Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa
Kommentit (464)
Mitäs tapahtui vuosikymmeniä sitten?
Ihmisiä kuoli järkyttävä määrä.
Hiljaa oltiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei loppunut.
Maskisuositus loppui vain alle 12- vuotiailta,ne maskeista valittajat ovat näköjään vielä lukutaidottomiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku raukka luulee, että "pandemia" ratkaistaan turhilla maskeilla? Tai että niiden pitäminen vaikuttaisi yhtään mihinkään?
Hyvä, että vähitellen aletaan heräillä hysteriasta. Toivottavasti maskisuositukset eivät palaa enää ikinä.
Vieläkö joku raukka luulee, että liikennekuolemat ratkaistaan turhilla vöillä? Tai että niiden käyttäminen vaikuttaisi yhtään mihinkään? -Varmaan sama kaveri, jos olisi 70-luvulla keskustelemassa turvavyön käytöstä.
Ei ratkaista, mutta yksi työkalu muiden joukossa hillitä tilannetta. Yksi helppo keino mitä jokainen pystyy noudattamaan ilman kohtuutonta vaivaa. Toisin kuin turvavöiden käyttö, joka suojelee käyttäjää itseään, maskit suojaavat lähinnä muita sinulta, toissijaisesti sitten toisinpäin. Voit olla tietämättäsi oireeton kantaja, tai oireet eivät ole vielä ilmentyneet. Vöittä kolaroimisesta kärsii vain tyhmä itse, maskittomat korona-kapinalliset toimivat taas äärimmäisen itsekkäästi muita kohtaan. Toki tilanne on hiljalleen hiipumassa pois joten koko maskikeskustelu alkaa kesän saatossa hiljalleen menettää ajankohtaisuuttansa, mutta harmillista on silti katsella miten välinpitämättömiä me muka fiksut suomalaisetkin osataan olla. Tai sitten nämä foorumit ovat vain poikkeuksellisen huono otanta, ainakin Turussa maskeja on kyllä minun silmään käytetty kohtalaisen ahkerasti ja käytetään edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten suu pannaan, kun rajoitukset lievenevät ja pöljät liikkuu ilman maskeja. Ollaan kohta taas leviämisvaiheessa.
Mikä on sun ratkaisusi? Loputonta maskeilua, sulkuja yms.? Rokotukset etenee ja kausivaihtelu auttaa. Tämän jälkeen aletaan vaan elää koronan kanssa kuten muidenkin infektioiden. Ymmärrätkö, korona ei täältä katoa? Suhteellisuudentaju ihmisiltä on kadonnut, kun koronavaaran takia porukka on peloteltu ja nyt ne ei pysty luopumaan näistä järjettömistä rajoituksista.
Olen eri, mutta ei mulle ainakaan mitään vaikeuksia ole tuottanut käyttää maskia. Kummallista miten se näyttää joillekin olevan niin vaikeaa. Ihan rutiinisti senjo laittaa kun menee kauppaan tai muualle julkisiin sisätiloihin. Ihme draamaa jotkut saa aikaseks tästä.
Ensinnäkin maski ei ole normaalia ihmisten kommunikointia. Minä ainakin rakastan viestiä myös positiivisia ilmeitä yms. jopa vieraille.
Ja kuule, ei se ole kaupasta kiinni vaan siitä, että tekee työtä 8h/pv se s****nan kuonokoppa naamalla. Hengittää hiilidioksidia, yrittää arvailla vastapuolen ajatuksia peitetyn naaman takaan, huutaa ja toistaa sanomisiaan, koska maski vähentää ääntä ja jää huuliltalukeminen pois jne. Ymmärrätkö? Tämä maskivouhotus on monelle ihmiselle TODELLA raskasta työn puolesta ja vihaan maskeja. Hankin syksyllä todistuksen siitä, etten psyykkisesti kestä työtäni maskissa, jos minua vielä velvoitetaan käyttämään sitä TÄYSIN turhaan.
Toivon, ettei sinun tarvisi riskeerata terveyshistoriaasi psyykeen viitttaavilla lausunnoilla. Sen sijaan maskin vaatijat ansaitevet sen riskin minusta, ja vaikkapa taloudellisen lisäksi.
