuhdehan alkaa silloin kun aloitetaan seksin harrastamista. Jos haluaa parisuhteeseen niin jossain vaiheessa se on aloitettava. Joskus aiemmin josskus myöhemmmin eli esim vasta kun menee naimisiin.
Sitä haluaisin tietää, montako vuotta viimeisen yhdessä harrastetun seksiaktin jälkeen, lakkaa pari elämästä parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatpa asiat muuttuneet sitten minun nuoruuteni. Ennen oli normaalia tapailla, ihastua ja aloittaa vakavampi seurustelu, johon sitten tuli mukaan seksielämä. Täytyy sanoa, etteivät asiat ainakaan parempaan suuntaan ole menneet. En ymmärrä ollenkaan räpeltämistä lakanoissa ihan vieraan ihmisen kanssa.
Eikös nimenomaan olisi parempaa ja järkevämpää testata seksin sujuvuus mahdollisimman nopeasti suhteen alettua? Eri asia tietenkin, jos on tyyliin aseksuaali eikä halua ollenkaan seksiä...
Seksi on asia, jonka sujuvuutta opetellaan usein yhdessä oma aikansa. Se harvoin sujuu täydellisesti ensimmäisestä kerrasta alkaen. Varma tapa saada se nimenomaan sujumaan huonosti, on kokeilla sitä ennen kuin suhteessa on edetty niin pitkälle, että intiimiys tuntuu luontevalta ja hyvältä. Seksi vaatii myös luottamusta, eikä sitä ole tuntemattoman kanssa.
Tämä on ihan totta, että seksi alkaa sujumaan paremmin vasta paljon myöhemmin, mutta kyllä jo alkuvaiheessa suhdetta pitäisi olla etenkin vähän vanhemmilla ihmisillä tiedossa jo, että mitä haluaa seksuaalisesti ja miten usein. Kuin myös muut perusasiat.
Joidenkin ihmisten kanssa vain yksinkertaisesti tulee se luottamus aika äkkiä ja halu mennä intiimiksi, on aika vanhahtavaa odotella aivan turhan takia jos haluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatpa asiat muuttuneet sitten minun nuoruuteni. Ennen oli normaalia tapailla, ihastua ja aloittaa vakavampi seurustelu, johon sitten tuli mukaan seksielämä. Täytyy sanoa, etteivät asiat ainakaan parempaan suuntaan ole menneet. En ymmärrä ollenkaan räpeltämistä lakanoissa ihan vieraan ihmisen kanssa.
Eikös nimenomaan olisi parempaa ja järkevämpää testata seksin sujuvuus mahdollisimman nopeasti suhteen alettua? Eri asia tietenkin, jos on tyyliin aseksuaali eikä halua ollenkaan seksiä...
Kaikki eivät kykene noin intiimiin kanssakäymiseen ennen kuin on kunnolla tutustuttu. Nykyaika on inhottavaa, kun seksiä pidetään suurin piirtein samana asiana kuin kättelyä :D että ei siihen tarvita mitään tunteita ja luottamusta ja ihmissuhdetta taustalle, senkun panee vaan.
Jos löydät naisen joka haluaa heti niin ei siinä mitään väärää ole, hyvä että löysitte toisenne ja olette asiassa samalla viivalla. Mutta se on väärin, että niitä jotka haluaisivat ensin tutustua kunnolla pidetään jotenkin kummallisina tai jopa aseksuaaleina :D
Jos ei jaksa odottaa niin siirtyy sitten seuraavaan naiseen, eikä ala toista painostaan johonkin, mihin toinen ei ole valmis. Tällaista normaalia toisen huomioonottamista saisi olla enemmän. Seksin harrastaminen ei ole mikään velvollisuus, vaan sitä tehdään sitten kun molemmat ovat valmiita siihen ja haluavat sitä.
Kun ollaan jo kunnolla tutustuttu ja suhteessa niin silloin itse pystyn toisen mieliksi panemaan, vaikkei huvittaisi, mutta en kyllä pystyisi suhteen alussa kun ei edes kunnolla tunneta. Seksiin tarvitsee luottamusta ja sitä, että tuntee toisen kunnolla, muuten se tuntuu hyvin epämiellyttävältä.
Tietysti sitä voi odottaa mielin määrin eikä tietenkään seksiin pidä lähteä missään tapauksessa, jos se ei itsestä tunnu oikealta. Mutta karu totuus on se, että aniharvassa ovat nykyään he, jotka oikeasti haluavat odottaa ennen seksiin siirtymistä. plus sitten se, että kaikki se odotus voi mennä aivan harakoille jos sitä kemiaa vällyjen välissä ei sitten löydykään sen pitkän odotuksen jälkeen. Jolloin on tullut tuhlanneeksi yhden ihmisen kanssa kallisarvoista aikaa.
