Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maskisuositus loppui, silti kaikilla maskit kaupassa

Vierailija
12.06.2021 |

Milloin kehtaa mennä kauppaan ilman?

Kommentit (464)

Vierailija
41/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ihminen ajattelee itse aivoillaan eikä välitä siitä mitä muut ajattelevat. Maskisuositus asetettiin, koska oli paikkoja, joissa ei voinut pitää turvaväliä. Nyt turvaväliäkään ei tarvitse enää pitää, niin loogisesti sitä maskia kumminkin kannattaa pitää. Kaikki ei pelkää maskia ja arvioivat itse, että kun mennään sadan tartunnan molemmin puolin, maskia on ihan järkevää pitää.

Tulen itse heinäkuun alussa Suomeen ja saattaapa olla, että pidän maskia. Jos sit olette päässeet samaan kuin vuosi sitten kesälomallani, laitan maskin vain yleisötapahtumiin, joissa räkä lentää.

Vierailija
42/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Vantaalla käytän maskia vaikka koko loppuikäni. Itseäni ei haittaa, vaikka olen aikoa maskinkäyttäjä. Vapaa valinta.

Mä kävin tänään Vantaalla pienessä K-Marketissa. Noin 2/3:lla asiakkaista  oli maski, 1/3 oli ilman. Vielä muutama viikko sitten oli lähes kaikilla. Ne, joilla ei ollut, eivät puhuneet suomea. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monia, jotka eivät ole koko aikana pukeneet maskia päällensä kertaakaan.

Eikä kukaan ole sanonut yhtikäs mitään.

Olkaa rohkeasti ilman maskia, hengittäkää puhdasta ilmaa. Sano ei China Export nanomateriaaleille (ne kertyvät aivoihin).

China Export nanomateriaaleista en tiedä mitään mutta ihmettelen miten ihmiset stressaavat jonkun suosituksen kanssa kun itsekään en ainuttaakaan maskia ole käyttänyt koko aikana. Kukaan ei ole sanonut yhtä ainutta sanaa eikä edes katsonut juuri sen pidempään eli en käsitä ryhmäpainetta käyttää jotain maskia vaikka kaupassa.

Et varmaan käsitä kun selvästi et välitä muista ihmisistä. Ihan sama moniko on voinut saada sinulta vammauttavan tartunnan?

Voi luoja! Sitä varten on FFP2-maskit, että voi suojata itsensä. Vammauttava tartunta? Voi luoja. Tunnen 42 koronan saanutta ja kaikki on ihan kunnossa. Jopa se yli 80-vuotias. Vammautuminen liikenteessä on todennäköisempää työikäiselle kuin vammautua koronasta.

Ja mä tiedän 30 tartunnan saanutta, kaikki työikäisiä, 6 heistä kuoli. Mitä sitten? Sä nyt varmaan ajattelet toisin kun kelle vastasit ja mä, mutta antaako se susta kauheen fiksun kuvan, että sä sit sun kokemuksella paasaat tollasta? Ei anna.

Vierailija
44/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te käytätte, jos ette pidä siitä ja suositus on poistunut? En ymmärrä. Sanonpa tähän vielä, että korona ei ihan aidosti ole vaarallinen tauti työikäisille ihmisille. Edes seitsemänkymppisille sitä ei voi pitää erityisen tappavana.

Miten te uskallatte edes elää? Jos jokainen 40-vuotias sairastuisi tänään koronaan, niin heistä kuolisi ehkä joku max. 10, todennäköisesti 5. Vähemmän mitä samasta ikäluokasta kuolee syöpään tai kohtaukseen tai onnettomuuksiin vuodessa.... Osaatteko te lainkaan laskea? Elämässä on aina riskiä ja koronasta on vain tehty kohtuuton peikko, vaikka THL:n omalla sivullakin lukee, että työikäisille pääosin lievä. Kuolleita työikäisissä ei juurikaan ole.

Vierailija
45/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten suu pannaan, kun rajoitukset lievenevät ja pöljät liikkuu ilman maskeja. Ollaan kohta taas leviämisvaiheessa.

Vierailija
46/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa rohkeasti ilman maskia, hengittäkää puhdasta ilmaa. Sano ei China Export nanomateriaaleille (ne kertyvät aivoihin).

China Export nanomateriaaleista en tiedä mitään mutta ihmettelen miten ihmiset stressaavat jonkun suosituksen kanssa kun itsekään en ainuttaakaan maskia ole käyttänyt koko aikana. Kukaan ei ole sanonut yhtä ainutta sanaa eikä edes katsonut juuri sen pidempään eli en käsitä ryhmäpainetta käyttää jotain maskia vaikka kaupassa.

Et varmaan käsitä kun selvästi et välitä muista ihmisistä. Ihan sama moniko on voinut saada sinulta vammauttavan tartunnan?