Sakkoja maskin vaatijoille, ja merkintä Omakantaan. Poliitikot pitää saada kurittamasta kaikin puolin syyttömiä ihmisiä, ja jos lääkäreitä joiukssa, niin ihan samat on asiat.
Kyllä loppui täällä Satakunnassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites sitten suu pannaan, kun rajoitukset lievenevät ja pöljät liikkuu ilman maskeja. Ollaan kohta taas leviämisvaiheessa.
Mikä on sun ratkaisusi? Loputonta maskeilua, sulkuja yms.? Rokotukset etenee ja kausivaihtelu auttaa. Tämän jälkeen aletaan vaan elää koronan kanssa kuten muidenkin infektioiden. Ymmärrätkö, korona ei täältä katoa? Suhteellisuudentaju ihmisiltä on kadonnut, kun koronavaaran takia porukka on peloteltu ja nyt ne ei pysty luopumaan näistä järjettömistä rajoituksista.
Olen eri, mutta ei mulle ainakaan mitään vaikeuksia ole tuottanut käyttää maskia. Kummallista miten se näyttää joillekin olevan niin vaikeaa. Ihan rutiinisti senjo laittaa kun menee kauppaan tai muualle julkisiin sisätiloihin. Ihme draamaa jotkut saa aikaseks tästä.
Ensinnäkin maski ei ole normaalia ihmisten kommunikointia. Minä ainakin rakastan viestiä myös positiivisia ilmeitä yms. jopa vieraille.
Ja kuule, ei se ole kaupasta kiinni vaan siitä, että tekee työtä 8h/pv se s****nan kuonokoppa naamalla. Hengittää hiilidioksidia, yrittää arvailla vastapuolen ajatuksia peitetyn naaman takaan, huutaa ja toistaa sanomisiaan, koska maski vähentää ääntä ja jää huuliltalukeminen pois jne. Ymmärrätkö? Tämä maskivouhotus on monelle ihmiselle TODELLA raskasta työn puolesta ja vihaan maskeja. Hankin syksyllä todistuksen siitä, etten psyykkisesti kestä työtäni maskissa, jos minua vielä velvoitetaan käyttämään sitä TÄYSIN turhaan.
Voivoi ja valivali. Moni joutuu käyttämään työssään maskia jatkuvasti, oli koronaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei loppunut.
Maskisuositus loppui vain alle 12- vuotiailta,ne maskeista valittajat ovat näköjään vielä lukutaidottomiakin.
Satakunnassa loppui. Lue itse uutisia, ennen typeriä kommenttejasi. Pösilö 🙄
Vierailija kirjoitti:
Voi harmi, jos ihmiset eivät kohta enää käytä maskia. Oon tykännyt siitä, ihana vaikka väsyneenä piiloutua sen taakse eikä tarvi yrittää hymyillä pirteästi vaikka tutun kaupassa kohdatessaan. Olenko ihna outo jos käytän maskia kun korona on jo aika lailla ohikin?
Et ole outo. Ja mitä siitä jos jonkun mielestä oletkin? Jotkut kun nyt vaan on niin lampaita että niille tärkeintä on aina se mitä muut tekee ja mitä muut ajattelee. Mutta joo, ei tosiaan ole kiellettyä ajatella ja tehdä päätöksensä ihan itse.
Tällä hetkellä kaupoissa noin puolet käyttää. Ravintoloissa ei juuri kukaan, työntekijät ei lainkaan ja päivittäin käyn eri ravintoloissa lounaalla ja usein myös illalla. Turun alueesta puhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö joku raukka luulee, että "pandemia" ratkaistaan turhilla maskeilla? Tai että niiden pitäminen vaikuttaisi yhtään mihinkään?
Hyvä, että vähitellen aletaan heräillä hysteriasta. Toivottavasti maskisuositukset eivät palaa enää ikinä.
Vieläkö joku raukka luulee, että liikennekuolemat ratkaistaan turhilla vöillä? Tai että niiden käyttäminen vaikuttaisi yhtään mihinkään? -Varmaan sama kaveri, jos olisi 70-luvulla keskustelemassa turvavyön käytöstä.