Itse olin 23-vuotias neitsyt, kun nykyisen mieheni tapasin. Oltiin yhdessä noin 2 kk ennen ensimmäistä seksikertaa. En olisi kyllä pystynyt vielä parin tapaamisen jälkeen seksiä harrastamaan, mutta tuon ajan jälkeen oli jo itselläkin halut korkealla ja halusi asiassa edetä. Että kyllä niitä miehiä löytyy, jotka on valmiita vähän odottelemaan.
Toki varmasti mitä pidemmän aikaa odotellaan, sitä hankalampaa se voi "halukkaalle" olla. Uskoisin kyllä että jos se ihminen kolahtaa, myös "hitaamman" osapuolen halut herää ensimmäisten viikkojen/kuukausien aikana.
On ongelma. Miehet haluaa päästä poraamaan jo heti ensihetkestä. Pitää "koejaa". Ja sitten ghostata
Vierailija kirjoitti:
On ongelma. Miehet haluaa päästä poraamaan jo heti ensihetkestä. Pitää "koejaa". Ja sitten ghostata
Tällaiset yleistykset on aina kivoja. Kaikki miehet on sikoja, naiset hu𝜊ria ja niin edespäin. Keskustelun taso pysyy korkeana.
Minä jäin leskeksi muutama vuosi sitten. En tiedä, mikä oikein iski, mutta aloin sitten etsiä seuraa netistä, en tosin tinderistä. Eteni aina pitemmän kirjoittelun ja puhelimessa juttelun eli sellaisen tutustumisen kautta tapaamiseen. Taisin olla ehkä 15 treffeillä, näistä kolmannes johti lakanoiden väliin ensimmäisellä tapaamisella, toinen kolmannes toisella tapaamisella ja loput eivät sitten johtaneet seksiin. Kaikki kaatuivat kuitenkin aina jonkin ajan kuluttua siihen, että olin vielä liian kiinni edesmennessä vaimossani. Mutta seksistä tai sen laadusta ei kukaan valittanut, päin vastoin moni sanoi saaneensa elämänsä parasta seksiä. Olin hyvin koulutettu kuulemma ja kai kohtalaisesti varustettukin.
En voisi harrastaa seksiä ennen parisuhdetta, joten ei olisi ongelma.
M
Ei ole ongelma kun eihän sitä seksiä sitten parisuhteessakaan ole...
Määritelmäkysymys, mutta jos tykkää mustavalkoisesta maailmasta, niin mikäs siinä.
Seksi ennen parisuhdetta = yhden yön jutut. Toisista on niihin ja tykkäävät niistä, toiset eivät.
Parisuhde ei ole sama asia kuin avoliitto tai avioliitto. Mun kirjoissa seurustelu on parisuhde, ja se alkaa heti, kun on olemassa molemminpuolinen henkinen yhteys, esim. kolmannesta treffikerrasta alkaen. Siinä vaiheessa seksi olisi meikäläiselle ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias mies liikkeellä samoilla ajatuksilla. On aika vaikea löytää seuraa, erityisesti netistä, mutta pitää vain muistaa, että on meitä olemassa. Ehkä joskus vielä lykästää, joten onnea matkaan sinullekin.
Ap ota tää mies!
Miksi ihmeessä?
Oletko joku vanhempi nainen vai mies?
Ärsyttää ja inhottaa tuollaiset ihmiset, jotka olisivat heti naittamassa nuorta naista ensimmäiselle hänet kelpuuttavalle miehelle!
Ap, ei ole mitään syytä epätoivoon eikä epätoivoisiin ratkaisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 30-vuotias mies liikkeellä samoilla ajatuksilla. On aika vaikea löytää seuraa, erityisesti netistä, mutta pitää vain muistaa, että on meitä olemassa. Ehkä joskus vielä lykästää, joten onnea matkaan sinullekin.
Ap ota tää mies!
Miksi ihmeessä?
Oletko joku vanhempi nainen vai mies?Ärsyttää ja inhottaa tuollaiset ihmiset, jotka olisivat heti naittamassa nuorta naista ensimmäiselle hänet kelpuuttavalle miehelle!
Ap, ei ole mitään syytä epätoivoon eikä epätoivoisiin ratkaisuihin.
Ei siinä mitään epätoivoista ole, jos tarttuu vastaantuleviin tilaisuuksiin. Ei ketään ole väkisin pakko naida, etenkään näkemättä. Täällä vain päiviteltiin sitä, miten vaikea on löytää kuvailun mukaisia miehiä, joten tilaisuuksia ei varmasti ole liikaa.