Voi luoja! Sitä varten on FFP2-maskit, että voi suojata itsensä. Vammauttava tartunta? Voi luoja. Tunnen 42 koronan saanutta ja kaikki on ihan kunnossa. Jopa se yli 80-vuotias. Vammautuminen liikenteessä on todennäköisempää työikäiselle kuin vammautua koronasta.

Ja mä tiedän 30 tartunnan saanutta, kaikki työikäisiä, 6 heistä kuoli. Mitä sitten? Sä nyt varmaan ajattelet toisin kun kelle vastasit ja mä, mutta antaako se susta kauheen fiksun kuvan, että sä sit sun kokemuksella paasaat tollasta? Ei anna.

Ihanko tosi? Suomessa on kuollut työikäisiä joku alle 50 ja sinä tunnet kuusi heistä? Uskomatonta. Suomessa teki itsemurhan viime vuonna lähes 700 ihmistä ja montako tunnet heistä? Entä syöpään kuoli 13 000 ja tunnetko heitäkin laumoittain? Jos tunnet 6/50, niin sinun pitisi tuntea samalla todennäköisyydellä 84 itsemurhan tehnyttä vuonna 2020 ja syöpään kuolleita peräti noin 1400.

Joko työskentelet teho-osastolla tai vastaavassa paikassa tai hoitokodissa yms. tai sitten sinulla on käynyt käsittämättömän huono tuuri. Muistutan edelleen, että Suomessa on kuollut työikäisiä vain kourallinen koronaan.

Vierailija
47/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sitten suu pannaan, kun rajoitukset lievenevät ja pöljät liikkuu ilman maskeja. Ollaan kohta taas leviämisvaiheessa.

Mikä on sun ratkaisusi? Loputonta maskeilua, sulkuja yms.? Rokotukset etenee ja kausivaihtelu auttaa. Tämän jälkeen aletaan vaan elää koronan kanssa kuten muidenkin infektioiden. Ymmärrätkö, korona ei täältä katoa? Suhteellisuudentaju ihmisiltä on kadonnut, kun koronavaaran takia porukka on peloteltu ja nyt ne ei pysty luopumaan näistä järjettömistä rajoituksista.

Vierailija
48/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin just täällä Porissa K-supermarketissa ilman maskia, mutta siellä henkilökunta ja useimmat asiakkaat oli maski naamalla, vaikka maskisuisitus on täällä lopetettu. Ihmeellisiä 🐑🐑🐑, pistävät itse itsensä häkkiin, vaikka kukaan ei ole pakottanut 🙄

Hyvä kuulla, että Porissa osataan toimia järjellä vaikka viralliset rajoitukset ja suositukset ovatkin päättymässä. Rajoituksissa on aina se huono puoli, että se luo osassa väestöä tätä kapinahenkeä, varsinkin jos toimet koetaan ylimitoitetuiksi ja ihmiset jättävät protestiksi ohjaukset huomioimatta. Höllennetään toimia nyt, kun siihen on sopiva hetki, säästetään kansalaisten kärsivällisyyttä vielä jos tilanne lähtee uuteen nousuun ennen kattavaa laumasuojaa tai muuntovirukset yllättävät. Strategiaa, strategiaa.

Vierailija
49/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskittomat:

persut

äääääärettömän kaukaa muuttaneet

hölmöt

Miksi väität näin, jos viranoamaiset kerran ovat kumonneet maskisuosituksen Satakunnassa?

Vierailija
50/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka pelkää konfrontaatiota käyttää maskia, koska he pelkäävät sitä mahdollista tilannetta. Jotkut myös pelkäävät väkivaltaa, jos ei pidä maskia.

Ihan turhaan, koska sellaista ei vain tapahdu. Vaikka olen kyllä nähnyt, että vartija heittää pihalle tyypin joka alkoi huutamaan maskittomalle. Maskiton siis sai jäädä, maskillinen lenti ulos ja ostokset jäi ostamatta. Ihan hyvä niin.

No voi pyhä yksinkertaisuus taas! Ei sitten tunnu joillekin menevän jakeluun että joku voisi pitää maskia ihan vaan suojautuakseen ja suojatakseen muita koronalta!? Vaikka tartunnat on vähentyneet, tauti EI ole kadonnut, jos nyt joku virheellisesti niin kuvittelee.

Vierailija
51/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ruma naama niin kannattaa jatkaa maskin käyttöä. Pizzanaamat yms. rumat ärsyttää täydellistä ihmistä joka ei koskaan maskia tarvinnutkaan. Tällä naamalla kehtasi mennä ilmankin

Vierailija
52/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana näitä tyhmiä. Ei se maski miltään koronalta suojaa. Sitä saastunutta ilmaa hengittää maskinkin kanssa. Jos jollain maskillisella on korona niin se levittää sitä. Eihän se maski ole liimattuna siihen turpaan. 