Ei ratkaista, mutta yksi työkalu muiden joukossa hillitä tilannetta. Yksi helppo keino mitä jokainen pystyy noudattamaan ilman kohtuutonta vaivaa. Toisin kuin turvavöiden käyttö, joka suojelee käyttäjää itseään, maskit suojaavat lähinnä muita sinulta, toissijaisesti sitten toisinpäin. Voit olla tietämättäsi oireeton kantaja, tai oireet eivät ole vielä ilmentyneet. Vöittä kolaroimisesta kärsii vain tyhmä itse, maskittomat korona-kapinalliset toimivat taas äärimmäisen itsekkäästi muita kohtaan. Toki tilanne on hiljalleen hiipumassa pois joten koko maskikeskustelu alkaa kesän saatossa hiljalleen menettää ajankohtaisuuttansa, mutta harmillista on silti katsella miten välinpitämättömiä me muka fiksut suomalaisetkin osataan olla. Tai sitten nämä foorumit ovat vain poikkeuksellisen huono otanta, ainakin Turussa maskeja on kyllä minun silmään käytetty kohtalaisen ahkerasti ja käytetään edelleen.
Kyse on siitä, että maski on täydellisen tehoton pidentämään ihmisen elinikää. Jo nyt Suomesta oli tutkimus, että yksi hengitystievirus, oliko nyt sitten rinovirus vai mikä, ei nyt koronan aikana ole kuitenkaan vähentynyt ollenkaan. Se vain todistaa sen että maskit eivät auta. Kyseessä oli hengitystievirus, johon alkoholipitoinen käsidesi ei tehoa.
Lisäksi jos joku kuolee kolarissa niin vuosia elämästä katoaa helposti 50. Korona taas ei lyhennä ikää käytännössä ollenkaan.
Kaikki maskit ovat kaikkea muuta kuin helppo asia. Siinä tullaan ihmisen iholle, merkataan, ja riistetään lisäksi kommunikointi siinä muodossa kuin se on luontevaa ja naitinnollista.
Todella sikamainen temppu olemattoman koronademonin kumartelemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Vantaalla käytän maskia vaikka koko loppuikäni. Itseäni ei haittaa, vaikka olen aikoa maskinkäyttäjä. Vapaa valinta.
Entäs sitten, kun joku tulee ja repäisee sen maskin pois naamaltasi?
Tsekkasin oman paikkakunnan tilanteen: perustasolla ja maskisuositus voimassa. Pidän siis edelleen kaupassa käydessä. Asiakaspalvelijoita huomioidakseni mä maskia oon käyttänyt, töitä oon voinut tehdä etänä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä kaupoissa noin puolet käyttää. Ravintoloissa ei juuri kukaan, työntekijät ei lainkaan ja päivittäin käyn eri ravintoloissa lounaalla ja usein myös illalla. Turun alueesta puhun.
Ravintoloissa ei juuri kukaan. Varmaan siksi, koska maski naamalla ei voi syödä. He eivät sitten varmaan syö. No silloin joutaisivat ulos ravintolasta, viemästä paikkoja maksavilta asiakkailta! Jo iän kaiken on monissa pöydissä lukenut, että vain ravintolan asiakkaille!
Olen ollut ilman maskia tammikuusta asti ja olen hymyillyt vain kaikille :)
Antakaa nyt ihmisten vaan käyttää tai olla käyttämättä maskeja. Ja hankkikaa elämä.
The MAD MAN This WHO BOSS, Pharaoh does not have BALLS.
Masks and vaccine are his BALLS, but SEE, He does not have BALLS AT ALL:
Corona is rising.
Korona on vain lisääntymässä WHO- Faaraon palleista; rokotuksista ja maskeista huolimatta ympäri maailmaa.
Mad liar Pharaoh said He Will Win his WAR Against the Corona Demon, THIS Demon of his MIND.
Look! This PHARAOH, where are the BALLS!
Äsken Pohjois-Suomessa pikkukaupassa oli virolaisia miehiä ilman maskeja! Onneksi itsellä oli maski ja ollaan perustason alueella.
Kahelia porukkaa. Siellä mielen "sopukoissa" se on, että maski tuo voiton.
Dream on siellä päässäsi.
Dream on. Pilkkasit isompaasi.
Nämä maskittomat kuuluvat minun silmissäni samaan epäsikiöiden ryhmään jotka eivät pese käsiään kun käyvät vessassa paskalla.
Hygieniaa epäsikiöt, hygieniaa!
Flunssaa ja viruksia on aina ollut.
Suurin osa sairastaa lievänä.
Immuniteetti kehittyy.