Hohhoijaa. Kyllä se niin on että seksi kuuluu parisuhteeseen suurimman osan kohdalla jo alkumetreistä asti. Jos haluaa tarkoituksella pidättäytyä, niin kannattaa se ainakin mainita alkuun, niin ei tule miehelle yllätyksenä. Voi sitten tehdä omat ratkaisunsa jaksaako odotella. Yleensä se vakn on niin, että harva on niin uniikkilumihiutale varsinkaan siinä alussa, että joku jaksaisi odotella seksiä vasta 5kk päähän. Tämä on nykypäivän totuus.
Meillä oli seksiä.miehen kanssa jo heti ekana päivänä. Ja ei ollu suunniteltua, se vaan iski kun tikka tauluun. Ja edelleen ollaan yhdessä ja seksi kukoistaa ja suhde siinä samalla tietysti. :D
Mutta joo, mielestäni hyvinkin yksilöllinen kysymys. Lähtökohtaisesti nuoret miehet kuitenkin haluavat seksiä ennen parisuhteen muodostumista. Sama pätee nykynaisiinkin.
Terv N24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en itse kyllä seurustelisi, ennen kuin olen seksiä harrastanut :D Seksi on iso osa-alue suhteessa ja siksi haluan tietää sopiiko seksimieltymyksemme ja halumme yhteen.
En sano etteikö sellaisia miehiä löydy, löytyy varmasti, mutta kyllä nykyajan nuorista miehistä suurinosa pitäisi asetelmaa olla seksittä hyvin kummallisena ja saattaisi lopettaa tapailun siihen.
M27Seksi on nimenomaan niin iso osa suhdetta ja elämää, ettei sitä pidä sotkea kuvioihin, ennen kuin on muuten miettinyt, että tämän ihmisen kanssa haluan olla ja hän on hyvä minulle. Seksi on se asia parisuhteessa, mitä harvat jakavat muiden kanssa, joten sen tuleminen suhteeseen tekee suhteesta sen erityisen. Siksi kannattaa tsekata ne muut asiat ensin, ennen kuin ottaa suhteeseen mukaan sen kaikkein läheisimmän kanssakäymisen.
Kaunis ajatus, mutta ei toimi suurimman osan nykynuoren kohdalla. Seksin ja normaalin tutustumisen tulisi kulkea käsikädessä. Jos haluja ei syty tapailuvaiheessa, tuskin myöhemminkään. Moni ei halua herätä nelikymppisenä siihen, että seksi ei toimikaan ja halut eriävät. Sitähän täällä moni keski-ikäinen harmittelee kun kumppanit haluavat eri määrää seksiä. Nämä asiat on syytä selvittää ennen suhteen muodostumista. -sama
No. Me seurusteltiin ja pantiin innolla useita vuosia, seksi oli hyvää. Mutta 15-20 vuoden jälkeen miehestä on tullut sellainen keski-ikäistynyt ja innoton koko asiassa. Hänelle käy hyvinkin olla ilman, ei kuulemma edes ajattele seksiä. Ei käy vieraissa. Minäkään en ole rumentunut enkä lihonut.
Minä olen se innokas edelleen, enkä ymmärrä (eikä mieskään, ollaan juteltu), missä mättää.
Olen vietellyt eri tavoin, vongannut, ollut vonkaamatta, lahjonut herkuilla, ollut etäinen, tehnyt mustasukkaiseksi, mutta mikään ei toimi!
Tähän voi päätyä ns, hyvästäkin seksisuhteesta, tiedoksi vaan!
Vierailija kirjoitti:
... ja yritti päästä pöksyihin aina välillä,
Mä pistäisin tutustumisen heti poikki jos tuolla tavalla ennen aikojaan...
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin leskeksi muutama vuosi sitten. En tiedä, mikä oikein iski, mutta aloin sitten etsiä seuraa netistä, en tosin tinderistä. Eteni aina pitemmän kirjoittelun ja puhelimessa juttelun eli sellaisen tutustumisen kautta tapaamiseen. Taisin olla ehkä 15 treffeillä, näistä kolmannes johti lakanoiden väliin ensimmäisellä tapaamisella, toinen kolmannes toisella tapaamisella ja loput eivät sitten johtaneet seksiin. Kaikki kaatuivat kuitenkin aina jonkin ajan kuluttua siihen, että olin vielä liian kiinni edesmennessä vaimossani. Mutta seksistä tai sen laadusta ei kukaan valittanut, päin vastoin moni sanoi saaneensa elämänsä parasta seksiä. Olin hyvin koulutettu kuulemma ja kai kohtalaisesti varustettukin.
Heti kiire sänkyyn muiden naisten kanssa, kun oma vaimo kuollut, hyi. Olet petturi.
Jaksan odottaa. Älä sitten ihmettele, jos en 3 kk:n päästä halua enää seksiä, koska en halua tuhota sitä kaunista, mitä välillemme on syntynyt.