Yhtään isää paikalla? Osaisitteko selittää mieheni käytöstä?
Meillä on pieni lapsi, joka oli erittäin toivottu ja odotettu, sekä mieheni että minä oltiin pitkään haluttu perhe ja lasta monta vuotta yritettiin ennen kuin tärppäsi. Lapsen isä ei kuitenkaan oikein koskaan ole halunnut olla lapsensa kanssa, ei juuri edes ota kontaktia lapseen. Kulkee omissa menoissaan illat ja viikonloput. Ei lähde mukaan asioihin mistä lapsi tykkää. Minusta tuntuu että välttelee lasta. Uhmakohtauksen sattuessa miehellä tulee kiire lähteä kaverin luo tai pihalle. Tulee usein kotiin vartti lapsen nukkumaanmenoajan jälkeen.
En ole useista kyselyistä huolimatta saanut mieheltä vastausta siihen miksi käyttäytyy näin. Joten: osaisiko joku itsekin isä selittää mistä tässä voisi olla kyse?
Kommentit (103)
Miksi tästä on tehty sukupuoleen liittyvä asia?
Mun mielestä toi käytös ei ole yhtään sukupuolisidonnaista.
Miten ihmiset lähtee näihin provoihin mukaan?
Kaikki lapsia saaneet naispuoliset ystäväni ovat olleet todella väsyneitä pikkulapsiaikana, eikä kenelläkään tunnu olevan mitään erityistä hoivaviettiä vauvoja kohtaan. Kaikki hoitavat vauvat, koska jonkun on pakko, eikä yhdessäkään perheessä isä tee lähellekään puolta, saati sitten enempää. Naiset vaan opetetaan pienestä asti vastuuntuntoisemmiksi ja heille kasataan paineet hoitaa perhe. Lisäksi he ovat biologian vuoksi sidottuja vauvoihin, halusivat tai eivät. Isä voi rauhassa painella baariin jo vaimon ja vauvan ollessa synnärillä, äidillä ei oikein vastaavaa mahdollisuutta ole. Ja valitettavan monet isät ottavat täyden ilon irti tästä epäreiluudesta ja tekevät perhe-elämästä kohtuuttoman rankkaa naisille vetäytymällä itse täysin vastuusta.