Vierailija
53/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pelleily on vahvistanut käsitykseni siitä että on häpeä olla suomalainen- olen ajatellut hakea toisen maan kansalaisuutta, jos nämä pellet pääsevät niskan päälle vaatimuksineen. Piikki-vinkujia, hyi vit..

Vierailija
54/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa on pitkän aikaa ollut 0-1 tartuntaa päivässä, joten aika hyvä tuuri, jos koronan onnistuu jostain paikallisesti hankkimaan

Vierailija
55/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana näitä tyhmiä. Ei se maski miltään koronalta suojaa. Sitä saastunutta ilmaa hengittää maskinkin kanssa. Jos jollain maskillisella on korona niin se levittää sitä. Eihän se maski ole liimattuna siihen turpaan. 

Tottakai virus menee läpi maskista. Tuskin kukaan on niin tietämätön ettei sitä ymmärrä. MUTTA on ihan päivänselvää että jos tilassa on henkilö jolla on korona, ja hän käyttää maskia, ilmaan erittyy huomattavasti vähemmän virusta kuin jos hän ei käyttäisi maskia. Ja jos muilla samassa tilassa olevilla on myös maski, sitä viruspitoista ilmaa tulee vähemmän hengitysteihin koska osa viruksista pysähtyy maskiin. Jos kenelläkään näistä henkilöistä ei olisi maskia, virus kulkisi suurissa määrin ilmassa täysin vapaasti. Maskeista on hyötyä oikein käytettynä, mutta 100% suojaa ne eivät anna. Paljon on kiinni omasta vastustuskyvystä. Jos on hyvä vastustuskyky, on hyvinkin mahdollista että oman elimistön puolustusmekanismit pystyvät tuhoamaan rajallisen määrän virusta niin ettei tauti pääse kehittymään. Jos maskeja ei välissä ole, virusta voi päästä elimistöön niin paljon että se ehtii jo jakautua liikaa ennenkuin elimistö pystyy sen nujertamaan, ja henkilö sairastuu koronaan. Jos oma vastustuskyky on hyvin heikko, voi kyllä saada tartunnan hyvinkin pienestä määrästä virusta. Silloin maskit ei välttämättä auta.

Vierailija
56/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pelleily on vahvistanut käsitykseni siitä että on häpeä olla suomalainen- olen ajatellut hakea toisen maan kansalaisuutta, jos nämä pellet pääsevät niskan päälle vaatimuksineen. Piikki-vinkujia, hyi vit..

Hyvä. Minne ajattelit lähteä? Luuletko että muualla kuin Suomessa ei ole maskeja ja koronarajoituksia?

Vierailija
57/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sun ratkaisusi? Loputonta maskeilua, sulkuja yms.? Rokotukset etenee ja kausivaihtelu auttaa. Tämän jälkeen aletaan vaan elää koronan kanssa kuten muidenkin infektioiden. Ymmärrätkö, korona ei täältä katoa? Suhteellisuudentaju ihmisiltä on kadonnut, kun koronavaaran takia porukka on peloteltu ja nyt ne ei pysty luopumaan näistä järjettömistä rajoituksista.

Olen eri, mutta ei mulle ainakaan mitään vaikeuksia ole tuottanut käyttää maskia. Kummallista miten se näyttää joillekin olevan niin vaikeaa. Ihan rutiinisti senjo laittaa kun menee kauppaan tai muualle julkisiin sisätiloihin. Ihme draamaa jotkut saa aikaseks tästä.

Vierailija
58/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satakunnassa on tänään loppunut. Lopettakaa siellä nyt hyvät ihmiset. Olette aivan turhan arkoja. Tunnen lukuisia maskittomia ja yhdellekään ei edes pahimpaan tartunta-aikaan sanottu mitään. Nythän suosituskin on purettu, joten antakaa mennä. Ei mitään syytä jatkaa. Omituista, että joku vielä suosituksen poistuttua ei uskalla olla ilman.

No mitä ihmettä se sinua haittaa vaikka joku muu vielä haluaa maskia käyttää? Huolehdi omista asioistasi!

Vierailija
59/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ei mulle ainakaan mitään vaikeuksia ole tuottanut käyttää maskia. Kummallista miten se näyttää joillekin olevan niin vaikeaa. Ihan rutiinisti senjo laittaa kun menee kauppaan tai muualle julkisiin sisätiloihin. Ihme draamaa jotkut saa aikaseks tästä.

Miksi pitäisi käyttää täysin turhaa ja jopa haitallista naamalappua? Muiden mieliksi? Teatterin takia? Plandemian symbolismin takia?

En käytä naamalappua, sinä voit toki niitä käyttää vaikka maailman tappiin asti, kunhan minua ei siihen velvoiteta.

Vierailija
60/464 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä maskeilla ei ole mitään vaikutusta koronan leviämiseen. Kuinka kauan teillä tämä aivovaurio kestää että sisäistätte että niistä ei ole hyötyä!