Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhtään isää paikalla? Osaisitteko selittää mieheni käytöstä?

Vierailija
12.06.2021 |

Meillä on pieni lapsi, joka oli erittäin toivottu ja odotettu, sekä mieheni että minä oltiin pitkään haluttu perhe ja lasta monta vuotta yritettiin ennen kuin tärppäsi. Lapsen isä ei kuitenkaan oikein koskaan ole halunnut olla lapsensa kanssa, ei juuri edes ota kontaktia lapseen. Kulkee omissa menoissaan illat ja viikonloput. Ei lähde mukaan asioihin mistä lapsi tykkää. Minusta tuntuu että välttelee lasta. Uhmakohtauksen sattuessa miehellä tulee kiire lähteä kaverin luo tai pihalle. Tulee usein kotiin vartti lapsen nukkumaanmenoajan jälkeen.

En ole useista kyselyistä huolimatta saanut mieheltä vastausta siihen miksi käyttäytyy näin. Joten: osaisiko joku itsekin isä selittää mistä tässä voisi olla kyse?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä joku asia mättää siinä lapsessa, tai uudessa arjessa ja/tai ajankäytössä

M48

Vierailija
2/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä joku asia mättää siinä lapsessa, tai uudessa arjessa ja/tai ajankäytössä

M48

Kyllä, selvästi mättää. Keksisinpä mikä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehestä tuntuu ettei osaa?

Monet äidit myös tekevät virheen, että ottavat itselleen päävanhemman roolin eivätkä jaa sitä yhtään. "Kyllä äiti tietää parhaiten, tämä pitää tehdä näin, tuo noin, ethän sä osaa mitään, anna kun mä".

Onko mahdollista että olet ulkoistanut itse miehen perhe-elämästä ja tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja riittämättömäksi?

Vierailija
4/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on tullut yllätyksenä mitä lapsi oikeasti tarkoittaa. Kyllä mies löytää kasvatusintonsa kunhan lapsi kasvaa sen verran, että sen kanssa voi harrastaa.

Vierailija
5/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siitä, että

a) mies kokee huonommuutta lapsen hoidossa. Kokee, että on sinua huonompi hoitaja ja heittää hanskat tiskiin. Tekee mieluummin jotain muuta, jossa kokee olevansa hyvä.

Ja

b) kokee lapsen kilpailijaksi sinun huomiostasi. Ei halua olla kakkonen. Siksi lapsi ärsyttää ja pakenee ärsytystään muualle, missä ei ärsytä.

Vierailija
6/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet äidit myös tekevät virheen, että ottavat itselleen päävanhemman roolin eivätkä jaa sitä yhtään. "Kyllä äiti tietää parhaiten, tämä pitää tehdä näin, tuo noin, ethän sä osaa mitään, anna kun mä".

Onko mahdollista että olet ulkoistanut itse miehen perhe-elämästä ja tuntee itsensä ulkopuoliseksi ja riittämättömäksi?

Minusta tuntuu että mies on ihan itse ulkoistanut itsensä. Olen pyytänyt häneltä monenlaista osallistumista, oikein mitään niistä ei tee (enkä tarkoita kotitöitä vaan lasta). En ole mikään jyrä joka haluaa määrätä lapsen vaatteiden väritkin. Ap

Vierailija
7/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle on tullut yllätyksenä mitä lapsi oikeasti tarkoittaa. Kyllä mies löytää kasvatusintonsa kunhan lapsi kasvaa sen verran, että sen kanssa voi harrastaa.

Kyllä se kiintymyssuhde rakennetaan silloin kun lapsi on vauva.

Onko lapsi muuten minkäikäinen nyt?

Vierailija
8/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia haluta saada lapsi kuin se että sen olemassaolo konkretisoituu. Miten miehen oma suhde vanhempiinsa? Onko ollut kylmyyttä, hylkäämistä, yksin jättämistä? Välttelevästi kiintynyt välttelee, koska ei uskalla kiintyä ettei menetys tuntuisi liian musertavalle.

Vierailija
9/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hfff kirjoitti:

Kyse on siitä, että

a) mies kokee huonommuutta lapsen hoidossa. Kokee, että on sinua huonompi hoitaja ja heittää hanskat tiskiin. Tekee mieluummin jotain muuta, jossa kokee olevansa hyvä.

Ja

b) kokee lapsen kilpailijaksi sinun huomiostasi. Ei halua olla kakkonen. Siksi lapsi ärsyttää ja pakenee ärsytystään muualle, missä ei ärsytä.

Nämä voi olla kyllä mahdollisia selityksiä. Ap

Vierailija
10/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehet nyt haluaa lapsen, mutta ei ne sitä hoitaa halua.

Vierailija
11/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että mies on ihan itse ulkoistanut itsensä. Olen pyytänyt häneltä monenlaista osallistumista, oikein mitään niistä ei tee (enkä tarkoita kotitöitä vaan lasta). En ole mikään jyrä joka haluaa määrätä lapsen vaatteiden väritkin. Ap

Voisitko kokeilla vielä väljempiä raameja, ettet vahingossakaan selitä, miten asiat pitää tehdä?

Vierailija
12/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kiintymyssuhde rakennetaan silloin kun lapsi on vauva.

Onko lapsi muuten minkäikäinen nyt?

Täyttää neljä syksyn alussa. Ap

Vierailija
13/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miehet nyt haluaa lapsen, mutta ei ne sitä hoitaa halua.

Tuo kommentti ei taida nyt paljon kysyjää auttaa.

Vierailija
14/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori isä, luultavasti.. Pitäisi ainakin aikuistua..

Vierailija
15/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selkeesti ole miehen puolesta toivottu asia.

Katuu päätöstä, siksi välttelee kaikin mahdollisin keinoin (liian iso muutos). Ei ehkä miellä itseään isähahmoksi.

Vierailija
16/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kokeilla vielä väljempiä raameja, ettet vahingossakaan selitä, miten asiat pitää tehdä?

Olen tuota kokeillut jo vauva-aikana enkä muutenkaan ole sellainen ihminen joka kulkisi puolisonsa perässä määräilemässä miten tehdä. Ap

Vierailija
17/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on vaan itsekäs ja epäkypsä, eikä viitsi tehdä ikäviä asioita. Huomasi, että vauva onkin aika rasittava ja jätti hänet sinun hoidettavaksesi. Vastuullinen aikuinen osaisi laittaa vauvan itsensä edelle, mutta miehesi ei osaa.

Vierailija
18/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on tyhmä, kun ei ole tiedostanut etukäteen mitä lapsen saaminen käytännössä tarkoittaa. Faktaa on, että pikkulapset ovat useimpien miesten mielestä vittumaisia. Fiksut kuitenkin ymmärtävät pitää mölyt mahassaan, ja tekevät osansa lapsen hoidosta. Muuten karahtaa parisuhdekin ja lisäksi lapsi kasvettuaan jää etäiseksi, kun siitä ikänsä puolesta saattaisi alkaa olla jo iloakin.

M46

Vierailija
19/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi helvetti ap.

Taas murjasit provon palstalle.   Tätä samaa provoa olet käyttänyt ennekin.

Oot se tarina-täti joka sekoilee palstalla jatkuvasti.

Ei totisesti ole pitkä aika, kun lähes juuri samanlainen trolli palstalla pyöri, ja sekin oli sun keksimä.

Tuki jo tuo tyhmä turpasi, tai saat bannit tänne pitemmäksi aikaa.

Mikähän sinuakin vaivaa?

Vierailija
20/103 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilee lasta toisen miehen siittämäksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi